Telfort, haar administratie en haar BKR grillen...
Geplaatst: 10 sep 2009 17:54
Dag allemaal,
Een paar weken geleden kwam ik er stomtoevallig achter dat ik een BKR notering heb.
Na opvraag hiervan bleek dit te gaan om een bedrag van augustus 2007 bij Telfort.
Uiteraard heb ik toen gebeld naar Telfort, maar wat schetste mijn verbazing, toen ik belde werd ik direct doorverbonden naar een incassobureau.
Het bleek dat mijn dossier aan hun was doorgespeeld in verband met een niet betaalde rekening.
Toen ik echter sprak met een medewerkster van dit incassobureau hoorde ik dat ze inderdaad mijn dossier in handen hebben gehad, maar dat mijn dossier al sinds april 2008 weer aan Telfort was teruggegeven. Ik moest dus naar Telfort bellen.
Na 4x de klantenservice gebeld te hebben, maar telkens weer automatisch naar het incassobureau gestuurd te worden, heb ik in het keuze menu maar aangegeven dat ik een storing wilde melden.
Dat hielp, want ik kreeg een medewerker van Telfort aan de lijn.
Deze wist mij te vertellen dat ik een achterstand had van 66.64 en dat ik verschillende herinneringen en aanmaningen PLUS het incassobureau aan mijn deur gehad zou hebben.
Zoals jullie wel kunnen begrijpen heb ik geen van allen gezien.
Nou ben ik in februari 2007 verhuisd en heb destijds netjes aan alle partijen (Telfort, T-mobile, @home etcetcetc) mijn nieuwe adresgegevens doorgegeven.
Omdat ik altijd via een automatische incasso betaalde, gewoon reclame van Telfort ontving en het gehele abbonement amper gebruikte, heb ik nooit gemerkt dat er sprake was van een, want nu blijkt, gestorneerde incasso. Althans, dit heeft deze medewerker me gemeld.
Tijdens het eerste telefoongesprek met Telfort heb ik de medewerker gevraag om een (kopie) factuur en een schriftelijke bevestiging van ons gesprek. Helaas is geen van beide mogelijk bij Telfort.
Ik heb nou dus op goed vertrouwen een bedrag van 66.64 overgemaakt.
Helaas heb ik hier zelf mijn twijfels bij, daar ik destijds een samenbellen 500 abbonement had van ik geloof 9.95 (of zelfs minder) per maand.
Ook gebruikte ik dat abbonement amper of enkel voor bellen naar vaste nummers, dus hoe die 66.64 mogelijk is weet ik ook niet.
Na 2 weken gewacht te hebben op een bevestiging van betaling heb ik Telfort nogmaals gebeld.
Ik kreeg toen een vriendelijke jongedame aan de telefoon die me wist te vertellen dat er geen enkele melding was gemaakt van het telefoongesprek dat ik had gevoerd 2 weken eerder en dat mijn betaling nog steeds niet was voldaan.
Deze mevrouw heeft voor mij een klachtenbrief geschreven waarin gevraagd wordt om mijn BKR notering zo spoedig mogelijk op hersteld te zetten of te verwijderen en ze heeft melding gemaakt van het feit dat ik een factuur eis.
Ik kreeg 5 minuten na dit gesprek een bevestigingsmail waarin stond dat ik binnen 5 werkdagen antwoord kon verwachten.
Het is nu 6 werkdagen verder en ik heb nog niets gehoord.
Ik heb zojuist weer 37 minuten gewacht om geholpen te worden door de klantenservice en wederom mijn verhaal gedaan.
Ditmaal reageerde de medewerkster met 'ik zie geen melding van adreswijziging, dus deze heeft u ook nooit gedaan'.
Verder zou ze kijken of er inderdaad vertraging was in de klachtenafhandeling en zonder verder nog iets te zeggen werd de verbinding verbroken.
Ik ben furieus!
Ze kunnen me een hoop vertellen bij Telfort dat de klant verantwoordelijk is voor een betaling. Maar als ik via een automatische incasso betaal, die achteraf gestorneerd blijkt te zijn en dit niet opmerk, hoe veel moeite is het dan om even een smsje naar het nummer in kwestie te sturen? Het gaat immers niet om een gemiste betaling i.v.m. een te laag saldo, er is duidelijk iets anders mis gegaan.
Overigens heb ik gedurende mijn contract nooit te laat of niet betaald, dus het ging het duidelijk om een uitzonderlijk geval.
Ik heb het idee alsof de administratie van Telfort bestaat uit een hoop losse flodders die door middel van een stel managers,een hoop bluf en veel blabla bijeen wordt gehouden.
Ik weet dan ook niet meer wat ik hier mee aan moet.
Ik wil dolgraag mijn BKR notering hersteld zien en eigenlijk vind ik dat gebaseerd op de tekortkomingen van de Telfortadministratie* de hele notering verwijderd dient te worden.
Heeft iemand enig idee hoe ik hiermee verder moet?
*Even de tekortkomingen op een rijtje:
- Adreswijziging wordt niet doorgevoerd (hier ligt de kern van het geheel).
- Als het incassobureau een dossier heeft terug gegeven voert Telfort het dossier niet meer in bij haar administratie (of ze moeten hier een achterstand van 1,5 jaar in hebben). Waardoor de klantenservice zo goed als niet bereikbaar is.
- Telfort voldoet niet aan haar eigen gestelde termijn van 5 werkdagen waarop zij reageren bij een klacht die gezien de BKR notatie toch als zwaar mag worden gezien.
- Het is onmogelijk om een digitale of schriftelijke bevestiging te krijgen van telefoongesprekken bij Telfort. Waardoor de kwestie wel/niet adreswijziging doorgegeven een woord-tegen-woord spel is geworden, net zoals alle andere gesprekken die ik tot op heden met Telfort heb gevoerd.
- De factuur waar het om draait is NIET opvraagbaar bij Telfort, men moet in gevallen als deze maar op goed vertrouwen geld overmaken.
Een paar weken geleden kwam ik er stomtoevallig achter dat ik een BKR notering heb.
Na opvraag hiervan bleek dit te gaan om een bedrag van augustus 2007 bij Telfort.
Uiteraard heb ik toen gebeld naar Telfort, maar wat schetste mijn verbazing, toen ik belde werd ik direct doorverbonden naar een incassobureau.
Het bleek dat mijn dossier aan hun was doorgespeeld in verband met een niet betaalde rekening.
Toen ik echter sprak met een medewerkster van dit incassobureau hoorde ik dat ze inderdaad mijn dossier in handen hebben gehad, maar dat mijn dossier al sinds april 2008 weer aan Telfort was teruggegeven. Ik moest dus naar Telfort bellen.
Na 4x de klantenservice gebeld te hebben, maar telkens weer automatisch naar het incassobureau gestuurd te worden, heb ik in het keuze menu maar aangegeven dat ik een storing wilde melden.
Dat hielp, want ik kreeg een medewerker van Telfort aan de lijn.
Deze wist mij te vertellen dat ik een achterstand had van 66.64 en dat ik verschillende herinneringen en aanmaningen PLUS het incassobureau aan mijn deur gehad zou hebben.
Zoals jullie wel kunnen begrijpen heb ik geen van allen gezien.
Nou ben ik in februari 2007 verhuisd en heb destijds netjes aan alle partijen (Telfort, T-mobile, @home etcetcetc) mijn nieuwe adresgegevens doorgegeven.
Omdat ik altijd via een automatische incasso betaalde, gewoon reclame van Telfort ontving en het gehele abbonement amper gebruikte, heb ik nooit gemerkt dat er sprake was van een, want nu blijkt, gestorneerde incasso. Althans, dit heeft deze medewerker me gemeld.
Tijdens het eerste telefoongesprek met Telfort heb ik de medewerker gevraag om een (kopie) factuur en een schriftelijke bevestiging van ons gesprek. Helaas is geen van beide mogelijk bij Telfort.
Ik heb nou dus op goed vertrouwen een bedrag van 66.64 overgemaakt.
Helaas heb ik hier zelf mijn twijfels bij, daar ik destijds een samenbellen 500 abbonement had van ik geloof 9.95 (of zelfs minder) per maand.
Ook gebruikte ik dat abbonement amper of enkel voor bellen naar vaste nummers, dus hoe die 66.64 mogelijk is weet ik ook niet.
Na 2 weken gewacht te hebben op een bevestiging van betaling heb ik Telfort nogmaals gebeld.
Ik kreeg toen een vriendelijke jongedame aan de telefoon die me wist te vertellen dat er geen enkele melding was gemaakt van het telefoongesprek dat ik had gevoerd 2 weken eerder en dat mijn betaling nog steeds niet was voldaan.
Deze mevrouw heeft voor mij een klachtenbrief geschreven waarin gevraagd wordt om mijn BKR notering zo spoedig mogelijk op hersteld te zetten of te verwijderen en ze heeft melding gemaakt van het feit dat ik een factuur eis.
Ik kreeg 5 minuten na dit gesprek een bevestigingsmail waarin stond dat ik binnen 5 werkdagen antwoord kon verwachten.
Het is nu 6 werkdagen verder en ik heb nog niets gehoord.
Ik heb zojuist weer 37 minuten gewacht om geholpen te worden door de klantenservice en wederom mijn verhaal gedaan.
Ditmaal reageerde de medewerkster met 'ik zie geen melding van adreswijziging, dus deze heeft u ook nooit gedaan'.
Verder zou ze kijken of er inderdaad vertraging was in de klachtenafhandeling en zonder verder nog iets te zeggen werd de verbinding verbroken.
Ik ben furieus!
Ze kunnen me een hoop vertellen bij Telfort dat de klant verantwoordelijk is voor een betaling. Maar als ik via een automatische incasso betaal, die achteraf gestorneerd blijkt te zijn en dit niet opmerk, hoe veel moeite is het dan om even een smsje naar het nummer in kwestie te sturen? Het gaat immers niet om een gemiste betaling i.v.m. een te laag saldo, er is duidelijk iets anders mis gegaan.
Overigens heb ik gedurende mijn contract nooit te laat of niet betaald, dus het ging het duidelijk om een uitzonderlijk geval.
Ik heb het idee alsof de administratie van Telfort bestaat uit een hoop losse flodders die door middel van een stel managers,een hoop bluf en veel blabla bijeen wordt gehouden.
Ik weet dan ook niet meer wat ik hier mee aan moet.
Ik wil dolgraag mijn BKR notering hersteld zien en eigenlijk vind ik dat gebaseerd op de tekortkomingen van de Telfortadministratie* de hele notering verwijderd dient te worden.
Heeft iemand enig idee hoe ik hiermee verder moet?
*Even de tekortkomingen op een rijtje:
- Adreswijziging wordt niet doorgevoerd (hier ligt de kern van het geheel).
- Als het incassobureau een dossier heeft terug gegeven voert Telfort het dossier niet meer in bij haar administratie (of ze moeten hier een achterstand van 1,5 jaar in hebben). Waardoor de klantenservice zo goed als niet bereikbaar is.
- Telfort voldoet niet aan haar eigen gestelde termijn van 5 werkdagen waarop zij reageren bij een klacht die gezien de BKR notatie toch als zwaar mag worden gezien.
- Het is onmogelijk om een digitale of schriftelijke bevestiging te krijgen van telefoongesprekken bij Telfort. Waardoor de kwestie wel/niet adreswijziging doorgegeven een woord-tegen-woord spel is geworden, net zoals alle andere gesprekken die ik tot op heden met Telfort heb gevoerd.
- De factuur waar het om draait is NIET opvraagbaar bij Telfort, men moet in gevallen als deze maar op goed vertrouwen geld overmaken.