Telfort & Nummerbehoud, inmiddels meer dan 2 maanden bezig
Geplaatst: 10 sep 2009 21:02
Graag wil ik mijn ervaring met Telfort met jullie delen.
Ik was altijd redelijk tevreden over Telfort. De prijzen zijn goed (simonly) en het netwerk (zeker na de fusie met KPN) uitstekend. De laatste twee maanden voel ik mijzelf echter penny-wise, pound-foolish! De bottom line (jullie ongetwijfeld bekend): de deal is goed, maar zo gauw je service nodig hebt is het een ramp!
@ Telfort Webcare: mijn laatste email heeft incident nummer: 090907-000422. Het abonnement staat op naam van mijn moeder en ik ben haar gemachtigde (staat geregistreerd in de systemen van Telfort).
Het verhaal:
Drie maanden geleden kon ik bij een telfort verlenging voor 100 minuten een gloednieuwe smartphone krijgen. Op dat moment had ik een 300minuten sim-only, maar omdat de aanbieding uitsluitend opging bij een 100minuten verlenging ben ik daarop ingegaan (was trouwens via The PHone house, Telfort contract).
Nadat de nieuwe telefoon geleverd was ben ik met Telfort gaan bellen. Ik wou de verlenging omzetten naar een 300 minuten sim-only zodat ik op mijn oude niveau kon doorbellen. Daarnaast wou ik per direct een internetbundel. Daar begon de ellende. Het meisje van de klantenservice meldde dat zolang mijn oude abonnement nog liep, ik geen nieuwe bundels kon aanvragen. Dat hield in dat ik op mobiel internet dus sowiezo nog 3 maanden moest wachten. Enfin. Maar ook mijn tweede (en belangrijkste) vraag werd een probleem. De verlenging kon niet worden omgezet naar 300minuten sim-only. Wat wel kon was mijn bundel ophogen, maar dat kostte (ongeveer) 20euro/maand extra; terwijl 300min sim-only toen slechts 7,95 was. De klantenservice stelde dan ook aan mij voor om de verlenging af te kopen (in 1 keer alle abonnementskosten te betalen) en vervolgens een nieuwe sim-only af te sluiten. Dit alles volgens de klatenservice met behoud van nummer. Een goede oplossing dacht ik...
Ik kreeg een brief van Telfort thuis met een afkoopsom ver boven de 120euro (12 * 10euro/maand voor de 100minuten). Ik weer gebeld; en wat blijkt: niet uitsluitend de verlenging kan worden afgekocht, ook de resterende drie maanden van mijn 300-minuten sim-only moesten (zonder sim-only korting) worden afbetaald. Dat was mij niet verteld. De klantenservice medewerker bleef volhouden dat ik niet uitsluitend de verlenging af kon kopen. De enige optie was om tegen de einddatum van mijn oude abonnement nogmaals een verzoek tot afkoping in te dienen.
Op dat moment heb ik besloten om bij Telfort weg te gaan. Ik vond eea. zo belachelijk en omslachtig, en was het gehannes met de klantenservice meer dan zat. Daarbij pastte een abonnement van BEN beter bij mijn belgedrag.
Om bij Telfort weg te gaan moest ik echter alsnog mijn abonnement afkopen. Dit heb ik gedaan tegen het einde van mijn oude 300minuten contract. Brief aangevraagd, getekend (dit keer met het juiste bedrag ad 120euro) en teruggestuurd. Ondertussen een BEN abo met nummerbehoud aangevraagd. Op 18/08 ontving ik van Telfort een sms dat ze mijn brief hadden ontvangen en dat ik binnen 2 weken een reactie zou krijgen. Inmiddels zijn we drie weken verder en ik heb nog helemaal niets gehoord.
Uit principe ben ik gestopt met het bellen v/d klantenservice. Mijn laatste ervaringen waren zeer slecht en ik heb geen vertrouwen dat ik telefonisch (lees
voor 35ct / minuut) tot een oplossing kom. Daarom heb ik gemaild, dat is in ieder geval gratis. Na verzending meld Telfort dat ze binnen 2 werkdagen antwoord geeft.
En dat heb ik gekregen: het antwoord was een geautmatiseerd bericht dat Telfort nog geen antwoord kon geven en dat het nog eens 5 werkdagen duurt om mijn email te behandelen.
Ondertussen heeft BEN mij gemeld dat Telfort mijn nummmer niet vrijgeeft. Daarbij is mijn 100minuten abonnement inmiddels in gegaan, wat voor mij hoge kosten zal
gaan betekenen.
Mijn klachten:
- De klantenservice komt zijn afspraken niet na. "Binnen twee dagen reactie" "binnen twee weken reactie": zeg dat dan gewoon niet als je het niet waar kan maken.
- Klantenservice kan niet voor een echte oplossing zorgen. Ze beweren niet te kunnen doorverbinden en ook zelf geen direct contact te kunnen opnemen met de afdeling die over het afkopen van
contracten gaat. Ze kunnen wel mailen, maar mijn ervaring daarmee is dat het lang duurt voordat er wordt opgevolgt.
- De systemen van Telfort zijn te beperkt: geen bundels afsluiten indien een verleninging loopt, niet de mogelijkheid uitsluitend verlenging af te kopen. Maatwerk is
onmogelijk.
- De lasten zijn voor de klanten: tientallen euro's weggegooid aan de nutteloze helpdesk, onnodige telecomkosten... Het is de klant die opdraait voor Telfort's
tekortkomingen.
Ik laat het weten als er alsnog een oplossing komt.
Groet,
Bram.
Ik was altijd redelijk tevreden over Telfort. De prijzen zijn goed (simonly) en het netwerk (zeker na de fusie met KPN) uitstekend. De laatste twee maanden voel ik mijzelf echter penny-wise, pound-foolish! De bottom line (jullie ongetwijfeld bekend): de deal is goed, maar zo gauw je service nodig hebt is het een ramp!
@ Telfort Webcare: mijn laatste email heeft incident nummer: 090907-000422. Het abonnement staat op naam van mijn moeder en ik ben haar gemachtigde (staat geregistreerd in de systemen van Telfort).
Het verhaal:
Drie maanden geleden kon ik bij een telfort verlenging voor 100 minuten een gloednieuwe smartphone krijgen. Op dat moment had ik een 300minuten sim-only, maar omdat de aanbieding uitsluitend opging bij een 100minuten verlenging ben ik daarop ingegaan (was trouwens via The PHone house, Telfort contract).
Nadat de nieuwe telefoon geleverd was ben ik met Telfort gaan bellen. Ik wou de verlenging omzetten naar een 300 minuten sim-only zodat ik op mijn oude niveau kon doorbellen. Daarnaast wou ik per direct een internetbundel. Daar begon de ellende. Het meisje van de klantenservice meldde dat zolang mijn oude abonnement nog liep, ik geen nieuwe bundels kon aanvragen. Dat hield in dat ik op mobiel internet dus sowiezo nog 3 maanden moest wachten. Enfin. Maar ook mijn tweede (en belangrijkste) vraag werd een probleem. De verlenging kon niet worden omgezet naar 300minuten sim-only. Wat wel kon was mijn bundel ophogen, maar dat kostte (ongeveer) 20euro/maand extra; terwijl 300min sim-only toen slechts 7,95 was. De klantenservice stelde dan ook aan mij voor om de verlenging af te kopen (in 1 keer alle abonnementskosten te betalen) en vervolgens een nieuwe sim-only af te sluiten. Dit alles volgens de klatenservice met behoud van nummer. Een goede oplossing dacht ik...
Ik kreeg een brief van Telfort thuis met een afkoopsom ver boven de 120euro (12 * 10euro/maand voor de 100minuten). Ik weer gebeld; en wat blijkt: niet uitsluitend de verlenging kan worden afgekocht, ook de resterende drie maanden van mijn 300-minuten sim-only moesten (zonder sim-only korting) worden afbetaald. Dat was mij niet verteld. De klantenservice medewerker bleef volhouden dat ik niet uitsluitend de verlenging af kon kopen. De enige optie was om tegen de einddatum van mijn oude abonnement nogmaals een verzoek tot afkoping in te dienen.
Op dat moment heb ik besloten om bij Telfort weg te gaan. Ik vond eea. zo belachelijk en omslachtig, en was het gehannes met de klantenservice meer dan zat. Daarbij pastte een abonnement van BEN beter bij mijn belgedrag.
Om bij Telfort weg te gaan moest ik echter alsnog mijn abonnement afkopen. Dit heb ik gedaan tegen het einde van mijn oude 300minuten contract. Brief aangevraagd, getekend (dit keer met het juiste bedrag ad 120euro) en teruggestuurd. Ondertussen een BEN abo met nummerbehoud aangevraagd. Op 18/08 ontving ik van Telfort een sms dat ze mijn brief hadden ontvangen en dat ik binnen 2 weken een reactie zou krijgen. Inmiddels zijn we drie weken verder en ik heb nog helemaal niets gehoord.
Uit principe ben ik gestopt met het bellen v/d klantenservice. Mijn laatste ervaringen waren zeer slecht en ik heb geen vertrouwen dat ik telefonisch (lees
voor 35ct / minuut) tot een oplossing kom. Daarom heb ik gemaild, dat is in ieder geval gratis. Na verzending meld Telfort dat ze binnen 2 werkdagen antwoord geeft.
En dat heb ik gekregen: het antwoord was een geautmatiseerd bericht dat Telfort nog geen antwoord kon geven en dat het nog eens 5 werkdagen duurt om mijn email te behandelen.
Ondertussen heeft BEN mij gemeld dat Telfort mijn nummmer niet vrijgeeft. Daarbij is mijn 100minuten abonnement inmiddels in gegaan, wat voor mij hoge kosten zal
gaan betekenen.
Mijn klachten:
- De klantenservice komt zijn afspraken niet na. "Binnen twee dagen reactie" "binnen twee weken reactie": zeg dat dan gewoon niet als je het niet waar kan maken.
- Klantenservice kan niet voor een echte oplossing zorgen. Ze beweren niet te kunnen doorverbinden en ook zelf geen direct contact te kunnen opnemen met de afdeling die over het afkopen van
contracten gaat. Ze kunnen wel mailen, maar mijn ervaring daarmee is dat het lang duurt voordat er wordt opgevolgt.
- De systemen van Telfort zijn te beperkt: geen bundels afsluiten indien een verleninging loopt, niet de mogelijkheid uitsluitend verlenging af te kopen. Maatwerk is
onmogelijk.
- De lasten zijn voor de klanten: tientallen euro's weggegooid aan de nutteloze helpdesk, onnodige telecomkosten... Het is de klant die opdraait voor Telfort's
tekortkomingen.
Ik laat het weten als er alsnog een oplossing komt.
Groet,
Bram.