LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC geen draadloze verbinding met Thomson modem/router

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
gsm-it

UPC geen draadloze verbinding met Thomson modem/router

Ongelezen bericht door gsm-it »

De installatie van UPC draadloos internet met Thomson modem/router lukt niet en de HELPDESK van UPC kan GEEN oplossing bieden :( .

Vandaag heb ik een UPC-klant geholpen met het maken van een draadloze verbinding.
De monteur van UPC kreeg het niet voor elkaar en had aangegeven dat de verbinding wel met zijn laptop werkte, maar niet met de PC van de klant. Dus was het niet het probleem van UPC!
UPC weigert verder elke medewerking en wil ook niet een ander type USB-adapter leveren.
Advies van UPC helpdesk: koop maar een andere in een computerwinkel! :cry:

Bij de Thomson modem wordt een USB draadloze adapter geleverd.
Deze adapter installeert normaal vanzelf, zonder extra driver software. De driversoftware staat namelijk op de USB adapter zelf!
De USB adapter gedraagt zich als een virtuele CD-schijf en verschijnt bij Windows XP als zodanig in Deze computer. Automatisch wordt dan met autorun het setup programma van de adapter gestart.

Het probleem is dat op sommige PC's autorun niet werkt. Hierdoor wordt ook de setup op de virtuele CD niet automatisch gestart.

De oplossing is simpel:
Open de virtuele CD en dubbelklik het setup programma. De adapter wordt vervolgens alsnog geïnstalleerd. Deze oplossing is blijkbaar niet bekend bij de helpdesk van UPC!

Met behulp van de CD die bij de USB adapter hoort, is vervolgens voor de eerste keer de verbinding te maken met de Thomson router van UPC, door de juiste SSID en WPA code in te geven.

Bij de volgende keer dat de PC gestart wordt, wordt de draadloze verbinding automatisch opnieuw gemaakt.

brenda229

Re: UPC geen draadloze verbinding met Thomson modem/router

Ongelezen bericht door brenda229 »

ik heb precies het zelfde probleem.

ik ben al kapitaal kwijt aan bellen naar upc en adviezen die ik heb opgevolgd.
Ik ga denk ik maar naar een andere provider.

gsm-it

Ongelezen bericht door gsm-it »

Nog een tip.

De USB draadloze adapter van Thomson (maar ook van NetGear) werkt in veel PC's niet goed wanneer hij direct in een van USB-poorten op de achterzijde van de PC is geplaatst.

In een USB-poort aan de voorzijde van de PC werkt de adapter meestal wel goed.

Bij gebruik op een USB-poort aan de achterzijde van de PC kan het gebruik van een USB-verlengkabel de oplossing zijn. Een dergelijke USB-verlengkabel is met de adapter meegeleverd.

Hasjroker1

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Waarom neem je geen losse hotspot Als je een gewoon modem heb en je heb internet via je cat 5 kabel dan kan je op dezelfde plek een losse hotspot plaatsen en die instellen en dan heb je draadloos internet. Op zich als je er een klein beetje kijk op heb moet dat toch niet zo moeilijk zijn.
Aan de andere kant heb je natuurlijk volkomen gelijk. Een ISP die in 2009 nog geen WIFI wil plaatsen is niet meer van deze tijd. Omdat de tarieven van UPC gewijzigd worden kan je kosteloos per 1 jan. 2010 je abbo beëindigen. Ik kan je niet anders adviseren dan dat ook echt te doen. In andere topics kan je lezen hoe slecht ze bezig zijn. Waarschijnlijk weer door geldnoot. Wel verkopen en niet leveren gaat in Nederland niet op. Dat gaat ze nog eens de kop kosten. Ze zijn al diverse malen door het oog van de naald gekropen. Natuurlijk hoop je dat niet en blijf je hopen dat ze het ooit zullen leren. Bij een faillissement komen een hoop mensen op straat te staan. Dat moet je echt niet willen. Zeker niet in deze tijd. Hun medewerkers hebben ook gezinnen die eten moeten hebben.

Gr. A

Gesloten