Pagina 1 van 1

Ziggo 50MB?

Geplaatst: 13 sep 2009 11:24
door Stampertje6nl
Al 3 maanden betaal ik bij Ziggo voor een snelheid van 50 Mb, maar ik heb slechts 18 Mb.
Dit komt om dat ik, volgens Ziggo, een ander modem moet hebben en die sturen ze mij dus zo snel mogelijk toe.
Maar na 3 maanden wachten, en 3 maanden 15 euro te veel betaald te hebben, zeggen ze dat nog steeds.
Op mijn vragen waar dat ding blijft wordt verteld dat hij er zo gauw mogelijk aankomt.
En of ik mij geld terug krijg, inmiddels nu bijna 60 euro, gaan ze niet op in.
Wat een vreselijk bedrijf want ze maken wel reclame op de TV over 50 Mb, maar leveren kunnen ze het niet.
Gewoon je reinste oplichterij.
Bestaande klanten komen onder aan de lijst want nieuwe klanten krijgen gelijk 50 Mb, althans volgend hun tv reclame.
Wat een bedrijf.

Re: Ziggo 50MB?

Geplaatst: 13 sep 2009 15:30
door timbronsgeest
Ook hier het zelfde probleem ze adverteren bij het leven om 50 mb internet en ze lopen al vanaf het begin af aan te medderen, het nieuwe arris modem wat ik wel in bezit heb, mist de juiste firmware, echter is dit nog steeds niet opgelost nu al bijna 2 maanden bij mij en komt mijn snelheid zelfs niet hoger dan 5mb dat scheeld dus 45mb ook hier op de vraag hoe ze dit gaan oplossen financieel krijg ik alleen als andwoord zodra het probleem verholpen is kan ik een resitutie indienen en dan pas krijg ik mijn geld, echter op de vraag wanneer dit word opgelost kunnen de helpdesk medewerkers geen andwoord geven. vervolgens kost het wel elke keer 0.10ct per minuut naar dat achtelijke bedrijf. met een machtspositie in n-holland.

van mij mogen ze het bedrijf plat gooien er is altijd wat met ziggo niets kan in 1 keer goed gaan.

en als je iets niet kan leveren? ADVERTEER ER DAN OOK NIET MEE! LOZERS

Re: Ziggo 50MB?

Geplaatst: 13 sep 2009 21:40
door stofzuigertje
Eerst hier zoeken en U had bij andere Ziggo berichten al gelezen dat U beter met dit soort nieuwe extra snelle beter kunt wachten tot de kinderziektes opgelost zijn.

Als ze niet boven de 20 Mb komen of geen modem binnen redelijke tijd leveren eisen dat uw oude goedkope verbinding terug komt en de gemaakte extra kosten worden terug gestort op Uw rekening.

Re: Ziggo 50MB?

Geplaatst: 13 sep 2009 22:15
door madmarky4
vreemd dat alle nieuwe gebruikers van Ziggo moeten bellen om een email adres te kregen.ik heb het via de email @hotmail.com gedaan en kreeg iemand aan de lijn naar 2 dagen die ineens niet een email adres aan kon maken.(een storing)
als alle nieuwe gebruikers moeten bellen voor zeg maar 10 minuten x 10 cent x hoeveel nieuwe gebuiker gezien de beloofde snelheid een beetje verdacht of of niet?

Re: Ziggo 50MB?

Geplaatst: 14 sep 2009 14:52
door Jan160756
stofzuigertje schreef:Eerst hier zoeken en U had bij andere Ziggo berichten al gelezen dat U beter met dit soort nieuwe extra snelle beter kunt wachten tot de kinderziektes opgelost zijn.

Als ze niet boven de 20 Mb komen of geen modem binnen redelijke tijd leveren eisen dat uw oude goedkope verbinding terug komt en de gemaakte extra kosten worden terug gestort op Uw rekening.
Hallo Stofzuigertje,

Hoezo eerst wachten tot de kinderziektes er uit zijn, wanneer weet je dat dan?
En dan je krijg een nieuwe modem binnen met een brief dat je de oude modem binnen 14 dagen terug moet sturen.
En je hoeft toch ook niet te verwachten als zo een groot bedrijf iets aanbied dat het niet werkt.

Zal even in het kort beschrijven hoe het hier is verlopen.
Eind Juni kreeg ik bericht van Ziggo dat de snelheid omhoog ging van 20Mb naar 50Mb en dat ik daar nog een e-mail over zou krijgen, na een week of 2 kreeg ik inderdaad een e-mail dat ik een pakketjes (een flash filmpje) met mijn naam zou krijgen (de nieuwe Modem).
Alleen jammer genoeg duurde dat 2 maanden, en ook alleen omdat we een e-mail met een eis dat ik of de nieuwe modem zou krijgen binnen een week of 2 x maal €15,00 terug omdat de nieuwe mensen al 2 maanden konden internetten met 50Mb.
Geloof het of niet maar een week later had ik de nieuwe modem binnen.
Natuurlijk gelijk aangesloten en geprobeerd, maar de snelheid kwam maar een paar Mb hoger dan ervoor, na even alles op een rijtje gezet te hebben bedacht ik dat het wel eens aan mijn router kon liggen.
Ik heb de Modem rechtstreeks (kabel) op mijn computer aangesloten en ik haalde nu een snelheid van tussen 35 a 43 Mb, oké niet de 50 maar ik was er best te vrede mee, voor zo ver.
Nu na een paar weken word de snelheid alleen maar langzamer en langzamer tot zelfs dat je niet meer kan internetten.
De snel heden die ik nu bereik, en dat is natuurlijk als ik überhaupt kan internetten tussen de 0.42 en 20Mb, ook de snelheden zijn zeer onstabiel.
Uiteraard hebben we Ziggo gebeld, mobiel want bellen met hun lijn gaat dus niet, en die zeggen dat ze het weten en dat er een fout in de Modem zit.
Er komt een nieuwe software voor de Modem, hij dacht eind van de week.
Alleen als ik me oude modem aansluit dat het dan beter zou gaan, maar ja die heb ik al terug gestuurd.

Dan zeg je al je de snelheid niet haalt dat je geld terug moet vragen, maar ik wil helemaal geen geld terug, ik wil internetten zoals me belooft wordt.

Over de klantenserves ben ik redelijk te vrede, alleen het is belachelijk dat je €0.10 per minuut moet betalen voor gebreken die Ziggo zelf veroorzaken.

Groetjes J@n

Re: Ziggo 50MB?

Geplaatst: 14 sep 2009 19:17
door Shareena
Ik zit regelmatig dik boven de 50 MB :)

Re: Ziggo 50MB?

Geplaatst: 15 sep 2009 18:42
door zegjijhetmaar-
Afbeelding

Deze snelheden heb ik nu een week getest en kom steeds ver boven de 50 MB.
Met de test van Ziggo is het gemiddelde 60 MB.

Ik denk dat ik veel geluk heb met dit abbo. Hoop voor anderen dat hun problemen snel opgelost worden.

Re: Ziggo 50MB?

Geplaatst: 15 sep 2009 19:04
door stofzuigertje
Ziggo moet zelf ook nog leren hoe dit nieuwe product werkt en het eerste jaar heb je met nieuwe dingen vaker storingen dan oude.

Daarom wacht ik liever dan hier en bij Kassa en andere forums de klachten minder zijn of redelijk worden opgelost.
Dankzij U die als eerste dit neemt is U een testpersoon geworden.

Ook de kabels naar Uw woning bepalen hoe snel en stabiel het is dus kan het ook per klant verschillend zijn.
Ze zullen de 50 Mb wel aanbieden maar ontvang je het ook?
Er zijn mensen met 20Mb daarom terug gegaan naar 4 Mb. omdat ze daar maar 3,07 Mb maximaal ontvingen....

Dit is dus een buiten gebied en hoe ver woonde U van de verdeelkast af?

Re: Ziggo 50MB?

Geplaatst: 15 sep 2009 19:15
door zegjijhetmaar-
Zo'n 200 meter ik heb draadloos internet , router sweex 300 MB, afstand PC tot modem circa 1.50 meter.

Re: Ziggo 50MB?

Geplaatst: 15 sep 2009 19:18
door capsoft
ik ben nu een nieuwe klant. klant sinds juli 2009 terwijl bekend was dat ze in aug 2009 de nieuwe docsis 3 modem zouden gaan uitleveren (de oude vervangen)
ze hebben mij (een maand voor het omruilen) een defect docsis 2 modem gestuurd. ik wacht nog steeds op een werkend modem. ik hoop dat ik een nieuw docsis 3 modem krijg anders moet hij binnenkort weer vervangen worden haha.

Re: Ziggo 50MB?

Geplaatst: 15 sep 2009 20:09
door zegjijhetmaar-
Afbeelding

Ik wil hiermee laten zien dat het dus wel kan met Ziggo. Dit is tevens de laatste image dat ik plaats.

Re: Ziggo 50MB?

Geplaatst: 15 sep 2009 20:40
door jlthkoch
zegjijhetmaar- schreef:
Deze snelheden heb ik nu een week getest en kom steeds ver boven de 50 MB.
Met de test van Ziggo is het gemiddelde 60 MB.

Ik denk dat ik veel geluk heb met dit abbo. Hoop voor anderen dat hun problemen snel opgelost worden.
Mooi dat je zo'n goed resultaat hebt, een (veel) slechter resultaat is kennelijk ook mogelijk (en gebruikelijker?) als je jouw score ziet en deze vergelijkt met het gemiddelde resultaat. (ISP-average)

Re: Ziggo 50MB?

Geplaatst: 15 sep 2009 22:04
door capsoft
beste zegjijhetmaar
zou je aub toch nog een screenshot willen posten van speedtest.nl en speedtest.net

dit is een beetje het 'wij van wc-eend adviseren wc-eend'-verhaal

ziggo kan zon test met gemak er wat positiever uit laten zien dan eigenlijk de werkelijkheid is.

ik vind het niet overtuigend. ik vind het een beetje vergelijkbaar met files via gigabit lan overzetten en dan een screenshot van de transferrate en dan zeggen: kijk eens hoe hard ik download.

mochten screenshots van speedtest.nl en speedtest.net overeenkomstige resultaten tonen dan neem ik natuurlijk al mijn woorden terug :)

ik ben gewoon iemand die d.m.v. diverse tests slechts 60% haalt van de snelheid waar ziggo mee adverteert

EDIT: ik zit te slapen... er staat al een screenshot van speedtest.net....
dan neem ik mijn woorden terug en ben ik gewoon ONWIJS jaloers...