UPC pest zijn trouwe klanten weg
Geplaatst: 13 sep 2009 17:17
Hier ook maar even geplaatst. Even ter vermelding vanaf 11 september zit ik bij Inter.NL.NET, heb het upc modem afgekoppeld en vast ter verzending klaargezet! Volgens de papieren ben ik per één oktober UPC internet af.
Hieronder een Kopie van mijn relaas op het UPC forum.
Upc pest zijn trouwe klanten weg!
Geplaatst: 26-aug-2009 22:50 Reageer
Betreft: Klanten pesten!
Geachte UPC,
Bij deze een relaas van een onderhand getergde internet-klant. Waarschijnlijk hebben jullie geen idee wat voor een muur er opgetrokken wordt door jullie zogeheten klantenservice. Ze kunnen niets, doen niets, plannen continu verkeerd, zijn vrijwel onbereikbaar en als je een afspraak hebt bemachtigd, komt UPC gewoon niet opdagen.
Zo te horen schijnt het voor jullie dagelijkse kost te zijn.
Het verbaasd me dat er nog zoveel klanten blijven zitten. Ondergetekende zal dat in ieder geval niet meer doen een gaat na 11 jaar Xs4all of Inter.nl.net maar eens uitproberen. Mijn bedrijf zal UPC ten sterkste afraden bij de klant. Snelheid is bij de meesten geen issue, betrouwbaarheid wel en die hebben jullie sinds 3.5 maand verspeeld! Vergeef me de taalfouten, het is een logboek in normale mensentaal.
Hieronder een klein logboek tijdsspanne 19 dagen!
Upc sinds 3.5 maand zeeeeeer slecht en veel en vaak storingen en onderbrekingen. Dit logboek gaat in na die 3.5 maand, ik wil er vanaf! De helpdesk is niet bereikbaar te vaak 10 maal toe geprobeerd, de wachttijd is in alle gevallen 25 minuten of veel langer en toen maar opgehangen ( te druk), het is niet te doen.
Naar aanleiding van de brieven gestuurd door UPC om over te schakelen naar de zakelijke dienstverlening tot tweemaal toe gebeld, en daar wordt medegedeeld omdat u als klant bent kunnen wij u niet overzetten op het nieuwe snelle fiberspeed zakelijk van UPC.
Mocht ik dát nog willen, nu alleen als het zakelijk is, dan laten ze de monteurs maar binnen 4 uur aanrukken zoals het contract en de voorwaarden zeggen!
Maar het is onmogelijk indien je al klant bent klant te blijven, dan zeggen ze eerst je internet op bij UPC en dan zit je minimaal 3 weken ( wie gelooft dat dat nu nog?) zonder internet. DAN melden ze je weer aan bij UPC ( HUH?) en dan heb je weer internet.
Zonder blikken of blozen wordt je dat door de klantenservice zakelijk in Amsterdam medegedeeld.
Alsof ik als ICT bedrijf even 3 tot 6 weken ( als je geluk hebt,) zonder internet kan. Met andere woorden UPC maakt er een puinhoop van, de dienstverlening is zwaar ondermaats, maar betalen zul je wél voor deze rotzooi!
Logboek gaat in op Zaterdag 8 augustus na de 2e algemene storing in Arnhem waardoor het internet NIET of zo traag bereikbaar is dat surfen absoluut geen zin heeft.
Kan geen offertes of backups maken via internet. Klanten zijn bij calamiteiten ook niet te bereiken.
UPC Algemene storing.. jammer dan.
Zondag ( 9 augustus ) om de haverklap verbinding weg. Mee gestopt, offertes afgeschreven en hopen dat maandag beter is.
maandag de 10e 7 uur 's morgens geen internet 8 uur wel weer maar zeer traag.
maandag de 10e 9 uur 's morgens geen internet 9:30 wel weer maar bijna onmogelijk om mail binnen te halen.
10 uur UPC geprobeerd te bellen-- 35 minuten gewacht .. heb maar opgehangen. ( te druk )
's middags om 14:00 weer normaal internet.
's avonds 8 uur weer geen internet UPC bellen na wachten 26 minuten opgehangen (te druk)
woensdag de 12e weer geen internet of bijna geen internet om de 5 minuten verbinding weg
kan geen vault-back-up maken voor mezelf en ook weer niet bij klanten. Gebeld wachttijd langer dan 10 minuten volgens de telefoon moest maar weer eens later proberen, gelijk maar opgehangen want heb al een paar keer 25 minuten of langer gewacht zonder resultaat!
Zaterdag 15 augustus vanaf 's morgens 8:30 tot 15:30 traag en om de 5 minuten geen internet-verbinding. Kan geen offertes ontvangen of versturen.
UPC gebeld telefoon computer alweer.( 3de maal in twee weken ). Weer die vrouwrobotstem Er is een storing in uw woonplaats punt!
En dit is maar één week in de tijd dat je er achter zit. Tenenkrommend wat een minachting voor je klanten!
Vervolg
Zondag 16 augustus 12:59
's Morgens alles ok maaaaaaaaarr.......
Nu is de verbinding is weer verbroken (DNS niet aanwezig) Lampjes op modem branden dan wel maar toch geen verbinding.
De lampjes bleven branden en warempel om 13:03 was er weer te internetten. Daarna nog 4 maal een storing van 15 minuten.
Maandag 17 augustus 16:00 geen internet 16:05 wel weer internet 16:16 wéér geen internet. 16:18 wel weer internet. Banksessie afgebroken!
Nu kun je zeggen die paar onderbrekingen,
nu :
backups worden afgebroken
bankzaken moeten weer opnieuw ingelogd worden
mail blijft hangen/ bestellingen plaatsen onmogelijk.
ik kan geen remote service verlenen/offertes komen niet op tijd.
onmogelijk om zelf mijn computer thuis over te nemen indien ik bij een klant zit
We wachten af, ik geloof niet dat het beter wordt namelijk weer eens geprobeerd de klanten service te bellen
Antwoord ... de wacht tijd is langer dan 15 minuten probeert u het later nog eens.
Godsonmogelijk om geholpen te worden. UPC is gewoon NIET of maar voor een héél klein aantal mensen bereikbaar.
Die dag heb ik het maar opgegeven.
Goed verder dinsdag 18 augustus
12:01 kom thuis van klant , moet even e-mail checken, je raadt het al, geen internet! Om 12:13 heb ik opeens wel weer internet. Snel mail binnengehaald.
12:22 weer geen internet. 12:24 wel weer internet. Misschien dat het lukt om even mijn banksaldo te checken.
12:30 geen internet. Banksessie weer afgebroken. Maar goed 12:37 wel weer internet.
( Zou bijna denken dat UPC zijn klanten moedwillig aan het wegpesten is. Storing/helpdesk totaal onbereikbaar, wachttijden die absoluut onaanvaardbaar zijn)
12:40 geen internet! Goed weer gebeld naar storing/helpdesk ( al na 10 minuten een echt mens aan de lijn ) 12:47 trouwens wel weer internet.
23minuten aan de lijn gehangen moet toch maar een monteur komen, de 26e tussen 8 en 1 uur. Wel frappant, vanaf deze tijd doet internet het zonder onderbrekingen tot maar liefst 14:37 .. Toen wéér geen internet!
15:00 wel weer internet. Daarna maar niet meer gekeken.
19 augustus
Klokslag 10:30 verdwijnt de verbinding weer als sneeuw voor de zon. 10:33 weer internet.
10:35 weer geen internet. 10:39 weer internet. 15:00 geen internet. En dat gaat zo maar door. (het modem van UPC blijft wel gewoon online, alleen de verbinding is weg. Het maakt dan niet uit of ik één computer rechtstreeks aansluit, het modem gelijk naast de deur in het souterrain plaats, of een andere router neerzet. En toch moet er een monteur komen? Volgens de helpdesk-medewerker van 18 augustus. Mij leek het beter om onmiddellijk een UPC-monteur te sturen die BUITEN de boel nakijkt, maar dat kan niet. 10 dagen wachten, dan natuurlijk weer een maand op de buiten-monteur want die zijn druk?!?! ( en het ligt nooit aan UPC hé) Zal mij benieuwen waar zij dan zo druk mee zijn. Om het even dat je al 3.5 maanden loopt te kloten, maar wel 31 euro per maand mag betalen voor deze onbehoorlijke dienstverlening.
20 Augustus
Zonder problemen de hele dag internet en snel.
21 Augustus
Zonder problemen tot 14:52 even een onderbreking van 5 minuten.
22 Augustus (zaterdag)
Zonder problemen internet TOT 15:55 daarna 2 lampjes op UPC modem derde knippert ten teken dat de verbinding met UPC HELEMAAL weg is. 16:07 is er weer Internet maar heeeeeeel traag.
En 16:15 weer geen internet, UPC modem 2 lampjes derde knippert ten teken dat de verbinding met UPC weer helemaal verdwenen is. 16:21 weer internet maar weer heel traag! 16:23 geen internet meer. Ik stop er even mee, kijk later wel weer. Om 7 uur weer eens gekeken en het internet deed het weer.
23 augustus (zondag)
10:56 Geen internet meer, 11:10 weer internet.
13:00 geen internet. Modem weer totaal uit en tracht weer eens verbinding te krijgen met 2 lampjes aan en de derde knippert.
13:30 nog steeds geen internet.
13:37 internet doet het weer.
13:38 internet doet het niet
13:41 internet doet het weer.
14:45 geen internet (alle lampjes branden dan nog wel op modem.)
14:46 wel internet
14:47 geen internet ( 2 lampjes branden 3e knippert. )
14:58 weer internet
Maandag 24 augustus
De hele dag zonder problemen internet.
Dinsdag 25 augustus
vanaf 6:30 geen internet. Lampjes op modem branden wel allemaal op de juiste wijze
om 9 uur maar handmatig het modem resetten. 9:20 nog geen verbinding modem 2 lampjes branden en 1 knippert. 10 uur modem weer gereset. 10:30 nog geen internet. Nogmaals modem aan/uit gezet. VOILA om 10:49 weer internet! Om 15:05 zakt de snelheid razendsnel in, surfen op 2400 baud?! Wel de rest van de dag gewoon internet gehad.
Morgen de 26e tenminste een monteur. Heb alleen geen idee wat deze bij mij in huis zou moeten doen.
Even navraag gedaan bij de buren, die schijnen sinds verleden week dinsdag (18 augustus) geen UPC internet én telefoon meer te hebben.
Daar komt donderdag de 27e een monteur langs? Vreemd we wonen naast elkaar en hebben dezelfde problemen zij het dat mijn internet dan nog wel half gewerkt heeft.
Wat ik al de hele tijd meld, het probleem ligt ergens bij UPC.
Gelukkig heb ik mijn telefoonaansluiting nog steeds bij KPN die werkt al jaaaaaaren zonder ook maar één keer uitgevallen te zijn!
Woensdag 26 augustus!!!
6:30 Gewoon internet 9:00 geen problemen, vandaag tussen 8:00 en 13:00 een monteur, we wachten af.
12:00 internet verbinding pleitte (overigens nóg geen monteur gezien)
12:19 weer internet.
12:21 internetverbinding pleitte
12:26 weer internet
12:30 internetverbinding pleitte
12:33 weer internet
12:35 internetverbinding pleitte
12:41 weer internet
Note: de lampjes op het modem zijn niet uitgeweest zijn branden gewoon zoals het hoort. De internetverbinding blijft dan ook in stand alleen de verwijzingen via de DNS worden niet verwerkt. Ergens in in jullie verdeelstation gaat het goed fout.
De monteur is niet op komen dagen, op 26-08-2009.
Bellen naar UPC (binnen 2 minuten geholpen en
Blijkt dat deze is omgepland naar een ander soort monteur en die is voor het gemak maar op de 27e (27-08-2009) geplaatst. Alleen geeft UPC dat dan niet door aan de klant.
Ik zit hier gewoon voor jan *** te wachten. Van 8:00-13:00! De afspraak voor morgen de 27e heeft hij gecancelled. (Logisch want ik heb dan geen vrije dag, ben er dan niet) (Ik krijg dan wel 25 euro restitutie (5 uur wachten?),voor het niet opdagen van de monteur.) Bedankt maar ik verdien normaal 44,- ex btw per uur! Schiet niets op!
De meneer aan de telefoon kon een andere afspraak maken op 3 september 2009, (weer 10 dagen wachten?? De meneer aan de telefoon kon me melden dat de monteur die voor morgen staat is afgezegd!
Ik heb gevraagd om het hier bij te laten een monteur is niet meer nodig,
Bij deze kan UPC mij de boom in.
Hierbij het einde van mijn logboek van 19 dagen.
Is getekend, 26 augustus te Arnhem
Een ex-trouwe klant ( ben het helemaal beu! )
Hieronder een Kopie van mijn relaas op het UPC forum.
Upc pest zijn trouwe klanten weg!
Geplaatst: 26-aug-2009 22:50 Reageer
Betreft: Klanten pesten!
Geachte UPC,
Bij deze een relaas van een onderhand getergde internet-klant. Waarschijnlijk hebben jullie geen idee wat voor een muur er opgetrokken wordt door jullie zogeheten klantenservice. Ze kunnen niets, doen niets, plannen continu verkeerd, zijn vrijwel onbereikbaar en als je een afspraak hebt bemachtigd, komt UPC gewoon niet opdagen.
Zo te horen schijnt het voor jullie dagelijkse kost te zijn.
Het verbaasd me dat er nog zoveel klanten blijven zitten. Ondergetekende zal dat in ieder geval niet meer doen een gaat na 11 jaar Xs4all of Inter.nl.net maar eens uitproberen. Mijn bedrijf zal UPC ten sterkste afraden bij de klant. Snelheid is bij de meesten geen issue, betrouwbaarheid wel en die hebben jullie sinds 3.5 maand verspeeld! Vergeef me de taalfouten, het is een logboek in normale mensentaal.
Hieronder een klein logboek tijdsspanne 19 dagen!
Upc sinds 3.5 maand zeeeeeer slecht en veel en vaak storingen en onderbrekingen. Dit logboek gaat in na die 3.5 maand, ik wil er vanaf! De helpdesk is niet bereikbaar te vaak 10 maal toe geprobeerd, de wachttijd is in alle gevallen 25 minuten of veel langer en toen maar opgehangen ( te druk), het is niet te doen.
Naar aanleiding van de brieven gestuurd door UPC om over te schakelen naar de zakelijke dienstverlening tot tweemaal toe gebeld, en daar wordt medegedeeld omdat u als klant bent kunnen wij u niet overzetten op het nieuwe snelle fiberspeed zakelijk van UPC.
Mocht ik dát nog willen, nu alleen als het zakelijk is, dan laten ze de monteurs maar binnen 4 uur aanrukken zoals het contract en de voorwaarden zeggen!
Maar het is onmogelijk indien je al klant bent klant te blijven, dan zeggen ze eerst je internet op bij UPC en dan zit je minimaal 3 weken ( wie gelooft dat dat nu nog?) zonder internet. DAN melden ze je weer aan bij UPC ( HUH?) en dan heb je weer internet.
Zonder blikken of blozen wordt je dat door de klantenservice zakelijk in Amsterdam medegedeeld.
Alsof ik als ICT bedrijf even 3 tot 6 weken ( als je geluk hebt,) zonder internet kan. Met andere woorden UPC maakt er een puinhoop van, de dienstverlening is zwaar ondermaats, maar betalen zul je wél voor deze rotzooi!
Logboek gaat in op Zaterdag 8 augustus na de 2e algemene storing in Arnhem waardoor het internet NIET of zo traag bereikbaar is dat surfen absoluut geen zin heeft.
Kan geen offertes of backups maken via internet. Klanten zijn bij calamiteiten ook niet te bereiken.
UPC Algemene storing.. jammer dan.
Zondag ( 9 augustus ) om de haverklap verbinding weg. Mee gestopt, offertes afgeschreven en hopen dat maandag beter is.
maandag de 10e 7 uur 's morgens geen internet 8 uur wel weer maar zeer traag.
maandag de 10e 9 uur 's morgens geen internet 9:30 wel weer maar bijna onmogelijk om mail binnen te halen.
10 uur UPC geprobeerd te bellen-- 35 minuten gewacht .. heb maar opgehangen. ( te druk )
's middags om 14:00 weer normaal internet.
's avonds 8 uur weer geen internet UPC bellen na wachten 26 minuten opgehangen (te druk)
woensdag de 12e weer geen internet of bijna geen internet om de 5 minuten verbinding weg
kan geen vault-back-up maken voor mezelf en ook weer niet bij klanten. Gebeld wachttijd langer dan 10 minuten volgens de telefoon moest maar weer eens later proberen, gelijk maar opgehangen want heb al een paar keer 25 minuten of langer gewacht zonder resultaat!
Zaterdag 15 augustus vanaf 's morgens 8:30 tot 15:30 traag en om de 5 minuten geen internet-verbinding. Kan geen offertes ontvangen of versturen.
UPC gebeld telefoon computer alweer.( 3de maal in twee weken ). Weer die vrouwrobotstem Er is een storing in uw woonplaats punt!
En dit is maar één week in de tijd dat je er achter zit. Tenenkrommend wat een minachting voor je klanten!
Vervolg
Zondag 16 augustus 12:59
's Morgens alles ok maaaaaaaaarr.......
Nu is de verbinding is weer verbroken (DNS niet aanwezig) Lampjes op modem branden dan wel maar toch geen verbinding.
De lampjes bleven branden en warempel om 13:03 was er weer te internetten. Daarna nog 4 maal een storing van 15 minuten.
Maandag 17 augustus 16:00 geen internet 16:05 wel weer internet 16:16 wéér geen internet. 16:18 wel weer internet. Banksessie afgebroken!
Nu kun je zeggen die paar onderbrekingen,
nu :
backups worden afgebroken
bankzaken moeten weer opnieuw ingelogd worden
mail blijft hangen/ bestellingen plaatsen onmogelijk.
ik kan geen remote service verlenen/offertes komen niet op tijd.
onmogelijk om zelf mijn computer thuis over te nemen indien ik bij een klant zit
We wachten af, ik geloof niet dat het beter wordt namelijk weer eens geprobeerd de klanten service te bellen
Antwoord ... de wacht tijd is langer dan 15 minuten probeert u het later nog eens.
Godsonmogelijk om geholpen te worden. UPC is gewoon NIET of maar voor een héél klein aantal mensen bereikbaar.
Die dag heb ik het maar opgegeven.
Goed verder dinsdag 18 augustus
12:01 kom thuis van klant , moet even e-mail checken, je raadt het al, geen internet! Om 12:13 heb ik opeens wel weer internet. Snel mail binnengehaald.
12:22 weer geen internet. 12:24 wel weer internet. Misschien dat het lukt om even mijn banksaldo te checken.
12:30 geen internet. Banksessie weer afgebroken. Maar goed 12:37 wel weer internet.
( Zou bijna denken dat UPC zijn klanten moedwillig aan het wegpesten is. Storing/helpdesk totaal onbereikbaar, wachttijden die absoluut onaanvaardbaar zijn)
12:40 geen internet! Goed weer gebeld naar storing/helpdesk ( al na 10 minuten een echt mens aan de lijn ) 12:47 trouwens wel weer internet.
23minuten aan de lijn gehangen moet toch maar een monteur komen, de 26e tussen 8 en 1 uur. Wel frappant, vanaf deze tijd doet internet het zonder onderbrekingen tot maar liefst 14:37 .. Toen wéér geen internet!
15:00 wel weer internet. Daarna maar niet meer gekeken.
19 augustus
Klokslag 10:30 verdwijnt de verbinding weer als sneeuw voor de zon. 10:33 weer internet.
10:35 weer geen internet. 10:39 weer internet. 15:00 geen internet. En dat gaat zo maar door. (het modem van UPC blijft wel gewoon online, alleen de verbinding is weg. Het maakt dan niet uit of ik één computer rechtstreeks aansluit, het modem gelijk naast de deur in het souterrain plaats, of een andere router neerzet. En toch moet er een monteur komen? Volgens de helpdesk-medewerker van 18 augustus. Mij leek het beter om onmiddellijk een UPC-monteur te sturen die BUITEN de boel nakijkt, maar dat kan niet. 10 dagen wachten, dan natuurlijk weer een maand op de buiten-monteur want die zijn druk?!?! ( en het ligt nooit aan UPC hé) Zal mij benieuwen waar zij dan zo druk mee zijn. Om het even dat je al 3.5 maanden loopt te kloten, maar wel 31 euro per maand mag betalen voor deze onbehoorlijke dienstverlening.
20 Augustus
Zonder problemen de hele dag internet en snel.
21 Augustus
Zonder problemen tot 14:52 even een onderbreking van 5 minuten.
22 Augustus (zaterdag)
Zonder problemen internet TOT 15:55 daarna 2 lampjes op UPC modem derde knippert ten teken dat de verbinding met UPC HELEMAAL weg is. 16:07 is er weer Internet maar heeeeeeel traag.
En 16:15 weer geen internet, UPC modem 2 lampjes derde knippert ten teken dat de verbinding met UPC weer helemaal verdwenen is. 16:21 weer internet maar weer heel traag! 16:23 geen internet meer. Ik stop er even mee, kijk later wel weer. Om 7 uur weer eens gekeken en het internet deed het weer.
23 augustus (zondag)
10:56 Geen internet meer, 11:10 weer internet.
13:00 geen internet. Modem weer totaal uit en tracht weer eens verbinding te krijgen met 2 lampjes aan en de derde knippert.
13:30 nog steeds geen internet.
13:37 internet doet het weer.
13:38 internet doet het niet
13:41 internet doet het weer.
14:45 geen internet (alle lampjes branden dan nog wel op modem.)
14:46 wel internet
14:47 geen internet ( 2 lampjes branden 3e knippert. )
14:58 weer internet
Maandag 24 augustus
De hele dag zonder problemen internet.
Dinsdag 25 augustus
vanaf 6:30 geen internet. Lampjes op modem branden wel allemaal op de juiste wijze
om 9 uur maar handmatig het modem resetten. 9:20 nog geen verbinding modem 2 lampjes branden en 1 knippert. 10 uur modem weer gereset. 10:30 nog geen internet. Nogmaals modem aan/uit gezet. VOILA om 10:49 weer internet! Om 15:05 zakt de snelheid razendsnel in, surfen op 2400 baud?! Wel de rest van de dag gewoon internet gehad.
Morgen de 26e tenminste een monteur. Heb alleen geen idee wat deze bij mij in huis zou moeten doen.
Even navraag gedaan bij de buren, die schijnen sinds verleden week dinsdag (18 augustus) geen UPC internet én telefoon meer te hebben.
Daar komt donderdag de 27e een monteur langs? Vreemd we wonen naast elkaar en hebben dezelfde problemen zij het dat mijn internet dan nog wel half gewerkt heeft.
Wat ik al de hele tijd meld, het probleem ligt ergens bij UPC.
Gelukkig heb ik mijn telefoonaansluiting nog steeds bij KPN die werkt al jaaaaaaren zonder ook maar één keer uitgevallen te zijn!
Woensdag 26 augustus!!!
6:30 Gewoon internet 9:00 geen problemen, vandaag tussen 8:00 en 13:00 een monteur, we wachten af.
12:00 internet verbinding pleitte (overigens nóg geen monteur gezien)
12:19 weer internet.
12:21 internetverbinding pleitte
12:26 weer internet
12:30 internetverbinding pleitte
12:33 weer internet
12:35 internetverbinding pleitte
12:41 weer internet
Note: de lampjes op het modem zijn niet uitgeweest zijn branden gewoon zoals het hoort. De internetverbinding blijft dan ook in stand alleen de verwijzingen via de DNS worden niet verwerkt. Ergens in in jullie verdeelstation gaat het goed fout.
De monteur is niet op komen dagen, op 26-08-2009.
Bellen naar UPC (binnen 2 minuten geholpen en
Blijkt dat deze is omgepland naar een ander soort monteur en die is voor het gemak maar op de 27e (27-08-2009) geplaatst. Alleen geeft UPC dat dan niet door aan de klant.
Ik zit hier gewoon voor jan *** te wachten. Van 8:00-13:00! De afspraak voor morgen de 27e heeft hij gecancelled. (Logisch want ik heb dan geen vrije dag, ben er dan niet) (Ik krijg dan wel 25 euro restitutie (5 uur wachten?),voor het niet opdagen van de monteur.) Bedankt maar ik verdien normaal 44,- ex btw per uur! Schiet niets op!
De meneer aan de telefoon kon een andere afspraak maken op 3 september 2009, (weer 10 dagen wachten?? De meneer aan de telefoon kon me melden dat de monteur die voor morgen staat is afgezegd!
Ik heb gevraagd om het hier bij te laten een monteur is niet meer nodig,
Bij deze kan UPC mij de boom in.
Hierbij het einde van mijn logboek van 19 dagen.
Is getekend, 26 augustus te Arnhem
Een ex-trouwe klant ( ben het helemaal beu! )