LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belazerd door de Mediamarkt!

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
GGG

Belazerd door de Mediamarkt!

Ongelezen bericht door GGG »

Afgelopen week bij de Mediamarkt in Utrecht een Samsung DVD-speler gekocht.
Mijn vrouw en ik hebben een heleboel verschillende aparaten vergeleken en kozen
uiteindelijk voor een Samsung-model dat voor 44 euro in de winkel stond.

Daarnaast hebben we een PC-monitor gekocht en ook hiervoor flink wat tijd uitgetrokken
om verschillende modellen te vergelijken. Bij het afrekenen werd nog gemeld dat er sprake
was van een verwijderingsbijdrage. Verder heb ik toen op de kassabon geen acht geslagen.

Thuisgekomen bleek dat de DVD-speler voor 49 euro op de bon stond (en nog 3 euro voor de
verwijderingsbijdrage). Dit vond ik al heel vreemd omdat ik toch echt 44 euro in de winkel
had zien staan. Maar gekker werd het toen ik de volgende dag een folder aantrof waarin ook
44 euro voor deze specifieke DVD-speler werd vermeld.

Dus terug naar de winkel. En daar werd doodleuk opgemerkt dat de folder van een ander filiaal
was en dat het filiaal in Utrecht die aanbieding niet had. Nu vind ik het werken met verschillende
prijzen in filialen van één bedrijf al niet echt handig, maar ik weet heel zeker dat het apparaat
op de dag dat wij het kochten voor 44 euro in de winkel stond.

Nu vermoed ik dat de aanbiedingen van de Mediamarkt als het ware rouleren over de verschillende
filialen en dat men 'vergeten' was om het prijsbordje aan te passen. Als ik in de directie van Mediamarkt
had gezeten, dan zou ik coulant omgaan met klanten die verhaal komen halen, maar helaas ik kreeg
geen 5 euro retour!

Dit wijst erop dat het niet om een vergissing ging, maar beleid is: lage prijzen in de winkel, hopen dat
klanten meerdere artikelen kopen en niet doorhebben dat bij de kassa een hogere prijs wordt gerekend,
en geen restitutie verlenen aan mensen die verhaal komen halen.

Conclusie: De Mediamarkt IS niet goedkoop, de Mediamarkt DOET ALSOF ze goedkoop is.
En de Mediamarkt BELAZERD haar klanten.

Triest, maar waar...

Shareena

Re: Belazerd door de Mediamarkt!

Ongelezen bericht door Shareena »

Nu vind ik het werken met verschillende
prijzen in filialen van één bedrijf al niet echt handig
Dit vermelden ze DUIDELIJK in hun folder hoor! Elke Media Markt werkt nu eenmaal anders, maar bij mijn stofzuiger maakte ze geen probleem toen deze 30 EURO goedkoper was bij een ander filiaal...

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je terug bent gegaan omdat het in de folder (van een ander filiaal) voor 44 euro stond, dan vind ik het logisch dat MM je niet die paar euro terug geeft.

Als je terug bent gegaan omdat in de winkel een andere prijs stond, dan is het een iets ander verhaal. Maar ook dan is het een dag later natuurlijk lastig nagaan wat er de dag ervoor op de prijskaartjes stond.

GGG

Ik ben terug gegaan omdat er in de winkel een andere prijs stond.
In de tussentijd was echter de prijs in de winkel al aangepast.
Dat ik een folder van een ander filiaal had, had ik me niet gerealiseerd.
Los daarvan vind ik het niet echt slim van de Medimarkt om zo te werken.
Hoe zou u het vinden als AH of de Blokker voor verschillende regio's andere aanbiedingen had?

Kijk, die vijf euro, daar kom ik echt wel over heen. Maar wat blijft hangen is het idee dat je belazerd
kunt worden bij de Mediamarkt. De prijzen in de winkel zijn kennelijk niet noodzakelijkerwijs ook de
prijzen aan de kassa! Ik wil hiervoor alleen maar waarschuwen.
De Mediamarkt creëert op knappe wijze het imago dat ze goedkoop zijn.
Maar als je goed oplet, dan ontdek je dat ze dat lang niet altijd zijn.
En daarnaast nemen ze dus kennelijk soms een loopje met de waarheid.

kweenie

Als de prijs in de winkel anders is dan bij de kassa, dan hoef je niet de hoge kassaprijs te betalen. Maar dan moet je wel meteen bij (of na) het afrekenen daarover reklameren. Als je een dag later nog eens komt klagen, dan ben je inderdaad te laat.

Overigens gaat het voorbeeld van AH niet helemaal op. Ook de AH's hebben verschillende prijzen, als je alleen al kijkt naar bv. AH's bij stations of in ziekenhuizen etc. Die hebben voor veel producten hogere prijzen. Alleen de landelijke aanbiedingen die overal gelden gelden ook bij die duurdere AH's. Ook hebben supermarkten soms regionale aanbiedingen, met name bij groente en fruit.

midas50

Ongelezen bericht door midas50 »

Kweeniet Kweenie.
Media markt adverteert landelijk.
Je kan niet veronderstellen dat de gemiddelde consument gaat uitzoeken of die aanbieding wel geldt voor juist die ene winkel.

VanTels

Ongelezen bericht door VanTels »

Media markt adverteerd niet landelijk maar in de regionale edities.
Als ze een advertentie hebben die landelijk is doen ze allemaal mee.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

kweenie schreef:Als de prijs in de winkel anders is dan bij de kassa, dan hoef je niet de hoge kassaprijs te betalen. Maar dan moet je wel meteen bij (of na) het afrekenen daarover reklameren. Als je een dag later nog eens komt klagen, dan ben je inderdaad te laat.
Nee hoor, hoe kom je daarbij?

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

alfatrion schreef:
kweenie schreef:Als de prijs in de winkel anders is dan bij de kassa, dan hoef je niet de hoge kassaprijs te betalen. Maar dan moet je wel meteen bij (of na) het afrekenen daarover reklameren. Als je een dag later nog eens komt klagen, dan ben je inderdaad te laat.
Nee hoor, hoe kom je daarbij?
Dat is zo. En dat is maar goed ook.
Enige uitzondering is een "kennelijke fout", waarbij bijvoorbeeld de komma op een verkeerde plek staat of ergens een nulletje te weinig staat waardoor de consument wel kon weten dat de prijsaanduiding niet klopte.
Anders dan is het eind zoek natuurlijk en weet je op een gegeven moment nooit meer wat iets kost.
Maar ik neem aan dat je reageert op "Als je een dag later nog eens komt klagen, dan ben je inderdaad te laat." en dat is inderdaad onzin, al is het uiteraard wel het beste als je ter plekke je kassabon controleert.

kweenie

Als je een dag later komt en de prijs in de winkel is inmiddels niet meer lager dan de prijs aan de kassa, dan kun je moeilijk aantonen dat er de dag ervoor in de winkel een lagere prijs stond. De winkelier kan dan altijd simpel zeggen dat de prijs in de winkel helemaal niet lager was dan in de kassa, en je hebt geen enkele manier om daar iets tegenin te brengen.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

kweenie schreef:Als je een dag later komt en de prijs in de winkel is inmiddels niet meer lager dan de prijs aan de kassa, dan kun je moeilijk aantonen dat er de dag ervoor in de winkel een lagere prijs stond. De winkelier kan dan altijd simpel zeggen dat de prijs in de winkel helemaal niet lager was dan in de kassa, en je hebt geen enkele manier om daar iets tegenin te brengen.
Als de winkelier liegt misschien niet nee.
Ik ga er echter niet vanuit dat alle winkeliers leugenaars zijn.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Misschien is er een getuigen (als je b.v. gezellig met z'n drie aan het winkelen was) of hangen er video camera's waar van je de beelden zou kunnen vorderen.

GGG

Ik kwam dus inderdaad te laat terug. De prijs in de winkel was aangepast.
Aangezien ik onmogelijk bewijzen kon dat de prijs eerder wel lager was, had ik geen verhaal meer.

Gevolg: frustratie van mijn kant. Ik was en ben boos. Ik ben beleefd gebleven tegen het meisje van de klantenservice omdat dat kind natuurlijk alleen mar het beleid van haar liegende baas uitvoert.
Maar voor mij staat het 100% vast: bij de Media Markt in Hoog Catharijne te Utrecht kun je belazerd worden.

Ze hebben daar nu de 'winst' van 5 euro die ik teveel betaald heb. Nogmaals: over die 5 euro kom ik echt el heen. Wat kan mij dat stomme geld nog schelen. Maar de reputatieschade die de Media Markt heeft opgelopen is niet mer te herstellen. Ik vergeet dit niet meer en ik ben zo boos dat ik dit bericht op dit forum gezet heb.
En honderden mensen hebben dit verhaal al gelezen.
Nou Media Markt, te uit je 'winst'! :twisted:

oinkoink12

Ongelezen bericht door oinkoink12 »

Goh goh goh wat hebben we veel gelezen. En wat heeft de MM veel reputatieschade.

Een kansloze die om 5 euro urenlang stennis aan het schoppen is terwijl hij totaal geen grond daarvoor heeft.

Ik denk dat je zelf kanslozer bent dan de mediamarkt, en dat was al lastig.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ik zou er persoonlijk niet te veel energie en irritatie meer in steken!,

Jammer voor die € 5,-, maar helaas,

Wanneer ik op een terrasje zit, dan verzuip ik die € 5,- geheid!, :wink:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

midas50 schreef:Kweeniet Kweenie.
Media markt adverteert landelijk.
Je kan niet veronderstellen dat de gemiddelde consument gaat uitzoeken of die aanbieding wel geldt voor juist die ene winkel.
Nee daarom staat het ook vermeld op de folder. Je hoeft niets uit te zoeken want je kan het zo lezen...

GGG

oinkoink12 schreef:Goh goh goh wat hebben we veel gelezen. En wat heeft de MM veel reputatieschade.

Een kansloze die om 5 euro urenlang stennis aan het schoppen is terwijl hij totaal geen grond daarvoor heeft.

Zeg, let je een beetje op je woorden ja? Ik heb jouw profiel en je berichten eens bekeken.
Zelf heb je nog geen enkele nuttige bijdrage aan dit forum geleverd.
Types als jij kunnen we hier missen als kiespijn!

Monique1983

Ongelezen bericht door Monique1983 »

mensen, hou het gezellig please...

Bij de Media Markt is het beleid dat wanneer je het in een andere winkel (binnen een straal van 15 Kilometer) goedkoper vind binnen 2 weken je het verschil terug kan krijgen.... Weet niet hoever de winkels bij elkaar vandaan liggen??

http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/sto ... %20Prijzen

oinkoink12

Ongelezen bericht door oinkoink12 »

GGG schreef:
oinkoink12 schreef:Goh goh goh wat hebben we veel gelezen. En wat heeft de MM veel reputatieschade.

Zeg, let je een beetje op je woorden ja? Ik heb jouw profiel en je berichten eens bekeken.
Zelf heb je nog geen enkele nuttige bijdrage aan dit forum geleverd.
Types als jij kunnen we hier missen als kiespijn!
Klanten als jij kan de MM missen als kiespijn

LeoZ

Ongelezen bericht door LeoZ »

@OinkOink (geluiden van een varkentje?) Zoals al eerder gevraagd:: hou het gezellig!

Dit is een forum voor consumenten problemen en dan wordt er verwacht dat men met oplossingen komt en niet met afzeik verhalen!

Al vind iemand het relaas vreemd... blijf beleefd naar elkaar en respecteer elkaar, al heb je een andere mening!

Gesloten