LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cadeau abonnement Zester/Sanoma verlengd ondanks opzegging

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
mdk340

Cadeau abonnement Zester/Sanoma verlengd ondanks opzegging

Ongelezen bericht door mdk340 »

Voor mijn verjaardag 1 juni jongstleden heb ik een cadeau-abonnement op de Grazia gekregen. Het ging om een kwartaalabonnement via Zester/Sanoma. Mijn moeder had mij gewaarschuwd dat ik het abonnement wel op tijd zou opzeggen. Ik heb in juni dan ook meteen het abonnement opgezegd via het opzegformulier op de site van Sanoma. Helaas, heb ik geen bevestiging hiervan ontvangen. Maar bij een eerder proefabonnement op Cosmopolitan ontving ik die ook niet, en bij dat abonnement ging het wel goed. Het probleem is dat er 109 euro van mijn moeders bankrekening afgeschreven is, zonder toestemming en terwijl het abonnement al opgezegd was. Sanoma houdt vol dat er niks is opgezegd en ik heb geen bewijs...wat nu? Alvast bedankt voor reacties!

P.S. Ik heb nog een keer het abonnement opgezegd via de site, om te checken of ik nu wel een mail ontvang..en wederom geen bevestiging. Ik snap dat schriftelijke opzegging een voor de hand liggende optie is. Maar ik wil graag die 109 euro teruggestort krijgen en het 'nieuwe abonnement' loopt nu tot oktober 2010.

jlthkoch

Re: Cadeau abonnement Zester/Sanoma verlengd ondanks opzegging

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Maar ik wil graag die 109 euro teruggestort krijgen en het 'nieuwe abonnement' loopt nu tot oktober 2010.
Ik heb hetzelfde gehad met de FHM, van de Telegraaf Tijdschriften Groep. Ook netjes en op de juiste manier opgezegd maar men weigerde de opzegging te bevestigen of te verwerken, ja pas toen het nieuwe abonnement was ingegaan...

Gewoon vol blijven houden die opzegging, ze proberen maar wat. (wel erg kinderachtig van ze)

Overigens, als het bedrag minder dan 30 dagen geleden is afgeboekt kun je het laten terugboeken. (storneren)

mdk340

Ongelezen bericht door mdk340 »

Bedankt! Gelukkig is het binnen 30 dagen, dan zal ik het laten storneren. Ik wist niet dat dat nu nog kon. Heel erg bedankt :).

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

mdk340 schreef:Het probleem is dat er 109 euro van mijn moeders bankrekening afgeschreven is, zonder toestemming en terwijl het abonnement al opgezegd was. Sanoma houdt vol dat er niks is opgezegd en ik heb geen bewijs...wat nu?
In beginsel geld dat je moet kunnen bewijzen dat je hebt opgezegd. Nu je gebruik hebt gemaakt van hun systeem, dat geen bevestiging lijkt te sturen, zou je kunnen proberen om daarmee de bewijslast om te keren. Als je geen toestemming hebt geven voor afschrijving dan mogen ze dat niet doen, maar daarmee kun je een eventuele betalingsverplichting niet ontlopen.

Gesloten