Te hoge, ongespecificeerde rekening
Geplaatst: 15 sep 2009 12:33
*** update ***
Het bedrijf was Vosse in Heemstede. We zijn tot een schikking gekomen en daarmee is de zaak gesloten. Onderaan is onze brief aangepast als voorbeeldbrief toegevoegd. Veel succes als je in dezelfde situatie zit!
*** gesloten ***
Voor het maken van een aansluiting voor onze vaatwasser hebben we een installatiebedrijf gebeld. Dit bedrijf staat als duur maar gerenommeerd te boek. Ze hebben hun werk naar behoren gedaan. Dit hebben ze in twee uur gedaan en hebben als materiaal een wasmachinekraan, afvoeraansluiting en een slangenklem gebruikt. De rekening bedroeg echter ruim 350 euro incl.!
Toevallig werd ik via de uitzending gewezen op de voorbeeldbrieven van 'Trosradar helpt'. Hierin wordt een voorbeeldbrief geplaats voor het vragen van een specificatie. Dit had ik zelf ook al gedaan. Arbeid 3,5 uur en 120 euro (ex.) aan materiaal. Het is duidelijk dat hier teveel in rekening wordt gebracht. Hiertegen heb ik bezwaar gemaakt en een creditnota van 100 euro ontvangen. Dit is m.i. nog steeds 100 teveel.
Mijn bezwaar:
- hun 'voorrijkosten' betreffen zowel heen als terugrijden;
- ze rekenen nog steeds een half uur meer dan werkelijk gewerkt, en;
- materiaalkosten bedragen hooguit 25 euro terwijl hier nu nog steeds 60 euro voor wordt berekend.
Voor mij is het nu een zaak van principe geworden. Prijsniveau heb ik geverifieerd bij bouwmarkt en groothandel, dus daar zit het probleem niet. Tevens verneem ik dat in mijn omgeving dat veel meer mensen dit ondervinden. Op dit forum trof ik ook iets over 'meerwerk' aan, wat hier sterk op lijkt.
Mijn vraag:
Welke weg moet je bewandelen als iemand - een installateur - bewust meer in rekening brengt dan waar hij recht op heeft? Hij heeft na een schrijven van mijn kant de rekening verlaagd, maar berekent nog steeds bijna het dubbele van wat realistisch gezien de kosten zijn.
Gaarne advies over de te bewandelen weg.
Het bedrijf was Vosse in Heemstede. We zijn tot een schikking gekomen en daarmee is de zaak gesloten. Onderaan is onze brief aangepast als voorbeeldbrief toegevoegd. Veel succes als je in dezelfde situatie zit!
*** gesloten ***
Voor het maken van een aansluiting voor onze vaatwasser hebben we een installatiebedrijf gebeld. Dit bedrijf staat als duur maar gerenommeerd te boek. Ze hebben hun werk naar behoren gedaan. Dit hebben ze in twee uur gedaan en hebben als materiaal een wasmachinekraan, afvoeraansluiting en een slangenklem gebruikt. De rekening bedroeg echter ruim 350 euro incl.!
Toevallig werd ik via de uitzending gewezen op de voorbeeldbrieven van 'Trosradar helpt'. Hierin wordt een voorbeeldbrief geplaats voor het vragen van een specificatie. Dit had ik zelf ook al gedaan. Arbeid 3,5 uur en 120 euro (ex.) aan materiaal. Het is duidelijk dat hier teveel in rekening wordt gebracht. Hiertegen heb ik bezwaar gemaakt en een creditnota van 100 euro ontvangen. Dit is m.i. nog steeds 100 teveel.
Mijn bezwaar:
- hun 'voorrijkosten' betreffen zowel heen als terugrijden;
- ze rekenen nog steeds een half uur meer dan werkelijk gewerkt, en;
- materiaalkosten bedragen hooguit 25 euro terwijl hier nu nog steeds 60 euro voor wordt berekend.
Voor mij is het nu een zaak van principe geworden. Prijsniveau heb ik geverifieerd bij bouwmarkt en groothandel, dus daar zit het probleem niet. Tevens verneem ik dat in mijn omgeving dat veel meer mensen dit ondervinden. Op dit forum trof ik ook iets over 'meerwerk' aan, wat hier sterk op lijkt.
Mijn vraag:
Welke weg moet je bewandelen als iemand - een installateur - bewust meer in rekening brengt dan waar hij recht op heeft? Hij heeft na een schrijven van mijn kant de rekening verlaagd, maar berekent nog steeds bijna het dubbele van wat realistisch gezien de kosten zijn.
Gaarne advies over de te bewandelen weg.