Pagina 1 van 1

Ziggo helpdesk/klantenservice

Geplaatst: 15 sep 2009 19:14
door capsoft
Hoi allemaal,

ik ben sinds kort van adsl naar kabel gegaan vanwege de snelheid. vanwege de afstand tot de telefooncentrale was het met adsl niet mogelijk om boven de 3mbit uit te komen.

daarom ben ik overgestapt naar ziggo. nadat ik mijn modem had ontvangen ben ik het meteen aan gaan sluiten. ik kreeg geen ipadres toegewezen door het modem. volgens de klantenservice kwam dat omdat ik enkele dagen moest wachten totdat ik zou worden aangesloten.

enkele dagen later kon ik nog steeds niet op de activatiepagina komen en kreeg ik ook geen ip toegewezen van het modem.
de helpdesk kwam er niet uit en lieten een monteur komen (op een ander tijdstip dan gemeld... maar goed) ik heb inmiddels internet via een modem die ik heb geleend van iemand anders die voorheen ook ziggo abonnee was.
de helpdeskmedewerker die ik aan de lijn had vertelde mij het defecte modem op te sturen met een begeleidende brief erbij. dat heb ik gedaan.

ongeveer 2 maanden later werk ik nog steeds met het geleende modem en wacht ik nog steeds op een vervanging. ik heb vandaag gebeld en er is mij bevestigd dat het modem retour is ontvangen en een nieuw wordt verstuurd.
nou leek alles prima in orde totdat ik naderhand werd teruggebeld door iemand van ziggo....

die vertelde mij dat ik het geleende modem retour moest sturen aangezien het niet mijn eigendom is. ik begrijp dat het eigendom is van ziggo. maar of ik nou modem a of modem b gebruik, dat moet niet uitmaken toch?
verder kreeg ik de wind van voren dat ik het modem retour had gestuurd. zo werkt ziggo blijkbaar niet. ik heb de meneer vriendelijk verzocht om dan uit te vallen tegen zijn collega die mij dit heeft verteld in plaats van tegen mij.
nou heb ik de meneer van de helpdesk verteld dat ik hem tegemoet wil komen door het modem om te wisselen, maar dat ik niet mijn internetverbinding wil verliezen. volgens de helpdeskmedewerker moet er dan een monteur komen (voor een werkende verbinding) om het modem aan te sluiten. daar moet ik dan vrij voor nemen omdat hij de eerste tijd niet op zaterdag beschikbaar is. Nou is vrij nemen geen optie voor mij en wordt er gedreigd met een factuur van 60 euro haha en dat allemaal omdat ik zelf zonder hulp van een monteur mijn verbinding aan de gang heb gekregen. ik zou eigenlijk geld moeten krijgen omdat ik hun een monteur bespaar en enkele uren in totaal al met de zichzelf-tegensprekende-klantenservicde heb moeten bellen.

ik wacht hun factuur af. ben benieuwd... ik heb al een keer een brief (in tweevoud) gestuurd om de situatie uit te leggen en wacht al weken op een antwoord + excuus....

ik ben benieuwd of ze in 2009 nog hun excuses gaan aanbieden en de kosten kwijt schelden. ik houd u op de hoogte!

Re: Ziggo helpdesk/klantenservice

Geplaatst: 16 sep 2009 10:19
door capsoft
ik ben net gebeld door het ziggo webteam.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam

ik heb mijzelf voorgenomen om nooit meer te bellen met de klantenservice van ziggo. die komen altijd met rare antwoorden en nooit echt met oplossingen.

ik heb gisteren een e-mail gestuurd naar het webteam en werd vandaag door hun gebeld. en het webteam komt wel met een oplossing!

ik heb het idee dat het webteam gewoon de 2e lijns helpdesk is die WEL klantgericht is.

maar goed ik wilde nog even dit bericht posten om dus te vertellen dat het wordt opgelost door het webteam. :)