Ik word geweigerd voor een autoverzekering bij OHRA
Geplaatst: 15 sep 2009 21:54
Beste mensen,
Ik heb op 06-08-09 een schadeauto gekocht en deze dezelfde datum op mijn naam laten zetten. De verzekering van mijn vorige auto bij OHRA had ik laten opschorten omdat ik mijn oude auto al een paar weken eerder had verkocht. Het rijklaar maken van de nieuwe auto liet op zich wachten omdat hij RDW gekeurd moest worden. Al die tijd stond hij in de garage van het schadeautobedrijf. Ik heb met OHRA gebeld op het moment dat hij was goedgekeurd maar had toen nog geen kentekenpapieren binnen want die zouden ze opsturen. OHRA gaf aan dat ze de auto niet konden verzekeren omdat ik de papieren niet had en ik een meldcode nodig had. Ik heb geen idee waar ze het allemaal over hadden en toen ik aangaf dt ik de papieren nog niet in bezit had werd me gezegd dat ik de auto nog niet kon verzekeren en moest wachten tot ik de papieren zou krijgen. Twee dagen daarna kreeg ik een brief van de RDW waarin stond dat mijn auto niet was verzekerd en dat ik dit nog moest gaan doen. Toen heb ik OHRA weer gebeld en die wilde de verzekering in orde maken tot ze tot de ontdekking kwam dat ik veel te laat was om de auto te verzekeren want dat moest binnen 2 weken nadat het kenteken op mijn naam was gezet. Ik heb toen aangegeven dat ik dat niet wist maar dat het dan wellicht met terugwerkende kracht kon en ik de premie vanaf 06-08-09 zou betalen. Mevrouw OHRA vertelde dat dat niet mocht maar kon mij niet vertellen waarom niet. Ik heb haar dit wel 5 keer gevraagd. Ik heb bij OHRA 6 verzekeringen lopen en betaal mijn premies elke maand per automatische incasso maar zij behandelde me alsof ik een wanbetaler ben. Ik heb toen gezegd dat ik dan naar een andere maatschappij zou gaan en zij gaf aan dat die mij ook niet zouden nemen als verzekeringsnemer. Ik ben ontzettend kwaad geworden en heb de volgende dag de RDW gebeld die aangaf dat ik me gewoon moest kunnen verzekeren, dat stond ook in de brief die zij me hadden gestuurd. Alleen als ik in gebreke zou blijven dan zou ik een proces verbaal krijgen. Maar ik blijf in gebreke omdat de verzekering zelf uitmaakt dat ik blijkbaar een grove fout heb gemaakt die niet meer te herstellen is. Ik heb me nu aangemeld bij Centraal Beheer en ook die doen nogal moeilijk en gaan eerst mij hele historie uitpluizen alvorens ze kunnen beslissen dat ik bij hen een verzekering kan afsluiten. De medewerker aldaar gaf aan dat ik altijd nog terecht kan bij Rialto (wat ik heb begrepen een soort maatschappij voor wanbetalers etc) die hoge premies schijnt te vragen. Wat kan ik in godsnaam doen? Ik heb in onwetenheid gehandeld en wil met terugwerkende kracht premie betalen. Wat kan ik nog meer doen voor ik een giga boete aan me broek heb?
Groet, yvonz
Ik heb op 06-08-09 een schadeauto gekocht en deze dezelfde datum op mijn naam laten zetten. De verzekering van mijn vorige auto bij OHRA had ik laten opschorten omdat ik mijn oude auto al een paar weken eerder had verkocht. Het rijklaar maken van de nieuwe auto liet op zich wachten omdat hij RDW gekeurd moest worden. Al die tijd stond hij in de garage van het schadeautobedrijf. Ik heb met OHRA gebeld op het moment dat hij was goedgekeurd maar had toen nog geen kentekenpapieren binnen want die zouden ze opsturen. OHRA gaf aan dat ze de auto niet konden verzekeren omdat ik de papieren niet had en ik een meldcode nodig had. Ik heb geen idee waar ze het allemaal over hadden en toen ik aangaf dt ik de papieren nog niet in bezit had werd me gezegd dat ik de auto nog niet kon verzekeren en moest wachten tot ik de papieren zou krijgen. Twee dagen daarna kreeg ik een brief van de RDW waarin stond dat mijn auto niet was verzekerd en dat ik dit nog moest gaan doen. Toen heb ik OHRA weer gebeld en die wilde de verzekering in orde maken tot ze tot de ontdekking kwam dat ik veel te laat was om de auto te verzekeren want dat moest binnen 2 weken nadat het kenteken op mijn naam was gezet. Ik heb toen aangegeven dat ik dat niet wist maar dat het dan wellicht met terugwerkende kracht kon en ik de premie vanaf 06-08-09 zou betalen. Mevrouw OHRA vertelde dat dat niet mocht maar kon mij niet vertellen waarom niet. Ik heb haar dit wel 5 keer gevraagd. Ik heb bij OHRA 6 verzekeringen lopen en betaal mijn premies elke maand per automatische incasso maar zij behandelde me alsof ik een wanbetaler ben. Ik heb toen gezegd dat ik dan naar een andere maatschappij zou gaan en zij gaf aan dat die mij ook niet zouden nemen als verzekeringsnemer. Ik ben ontzettend kwaad geworden en heb de volgende dag de RDW gebeld die aangaf dat ik me gewoon moest kunnen verzekeren, dat stond ook in de brief die zij me hadden gestuurd. Alleen als ik in gebreke zou blijven dan zou ik een proces verbaal krijgen. Maar ik blijf in gebreke omdat de verzekering zelf uitmaakt dat ik blijkbaar een grove fout heb gemaakt die niet meer te herstellen is. Ik heb me nu aangemeld bij Centraal Beheer en ook die doen nogal moeilijk en gaan eerst mij hele historie uitpluizen alvorens ze kunnen beslissen dat ik bij hen een verzekering kan afsluiten. De medewerker aldaar gaf aan dat ik altijd nog terecht kan bij Rialto (wat ik heb begrepen een soort maatschappij voor wanbetalers etc) die hoge premies schijnt te vragen. Wat kan ik in godsnaam doen? Ik heb in onwetenheid gehandeld en wil met terugwerkende kracht premie betalen. Wat kan ik nog meer doen voor ik een giga boete aan me broek heb?
Groet, yvonz