Pagina 1 van 1

Vodafone Service?

Geplaatst: 16 sep 2009 12:23
door fischer
Sinds mei 2008 heb ik bij Vodafone een 2-jarig abonnement met daarbij een HTC TyTN II telefoon. Sinds het afsluiten van mijn abonnement heb ik diverse problemen ervaren, zowel met de service als met het toestel.

- Het toestel is zes maal geretourneerd met een gebrek (toetsen los, GPS los, geen audio, scherm kapot, scherm kapot terug, etc.). Aangezien het allemaal verschillende klachten betreft (en bovendien niet binnen de door Vodafone gestelde termijn van 3 maanden) wil Vodafone het toestel niet vervangen. Bij de Vodafone winkel in Amersfoort heeft men ook gezegd dat dit eigenlijk niet zou mogen kunnen, maar dat ze er niks kunnen doen behalve het toestel opsturen. Nu bij de laatste reparatie (scherm was kapot toen ik het toestel de vorige keer terug kreeg, maar ik zag dit pas thuis) krijg ik te horen dat ik het toestel of voor 160 euro kan laten repareren, of voor 35 euro terug kan krijgen (inspectiekosten) of vervroegd kan verlengen. Bij de tweede optie worden de andere gebreken (de kosten zijn voor het scherm, maar de knoppen zijn ook los etc.) trouwens ook niet gemaakt want "het is alles of niets" volgens de winkel.

- Sinds een jaar kan ik niet naar buitenlandse nummers bellen en niet in het buitenland bellen of gebeld worden. Lastig voor mijn werk, maar ook met vakantie, zeker in verband met het volgende probleem:

- Sinds een eerdere melding van het vorige probleem blijkt een medewerker mijn voicemail uit te hebben gezet. Dit is niet door de service desk te herstellen dus ze kunnen mijn voicemail niet aanzetten. Ik heb dus ook al maanden geen voicemail meer.

De reactie van de service desk is meestal: Dat kan niet. Dat moet u wel kunnen. Weet u wel dat u als u naar het buitenland belt daar een nummer voor moet zetten? Ja ik zie dat u eerder gebeld heeft. Nee ik kan niks voor u doen, etc. etc.

Ik heb vele malen gebeld met vodafone (Services, maar ook Loyalty) en ben maandenlang mijn toestel kwijt geweest aangezien het gerepareerd moest worden. De enige oplossing die Vodafone biedt is: Ik mag mijn abonnement vervroegd verlengen. Datum ingaand op de sluitingsdatum van mijn huidige abonnement maar met een nieuwe telefoon. Het zou nog een optie zijn als dit nieuwe abonnement het huidige zou vervangen, maar dat kan allicht niet.

Ik wil natuurlijk dat mijn toestel naar behoren werkt en vind dat Vodafone een zeer slechte service geeft. Het is werkelijk schandalig zulke problemen met de service in een jaar niet opgelost kunnen worden en nog schandaliger dat een slecht toestel niet vervangen wordt en er zelfs kosten in rekening gebracht worden voor een zoveelste gebrek aan service.

Ik betaal nu voor een telefoon die ik niet heb en voor beperkte service.
In mijn optie voldoet Vodafone niet aan het contract.

Wat kan ik hiertegen doen - heeft iemand advies?

Re: Vodafone Service?

Geplaatst: 16 sep 2009 12:46
door Utaddict
Buitenland bellen is een issue op het netwerk, die zich doorvertaald naar uw simkaart. Dit moet Vodafone dan ook kunnen uitzoeken en oplossen.

Wat betreft uw toestel. Een provider is verplicht na een vastgesteld aantal reparaties (meestal 5) uw toestel te vervangen. Vodafone dient dit dan ook te doen.

Re: Vodafone Service?

Geplaatst: 26 okt 2009 11:21
door fischer
Update: Ik heb Vodafone een aangetekende brief gestuurd waarin ik de situatie voorleg en hen verzoek om binnen twee weken met een passende oplossing te komen. Hierin heb ik om een vervangend toestel gevraagd. Ik heb de brief naar Vodafone Servies in Maastricht gestuurd en daarnaast een kopie naar de Vodafone winkel in Amersfoort. Van beide heb ik (inmiddels een maand later) geen reactie gehad en natuurlijk heb ik nog steeds geen telefoon. Heeft iemand advies ?

Re: Vodafone Service?

Geplaatst: 04 nov 2009 23:40
door balhan
Ben al meer dan twee maanden bezig met Vodafone om onterecht geind geld voor dataverkeer terug te krijgen bij verlenging van mijn abonnement. Ik zit al jaren bij Vodafone, maar de service die zij de laatste maanden leveren is ver ver beneden peil.
Vodafone stuurt mij een bevestiging met datumvermelding van abonnementswijziging van 23 juli 2009, maar weet NA die datum toch nog geld te innen voor dataverkeer en mij vrolijk (na reclamatie) daarna een gewijzigde datum van abonnementswijziging door te geven van 29 juli 2009.
Klantenservice bevestigt in een email van precies 2 maanden later (23-9-2009) dat mijn 'terechte claim' is doorgezet naar de betreffende afdeling. Sindsien hoor ik noch iets van deze afdeling, noch van de helpdesk als ik regelmatig om voortgang vraag.

Ik geef ze tot nu toe nog steeds de kans dit probleem onderling op te lossen, dat zou Vodafone relatief een klein bedrag kosten, maar ik overweeg uit een groeiende ontevredenheid en woede en gevoel opgelicht en bestolen te zijn, steeds meer om 'mijn zaak' wereldkundig te maken, want ik weet bijna zo goed als zeker dat ik niet de enige ben die op deze dubieuze wijze 'geld tegoed' heeft van Vodafone.

Re: Vodafone Service?

Geplaatst: 16 feb 2010 16:18
door NemoG
Ik kan vodafone wel schieten.

I werk tegenwoordig in London en heb een nederlands abbonement.
Dit is mijn eigen keus maar hier bellen gaat altijd buiten mijn bundel (ook dit is logisch) ik betaal ongeveer 160 tot 200 euro per maand (al 6 maanden) en ik heb een abbonement van 37 euro. Dat geeft niet wat ik bel een hoop.

Nu is het alleen zo dat mijn telefoon gestolen is, dus ik bel Vodafone, voor je iemand aan de lijn heb was ik denk 1,5 uur verder. (bellen van uit het buitenland is problematisch) Dan wordt er mij verteld dat ik een sim kaart kan krijgen maar geen telefoon, ze deze alleen binnen nederland kunnen opsturen en dat pas doen als ze een aangifte formulier hebben en die moet ik opsturen.

Dat ze een aangifte formulier willen, dat begrijp ik. Maar:
-waarom kan ik dat niet scanne/mailen of faxxen?
-waarom kunne ze niet 6euro extra uitgeven om het naar Londen te sturen of het hier laten versturden?
- Met alleen een Sim kaart kan ik niet bellen. begrijp ik dat ze me geen Iphone gaan opsturen maar mijn eisen waren vrij gemakkelijk: " het moet kunnen bellen en smssen" hoef geen internet, camera, multimedia etc etc. gebruik het toch niet. MAAR dat was echt niet mogenlijk.
- Ik kan u wel verbinden met de verkoop afdeling daar kunt u een verlenging doen van uw abbonement en krijgt u een nieuwe telefoon (dus wordt er 2 jaar bij je al bestaande tijd opgeteld)

"nou, bedankt maar ik geef m'n 180euro per maand wel ergens anders uit, prettige dag"

Ik kan ze echt wel schieten later bel ik nog een keer want moet mijn simkaart blokeren sta ik eerst 12!!! minuten in de wacht... en toen greeg ik iemand aan de lijn en die deed alsof hij me een geweldig/uitzonderlijk aanbod deed zodat ik mijn abbonement kan verlengen.

dus ik zeg:"das goed, maar hooguit 1 jaar en dan wil ik me tegoed er bij verhogen zodat ik niet zo veel meer betaal"
Was die jongen NIET zo blij mee.

conclusie. ik heb nogsteeds geen telefoon en vodafone is een goede klant kwijt.

p.s. Mijn excuses voor mijn dyslectie

Re: Vodafone Service?

Geplaatst: 16 feb 2010 16:21
door balhan
Eerlijk is eerlijk. Eindelijk positief bericht van Vodafone. Onterecht geind geld wordt inmiddels met mijn maandelijkse abonnement gecrediteerd.

Re: Vodafone Service?

Geplaatst: 16 feb 2010 17:08
door Henri42
balhan schreef:Eerlijk is eerlijk. Eindelijk positief bericht van Vodafone. Onterecht geind geld wordt inmiddels met mijn maandelijkse abonnement gecrediteerd.
Is het een automatische afboeking bij Vodafone?, ik probeeer die in te trekken zonder succes?

Klantenservices perc telefoon mail brief ze reageren nergens op ???