Vodafone Service?
Geplaatst: 16 sep 2009 12:23
Sinds mei 2008 heb ik bij Vodafone een 2-jarig abonnement met daarbij een HTC TyTN II telefoon. Sinds het afsluiten van mijn abonnement heb ik diverse problemen ervaren, zowel met de service als met het toestel.
- Het toestel is zes maal geretourneerd met een gebrek (toetsen los, GPS los, geen audio, scherm kapot, scherm kapot terug, etc.). Aangezien het allemaal verschillende klachten betreft (en bovendien niet binnen de door Vodafone gestelde termijn van 3 maanden) wil Vodafone het toestel niet vervangen. Bij de Vodafone winkel in Amersfoort heeft men ook gezegd dat dit eigenlijk niet zou mogen kunnen, maar dat ze er niks kunnen doen behalve het toestel opsturen. Nu bij de laatste reparatie (scherm was kapot toen ik het toestel de vorige keer terug kreeg, maar ik zag dit pas thuis) krijg ik te horen dat ik het toestel of voor 160 euro kan laten repareren, of voor 35 euro terug kan krijgen (inspectiekosten) of vervroegd kan verlengen. Bij de tweede optie worden de andere gebreken (de kosten zijn voor het scherm, maar de knoppen zijn ook los etc.) trouwens ook niet gemaakt want "het is alles of niets" volgens de winkel.
- Sinds een jaar kan ik niet naar buitenlandse nummers bellen en niet in het buitenland bellen of gebeld worden. Lastig voor mijn werk, maar ook met vakantie, zeker in verband met het volgende probleem:
- Sinds een eerdere melding van het vorige probleem blijkt een medewerker mijn voicemail uit te hebben gezet. Dit is niet door de service desk te herstellen dus ze kunnen mijn voicemail niet aanzetten. Ik heb dus ook al maanden geen voicemail meer.
De reactie van de service desk is meestal: Dat kan niet. Dat moet u wel kunnen. Weet u wel dat u als u naar het buitenland belt daar een nummer voor moet zetten? Ja ik zie dat u eerder gebeld heeft. Nee ik kan niks voor u doen, etc. etc.
Ik heb vele malen gebeld met vodafone (Services, maar ook Loyalty) en ben maandenlang mijn toestel kwijt geweest aangezien het gerepareerd moest worden. De enige oplossing die Vodafone biedt is: Ik mag mijn abonnement vervroegd verlengen. Datum ingaand op de sluitingsdatum van mijn huidige abonnement maar met een nieuwe telefoon. Het zou nog een optie zijn als dit nieuwe abonnement het huidige zou vervangen, maar dat kan allicht niet.
Ik wil natuurlijk dat mijn toestel naar behoren werkt en vind dat Vodafone een zeer slechte service geeft. Het is werkelijk schandalig zulke problemen met de service in een jaar niet opgelost kunnen worden en nog schandaliger dat een slecht toestel niet vervangen wordt en er zelfs kosten in rekening gebracht worden voor een zoveelste gebrek aan service.
Ik betaal nu voor een telefoon die ik niet heb en voor beperkte service.
In mijn optie voldoet Vodafone niet aan het contract.
Wat kan ik hiertegen doen - heeft iemand advies?
- Het toestel is zes maal geretourneerd met een gebrek (toetsen los, GPS los, geen audio, scherm kapot, scherm kapot terug, etc.). Aangezien het allemaal verschillende klachten betreft (en bovendien niet binnen de door Vodafone gestelde termijn van 3 maanden) wil Vodafone het toestel niet vervangen. Bij de Vodafone winkel in Amersfoort heeft men ook gezegd dat dit eigenlijk niet zou mogen kunnen, maar dat ze er niks kunnen doen behalve het toestel opsturen. Nu bij de laatste reparatie (scherm was kapot toen ik het toestel de vorige keer terug kreeg, maar ik zag dit pas thuis) krijg ik te horen dat ik het toestel of voor 160 euro kan laten repareren, of voor 35 euro terug kan krijgen (inspectiekosten) of vervroegd kan verlengen. Bij de tweede optie worden de andere gebreken (de kosten zijn voor het scherm, maar de knoppen zijn ook los etc.) trouwens ook niet gemaakt want "het is alles of niets" volgens de winkel.
- Sinds een jaar kan ik niet naar buitenlandse nummers bellen en niet in het buitenland bellen of gebeld worden. Lastig voor mijn werk, maar ook met vakantie, zeker in verband met het volgende probleem:
- Sinds een eerdere melding van het vorige probleem blijkt een medewerker mijn voicemail uit te hebben gezet. Dit is niet door de service desk te herstellen dus ze kunnen mijn voicemail niet aanzetten. Ik heb dus ook al maanden geen voicemail meer.
De reactie van de service desk is meestal: Dat kan niet. Dat moet u wel kunnen. Weet u wel dat u als u naar het buitenland belt daar een nummer voor moet zetten? Ja ik zie dat u eerder gebeld heeft. Nee ik kan niks voor u doen, etc. etc.
Ik heb vele malen gebeld met vodafone (Services, maar ook Loyalty) en ben maandenlang mijn toestel kwijt geweest aangezien het gerepareerd moest worden. De enige oplossing die Vodafone biedt is: Ik mag mijn abonnement vervroegd verlengen. Datum ingaand op de sluitingsdatum van mijn huidige abonnement maar met een nieuwe telefoon. Het zou nog een optie zijn als dit nieuwe abonnement het huidige zou vervangen, maar dat kan allicht niet.
Ik wil natuurlijk dat mijn toestel naar behoren werkt en vind dat Vodafone een zeer slechte service geeft. Het is werkelijk schandalig zulke problemen met de service in een jaar niet opgelost kunnen worden en nog schandaliger dat een slecht toestel niet vervangen wordt en er zelfs kosten in rekening gebracht worden voor een zoveelste gebrek aan service.
Ik betaal nu voor een telefoon die ik niet heb en voor beperkte service.
In mijn optie voldoet Vodafone niet aan het contract.
Wat kan ik hiertegen doen - heeft iemand advies?