Puinhoop omgeving Groningen / Tekort/Slecht materiaal Arriva
Geplaatst: 17 sep 2009 17:29
Ten eerste:
Wilde ik wel even melden dat het OV in Drenthe redelijk tot goed is te noemen. Er zijn wel wat verbeterpunten (Emmen-Assen en Assen-Stadskanaal), maar over het algemeen draait het redelijk.
Spitsuren N34 Drenthe:
Er is elke ochtend een ontstopping bij de kruising van de N34 en de N33 bij Gieten. Blijkbaar vond de provincie Drenthe het te duur om óf van de N34 een vierbaansweg te maken, óf in elk geval; ALS je dan een tweebaansweg maakt, die twee zeer drukke provinciale wegen ongelijksvloers te laten kruisen. Beide oplossingen zijn in de ijskast gezet. Er zijn bewoners bij Gieten die die ongelijksvloerse kruising dwarszitten omdat er een stukje begroeiing wordt gekapt.. Maarja, elke dag vertraging, ook voor die bewoners zelf.. En om zoveel begroeiing gaat het ook weer niet. Het word met de dag erger en soms staat het zelfs tot aan Gasselte (4,5 km dus!) gewoon stil.
Na de grote rotonde rijdt het wel redelijk vlot door maar zo'n 10km voor de A28/N7 kruising begint de ellende weer. Vorige week Dinsdag stond daar dus een file van 10km. Het openbaar vervoer kan op sommige stukjes wel op de vluchtstrook maar ik kom structureel 20 minuten later aan op Groningen dan volgens het boekje. Waarom MOETEN die bussen persé over die N7 kruising heen? Groningen kan deze drukte écht niet meer aan! Er zijn een hoop bussen die gewoon via de Verlengde Hereweg véél sneller bij het station kunnen komen. Ik weet niet hoelang het nog gaat duren voordat die kruising (N7/A28) ongelijkvloers wordt.. ik zag dat ze wel bezig zijn. Jammerlijk véél en véél te laat! Elke kneus had 10 jaar geleden kunnen zien dat je twee snelwegen waarvan één een eindpunt is anders moet aansluiten.
Maargoed, genoeg over het 'reguliere vervoer':
Kom bijv. eens gezellig kijken op maandag (en vooral!) dinsdag rond een uur of 8 op het centraal station van Groningen. Het is er één grote puinhoop. Arriva (busvervoerder) heeft duidelijk problemen met materiaal. Er rijden meer ingehuurde 'touringcars' dan gewone stadsbussen (die tenminste snel optrekken en zich flexibeler bewegen).
Verder word er om 8u, terwijl het al zo druk is altijd geladen en gelost voor het KIOSKK restaurantje.. Die vrachtwagens blokkeren uitgaande bussen. Kunnen deze kerels dat niet lekker even op een ander tijdstip doen?
Vanaf 15u tot 18u is het weer raak. Je kunt bijv. bij veel haltes niet eens meer op het trottoir staan. Ik moest gewoon midden op de busbaan staan, zó verschrikkelijk druk is het er. Station groningen moet écht een herindeling ondergaan. Deze stad kan de drukte volgens mij niet langer meer aan.
Nou heb je dus wel bijv. bus 300 en 305 maar ik merk dat zelfs 4x per uur nog te weinig is om de mensen te vervoeren richting zuid/oost Drenthe. Ik heb al eens geopperd voor een treinverbinding tussen Emmen en Groningen, elke ov-ganger vanuit Emmen/Gieten en Borger zal het vast wel met me eens zijn dat er toch écht wat moet gaan veranderen! En deze keer geen halve oplossingen.
Wilde ik wel even melden dat het OV in Drenthe redelijk tot goed is te noemen. Er zijn wel wat verbeterpunten (Emmen-Assen en Assen-Stadskanaal), maar over het algemeen draait het redelijk.
Spitsuren N34 Drenthe:
Er is elke ochtend een ontstopping bij de kruising van de N34 en de N33 bij Gieten. Blijkbaar vond de provincie Drenthe het te duur om óf van de N34 een vierbaansweg te maken, óf in elk geval; ALS je dan een tweebaansweg maakt, die twee zeer drukke provinciale wegen ongelijksvloers te laten kruisen. Beide oplossingen zijn in de ijskast gezet. Er zijn bewoners bij Gieten die die ongelijksvloerse kruising dwarszitten omdat er een stukje begroeiing wordt gekapt.. Maarja, elke dag vertraging, ook voor die bewoners zelf.. En om zoveel begroeiing gaat het ook weer niet. Het word met de dag erger en soms staat het zelfs tot aan Gasselte (4,5 km dus!) gewoon stil.
Na de grote rotonde rijdt het wel redelijk vlot door maar zo'n 10km voor de A28/N7 kruising begint de ellende weer. Vorige week Dinsdag stond daar dus een file van 10km. Het openbaar vervoer kan op sommige stukjes wel op de vluchtstrook maar ik kom structureel 20 minuten later aan op Groningen dan volgens het boekje. Waarom MOETEN die bussen persé over die N7 kruising heen? Groningen kan deze drukte écht niet meer aan! Er zijn een hoop bussen die gewoon via de Verlengde Hereweg véél sneller bij het station kunnen komen. Ik weet niet hoelang het nog gaat duren voordat die kruising (N7/A28) ongelijkvloers wordt.. ik zag dat ze wel bezig zijn. Jammerlijk véél en véél te laat! Elke kneus had 10 jaar geleden kunnen zien dat je twee snelwegen waarvan één een eindpunt is anders moet aansluiten.
Maargoed, genoeg over het 'reguliere vervoer':
Kom bijv. eens gezellig kijken op maandag (en vooral!) dinsdag rond een uur of 8 op het centraal station van Groningen. Het is er één grote puinhoop. Arriva (busvervoerder) heeft duidelijk problemen met materiaal. Er rijden meer ingehuurde 'touringcars' dan gewone stadsbussen (die tenminste snel optrekken en zich flexibeler bewegen).
Verder word er om 8u, terwijl het al zo druk is altijd geladen en gelost voor het KIOSKK restaurantje.. Die vrachtwagens blokkeren uitgaande bussen. Kunnen deze kerels dat niet lekker even op een ander tijdstip doen?
Vanaf 15u tot 18u is het weer raak. Je kunt bijv. bij veel haltes niet eens meer op het trottoir staan. Ik moest gewoon midden op de busbaan staan, zó verschrikkelijk druk is het er. Station groningen moet écht een herindeling ondergaan. Deze stad kan de drukte volgens mij niet langer meer aan.
Nou heb je dus wel bijv. bus 300 en 305 maar ik merk dat zelfs 4x per uur nog te weinig is om de mensen te vervoeren richting zuid/oost Drenthe. Ik heb al eens geopperd voor een treinverbinding tussen Emmen en Groningen, elke ov-ganger vanuit Emmen/Gieten en Borger zal het vast wel met me eens zijn dat er toch écht wat moet gaan veranderen! En deze keer geen halve oplossingen.
