LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte rekening van €6700,- euro

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
diederik20

Onterechte rekening van €6700,- euro

Ongelezen bericht door diederik20 »

Geachte heer/mevrouw,

Na aanleiding van de laatste 2 rekeningen ben ik in de veronderstelling dat er iets ergs aan de hand is. Er staat in de rekening dat er bij elkaar voor zo’n 700.000 MB is verbruikt,
Dat wil zeggen dat er voor 700 gigabyte is verbruikt met mijn mobiele telefoon in een week tijd, in Nederland en buitenland.
Hier is iets goed mis want dit soort dingen zijn natuurlijk onmogelijk.
Of er is een enorme fout gemaakt bij jullie in de database of ik ben gehackt maar dat lijkt me vrijwel onmogelijk. Er moet hier drastische onderzoek naar worden gedaan.
Ik heb met mijn mobiele telefoon ongeveer 1 gigabyte gebruikt (heb een progamma die alle internet verkeer data bijhoud) alleen in Nederland, het lijkt me stug dat ik voor 1 gigabyte €6700,- moet betalen plus dat ik ook nog eens een internet abonnement heb afgesloten voor mijn mobiel, dan kom ik nooit aan zo’n bedrag.
En dan is er nog iets wat ik niet helemaal begrijp, ik heb voor de zekerheid met uw collega gebeld, om te vragen of ik wel op internet kan want ik had al 250 MB verbruikt en toen zei uw collega dat er geen waarschuwingen binnen waren en dat ik vanzelf word gewaarschuwd als dat wel zo was, want dan zou mijn snelheid van de internet verbinding naar beneden worden gehaald. Ik heb dat punt echter niet bereikt omdat ik voor mijn werk in België verkeer. Ik heb het nog nooit geprobeerd maar volgens mij kun je in België niet op internet met je mobiele telefoon omdat ik bij een Nederlandse provider zit.

Ik hoop u hierbij genoeg te hebben geïnformeerd en hoor graag van u.

Dit is wat ik heb verstuurd naar kpn.. maar dit is toch echt achterlijk ofniet?
dit is echt te gek voor woorden.

Pindakaaspotje

Re: Onterechte rekening van €6700,- euro

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

De veronderstelling dat je niet op internet kan in belgie is denk ik niet waar... Je gaat dan over op een netwerk waar kpn een contract mee heeft en je betaalt vervolgens een schofterig hoog bedrag om te internetten.

Ik zou wachten op een reactie van KPN... Bij dit soort bedragen heeft KPN ook wel een zorgplicht om te melden dat er iets niet helemaal in de haak is.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Ik snap je reactie, naar deze reactie niet echt dwingend. In principe vraag je nu alleen maar om informatie.

Enfin,

Je zal eerst je afgesloten contract helder moeten hebben. Wat, hoeveel, tegen welke kosten. Lees ook de algemene voorwaarden van je contract goed.
Vervolgens dien je het dataverkeer van 700 GB te betwisten als zijnde onmogelijk verbruik voor een mobiele telefoon ( of dat zo is weet ik niet, maar dat is jouw stelling in deze).
Hierbij zul je aan de KPN moeten vragen dat zij specificeren hoe ze aan deze 700 GB komen ( tijdstippen, duur en plaats)
Je zult ook aan moeten geven of je de rekening nu wel of niet gaat betalen.
Je zal ook een concrete termijn van antwoord aan de KPN moeten vragen.

Gezien de hoogte van het bedrag zou ik in ieder geval deze mobiele telefoon per direct uitzetten. Als er iets mis is loop je immers risico op nog meer rekeningen van 6700 euro

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een telefoon vergeet uit te zetten krijg je een hoge rekening, hetzelfde kan voor internet gelden....

Maar eerst moeten zij bewijzen dat er zoveel en wanneer gebruikt is.
Er zijn er die automatisch uitschakelen na 1 minuut lezen dus als ik hier niets zou neer zetten en even naar toilet zou gaan, is alles weg!
Dat is beter....

Gesloten