Pagina 1 van 1

UPC (al 2 weken storingen)

Geplaatst: 25 sep 2009 11:18
door Lettyletty
Hallo lezers,

Sinds 2 weken ondervind ik continue problemen met mijn internet en telefonie aansluiting. Het komt er de laatste dagen zelfs op neer dat ik zo'n 5-10 uur per dag geen internet en telefoon heb. Mensen die ons bellen denken dat wij niet thuis zijn, want bij hun gaat de telefoon gewoon over. Ter info: als wij wel een internet verbinding hebben is het zo langzaam dat het lijkt alsof we met een ouderwets modem ingebeld hebben. Mijn internetbankieren (en dit bericht plaatsen :wink:) doe ik inmiddels bij mijn ouders thuis.

Inmiddels heb ik al diverse keren contact met de klantenservice opgenomen, maar eigenlijk word ik steeds weer afgescheept met het standaard "bekende storing, wordt binnen 48 uur opgelost" praatje. Ik ben dit praatje inmiddels erg zat!
Ook buren en bekenden in de directe omgeving hebben al een aantal keer contact met de klantenservice opgenomen, maar komen ook niet veel verder.

Bijkomende irritatie is dat ik ook steeds met mijn mobiele telefoon naar de klantenservice moet bellen, dit 10 cent + de kosten van het gebruik van mijn mobiele telefoon, per minuut kost en de gemiddelde wachttijd 10 minuten is. Ik ben dus maar opgehouden met iedere keer bellen, want ik word toch niet geholpen. Mijn UPC aansluiting wordt dus steeds duurder, terwijl ik steeds minder verbinding heb.

Als deze problemen niet binnen korte tijd opgelost worden zie ik me genoodzaakt om dan maar over te stappen naar een andere (veel duurdere) internet en telefonie aanbieder. Ik zit nu bij mijn moeder om mijn zaakjes op

Eigenlijk weet ik niet meer wat voor stappen ik kan ondernemen om weer een fatsoenlijke verbinding terug te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee/kan iemand mij op weg helpen?

Groet,
Letty

Re: UPC (al 2 weken storingen)

Geplaatst: 25 sep 2009 11:33
door stofzuigertje
Vraag eerst alle buren in straat en stuur via E mail een klacht gezamelijk en copy aan plaatselijke krant....

Wedden dat ze niet in de Zaterdag krant willen, want als U als groep een alternatief zou zoeken.

Meestal zijn er meerdere straten of hele wijk die Uw mailbox dan gaat vullen dus zullen ze iedereen die via U aangemeld heeft ook problemen heeft eerder helpen en de schade vergoeding zou ik op de gehele periode van mobiel extra duur bellen en niet betrouwbare verbinding gratis...?

Als U weet hoeveel kosten ze maken voor nieuwe klanten zullen ze U graag als groep behouden en enkele maanden gratis is beter als boze klanten die weg lopen.

Zo doe je dat dus, grote bedrijven moet je groter aanpakken en uw adres zullen ze komende jaren zeker eerder helpen....

Re: UPC (al 2 weken storingen)

Geplaatst: 25 sep 2009 12:53
door Lettyletty
Je brengt me op goede ideeen. Wellicht dat ik via onze 'wijk' website een inventarisatie van de omvang kan houden en daarmee dan aan de slag kan in bijv. de lokale media.

Dank voor de tip.

Re: UPC (al 2 weken storingen)

Geplaatst: 25 sep 2009 17:40
door stofzuigertje
Ik weet dat er soms buren hier ook staan dus zoeken onder UPC kan nog leuke dingen soms opleveren!

Re: UPC (al 2 weken storingen)

Geplaatst: 25 sep 2009 19:47
door agro
Als deze problemen niet binnen korte tijd opgelost worden zie ik me genoodzaakt om dan maar over te stappen naar een andere (veel duurdere) internet en telefonie aanbieder.
Das niet nodig, er zijn legio andere aanbieders welke beduidend goedkoper zijn dan de firma list en bedrog, met betere service en waarbij je hoegenaamd geen storingen zal hebben.

Re: UPC (al 2 weken storingen)

Geplaatst: 29 sep 2009 16:37
door patrickkars
hoi,

ik heb van eind mei tot 3 weken terug ook problemen met upc gehad dat hij ook continu eruit lag. nou het leuke ik bellen en zij mij vertellen dat ik iedere week moest bellen als de storing er nog was. ik dat gedaan elke keer 10 minuten wachten bellen met mijn mobieltje omdat de lijn eruit lag dus reken maar uit, mobile kosten plus die 10cent per minuut.
bel ik ze op dat ik nu 3 weken weer goed internet heb (want ze hebben mij verteld dat ik dus elke week moest bellen zodat ze een vergoeding konden bepalen voor het ongemak) zegt die pipo van nee die vergoeding geven wij niet met nog meer gezwans. ik zat inmiddels alweer 29minuten aan de lijn en heb dus geen vergoeding.

dus ik heb het eigenlijk wel met ze gehad!!!!!!!!

Re: UPC (al 2 weken storingen)

Geplaatst: 30 sep 2009 09:01
door Ron58
dus ik heb het eigenlijk wel met ze gehad!!!!!!!!
welkom bij de club :P

Re: UPC (al 2 weken storingen)

Geplaatst: 30 sep 2009 11:44
door Lettyletty
Prompt heb ik al 4 dagen geen storingen gehad! :shock:

Ondanks dat ben ik nog steeds klachten uit de wijk aan het verzamelen. Het is namelijk een behoorlijke goudmijn voor UPC als een hele wijk er continue uit ligt en iedereen met de klantenservice 'moet' bellen.

Re: UPC (al 2 weken storingen)

Geplaatst: 30 sep 2009 12:01
door Henri42
Mijn ervaringen medio Februari met UPC via [email protected]
A. telefoonkosten worden vergoed
B. gedeelte abbo geld wordt evenredig terug betaald

Letty jij wilt toch niet beweren dat UPC met opzet storingen opwekt om telefoonkosten te innen???, lijkt me een absurd idee.

Re: UPC (al 2 weken storingen)

Geplaatst: 30 sep 2009 12:08
door agro
dat UPC met opzet storingen opwekt om telefoonkosten te innen???,
Zou me niks verbazen, ze zijn tot alles in staat om hun banksaldo op te krikken.
Tis niet voor niks de firma list en bedrog. :oops: :D

Re: UPC (al 2 weken storingen)

Geplaatst: 11 okt 2009 13:16
door mmichel
Henri42 schreef:Mijn ervaringen medio Februari met UPC via [email protected]
A. telefoonkosten worden vergoed
B. gedeelte abbo geld wordt evenredig terug betaald

Letty jij wilt toch niet beweren dat UPC met opzet storingen opwekt om telefoonkosten te innen???, lijkt me een absurd idee.
Henri,

Je bent wel aardig bezig hier, volgens mij werk je gewoon bij UPC. Ik zou me eigen schamen als ik daar zou werken momenteel.
JIJ hebt geen problemen en ALLES is opgelost dus de rest moet niet zeuren?!
Lekker dan, nu je bent één van de weinigen! Dat is pas triest!
In het verhaal van Lettyletty zit echt een kern van waarheid om het maar voorzichtig te brengen!


Het feit is dat een heleboel mensen vooral klanten die geen fiberspeed hebben qua internet opeens heel veel storingen en malversaties in hun verbinding ervaren.
Heel veel klanten van UPC weten ook de weg naar WEBCARE niet, en dat zijn er VEEL! Vooral ook ouderen (55-70) die af en toe internetten mail lezen en schrijven denken dat 1.5 week geen internet de normaalste zaak van de wereld is. Die bellen pas na 1.5 week hebben daarna nog problemen en zijn dan vaak een maand verder en dan is er nog niets opgelost. Of de verbinding blijft uit, is traag of disconnect om de haverklap!

Nee hoor Henri42 jij hebt geen problemen dus de rest van Nederland ook niet.

Grow up! Er zijn mensen die hier al weer 5 maanden lopen te Kl*ten.


Mmichel

Re: UPC (al 2 weken storingen)

Geplaatst: 11 okt 2009 17:04
door Ron58
Henri,
Je bent wel aardig bezig hier, volgens mij werk je gewoon bij UPC
Nee hoor, zoek maar even op het forum en je ziet dat Henri gewoon een UPC-groupie is.
Hij heeft thuis als afgodsbeeld een UPC logo in de huiskamer staan.
Voorheen reageerde hij onder de naam Laurent tot iedereen hem zat was, net als UPC die een nieuw logo nam en dacht dat men niet door zou hebben dat ze geen spat veranderd waren nam Laurent een nieuwe naam en spookt nu als Henri-42 op dit forum. :P

Re: UPC (al 2 weken storingen)

Geplaatst: 12 okt 2009 09:01
door praatstoel
Alle klachten komen op hetzelfde neer.Je staat met je rug tegen de muur, je bent afhankelijk van degene die je op de klantenservice hulp moet bieden.
Het zinnetje bij het begin van het gesprek kan ik wel dromen. We zijn er om u probleem op te lossen. Je vertelt je verhaal en dan moet je weer dezelfde handelingen doen. Stekker eruit en stekker erin. Dit is even kort maar krachtig.

He , de lampjes gaan weer branden, de helft knippert niet. Dus een monteur. Wanneer over 2 weken. Dus jij moet 2 weken wel gewoon voor de diensten betalen en hopen dat de monteur wel komt op de geplande tijd en dat hij de storing opspoort.

Dan het slot zinnetje van de klantenservice medewerker, aan het begin van het gesprek heb ik aangegeven dat ik u probleem probeer op te lossen en is dat nu gebeurd? Dan zeg ik maar, jij heb geprobeerd het probleem op te lossen, maar het probleem is nog niet opgelost.
Ik ben dus al vanaf 2008 met ze bezig , een oplossing is nog niet in zicht. Mijn enige troost , het weer speelt mee het is niet meer zo warm buiten en hierdoor zijn er minder storingen.
Helaas in Duiven en omgeving hebben we last van storingen. Vooral de afgelopen zomer. Je bent meer niet te bereiken dan wel. Vooral vervelend als je daar afhankelijk van bent. Als je net zo als ik een bedrijf heb.

Eerst (2008) toen de storingen begonnen en het niet door had een nieuwe telefoon aangeschaft. De klanten hoorden mij niet meer maar ik hun wel. Toen na 2 weken hetzelfde geval. Dus telefoon ter reparatie aangeboden en meteen een nieuwe aangeschaft wat ik moet telefonisch bereikbaar zijn. Helaas de problemen blijven tot mijn buurman ook een nieuwe telefoon wou aanschaffen ivm dezelfde storing.

We kwamen erachter dat het een storing was van UPC. Na eindeloos bellen en mailen zijn de storingen niet opgelost.We een paar een bezoek van de monteur en onze modem werd steeds vernieuwd. De problemen bleven, zelfs een monteur die bij de buren kwam wist te vertellen dat het degelijk aan zijn modem lag. Hij heeft ook deze vernieuwd. Hij was nog niet van zijn oprit vertrokken en jawel weer niet te bereiken , storing.

Bij mij gaven ze het advies, u heeft een verkeerd abonnement u moet een zakelijk abonnement nemen. Dan krijgt u 2,5 x betere en snellere service????

Dus als ik meer betaal dan is mijn storing eerder verholpen dan bij mijn buren?

Dat is alleen van toepassing als er inderdaad wat met mijn modem is niet als het buiten ergens een storing is. Door deze problemen heb ik heel veel extra kosten gemaakt. Storingen melden doe je dan mobiel, dus 10 cent per minuut en de kosten van je mobiel.

Ook loop ik opdrachten mis, omdat klanten je niet voor zuiver zien als je steeds niet te bereiken ben, hun mails niet beantwoord en telkens met een mobiel nummer terugbelt.

Ben dus al vanaf mei 2008 bezig met UPC. Waarom ik niet overstap, ik kan mijn telefoonnummer van UPC niet meenemen.Dat kan wel als je van kpn naar upc overstapt.En weglopen daar los je de problemen niet mee op.

Heb zelfs op de site buurtlink.nl een oproep gezet. Nou de klachten van onze omgeving stroomden binnen. We hebben de hulp van TV Gelderland ingeroepen, maar UPC wou ons daar niet te woord staan. Wel dat ze in de maand september weinig klachten hadden gehad. En de maanden daarvoor dan, die zijn geweest en mensen zijn geen uitleg verschuldigd.

Wij moeten onze verplichtingen voldoen anders komen er sancties, maar wat zijn de verplichtingen dan van UPC. Ze moeten zorgen dat het product die ze aanbieden deugdelijk is en werkt.

Re: UPC (al 2 weken storingen)

Geplaatst: 12 okt 2009 12:00
door Henri42
Ron58 schreef:
Henri,
Je bent wel aardig bezig hier, volgens mij werk je gewoon bij UPC
Nee hoor, zoek maar even op het forum en je ziet dat Henri gewoon een UPC-groupie is.
Hij heeft thuis als afgodsbeeld een UPC logo in de huiskamer staan.
Voorheen reageerde hij onder de naam Laurent tot iedereen hem zat was, net als UPC die een nieuw logo nam en dacht dat men niet door zou hebben dat ze geen spat veranderd waren nam Laurent een nieuwe naam en spookt nu als Henri-42 op dit forum. :P

Ron ben je nu helemaal opgelucht na het stoom afblazen en is de hartslag gedaald ?? :),met de naam Laurent is niets mis, ik kan me zo weer inloggen :0 bij problemen moet je bij de W M zijn, succes ermee :mrgreen:

Re: UPC (al 2 weken storingen)

Geplaatst: 12 okt 2009 12:06
door Ron58
Ron ben je nu helemaal opgelucht na het stoom afblazen en is de hartslag gedaald ??
Mijn hartslag is en was prima hoor, ook tijdens het schrijven, bedankt voor je bezorgdheid :P

Re: UPC (al 2 weken storingen)

Geplaatst: 24 jun 2011 12:57
door deeilanden70
nu ook weer mijn hd media box ga uit aan uit aan kan geen tv kijken
dus eve bellen (dat is maandag)ja is 1 landelijk probleem ja leuk maar kan al vanaf 20 juni 2011 geen tv kijken ja we doen ons best nu vrijdag 24 juni doe mijn media box het nog steeds niet dus nog 1 x bellen ja nee we zijn er mee bezig huhhhhhhhhhhhhh nog steeds dat zijn 5 dagen je klopt meneer hoelang ga het nog duuren geen idee meneer ja grapig maar mag wel 45 euri eindevan de maand betaalen tewel ik geen tv kan kijken ja meneer ik kan er ook niets aan doen
kijk deze opmerking moet ze eve niet maken bij mij dus helle discuzie uit eindelijk ging ze niet met mij in descizie een haakte de telefoon er op met gevolgen kan nog geen tv kijken
dus bijdeze doek ik heel het zooitje op heb ik net gedaan kijken wat ze zegen einde van de maand als de rekening komt
upc nooit meer

Re: UPC (al 2 weken storingen)

Geplaatst: 24 jun 2011 13:11
door praatstoel
Ik moet zeggen na een periode van bijna 4 jaar en wat geduld, heeft UPC de problemen goed opgepakt. Als je maar de juiste persoon op de klantenservice te pakken krijgt.

Als je een periode geen gebruik kan maken waarvoor je betaald heb je recht op een schadevergoeding.

Deze kennen ze je toe als het probleem is opgelost.

Mijn storingen zijn ook nog niet helemaal weg, maar storingen heb je bij iedere provider en ik weet niet hoe daar de tegemoetkoming is als je een tijdje geen gebruik kan maken van het product.

Re: UPC (al 2 weken storingen)

Geplaatst: 25 jun 2011 00:59
door oppie11
Je kunt je nummer niet meenemen? Dat lijk mij echt onzin. Dat kan van vrijwel iedere provider bij een overstap. Zou dat nog maar eens goed nagaan want het klinkt heel onwaarschijnlijk.