Acer RMA - Beroerde service ?
Geplaatst: 25 sep 2009 17:14
Via deze weg wilde ik mijn laatste ervaring delen met betrekking tot de RMA service van Acer.
Op 2 juli 2008 heb ik een Acer Veriton M661 (Standaard desktop-PC) besteld, ingericht, en doorgeleverd naar mijn klant. Een maand heeft het ding goed gedraaid, totdat hij van de een op de andere dag niet meer opstartte.
PC ingepakt en naar mij versleept, en als RMA aangeboden bij Acer. De PC is opgestuurd naar 's-Hertogenbosch, moederbord vervangen, en geretourneerd.
Nadat ik het besturingssysteem, programmatuur en alle data opnieuw op het systeem had gezet, was hij gereed om naar de klant te gaan.
Enkele maanden (april 2009) later wederom een probleem. In dit geval een leuk klein spyware programmatje, die het hele systeem overhoop had gehaald. Is niet de schuld van acer, maar wederom een herinstallatie met alle toeters en bellen.
Wederom verstrijken er 3 maanden.
Op 25 juli 2009 wederom telefoon van mijn klant. Inlogscherm van Windows XP verschijnt, daarna een blue screen, gevolgd door een automatische herstart. PC naar mij gebracht, RMA naar Acer, harde schijf vervangen met besturingssysteem ge-preload.
't is toch fijn als je een PC aanbied met Windows XP, en 'm terugkrijgt met Vista, en verder geen data. Toch ? Gelukkig had ik wel een backup.
PC wederom retour naar de fabrikant, die 'm gedowngraded heeft naar XP, en 't ding weer retour naar mij.
We leven in de tussentijd op 17 augustus. Ik een mooie PC voor mij, met XP. Fantastisch!
Na 't aanmaken van user accounts, e-mail instellingen, programmatuur e.d. moest ik slechts nog 1 programma installeren. Ik kreeg wat vreemde foutmeldingen (Disk full) dus begon achter mijn oor te krabben.
Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat de schijf was geformatteerd op FAT32 i.p.v. NTFS. Normaal gesproken geen punt, alleen ondersteund FAT32 geen bestanden die groter zijn dan 4 Gb. Probeer dan maar eens een ISO bestand op die schijf te zetten van 7 Gb!
De partitie omzetten van FAT32 naar NTFS kan wel, maar leid -in mijn ervaring- tot een instabiel systeem, dus dat was ook geen optie.
Hierop heb ik netjes een e-mail gestuurd naar de fabrikant met dit verhaal. En een reactie ?? die moet nu nog steeds komen.
Zelf maar een format gedaan, Besturingssysteem erop, drivers zoeken, software, instellingen, het hele verhaal.
Eindelijk goed, stabiel, fantastisch!
PC retour naar mijn klant (gaan we weer, 92 kilometer rijden om een PC'tje op te halen)
18 dagen later wederom een telefoontje. Zelfde probleem. inlogscherm van XP, blue screen en herstart. zijn we weer terug bij af.
Mijn klant geeft aan dat hij geen vertrouwen meer heeft in dat ding (kan ik mij iets bij voorstellen), en verwacht toch wel een fatsoenlijke en stabiele oplossing van mij (en terecht!).
Ik wederom mijn 'vrienden' in 's-Hertogenbosch gebeld. Situatie uitgelegd, gesproken met After Sales en mijn eigen Accountmanager.
Einde van het verhaal (tot nu toe):
* Ik heb een nieuwe PC (ander merk) voor mijn klant besteld
* het besturingssysteem, incl. programma's en gegevens is 4 keer opnieuw geïnstalleerd (waarvan 3 keer veroorzaakt door de fabrikant)
* totaal 6 keer is er gereden tussen de klant en mij (a 92 km)
* op dit moment heb ik een machine staan, die dus niet goed opstart
Laatste reactie van Acer:
* Volgens ons reglement moet de PC 4 keer voor hetzelfde hardware probleem worden aangeboden ter RMA. Is 't probleem daarna nog steeds niet opgelost, is er een kans dat de PC in aanmerking komt voor een andere machine. Als u wilt, kunnen we wel een nieuwe RMA voor u aanmaken ?
Mijn financiële schets:
* PC'tje ingekocht van ± € 450,=
* 4 x besturingssysteem geïnstalleerd (à ± 3 uur per installatie): € 400,=
* 6 x op en neer rijden met de auto: € 100,=
* tweede PC ingekocht van € 450,=
Ik denk dat je zelf wel kunt uitrekenen wat dit geintje mij gekost heeft.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met soortgelijke ervaringen.
Stefan Kuypers
http://www.kuypersconsultancy.nl
Op 2 juli 2008 heb ik een Acer Veriton M661 (Standaard desktop-PC) besteld, ingericht, en doorgeleverd naar mijn klant. Een maand heeft het ding goed gedraaid, totdat hij van de een op de andere dag niet meer opstartte.
PC ingepakt en naar mij versleept, en als RMA aangeboden bij Acer. De PC is opgestuurd naar 's-Hertogenbosch, moederbord vervangen, en geretourneerd.
Nadat ik het besturingssysteem, programmatuur en alle data opnieuw op het systeem had gezet, was hij gereed om naar de klant te gaan.
Enkele maanden (april 2009) later wederom een probleem. In dit geval een leuk klein spyware programmatje, die het hele systeem overhoop had gehaald. Is niet de schuld van acer, maar wederom een herinstallatie met alle toeters en bellen.
Wederom verstrijken er 3 maanden.
Op 25 juli 2009 wederom telefoon van mijn klant. Inlogscherm van Windows XP verschijnt, daarna een blue screen, gevolgd door een automatische herstart. PC naar mij gebracht, RMA naar Acer, harde schijf vervangen met besturingssysteem ge-preload.
't is toch fijn als je een PC aanbied met Windows XP, en 'm terugkrijgt met Vista, en verder geen data. Toch ? Gelukkig had ik wel een backup.
PC wederom retour naar de fabrikant, die 'm gedowngraded heeft naar XP, en 't ding weer retour naar mij.
We leven in de tussentijd op 17 augustus. Ik een mooie PC voor mij, met XP. Fantastisch!
Na 't aanmaken van user accounts, e-mail instellingen, programmatuur e.d. moest ik slechts nog 1 programma installeren. Ik kreeg wat vreemde foutmeldingen (Disk full) dus begon achter mijn oor te krabben.
Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat de schijf was geformatteerd op FAT32 i.p.v. NTFS. Normaal gesproken geen punt, alleen ondersteund FAT32 geen bestanden die groter zijn dan 4 Gb. Probeer dan maar eens een ISO bestand op die schijf te zetten van 7 Gb!
De partitie omzetten van FAT32 naar NTFS kan wel, maar leid -in mijn ervaring- tot een instabiel systeem, dus dat was ook geen optie.
Hierop heb ik netjes een e-mail gestuurd naar de fabrikant met dit verhaal. En een reactie ?? die moet nu nog steeds komen.
Zelf maar een format gedaan, Besturingssysteem erop, drivers zoeken, software, instellingen, het hele verhaal.
Eindelijk goed, stabiel, fantastisch!
PC retour naar mijn klant (gaan we weer, 92 kilometer rijden om een PC'tje op te halen)
18 dagen later wederom een telefoontje. Zelfde probleem. inlogscherm van XP, blue screen en herstart. zijn we weer terug bij af.
Mijn klant geeft aan dat hij geen vertrouwen meer heeft in dat ding (kan ik mij iets bij voorstellen), en verwacht toch wel een fatsoenlijke en stabiele oplossing van mij (en terecht!).
Ik wederom mijn 'vrienden' in 's-Hertogenbosch gebeld. Situatie uitgelegd, gesproken met After Sales en mijn eigen Accountmanager.
Einde van het verhaal (tot nu toe):
* Ik heb een nieuwe PC (ander merk) voor mijn klant besteld
* het besturingssysteem, incl. programma's en gegevens is 4 keer opnieuw geïnstalleerd (waarvan 3 keer veroorzaakt door de fabrikant)
* totaal 6 keer is er gereden tussen de klant en mij (a 92 km)
* op dit moment heb ik een machine staan, die dus niet goed opstart
Laatste reactie van Acer:
* Volgens ons reglement moet de PC 4 keer voor hetzelfde hardware probleem worden aangeboden ter RMA. Is 't probleem daarna nog steeds niet opgelost, is er een kans dat de PC in aanmerking komt voor een andere machine. Als u wilt, kunnen we wel een nieuwe RMA voor u aanmaken ?
Mijn financiële schets:
* PC'tje ingekocht van ± € 450,=
* 4 x besturingssysteem geïnstalleerd (à ± 3 uur per installatie): € 400,=
* 6 x op en neer rijden met de auto: € 100,=
* tweede PC ingekocht van € 450,=
Ik denk dat je zelf wel kunt uitrekenen wat dit geintje mij gekost heeft.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met soortgelijke ervaringen.
Stefan Kuypers
http://www.kuypersconsultancy.nl