LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GripLO

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
BMP
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 okt 2009 16:44

Re: GripLO

Ongelezen bericht door BMP »

Dreeke567 schreef:Om van deze berichtjes af te komen probeer het volgende:

- Wijzig je paswoord voor MSN :!:
- Scan je PC op trojans en andere malware / Installeer Ubuntu / Installeer Win opnieuw :oops:


Je kan ook Ubuntu 10.4 installeren,deze versie is zeer geschikt voor Windows gebruikers die een nieuw besturings systeem willen proberen.


De verstuurder van de spam heeft waarschijnlijk het MSN paswoord met een keylogger verkregen van de echte gebruiker. :idea:
Hoogst waarschijnlijk wel, maar ook veel msn gebruikers geven klakkeloos hun inloggegevens.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: GripLO

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dreeke567 schreef:De verstuurder van de spam heeft waarschijnlijk het MSN paswoord met een keylogger verkregen van de echte gebruiker. :idea:
Niet noodzakelijk.

Met name tieners trappen er in - maar vaak heb je van die "bereken de naam van je echte liefde" tests - waar je dan je mobiele nummer moet geven (kost slechts 9 euro per week, plus telefoonkosten, plus downloadkosten?) en daarna je MSN ID en wachtwoord - zodat je 'vrienden' ook mee kunnen doen en hun echte liefde kunnen vinden. (Noot - als je dit hardop leest, zet dan een sarcastische toon op!)

Waarom een keylogger als je het kan binnenharken met 'social engineering' - oftewel gebruik maken van de goedgelovigheid / naiviteit van 'de jeugd' ?

BMP
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 okt 2009 16:44

Re: GripLO

Ongelezen bericht door BMP »

Niet alleen de jeugd trapt er in hoor :D ik heb twee contactpersonen waarvan ik die berichten krijg, een is agent en de ander tandarts :lol:

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: GripLO

Ongelezen bericht door wolferl »

Wat wel hielp, is je wachtwoord van MSN veranderen.

Maar niet iedereen is even slim in mijn MSN-lijst, de meeste zijn eigenwijs en laten het maar zo. Ja lekker, zij hebben daar geen last van, ik wel.

Microsoft geeft ook als tip mee dat je regelmatig je wachtwoord moet veranderen. Dat is hier goed van toepassing.

Hier op een Belgisch forum bespreken ze een vergelijkbaar probleem. Zitten handige tips bij. http://www.pc-helpforum.be/f201/msn-virus-22649/

Mijn laptop heeft laatst door die GripLO troep een Trojan-Virus binnengekregen.

dragon
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2010 21:30

Re: GripLO

Ongelezen bericht door dragon »

hoi ik heb ook het virus. Wachtwoord veranderen werkt ook niet. ik heb verschillende virus scanners mijn pc laten scannen maar die vinden allemaal niks. hoe kom ik ervan zonder mijn pc te formatteren? en ik heb ook geen Windows cd/dvd.

ikhebeenpaars
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2010 20:36

Re: GripLO

Ongelezen bericht door ikhebeenpaars »

geachte griplo...

volgens mijn mail heeft mijn man 1000 euro gewonnen bij u .graag heb ik daarom u contact gegevens dan kan ik het geld innen.

vriendelijke groet mevrouw doodeman

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: GripLO

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ikhebeenpaars schreef:geachte griplo...

volgens mijn mail heeft mijn man 1000 euro gewonnen bij u .graag heb ik daarom u contact gegevens dan kan ik het geld innen.

vriendelijke groet mevrouw doodeman

Ik geef u weinig kans.
Een club die zich bedient van 'minder-nette' methoden zal er ook niet voor zorgen dat het geld binnenkomt.

PetersP
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2010 09:41

Re: GripLO

Ongelezen bericht door PetersP »

Wat een K*dienst van GripLo.
Ik kreeg ook net een emailbericht van een maat van mij. Vervelende was dat het net zo leek of hij het echt geschreven had! Ik heb meegedaan en ineens stopt het. Heb die maat maar opgebeld en die wist van niets! Dit is gewoonweg misleiding!

Dat dit toegelaten wordt. Schandalige diensten gewoonweg.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: GripLO

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ PetersP

Die maat zou wel zijn MSN password moeten veranderen.
Waarschijnlijk heeft ergens aan meegedaan - en zijn wachtwoord ergens ingevuld.

Op deze manier krijgt zo`n programma toegang tot de mailbox - en kan namens de eigenaar mail verstuurd worden.

Wat heel veel mensen zich niet realiseren, is dat (bijvoorbeeld) Hotmail in de voorwaarden heeft staan, dat je je wachtwoord niet aan derden mag verstrekken - en men dus zelfs het account zou kunnen sluiten.

MarlousS
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:26

Re: GripLO

Ongelezen bericht door MarlousS »

Een tip bij doorstuurmailtjes of "win een..."mailtjes: eerst even het onderwerp of bedrijf googelen. Zo kwam ik hier uit...

GripLo heeft een (voor mij) nieuwe variant: Win een Iphone 4. Ik kreeg dit mailtje van een vriendin en kennelijk heeft zij hem al gewonnen. Ik vond het wat dubieus want na het spelletje vroegen ze me om mijn telefoonnummer. Ik hou daar sowieso niet van, maar voorwaarden staan niet op de site vermeld.

Heb jullie ervaringen net gelezen. Dank daarvoor, ik ben zojuist gewaarschuwd voor een vervelende ervaring. Ik zal mijn vriendin even mailen dat ze aan het spammen is...

66mustang
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2010 18:09

Re: GripLO

Ongelezen bericht door 66mustang »

Ben er ook ingetuind,ik weet niet of je de link kan openen maar ik heb me afgemeld SMS 4477 ???? :evil: :evil: :evil:

Hallo,

Ik heb net bij een online lot duizend euro gewonnen.
Jij moet het ook eens proberen is makkelijk.
Om zoals ik gratis mee te doen moet je naar onderstaande site gaan:
http://www.msnjegeld.com/?loterij=935414

Tchau,
aad woudenberg

GR ROB :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

66mustang
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2010 18:09

Re: GripLO

Ongelezen bericht door 66mustang »

Ik vergeet me voor te stelen maar ik sta op ontploffen maar ik denk wel hoe je, je voelt me deze dingen.

GR ROB

66mustang
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2010 18:09

Re: GripLO

Ongelezen bericht door 66mustang »

Ik denke dat ik hier een rechtzaak van ga maken met DAS :evil: :evil: :evil:

GR ROB

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: GripLO

Ongelezen bericht door Guardian72 »

66mustang schreef:Ik denke dat ik hier een rechtzaak van ga maken met DAS :evil: :evil: :evil:

GR ROB
1) Die link dus niet klikken - die bevestigd alleen dat JOUW mailadres geldig is - en zal dus meer spam ontvangen.

2) rechtszaak - waarschijnlijk kansloos, daar je ontvanger bent.
De "verzender" heeft meer kans op success, daar zijn/haar account is misbruikt hiervoor - en niemand zal ooit toestemming geven daarvoor. (Bewust dan).

Dit is een gevolg van (bijvoorbeeld) de online IQ test - ze vragen om je accountnaam en wachtwoord van Hotmail.. en versturen vervolgens net zo lang dergelijke spam totdat Hotmail het account sluit, of de eigenaar het wachtwoord wijzigt. Mail de verzender terug, en zeg dat die vandaag nog zijn password wijzigt.

Daarbij komt nog - http://www.networksolutions.com/whois-s ... jegeld.com - dit "bedrijf" zit niet in Nederland. De nederlandse rechter kan hier dus weinig tegen doen.
Een mail naar microsoft (copyright schending, naam MSN) zal meer effect hebben. ([email protected])

Badminton18
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2010 20:36

Re: GripLO

Ongelezen bericht door Badminton18 »

Hallo.

Rond 10 oktober 2010 heb ik een e-mail ontvangen via mijn hotmail waarin vermeld stond dat een tante op een foto van mij gereageerd zou hebben, ik wilde natuurlijk weten om welke het foto het ging en welke reactie erop was gegeven, maar om dit te weten te komen moest ik mijn telefoonnummer ingeven, helaas heb ik dit toen gedaan (waar ik achteraf natuurlijk spijt van heb), toen ik het telefoonnummer in had gevuld kwam ik erachter dat ik ook nog mijn adres in moest vullen waarna ik de site onmiddellijk heb afgesloten want dat wilde ik natuurlijk niet. Ik kan mij er echter helemaal niks van herinneren dat er voorwaarden in stonden of dat ik zelf iets heb moeten activeren, mijn aanmelding kan uiteraard ook niet compleet zijn geweest omdat ik niet verder ben gegaan toen er verdere gegevens ingevuld moesten worden.
Nadat ik de site had afgesloten kreeg ik een sms van het nummer 2008, waarna ik meteen nog een nieuwe sms kreeg. Die 1ste sms was een vraag waarop ik natuurlijk nooit antwoord heb gegeven, de 2de sms was dan het antwoord op die vraag.
Zelf schat ik in dat ik om de dag en misschien nog wel vaker 2 smsjes kreeg van 2008. Ik wist absoluut niet waar en hoe ik dit kan stoppen, ik kon nergens iets over dit nummer 2008 terugvinden.
Echter werd mij begin November door een collega aangeraden om het woordje STOP te smsen naar 2008 omdat dit in veel gevallen de oplossing kan zijn. Dit heb ik toen ook gedaan, waarna ik een sms terugkreeg met "u heeft het foutieve antwoord gegeven". Natuurlijk bleef ik daarna smsjes ontvangen van 2008, dit heeft tot 4 december geduurd, totdat ik er via mijn telefoonprovider achter ben gekomen waar ik dit kon laten stoppen, hier heb ik dan ook onmiddelijk werk van gemaakt waarna het dan ook is gestopt. Echter bleek later dat met het woordje STOP toch alles gestopt kan worden, alleen is dit helaas niet gebeurd.
Helaas heb ik in begin deze maand een telefoonrekening gekregen van 80 euro (deze 80 euro waren alleen van de smsjes van 2008), de rekening van novermber zal ik nog geen ontvangen, maar zover ik heb ondernomen kosten de smsjes van November mij al 3 euro per stuk, dus als ik me dit zo uitreken zal ik nog een rekening gaan krijgen van rond de 150 euro van de maand november.

Ik hoop dat jullie mij hier op de een of andere manier mee kunnen helpen om mijn geld terug te krijgen.
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

Met vriendelijk groet,
Badminton18

Rob w.
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2011 13:07

Re: GripLO

Ongelezen bericht door Rob w. »

Ook ik heb vandaag een email ontvangen vanuit het emailadres van mijn vrouw:
From: emailadres van mijn [email protected]
To: mijn email @live.nl
Subject: Heb jij deze kleurrijke afbeelding van "naam mijn vrouw" waargenomen Rob
Date: Sun, 1 May 2011 05:41:43 +0000

Hoi Rob
zo opgewekt zoals jij hier bij stond had ik jouw tot noch toe nog nimmer gezien.
zodoende kost dat mij toch zeker wat minuten voor ik het voor de volle honderd sluitend wist.

bij http://www.msnfaces.com/[email protected] kan je bekijken op welke plek je opgemerkt bent.
Zodoende kom jij wel zeker in de buurt voor die top-2 van deze dag
Later "Naam mijn vrouw"
29 mensen hadden hun feedback voor je neergezet gedurende mei
De mail leek van mijn vrouw te komen, ik heb dus op de link geklikt. Daar moest ik mijn telefoonnummer ingeven, er stond verder ook niets bij over een abonnementservice. Na het invullen van mijn telefoonnummer kwam ik in een 2e scherm waarbij vermeld stond dat ik een woord moest smsen naar 2008. Toen zag ik ook ineens rechts in het scherm staan 36E/week. Ik heb uiteraard niet gesmst. maar zag een paar minuten later een sms binnen komen:
Rob sms OK naar 2008 en ontvang meteen de uitslag bij dit quiz abonnement! 12 bericht/wk, 36E/wk. Info: http://www.griplo.com. Stoppen? sms stop naar 2008.
Ik heb onmiddelijk stop gesmst naar 2008, heb op de site gekeken naar een contactadres en gevonden:
Contact
Na het lezen van de FAQ nog vragen?
Natuurlijk kunt u ons dan telefonisch bereiken. Ons nummer is: +31 20 3080239.
Voor e-mail kunt u gebruik maken van: [email protected]
Onderstaande mail heb ik inmiddels verstuurd:
From: mijn email @live.nl
To: [email protected]
Subject: FW: Heb jij deze kleurrijke afbeelding van Heidy waargenomen Rob
Date: Sun, 1 May 2011 12:42:28 +0200

Geachte heer/mevrouw,

onderstaande mail ontving ik zojuist in mijn mailbox, vanuit het mailadres van mijn vrouw. De email doet zich voor alsof mijn vrouw dit verstuurd heeft, echter zij heeft dit nooit gestuurd. Toch is de mail ondertekend met "naam van mijn vrouw" Benieuwd naar de foto heb ik mijn telefoonnummer ingevuld, niet gezien dat het een abonnementservice was en op de email van mijn vrouw vertrouwend, waardoor ik in een scherm kwam waarin werd aangegeven dat ik moest smsen.

Dat heb ik natuurlijk niet gedaan aangezien ik toen doorhad dat dit een bijzonder duur abonnementservice is. Echter heb ik meteen een sms gekregen waarin vermeld staat dat als ik mijn abonnement wil stoppen, ik stop moest smsen naar 2008.
Ik blijk dus ineens geabonneerd te zijn met alleen het invullen van mijn telefoonnummer, waar ik het helemaal niet mee eens ben.

Ik heb stop gesmst naar 2008 voor de zekerheid, maar wil bij deze aangeven dat ik niet heb gekocht en nergens heb aangegeven gebruik te willen maken van uw service. Als er ook maar 1 cent van mijn rekening is geschreven, ik aangifte zal doen bij justitie, mijn rechtsbijstand in zal schakelen en TROS RADAR zal informeren. Ik wil eveneens middels deze weg aangeven dat ik op geen enkele wijze akkoord ga met het gebruiken of verspreiden van mijn gegevens als mijn telefoonnummer en emailadres. Ook voor het sturen van mailtjes naar mijn contactpersonen, uit mijn naam verleen ik op geen enkele wijze toestemming.

Graag ontvang ik uw reactie in deze.

Hoogachtend,

Rob "achternaam"
Om daadwerkelijk actie te kunnen ondernemen heb ik daarna printscreens gemaakt van de ontvangen en verstuurde email, en wilde dat ook doen van het scherm waarin ik mijn telefoonnummer heb ingegeven. Echter klik ik nu nogmaals op de link dan kan google geen verbinding meer maken en wordt er een IP adres gegeven. Dit IP adres wisselt iedere keer als je nogmaals op de link klikt.

M.a.w. ze hebben volgens mij ingeregeld dat je zodra je je telefoonnummer hebt ingevoerd, niets meer kan vastleggen.

Al met al zijn dit zeer misleidende zaken. Ze hebben meteen al 3 euro te pakken met het eerste smsje, en wellicht krijg ik zo nog een bevestiging van het stopzetten waardoor dit oploopt naar 6 euro.

Ik begrijp van mijn vrouw dat ze exact hetzelfde mailtje van veel meer contactpersonen heeft ontvangen, dus ze gaan als een virus als een lopend vuurtje automatisch naar vele emailadressen. Op de site is ook te zien dat ze opereren vanuit Belize en in meerdere talen. Dit gaat dus de hele wereld over.
Mensen worden op grote schaal opgelicht door deze organisatie.

Ik heb overigens ook het contactformulier van Tros Radar ingevuld met bovenstaande verhaal. Hopelijk kunnen zij hier werk van maken.

Gesloten