Pagina 1 van 1

Alice betaald niet terug, wat nu?

Geplaatst: 28 sep 2009 12:23
door Nuer
Weet iemand wat te doen aan een provider die geld afschrijft, maar geen diensten levert en het geld niet terug betaald?
Korte voorgeschiedenis: na een half jaar! wachten op aansluiting heb ik één maand Alice internet mogen genieten. Ik zal hier niet verder ingaan op de lijdensweg die daaraan voorafging (zie: http://www.matthijsblonk.nl/Alice%20internet.html).
Er werd echter wel abonnementsgeld afgeschreven. Onterecht, en dat heeft Alice ook toegegeven. Ze hebben zelfs een credit nota gestuurd met daarop het zinnetje dat het bedrag zal worden overgemaakt. Nou, daar wacht ik nu al 6 maanden op.
Natuurlijk weer een paar brieven gestuurd met het verzoek nu eens te betalen. Op de laatste brief (twee maanden geleden) heb ik niet eens een reactie meer gekregen. Een mail daarover naar de klantenservice levert als reactie: "Uw verzoek tot creditering kunnen wij uitsluitend schriftelijk in behandeling nemen. Wij vragen u dan ook vriendelijk om een brief te sturen naar het onderstaand adres:"
Dat schiet dus niet op.
Heeft iemand een tip hoe dit aan te pakken?

Dank, Matthijs

PS. Alice internet: begin er niet aan!!!!

Re: Alice betaald niet terug, wat nu?

Geplaatst: 28 sep 2009 15:56
door stofzuigertje
Vraag;

Waarom kan een internet firma hun door hun zelf uitgegeven mail adres niet beantwoorden en afhandelen of gebruikte U G mail of Hotmail?

Ik zou eisen dat ze binnen 4 weken na vandaag op Uw rekening gestort moet zijn en er anders incasso kosten bij komen.
Zo doen zij het ook altijd als U te laat is.

Re: Alice betaald niet terug, wat nu?

Geplaatst: 14 okt 2009 08:58
door Rhodos
1,5 jaar lang ben ik al bezig om van alice af te komen, ik heb alice na 6 maanden steeds telefonie problemen gehad te hebben op 25-02-2008 opgezegd, ik moest maar facturen blijven betalen en via de deurwaarder, 6 klachten brieven verzonden naar deze firma en elke brief is het zelfde. u heeft een vergoeding gehad u moet juni 2008 betalen. ik heb bewijzen gestuurd waarin staat dat mijn rekeningnummer gewijzigd is en die vergoeding dus nooit is aangekomen bij mij.

Ik heb nog 200 euro tegoed van dit bedrijf dus ik wens je succes.

als iedereen die klachten heeft nu eens een mail stuurt naar het team dan kunnen we in de uitzending komen met alice wie weet helpt dat wel!!!!

Re: Alice betaald niet terug, wat nu?

Geplaatst: 14 okt 2009 18:55
door Bob Schurkjens
Waarom deze lijdensweg? Je kan een geschil aanspannen tegen Alice bij de SGC.

https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... afdd9d2902

Re: Alice betaald niet terug, wat nu?

Geplaatst: 17 okt 2009 22:14
door alfatrion
Nuer schreef:Weet iemand wat te doen aan een provider die geld afschrijft, maar geen diensten levert en het geld niet terug betaald?
Naar de bank gaan, terug laten boeken en selectieve blokkade laten leggen.

Re: Alice betaald niet terug, wat nu?

Geplaatst: 21 okt 2009 16:30
door Alice Webcare
alfatrion schreef:
Nuer schreef:Weet iemand wat te doen aan een provider die geld afschrijft, maar geen diensten levert en het geld niet terug betaald?
Naar de bank gaan, terug laten boeken en selectieve blokkade laten leggen.
Het storneren van het bedrag is niet in elke situatie het verstandigst. U zou een klachtbrief naar Alice kunnen sturen waarin u vermeld dat er kosten in rekening gebracht zijn, terwijl u geen gebruik maakt van de diensten. De klachtenafdeling kan precies zien vanaf wanneer u geen gebruik meer maakt en wat er maandelijks bij u in rekening gebracht wordt. Het is uiteraard niet de bedoeling dat u betaald voor iets waar u geen gebruik meer van maakt.

Ik wil ook wel even voor u kijken of ik iets kan doen. Stuurt u een mail naar: [email protected]. Kunt u hier uw klantnummer in melden en aangeven dat u mijn e-mail adres heeft gekregen op het Radar forum. Alvast bedankt!

Re: Alice betaald niet terug, wat nu?

Geplaatst: 21 okt 2009 17:07
door alfatrion
Alice Webcare schreef:Het storneren van het bedrag is niet in elke situatie het verstandigst.
Ferry zou je dat willen toelichten?

Re: Alice betaald niet terug, wat nu?

Geplaatst: 13 nov 2009 16:04
door Alice Webcare
Allereerst mijn excuses voor de late reactie op dit forum.

Met: "Het storneren van het bedrag is niet in elke situatie het verstandigst" bedoel ik het volgende:
Op het moment dat het bedrag gestorneerd wordt, staat er een bedrag open bij Alice. Op het moment dat dit bedrag te lang open staat, verstuurd Alice aanmaningen naar de klant. Uiteindelijk wordt het overgedragen aan een incasso bureau wat extra kosten met zich meebrengt. Deze kosten worden niet vergoed door Alice.

Abonnementskosten betalen voor een dienst die niet naar behoren werkt is natuurlijk niet de bedoeling. Die kosten vergoeden wij dan ook, als blijkt dat de klant hier niets aan kon doen.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd. Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik ze uiteraard graag van jullie!

Re: Alice betaald niet terug, wat nu?

Geplaatst: 15 nov 2009 06:17
door alfatrion
Alice Webcare schreef:Op het moment dat het bedrag gestorneerd wordt, staat er een bedrag open bij Alice. Op het moment dat dit bedrag te lang open staat, verstuurd Alice aanmaningen naar de klant. Uiteindelijk wordt het overgedragen aan een incasso bureau wat extra kosten met zich meebrengt. Deze kosten worden niet vergoed door Alice.
Op het moment dat de klant deze extra kosten niet betaald zal het incassobureau zal eerder Alice voor de rechter slepen dan de klant, omdat dit voor haar makkelijker is.

Als Alice een incassobureau in schakelt komt er een overeenkomst tot stand tussen Alice een incassobureau. Alice zal op grond van deze overeenkomst de rekening van het incassobureau moeten voldoen. Een rechtzaak tegen Alice zal het incassobureau gemakkelijker winnen dan een rechtzaak tegen de klant van Alice. Daarnaast geld dat de rechter de veroordeling in het laatste geval doorgaans beperkt tot het raport voorwerk II, en dit niet doet bij een rechzaak tegen Alice.

Alice kan vervolgens proberen om dit te verhalen op haar klant door naar de rechter te stappen. Op dat moment zal Alice van de klant tegengeworpen krijgen dat ze in verzuim ex artikel 6:83 sub c BW is vanaf op het moment dat ze een dienst niet heeft levert. En dat de klant vanwege het schuldeisersverzuim ex artikel 6:61 lid 2 BW van Alice niet verzuim zaken. Daarnaast heeft de klant een opschortingsrecht ex artikel 6:52 BW op zijn verplichtingen. Alice heeft dus geen opeisbare vordering op de klant en heeft daarom geen recht op eventuele gemaakte buitenrechtelijke kosten.

Mocht de klant toch al betaald hebben dan heeft hij een verrekeningsrecht ex 6:79 BW dat hij kan gebruiken. Vanwege artikel 6:85 BW heeft hij namelijk recht op vergoeding van de schade over de periode dat Alice in verzuim is geweest.
Alice Webcare schreef:Abonnementskosten betalen voor een dienst die niet naar behoren werkt is natuurlijk niet de bedoeling. Die kosten vergoeden wij dan ook, als blijkt dat de klant hier niets aan kon doen.
Hiermee draait je de bewijslast ex 150 Rv om. Het is voor de klant onmogelijk om te bewijzen dat hij er niets aan kon doen. Eveneens is het voor hem onmogelijk om te bewijzen dat de fout ligt bij Alice doordat hij daarvoor de benodigde toegang ontbreekt. Dus is het enige wat de klant hoeft te bewijzen, dat Alice haar verplichting niet is nagekomen. Vervolgens staat het Alice vrij om te bewijzen de klant hiervoor verantwoordelijk is.

Re: Alice betaald niet terug, wat nu?

Geplaatst: 01 feb 2010 16:04
door Rhodos
Ik heb ondertussen een incassobureau bereid gevonden om iets te doen tegen alice.
Deze is nu druk bezig en heeft alle bewijzen tegen alice ontvangen en zeggen ook dat alice te ver gaat.

We staan op het punt naar het gerecht te gaan als alice deze week niet betaald heeft.

En die belkosten krijg ik die wel vergoed over die 2 jaar lang bellen alice webcare?

Hou jullie op de hoogte.

Groet,

Rhodos