LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] pro actief plus b v
pro actief plus b v
na veel ellende is het bedrag toch nog terug geboekt en van pro actief een boeket bloemen voor het ongemak ( toch blijf ik het vreemd vinden)
Laatst gewijzigd door car3men op 09 okt 2009 19:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: pro actief plus b v
Hoezo de Bank kan niets doen.
De bank kan die incasso terughalen als jullie dit willen en ook in het vervolg dat nummer blokkeren, als je zeker weet dat je geen machtiging hebt gegeven.
Welke bank hebben jullie?
De bank kan die incasso terughalen als jullie dit willen en ook in het vervolg dat nummer blokkeren, als je zeker weet dat je geen machtiging hebt gegeven.
Welke bank hebben jullie?
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: pro actief plus b v
Ga snel naar de bank, persoonlijk.
Vertel dat je GEEN machtiging hebt gegeven, en sta erop dat ze het terugboeken.
Indien men dit weigert, ga dan naar de politie, en doe aangifte van diefstal, en meld daarbij dat de bank weigert om het terug te boeken.
Wacht hier niet te lang mee - al heb je een jaar de tijd!
Vertel dat je GEEN machtiging hebt gegeven, en sta erop dat ze het terugboeken.
Indien men dit weigert, ga dan naar de politie, en doe aangifte van diefstal, en meld daarbij dat de bank weigert om het terug te boeken.
Wacht hier niet te lang mee - al heb je een jaar de tijd!
Re: pro actief plus b v
"Pro actief plus" strikes again... ze hebben bijna 1000 euro van mijn rekening afgeschreven via incasso. Ik had tot nu toe nog niet van dit bedrijf gehoord (ik ben nog lang geen 50 ...) en had er nog niet eerder mee te maken gehad.
Het is misdadig dat een bedrijf zomaar geld van mijn rekening kan afschrijven. Dat geeft me een zeer onveilig gevoel, ook zeer vreemd dat de bank dat zomaar toelaat.
Ik heb mijn bank op de hoogte gebracht en ook "Pro actief plus" gemaild, maar ik heb nog niks gehoord.
Gezien dit topic haalt het bedrijf "Pro actief plus" wel vaker geld van willekeurige bankrekeningen. Een zeer twijfelachtige bedrijfsvoering.
Eens zien of ze net zo "pro actief" mijn geld kunnen teruggeven als dat ze het van mij afpakken.
Het is misdadig dat een bedrijf zomaar geld van mijn rekening kan afschrijven. Dat geeft me een zeer onveilig gevoel, ook zeer vreemd dat de bank dat zomaar toelaat.
Ik heb mijn bank op de hoogte gebracht en ook "Pro actief plus" gemaild, maar ik heb nog niks gehoord.
Gezien dit topic haalt het bedrijf "Pro actief plus" wel vaker geld van willekeurige bankrekeningen. Een zeer twijfelachtige bedrijfsvoering.
Eens zien of ze net zo "pro actief" mijn geld kunnen teruggeven als dat ze het van mij afpakken.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: pro actief plus b v
[quote="R1nk
Ik heb mijn bank op de hoogte gebracht en ook "Pro actief plus" gemaild, maar ik heb nog niks gehoord.[/quote]
Maar, heb je de bank ook opdracht gegeven het bedrag te storneren?
Zo nee, dan alsnog doen. Laat je niet afschepen met 'het is een eenmalige, dit kunnen we niet terughalen' - want dan moet je zelfs aangifte doen.
Zo ja, vraag dan een 'selectieve blokkade' op dat rekeningnummer aan - reden, incassomisbruik/fraude.
Ik heb mijn bank op de hoogte gebracht en ook "Pro actief plus" gemaild, maar ik heb nog niks gehoord.[/quote]
Maar, heb je de bank ook opdracht gegeven het bedrag te storneren?
Zo nee, dan alsnog doen. Laat je niet afschepen met 'het is een eenmalige, dit kunnen we niet terughalen' - want dan moet je zelfs aangifte doen.
Zo ja, vraag dan een 'selectieve blokkade' op dat rekeningnummer aan - reden, incassomisbruik/fraude.
Re: pro actief plus b v
Het is inmiddels opgelost. Ik heb binnen een dag reactie gehad van Pro Actief Plus met de mededeling dat ze het geld zouden terugstorten + een kleine vergoeding. De dag erop heb ik dat gecontroleerd en dat klopte, ik heb mijn geld terug. Ze waren dus erg snel in het rechtzetten van hun fout.
Wat ze erbij vertelden is dat de ING geen naamcheck doet bij het invullen van een bankrekeningnummer, dus als je een fout maakt bij het intypen van het bankrekeningnummer betekent dit dat het geld van een andere rekening wordt afgeschreven dan de bedoeling is.
Verder kreeg ik een blabla-antwoord terug van de ING:
Ik vraag me sterk af wat die strenge voorwaarden zijn. En als ik pro-actief plus mag geloven, mogen ze wel eens een namecheck na het invoeren van een rekeningnummer installeren. Zo'n toepassing hebben ze ook voor de gewone man die via mijning.nl een overschrijving doet... Als ze zo'n basale beveiliging niet hebben, is dat eigenlijk verwijtbare nalatigheid.
@Guardian72: Bedankt voor je reactie
Wat ze erbij vertelden is dat de ING geen naamcheck doet bij het invullen van een bankrekeningnummer, dus als je een fout maakt bij het intypen van het bankrekeningnummer betekent dit dat het geld van een andere rekening wordt afgeschreven dan de bedoeling is.
Verder kreeg ik een blabla-antwoord terug van de ING:
ING schreef:Het recht van incasso verlenen wij aan een bedrijf of instelling. De begunstigde
geeft vervolgens opdracht aan de ING om een bepaald bedrag van een Betaalrekening
over te boeken naar de rekening van dit bedrijf of deze instelling.
Uiteraard maken wij niet zomaar een bedrag over naar een willekeurig bedrijf of
instelling als daarom wordt gevraagd. Wil een bedrijf of instelling gebruik maken
van de incassoregeling dan moeten zij aan een aantal strenge voorwaarden voldoen.
Ik vraag me sterk af wat die strenge voorwaarden zijn. En als ik pro-actief plus mag geloven, mogen ze wel eens een namecheck na het invoeren van een rekeningnummer installeren. Zo'n toepassing hebben ze ook voor de gewone man die via mijning.nl een overschrijving doet... Als ze zo'n basale beveiliging niet hebben, is dat eigenlijk verwijtbare nalatigheid.
Die zogenaamde terugboekingsmogelijkheid van een incasso is dus gewoon een wassen neus. Ik heb eventjes gekeken, maar geen enkele incasso bij mij heeft een terugboektermijn...ING schreef:Ook moet een bedrijf of instelling een incassocontract met de ING afsluiten.
U gaf aan dat u het incasso niet kon terugboeken via Mijn ING. Dit komt omdat het
een incasso betreft zonder terugboektermijn. Dit betekent dat u het incasso na
verzending niet meer terug kunt boeken via Mijn ING zoals beschreven op onze site.
@Guardian72: Bedankt voor je reactie
Re: pro actief plus b v
pro actief plus is gesloten door de CONSUMENTEN AUTORITEIT in het voorjaar van 2010 wegens dwaling en oplichting gaan vaak onder een andere naam door zoals itc mercator en andere slappe aftrekkels van de maatschappij.
KLACHTEN indienen bij de consumenten autoriteit
KLACHTEN indienen bij de consumenten autoriteit