belastingdienst
Geplaatst: 29 sep 2009 10:17
Ik ontving in augustus 2009 een voorlopige aanslag 2009. Ik had €44 ontvangen, en dit werd opnieuw vastgesteld op € 0,00. Verder niets vermeld, ik kon niet herleiden waar dit over ging. Nu ontvang ik een betalingsherinnering (dd 26-09-09) van € 11,00. Ik heb gebeld met de belastingdienst en het schijnt te gaan over een vervallen kindertoeslag die nu inkomensafhankelijk is geworden. De €11,00 is een bedrag in termijnen. Ik mag er ook voor kiezen om de
€ 44,00 in 1 x te betalen. Dit hoor ik allemaal omdat ik nu bel. In de brief ontbreekt alle uitleg. De belastingdienst wordt volgens de dame aan de telefoon platgebeld hierover. Ik vraag om een herziene brief, zodat ik weet waarom ik iets terug moet betalen. Nee, dat kan niet. Ook wil ze niet mijn klacht telefonisch aannemen hierover. Ik zal nu een klacht schriftelijk indienen. Het gaat hier dus om heel veel mensen die deze aanslag terug moeten betalen, maar waarover niet juist wordt gecommuniceerd. Ik vind het schandalig dat je alleen telefonisch uitleg kunt krijgen waarom dit is. De consument heeft toch recht op een juiste brief voordat je terugbetaalt?
€ 44,00 in 1 x te betalen. Dit hoor ik allemaal omdat ik nu bel. In de brief ontbreekt alle uitleg. De belastingdienst wordt volgens de dame aan de telefoon platgebeld hierover. Ik vraag om een herziene brief, zodat ik weet waarom ik iets terug moet betalen. Nee, dat kan niet. Ook wil ze niet mijn klacht telefonisch aannemen hierover. Ik zal nu een klacht schriftelijk indienen. Het gaat hier dus om heel veel mensen die deze aanslag terug moeten betalen, maar waarover niet juist wordt gecommuniceerd. Ik vind het schandalig dat je alleen telefonisch uitleg kunt krijgen waarom dit is. De consument heeft toch recht op een juiste brief voordat je terugbetaalt?