Pagina 1 van 1

Fitness First = Klant vriendelijk ? NEE !!

Geplaatst: 29 sep 2009 19:50
door Jaxxx
Wist je dat je je abonnement bij Fitness First niet zomaar kan opzeggen???

- voor de meest abonnementen (meestal studenten en speciale aanbieding abonnementen) zit je vast aan minimaal een jaar contract.
- voor opzeggen van je abonnement MOET je bij je home filiaal opzeggen in persona - je kan niet een brief of een fax sturen dat je het op wil zeggen, nee. Dus als je verhuist en je denkt lekker van de flexibiliteit van fitness first te kunnen gebruiken goed...MAAR tot een bepaalde hoogte want opzeggen gebeurt in het filiaal wat je het abonnement hebt getekend.
- Je kan niet zomaar verhuizen met je abonnement, speciale regels gelden tussen Fitness First filialen en leden worden niet zomaar overgezet.
- altijd een maand opzegtermijn

Ik woonde in Den Haag en woon nu in Amsterdam - ik heb twee maanden geleden mijn abonnement opgezegd in Amsterdam en deze opzegging wordt niet geaccepteerd, ik moet per se naar Den Haag om mijn abonnement op te zeggen.

Heel erg klant onvriendelijk - Fitness First is overal en gebruik maken van de filialen kan (tot een bepaalde hoogte) maar opzeggen kan niet overal ??? Waarom is dat, het is toch hetzelfde bedrijf ?

Reden is heel erg simpel, maak opzeggingen zo moeilijk als mogelijk zodat mensen uiteindelijk toch blijven betalen... fijn !!

Fitness First = Kant vriendelijk ? NEE

Re: Fitness First = Klant vriendelijk ? NEE !!

Geplaatst: 27 okt 2009 10:31
door prijk
Dat je niet schriftelijk mag opzeggen is inderdaad belachelijk. Ik vraag me af of een dergelijke voorwaarde wel toegestaan is.

Re: Fitness First = Klant vriendelijk ? NEE !!

Geplaatst: 28 okt 2009 00:51
door pbarendse
Nee, dat mag dus niet zomaar. Het kan dan wel in de voorwaarden staan, maar de wet stelt dat deze voorwaarden niet onredelijk bezwarend mogen zijn. Dat zijn ze in dit geval dus wel.

Re: Fitness First = Klant vriendelijk ? NEE !!

Geplaatst: 29 aug 2010 06:58
door joost12
Ja hoor ook ik in de klem van Fitness First, dacht dat ik had opgezegd eerst mondeling, toen schriftelijk, maar zat toch volgens hen vast aan nabetaling van ruim €150 !!
Zit nu in een rechtzaak met een vordering van ruim €500 !!
Een algemene vraag ook aan Tros Radar, mogen de zg algemene voorwaarden van een clubje als Fitness First waar het eigenlijk gewoon om een beetje fitness gaat zo ingewikkeld zijn ?
het gaat om geloof ik 43 algemene voorwaarden, dat is toch niet in verhouding met de overeenkomst die een pariculier met een organisatie aan gaat ?
Stel je voor dat je ook zo met Albert Heijn of je bakker om moet gaan ???
Is het misschien wat om hier eens , met Fitness First als voorbeeld aandacht aan te schenken?
de algememen voorwaarden moeten toch in verhouding zijn met de dienst die geleverd wordt, tenzij Fitness First er alleen maar op uit is om zijn "klanten"een oor aan te naaien, en daar "het recht' aan zijn zijde vindt....!!!
Graag een reactie, ook van Tros Radar redactie..??