Het drama Telfort
Geplaatst: 30 sep 2009 18:36
Na een aantal jaar met veel plezier gebruik te hebben gemaakt van Tiscali internet en telefonie werd deze dienst overgenomen door Telfort. Omdat de dienstverlening steeds slechter werd heb ik medio maart ’09 besloten over te stappen naar een andere provider. Keurig een bevestiging ontvangen van Telfort dat mijn verbinding per 25 mei ’09 beëindigd werd. Niets aan de hand dus dacht ik. Tot mijn verbazing werd er op 21 mei nog een incasso gedaan voor Telfort internet. Gebeld met ks van Telfort. Dat geld zou ik terug krijgen. Er werd een slotnota gemaakt en dan kreeg ik alle te veel betaalde bedragen retour. 11/6 weer een incasso. Okay, kan dacht ik het is misschien druk. 9/7 weer een incasso. Ik begon nu toch wel wat geïrriteerd te raken en heb de twee incasso’s terug laten draaien en mijn bank gebeld om het banknummer te laten blokkeren. Vrij snel daarna kreeg ik een accept van Telfort of ik even wou betalen. Maar weer gebeld en ja ik had per 25 mei opgezegd er was alleen iets mis gegaan in de administratie excuses enz. en alles zou zo snel mogelijk afgehandeld worden. Tijdens mijn vakantie krijg ik een e-mail van Intrum Justitia:
Eerder stelden wij u in kennis van het feit dat onze opdrachtgever Telfort Internet een vordering op u aan ons ter incasso heeft gegeven met referentie xxxxx.
Tot op heden hebben wij echter nog geen (volledige) betaling van u mogen ontvangen. Op dit moment bedraagt de vordering inclusief de verschuldigde kosten EUR 124,76.
Met deze e-mail stellen wij u in de laatste gelegenheid de vordering te voldoen middels onze online betaaldienst. U kunt van deze dienst gebruik maken door op de onderstaande link te klikken.
Intrum Justitia online
(als de link niet correct wordt geopend in uw browser kunt u ook surfen naar dit adres: “www.intrum.nl/aanmaning”.)
U kunt de volgende gegevens gebruiken om in te loggen:
Gebruikersnaam: xxxxxx
Wachtwoord: xxxxxxx
De betaling van EUR 124,76 kan direct worden voldaan via Ideal internet bankieren. Klik hiervoor op de link “Online Betalen” nadat u bent ingelogd. U kunt nadat u ingelogd bent meer informatie over de openstaande schuld vinden. Tevens is het mogelijk Intrum Justitia een bericht te versturen en de meest gestelde vragen te bekijken.
Om te voorkomen dat wij gerechtelijke stappen tegen u ondernemen is het belangrijk dat u voor 1-10-2009 de betaling heeft gedaan. Het is natuurlijk mogelijk dat uw betaling en de verzending van deze e-mail elkaar gekruist hebben. Dan kunt u deze e-mail als niet verzonden beschouwen.
U kunt op dit e-mail bericht niet reageren. Dat kan wel als u ingelogd bent in onze online dienst, klik daarvoor op "Bericht".
Voorlopig verblijven wij in afwachting van uw betaling.
Hoogachtend,
Intrum Justitia
Erg vreemd ik neem geen dienste meer af, heb een bevestiging van mijn opzegging en toch vind Telfort dat ze geld van mij krijgen. Vandaag lag de vordering in papiervorm in mijn brievenbus. Maar weer gebeld met Telfort. Eerst kreeg ik een vriendelijke dame aan de telefoon die de zaak ging na vragen. Vervolgens werd ik door verbonden met iemand anders die mij te vertaan gaf dat Telfort mij niet meer te woord staat en dat de zaak is overgedragen aan Intrum Justitia. Ik moest van Telfort kant begrijpen dat zei niet meer voor mij na kijken. Met tegenzin toch maar Intrum Justitia gebeld waar men blijft volhouden dat ik geld verschuldigd ben. Ik had mijn bevestigingsbrief al eerder naar hun gemaild maar zo snel als ze zijn met geld vorderen zo langzaam zijn ze met het uitzoeken van de duur hun gemaakt fouten. Onderhand is mijn geduld op. Ik heb nog € 21,31 tegoed van Telfort (al van 21/05) maar of ik die ooit ga terug zien. Ik betwijfel het. Ik ben zeer ontevreden over de hele gang van zaken en zal Telfort ook zeker niet aanbevelen binnen mijn kennissenkring. De administratie is blijkbaar een puinhoop. Er wordt fout na fout gemaakt en als ze daar op aangesproken worden dan wordt de boel afgedaan als “wij staan u niet meer te woord”Als of je de grootste wanbetaler bent. Voor mij nooit meer Telfort op wel gebied dan ook.
Eerder stelden wij u in kennis van het feit dat onze opdrachtgever Telfort Internet een vordering op u aan ons ter incasso heeft gegeven met referentie xxxxx.
Tot op heden hebben wij echter nog geen (volledige) betaling van u mogen ontvangen. Op dit moment bedraagt de vordering inclusief de verschuldigde kosten EUR 124,76.
Met deze e-mail stellen wij u in de laatste gelegenheid de vordering te voldoen middels onze online betaaldienst. U kunt van deze dienst gebruik maken door op de onderstaande link te klikken.
Intrum Justitia online
(als de link niet correct wordt geopend in uw browser kunt u ook surfen naar dit adres: “www.intrum.nl/aanmaning”.)
U kunt de volgende gegevens gebruiken om in te loggen:
Gebruikersnaam: xxxxxx
Wachtwoord: xxxxxxx
De betaling van EUR 124,76 kan direct worden voldaan via Ideal internet bankieren. Klik hiervoor op de link “Online Betalen” nadat u bent ingelogd. U kunt nadat u ingelogd bent meer informatie over de openstaande schuld vinden. Tevens is het mogelijk Intrum Justitia een bericht te versturen en de meest gestelde vragen te bekijken.
Om te voorkomen dat wij gerechtelijke stappen tegen u ondernemen is het belangrijk dat u voor 1-10-2009 de betaling heeft gedaan. Het is natuurlijk mogelijk dat uw betaling en de verzending van deze e-mail elkaar gekruist hebben. Dan kunt u deze e-mail als niet verzonden beschouwen.
U kunt op dit e-mail bericht niet reageren. Dat kan wel als u ingelogd bent in onze online dienst, klik daarvoor op "Bericht".
Voorlopig verblijven wij in afwachting van uw betaling.
Hoogachtend,
Intrum Justitia
Erg vreemd ik neem geen dienste meer af, heb een bevestiging van mijn opzegging en toch vind Telfort dat ze geld van mij krijgen. Vandaag lag de vordering in papiervorm in mijn brievenbus. Maar weer gebeld met Telfort. Eerst kreeg ik een vriendelijke dame aan de telefoon die de zaak ging na vragen. Vervolgens werd ik door verbonden met iemand anders die mij te vertaan gaf dat Telfort mij niet meer te woord staat en dat de zaak is overgedragen aan Intrum Justitia. Ik moest van Telfort kant begrijpen dat zei niet meer voor mij na kijken. Met tegenzin toch maar Intrum Justitia gebeld waar men blijft volhouden dat ik geld verschuldigd ben. Ik had mijn bevestigingsbrief al eerder naar hun gemaild maar zo snel als ze zijn met geld vorderen zo langzaam zijn ze met het uitzoeken van de duur hun gemaakt fouten. Onderhand is mijn geduld op. Ik heb nog € 21,31 tegoed van Telfort (al van 21/05) maar of ik die ooit ga terug zien. Ik betwijfel het. Ik ben zeer ontevreden over de hele gang van zaken en zal Telfort ook zeker niet aanbevelen binnen mijn kennissenkring. De administratie is blijkbaar een puinhoop. Er wordt fout na fout gemaakt en als ze daar op aangesproken worden dan wordt de boel afgedaan als “wij staan u niet meer te woord”Als of je de grootste wanbetaler bent. Voor mij nooit meer Telfort op wel gebied dan ook.