LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] service bij Dynabyte ver te zoeken

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
pjgg
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2009 12:17

service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door pjgg »

heb PC gekocht bij Dynabyte Acer aspire M3641. ze zouden hem gebruiksklaar maken, en mijn data van mijn oude PC overzetten.
Iedereen vriendelijk. Bij thuiskomst blijkt mijn oude PC defect te zijn (blijkt moederbord te zijn) Hierop de reactie: Dat is niet onze verantwoordelijkheid. Dit terwijl ze van te voren niets verteld hadden over eigen risico. Blijkt bovendien mijn nieuwe PC ook nog eens niet te werken. Geen beeld. Nu willen ze dat ik mijn nieuwe PC naar de winkel breng zodat ze er VOLGENDE week een keer naar kunnen kijken. Mijn oude PC is mijn probleem. Ik hoop dat mijn data er nog allemaal opstaat. Dus vanmiddag naar de winkel, en ga niet weg voordat ik een goede regeling krijg betreft mijn oude PC en mijn nieuwe PC naar behoren werkt.
Ben benieuwd of de service niet verbeterd.
Wat een winkel, personeel heeft een uitstraling alsof ze stagiair zijn.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
Iedereen vriendelijk. Bij thuiskomst blijkt mijn oude PC defect te zijn (blijkt moederbord te zijn) Hierop de reactie: Dat is niet onze verantwoordelijkheid
Dit klopt toch. Het is niet hun verantwoordelijkheid om te zorgen dat jouw oude PC-werkt. Misschien was die al kapot voordat je deze bracht. Niet onlogisch als je een nieuwe PC koopt
Dus vanmiddag naar de winkel, en ga niet weg voordat ik een goede regeling krijg betreft mijn oude PC en mijn nieuwe PC naar behoren werkt.
Neem maar slaapzak mee dan.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door bokito74 »

Hoe dom is een consument heden dage.

Je koopt een andere pc en vraagt data over te zetten, nu jouw moederbord kapot is maakt dat eigenlijk nog niks uit maar ja Dynabyte is ook geen speciaalzaak maar een dozenschuiver.

Voor data overzetten heb ik je moederbord niet nodig maar je HDD.

Maar buiten dat zijn hun niet verantwoordelijk voor jouw pc, misschien was ie al kapot.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door Ulbe »

Eigenlijk moet je zelf zo slim zijn om de data op DVD of USB stick te hebben, en zelf de data over te zetten!, :wink:

Dit voorkomt een hoop problemen nu de oude computer stuk is, :(

Nu weet ik niet of de oude computer een oud barrel is, maar meestal kun je de oude harde schijf nog wel voor nood even aan de nieuwe computer aan sluiten, en daarmee je data redden,

Dus echt een groot probleem is het niet, mits je maar weet wat je doet,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

pjgg schreef:heb PC gekocht bij Dynabyte Acer aspire M3641. ze zouden hem gebruiksklaar maken, en mijn data van mijn oude PC overzetten.
Iedereen vriendelijk. Bij thuiskomst blijkt mijn oude PC defect te zijn (blijkt moederbord te zijn) Hierop de reactie: Dat is niet onze verantwoordelijkheid. Dit terwijl ze van te voren niets verteld hadden over eigen risico. Blijkt bovendien mijn nieuwe PC ook nog eens niet te werken. Geen beeld. Nu willen ze dat ik mijn nieuwe PC naar de winkel breng zodat ze er VOLGENDE week een keer naar kunnen kijken. Mijn oude PC is mijn probleem. Ik hoop dat mijn data er nog allemaal opstaat. Dus vanmiddag naar de winkel, en ga niet weg voordat ik een goede regeling krijg betreft mijn oude PC en mijn nieuwe PC naar behoren werkt.
Ben benieuwd of de service niet verbeterd.
Wat een winkel, personeel heeft een uitstraling alsof ze stagiair zijn.
Ze kunnen dit altijd gooien op transportschade. Dat ie t in de winkel wel deed en bij jou niet. Een beetje bedrijf kijkt dan wel even wat er aan de hand kan zijn.
Hoe weet je trouwens dat het moederbord defect is? Ik bedoel, als je zelf de data niet overzet schat ik je kennis van pc's niet groot in.
Ik zou wel teruggaan en minimaal een onderzoek eisen naar de oorzaak van het overlijden van de pc.

Dit kun je zelf nog ff proberen:

Wat vaak gebeurd is dat tijdens het transport een kaart niet meer goed in het slot zit. Even kap eraf en kaarten + geheugenmodules aandrukken is vaak voldoende om het systeem te herstellen.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door bokito74 »

Ik zou wel teruggaan en minimaal een onderzoek eisen naar de oorzaak van het overlijden van de pc.
Dus iets eisen op een product wat je daar niet gekocht hebt jij maakt het helemaal mooi

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Blijkt bovendien mijn nieuwe PC ook nog eens niet te werken. Geen beeld.
Heb je uberhaubt de monitor wel in de juiste poort zitten.
Op een M3641 zitten 2 monitor aansluitingen. 1 redelijk hoog en verticaal en 1 veel lager en horizontaal. Je moet de onderste horizontale hebben, niet de bovenste.
Zal niet de eerste keer zijn dat iemand daarover gaat klagen terwijl ie het zelf fout doet.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

't is trouwens alweer wat dagen verder.. Hoe is het afgelopen??

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

bokito74 schreef:
Ik zou wel teruggaan en minimaal een onderzoek eisen naar de oorzaak van het overlijden van de pc.
Dus iets eisen op een product wat je daar niet gekocht hebt jij maakt het helemaal mooi
Nee aapje, iets eisen op een product dat daar "ter reparatie is geweest". Ook al betreft het het overzetten van data. Als een pc bij een bedrijf wegkomt, en daar mee gewerkt is, die het bij de klant thuis niet doet, kun je als zaak aanbieden om iig naar de oorzaak te kijken onder coulance.

Ohja sorry, jou bedrijf, waar je de naam neit van durft te noemen, verleent geen service! ff vergeten.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door bokito74 »

Ik verleen wel degelijk service alleen jij leest weer eens verkeerd.

PC is daar geweest om data over te zetten, voor data overzetten hoeft de pc niet aan alleen de hdd aansluiten en klaar, dat thuis het mobo het niet doet is dus niet te wijten aan de winkel.
Die zetten de pc niet aan, dus kan dat mobo dus allang kapot zijn geweest.

Derhalve kan je niks onder coulance doen.
Het ligt anders als die pc daar aangeweest is maar met dataoverzetten gebeurt dat niet dus coulance leveren op een al kapot onderdeel dat gaat nergens werken maat

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

bokito74 schreef:Ik verleen wel degelijk service alleen jij leest weer eens verkeerd.

PC is daar geweest om data over te zetten, voor data overzetten hoeft de pc niet aan alleen de hdd aansluiten en klaar, dat thuis het mobo het niet doet is dus niet te wijten aan de winkel.
Die zetten de pc niet aan, dus kan dat mobo dus allang kapot zijn geweest.

Derhalve kan je niks onder coulance doen.
Het ligt anders als die pc daar aangeweest is maar met dataoverzetten gebeurt dat niet dus coulance leveren op een al kapot onderdeel dat gaat nergens werken maat
Ben je ook helderziend? Er zijn meer manieren om data over te zetten. Maar goed. Als ik een klant krijg die me belt, die aangeeft dat zijn systeem, wat hij niet eens bij ons gekocht heeft bij ons is geweest en het bij thuiskomst niet meer doet, dan ga ik echt wel aanbieden om er even naar te kijken.

Misschien, als de hd eruit is gehaald, zijn de stekkers neit goed aangedrukt? Misschien is er een schroefje achter het mobo gaan zitten? Er kan altijd wat fout gaan. Ik dacht dat een servicegericht bedrijf dit wel door zou hebben, maar goed dat weet jij idd niet. Heel goed, niet verder kijken dan je neus lang is! Zullen je klanten fijn vinden.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door bokito74 »

Ik weet hoe dynabyte werkt wij krijgen nl zat werk van hun aangeboden wat ze zelf niet doen.

En ik zeg jouw dat dynabyte altijd de hdd eruit haalt, een stekker die niet goed zit levert geen kapot mobo op.
Ook valt er geen schroef achter het moederbord als je het normaal doet.

Dynabyte is geen speciaalzaak maar een dozenschuiver dus je moet daar ook niet zijn voor dit soort zaken simpel genoeg.

Maar het fabeltje dat het aan Dyna ligt dat het mobo kapot is dat raakt kant nog wal.
Nergens lees je dat de pc het wel deed je leest alleen data moest overgezet worden.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door jor »

Ik begin me nu echt af re vragen wie schuil gaat achter bokito74. onderstaande reactie is er 1 waarbij ik mijn twijfels kreeg.Voor de rest hebben nu al een flink aantal mensen aangegeven dat deze bokito74 veel te rechtlijnig en vooral grof reageert.Komt nog bij dat bokito74 wel heel erg veel heeft meegemaakt, gaat het over ziekte?bokito74 had het ook,gaat het over werknemers?bokito74 had het ook, gaat het over kwikfit?bokito74 had het ook enz.Word allemaal wat ongeloofwaardig als je probeert je gelijk te halen door het steeds opnieuw zelf te hebben meegemaakt.Kijk eens goed naar onderstaande reactie en aan wie doet deze reactie denken.
bokito74

Geregistreerd op: 26 sep 2009 15:46
Ja bekend:

Dat krijg je met rotzooi alla packard HELL je krijgt waar je voor betaald, budget spul is budget ondersteuning helaas.

Als ik uitreken wat ik per jaar aan PB moeten repareren voor klanten dan scoort geen enkel merk zo hoog.
Vandaar dat ik ook geen PB, Dell, Acer en andere budget meuk in mijn zaak wil hebben alleen maar custom made met goed spul

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

bokito74 schreef:Ik weet hoe dynabyte werkt wij krijgen nl zat werk van hun aangeboden wat ze zelf niet doen.

En ik zeg jouw dat dynabyte altijd de hdd eruit haalt, een stekker die niet goed zit levert geen kapot mobo op.
Ook valt er geen schroef achter het moederbord als je het normaal doet.

Dynabyte is geen speciaalzaak maar een dozenschuiver dus je moet daar ook niet zijn voor dit soort zaken simpel genoeg.

Maar het fabeltje dat het aan Dyna ligt dat het mobo kapot is dat raakt kant nog wal.
Nergens lees je dat de pc het wel deed je leest alleen data moest overgezet worden.
Haha, je weet helemaal niets. Je argumenten zijn op niets gebaseerd. Je komt met onzinnige teksten die nergens op slaan. Insinueren, aannemen en je eigen mening doordrukken. Succes! Noem de naam van je bedrijf eens dan? Of kan dat niet. Wel toevallig dat deze meneer zo actief is, net nu er een ander is verdwenen die ook zoveel deed met pc's.

Bulldog72
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 sep 2009 15:08

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door Bulldog72 »

Maar hoe dan ook de TS maakt een verre sprong als hij probeert een link te leggen tussen het overzetten van data van de ouwe PC naar de nieuwe, en dat de ouwe PC is daaraan kapot gegaan. Zelfs als de jongens van Dynabyte heeft dat syteem letterlijk gezien dood gaan terwijl ze mee bezig waren zegt niet dat Dynabyte is aansprakelijk voor de "schade". Weer zo een situatie van iemand dat probeert een vaag link te maken.

Trouwens het kan goed kloppen dat bedrijven als Dynabyte de HD eruit haalt en koppelt het gelijk aan de nieuwe systeem voor het overzetten van de data. Je kan vrijwel altijd vanuit gaan dat de HD is al geformateerd met NTFS/FAT32. Dus de snelste methode is dat HD gelijk te koppelen aan de nieuwe systeem en overzetten met de boel. Bovendien whatever de nieuwe syteem is is vast wel sneller dan de oude. Ja je kan als monteur alles overzetten van de ouwe systeem via USB kabels/Externe HDs/Whatever, maar het zal veel sneller zijn om dat ding eruit te slopen en te koppelen aan de nieuwe sneller systeem. Het kan best wat Bokito zegt dat de ouwe systeem is nooit aangezet.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Bulldog72 schreef:Maar hoe dan ook de TS maakt een verre sprong als hij probeert een link te leggen tussen het overzetten van data van de ouwe PC naar de nieuwe, en dat de ouwe PC is daaraan kapot gegaan. Zelfs als de jongens van Dynabyte heeft dat syteem letterlijk gezien dood gaan terwijl ze mee bezig waren zegt niet dat Dynabyte is aansprakelijk voor de "schade". Weer zo een situatie van iemand dat probeert een vaag link te maken.
Waarom niet?
Als ik mijn auto naar de garage breng voor het bijvullen van de remvloeistof, ik haal m op en hij doet het niet meer, dan ga ik echt wel terug naar de garage.
Zo ook met mijn pc. Het zou fijn zijn als je vantevoren altijd even test of de pc het doet zodat beide partijen het weten. Nu kun je dat moeilijker bewijzen.

Maar goed, zoals ik al zei. Als je als reparateur met dat systeem bent bezig geweest, iets eruit hebt gehaald of wat dan ook en de klant klaagt bij thuiskomst over het feit dat zijn pc het niet meer doet, dan is het minste wat je kunt doen aanbieden om er even naar te kijken.

Bulldog72 schreef:Trouwens het kan goed kloppen dat bedrijven als Dynabyte de HD eruit haalt en koppelt het gelijk aan de nieuwe systeem voor het overzetten van de data. Je kan vrijwel altijd vanuit gaan dat de HD is al geformateerd met NTFS/FAT32. Dus de snelste methode is dat HD gelijk te koppelen aan de nieuwe systeem en overzetten met de boel. Bovendien whatever de nieuwe syteem is is vast wel sneller dan de oude. Ja je kan als monteur alles overzetten van de ouwe systeem via USB kabels/Externe HDs/Whatever, maar het zal veel sneller zijn om dat ding eruit te slopen en te koppelen aan de nieuwe sneller systeem. Het kan best wat Bokito zegt dat de ouwe systeem is nooit aangezet.
Dat kan ook best, maar je weet het niet zeker! Wat ook vaak gebeurd is dat alles via het netwerk word overgepompt. Dan kan de kast helemaal dicht blijven zitten. Maar goed, niemand kan nu met zekerheid zeggen wat er is gebeurd. Bovendien, zoals ik al eerder aangaf, zou er bij het wisselen van de hd ook wel eens een schroefje o.i.d. achter het mobo kunnen zijn gevallen, wat direct kortsluiting oplevert. Er kan heeeeeeeeeeeeel veel, daarom is het gissen. Dat iemand dan met zekerheid kan zeggen wat er gebeurd is, is in mijn ogen heel erg vreemd, tenzij de beste man die pc onder handen heeft genomen.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door bokito74 »

Dat kan ook best, maar je weet het niet zeker! Wat ook vaak gebeurd is dat alles via het netwerk word overgepompt. Dan kan de kast helemaal dicht blijven zitten
Nogmaals ik ken dynabyte wij doen regelmatig werk voor hun, die pompen niks over via het netwerk das veel meer werk dan de hdd eruit.
Waarom niet?
Als ik mijn auto naar de garage breng voor het bijvullen van de remvloeistof, ik haal m op en hij doet het niet meer, dan ga ik echt wel terug naar de garage.
Raakt wal nog kant zonder remvloeistof rijd ie ook nog en als er alleen maar bijgevuld is en verder niks kijken ze heus wel naar je auto maar die storing die je hebt staat echt los van je remvloeistof en ga jij dus echt wel betalen als er manuren in gaan zitten.
Maar goed, zoals ik al zei. Als je als reparateur met dat systeem bent bezig geweest, iets eruit hebt gehaald of wat dan ook en de klant klaagt bij thuiskomst over het feit dat zijn pc het niet meer doet, dan is het minste wat je kunt doen aanbieden om er even naar te kijken.
Als je een 2e hands systeem krijgt waarvan je te horen krijgt alleen data overzetten dan ga jij niet het systeem nalopen op gebreken daar krijg jij immers geen opdracht voor en wordt ook niet afgerekend aan je.
Er wordt duidelijk gezegd data dus hdd eruit en in de nieuwe erin simpel zat.

Zo kan elke jan ***. wel iets verzinnen waar het systeem door kapot is gegaan, je eerdere argumenten heb ik ook al ontkracht.
Of kan dat niet. Wel toevallig dat deze meneer zo actief is, net nu er een ander is verdwenen die ook zoveel deed met pc's.
Ik post hier op persoonlijke titel anders zette ik mijn bedrijfsnaam wel neer.
En je doelt op BBCS ik ken heel die vent niet heb wel zat onzin van hem gelezen.
Het valt me wel erg op dat een particulier meent altijd in zijn recht te staan ook al is dat niet zo.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

bokito74 schreef:
Dat kan ook best, maar je weet het niet zeker! Wat ook vaak gebeurd is dat alles via het netwerk word overgepompt. Dan kan de kast helemaal dicht blijven zitten
Nogmaals ik ken dynabyte wij doen regelmatig werk voor hun, die pompen niks over via het netwerk das veel meer werk dan de hdd eruit.
Waarom niet?
Als ik mijn auto naar de garage breng voor het bijvullen van de remvloeistof, ik haal m op en hij doet het niet meer, dan ga ik echt wel terug naar de garage.
Raakt wal nog kant zonder remvloeistof rijd ie ook nog en als er alleen maar bijgevuld is en verder niks kijken ze heus wel naar je auto maar die storing die je hebt staat echt los van je remvloeistof en ga jij dus echt wel betalen als er manuren in gaan zitten.
Maar goed, zoals ik al zei. Als je als reparateur met dat systeem bent bezig geweest, iets eruit hebt gehaald of wat dan ook en de klant klaagt bij thuiskomst over het feit dat zijn pc het niet meer doet, dan is het minste wat je kunt doen aanbieden om er even naar te kijken.
Als je een 2e hands systeem krijgt waarvan je te horen krijgt alleen data overzetten dan ga jij niet het systeem nalopen op gebreken daar krijg jij immers geen opdracht voor en wordt ook niet afgerekend aan je.
Er wordt duidelijk gezegd data dus hdd eruit en in de nieuwe erin simpel zat.

Zo kan elke jan ***. wel iets verzinnen waar het systeem door kapot is gegaan, je eerdere argumenten heb ik ook al ontkracht.
Of kan dat niet. Wel toevallig dat deze meneer zo actief is, net nu er een ander is verdwenen die ook zoveel deed met pc's.
Ik post hier op persoonlijke titel anders zette ik mijn bedrijfsnaam wel neer.
En je doelt op BBCS ik ken heel die vent niet heb wel zat onzin van hem gelezen.
Het valt me wel erg op dat een particulier meent altijd in zijn recht te staan ook al is dat niet zo.
Dus dit noem jij argumenten ontkrachten? Goh, ik dacht dat mensen daarvoor met goede tegenargumenten dienden te komen. Maar in je eigen wereldje kan blijkbaar veel.
Punt blijft dat je niet met de klant in discussie moet gaan, iets wat jij nog steeds niet begrijpt. Als de klant ontevreden is over de geleverde service, kun je zeggen wat jijwilt: zak maar in de stront en zoek het maar uit. Of je doet een voorstel: breng de pc maar langs, wij kijken er kort naar wat de oorzaak van dit probleem is.

Zie je zelf het verschil nu een beetje of heb je er teveel moeite mee met die enorme plaat voor je hoofd, vastgehouden door de permanente oogkleppen?

Tijdens het verwijderen van een hd, nogmaals, kan er best een schroefje zijn gevallen dat kortsluiting heeft veroorzaakt. Of is het best mogelijk dat de stekkers niet goed zijn aangedrukt, waarvoor volgens mij de verantwoordelijkheid ligt bij de personen die de data over hebben gezet. Ik vind het erg vreemd dat jij er zomaar vanuit durft te gaan dat dit niet het geval is, terwijl dit de beste reparateurs kan overkomen.
Dat jij dit "ontkracht" (*kuch) met zinnen als,
En ik zeg jouw dat dynabyte altijd de hdd eruit haalt, een stekker die niet goed zit levert geen kapot mobo op. Ook valt er geen schroef achter het moederbord als je het normaal doet.

zegt natuurlijk vrij weinig.

En ik zeg jou dat het wel kan! Zo, nu heb ik jou argumenten ook ontkracht! Wat een lachertje...
Ik zou bijna hopen dat Dynabyte de volgende keer echte experts in dienst neemt.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door bokito74 »

Tijdens het verwijderen van een hd, nogmaals, kan er best een schroefje zijn gevallen dat kortsluiting heeft veroorzaakt.
Laat ik je uit de droom helpen een schroefje veroorzaakt op die wijze echt geen kortsluiting.

En dan betreffende de reparatie waar je zo op hamert
Bij thuiskomst blijkt mijn oude PC defect te zijn (blijkt moederbord te zijn)
Knap dat een leek weet dat het zijn moederbord is, als ie dat zelf al weet dan is ie of bij Dyna geweest of hij probeert er nu een slaatje uit te slaan.

Immers iemand die nu kan zeggen mobo is kapot weet zelf ook wel hoe ie een hdd overzet

Bulldog72
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 sep 2009 15:08

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door Bulldog72 »

D2Freak30 schreef:
Bulldog72 schreef:Maar hoe dan ook de TS maakt een verre sprong als hij probeert een link te leggen tussen het overzetten van data van de ouwe PC naar de nieuwe, en dat de ouwe PC is daaraan kapot gegaan. Zelfs als de jongens van Dynabyte heeft dat syteem letterlijk gezien dood gaan terwijl ze mee bezig waren zegt niet dat Dynabyte is aansprakelijk voor de "schade". Weer zo een situatie van iemand dat probeert een vaag link te maken.
Waarom niet?
Als ik mijn auto naar de garage breng voor het bijvullen van de remvloeistof, ik haal m op en hij doet het niet meer, dan ga ik echt wel terug naar de garage.
Zo ook met mijn pc. Het zou fijn zijn als je vantevoren altijd even test of de pc het doet zodat beide partijen het weten. Nu kun je dat moeilijker bewijzen.

Maar goed, zoals ik al zei. Als je als reparateur met dat systeem bent bezig geweest, iets eruit hebt gehaald of wat dan ook en de klant klaagt bij thuiskomst over het feit dat zijn pc het niet meer doet, dan is het minste wat je kunt doen aanbieden om er even naar te kijken.

Graag geen analogieen (spelling?) maken met autos. Zelfgebouwt computers zijn unique. Hordes mensen op forums gaat hier mee de fout in met kromme vergelijklingen met autos. Het schept een verkeerd beeld.

Wat het betreft dynabyte de ouwe systeem naarkijken het komt simpel op neer dat nix is gratis in deze wereld. Ze zou best wel de ouwe systeem onderzoeken, maar dat zal de TS wat extra kosten. Dat link dat de "klant" ziet tussen het ouwe systeem falen en de tijd dat de systeem is bij Dynabyte woord niet herkent. In het support wereld dit heet: "Assumptions by consumers does not equate to actionable situations."
Bulldog72 schreef:Trouwens het kan goed kloppen dat bedrijven als Dynabyte de HD eruit haalt en koppelt het gelijk aan de nieuwe systeem voor het overzetten van de data. Je kan vrijwel altijd vanuit gaan dat de HD is al geformateerd met NTFS/FAT32. Dus de snelste methode is dat HD gelijk te koppelen aan de nieuwe systeem en overzetten met de boel. Bovendien whatever de nieuwe syteem is is vast wel sneller dan de oude. Ja je kan als monteur alles overzetten van de ouwe systeem via USB kabels/Externe HDs/Whatever, maar het zal veel sneller zijn om dat ding eruit te slopen en te koppelen aan de nieuwe sneller systeem. Het kan best wat Bokito zegt dat de ouwe systeem is nooit aangezet.
Dat kan ook best, maar je weet het niet zeker! Wat ook vaak gebeurd is dat alles via het netwerk word overgepompt. Dan kan de kast helemaal dicht blijven zitten. Maar goed, niemand kan nu met zekerheid zeggen wat er is gebeurd. Bovendien, zoals ik al eerder aangaf, zou er bij het wisselen van de hd ook wel eens een schroefje o.i.d. achter het mobo kunnen zijn gevallen, wat direct kortsluiting oplevert. Er kan heeeeeeeeeeeeel veel, daarom is het gissen. Dat iemand dan met zekerheid kan zeggen wat er gebeurd is, is in mijn ogen heel erg vreemd, tenzij de beste man die pc onder handen heeft genomen.
Ben mee eens dat wij zal nooit 100% van de feiten weten. Het is mogelijk de de overdrag van data was gedaan via een verbinding van ouwe systeem naar nieuwe. Zeer onwaarschijnlijk, maar het kan.

Als laste wat het betreft "schroefjes achter de MB" er bestaat wat zwaar overgedreven internet urban myth erover. Ik heb letterlijk duizenden moederborden behandelt voor reparatie en kan op een hand tellen de aantal keren dat dit sort schade is voorgekomen. Internet urban myth laat men denken dat dit sort schade zeer algemeen is. Dit is totaal niet waar. Dit sort myth is tot stand gekomen omdat het is een zeer voor de hand "uitleg" is van schade dat de massas kan niet begrijpen. Mensen hebben vak geen idee hoe bepaalde sort schade kan onstaan en grijp naar begrijbaar uitleggen. Forums zijn eigenlijk de boosdoeners hier omdat zulke onzin kan zich snel verspreiden. Als een 1000 mensen zegt dat iets zo is dan moet het toch waar zijn? Nou niet dus. Ik noem dit "Collective speculation" en het is gevaarlijk.

Gesloten