Pagina 1 van 1

WTC via Travelmap Customer Service Charge verborgen kosten

Geplaatst: 04 okt 2009 08:03
door D vd Stelt
Wij (9 pers) hadden vliegtickets gevonden viaTravelmap zo kwamen we uit bij Word ticket center € 589,--. als goedkoopste aanbieder.Dit dachten we althans, nadat daadwerkelijk is afgerekend blijkt dat er nog Customer Services Charge van € 50, pp in rekening wordt gebracht.(voor 9 pers is dat € 450,-)
Het boeken van 9 mensen moet in 2 aparte boekingen worden gedaan.Je bent zo bezig met het invullen van correcte gegevens en uitvoeren van 2 gelijktijdige boekingen, dat het niet gelijk opvalt.Maar op het allerlaatste moment worden dus verborgen kosten in rekening wordt gebracht.
De tickets zijn nu dus € 50 eur pp duurder geworden, ik dacht dat het via de wet verboden was dit soort soort geintjes nog uit te halen.?
Voor iedereen dus, let nog steeds heel goed op, via Travelmap naar Word ticket center de reiscode (wet)wordt nog steeds niet naar gehandeld.
Dymph

Re: WTC via Travelmap Customer Service Charge verborgen kosten

Geplaatst: 04 okt 2009 10:29
door rene117
is weg gehaald

Re: WTC via Travelmap Customer Service Charge verborgen kosten

Geplaatst: 04 okt 2009 11:53
door G7
Beste Rene117.

Mag ik je er even op wijzen dat je nu twee firma's door elkaar zit te halen!!!

WT Cruise Contracting is heel wat anders dan World Ticket Center.

Eerst goed controleren voordat je maar wat roept.

Re: WTC via Travelmap Customer Service Charge verborgen kosten

Geplaatst: 04 okt 2009 12:38
door D vd Stelt
Gelukkig gaat het vorige bericht over een ander bedrijf, niet over het WTC.
Ik dacht al van kwaad, naar nog erger te gaan.!
Morgen ga ik bellen met consuwijzer en hoop dan wijzer te worden !
M vr groeten
Dymph

Re: WTC via Travelmap Customer Service Charge verborgen kosten

Geplaatst: 04 okt 2009 21:48
door rene117
sorry mijn fout heb niet goed gelezen sorry nog maals

Re: WTC via Travelmap Customer Service Charge verborgen kosten

Geplaatst: 30 dec 2009 21:05
door elaine_r9
Ook ik schrok me een hoedje toen er bij het afrekenen van twee vliegtickets naar Londen, wat me 300,- in totaal zou kosten, ineens 405,- op de afrekening stond.
Na de betaling gecanceld te hebben kreeg ik de dag erna de mededeling van WTC of ik alsnog binnen 48 de betaling wilde voldoen.
Wat eigenlijk onnacceptabel is, is dat het bedrag dat je dus uiteindelijk gaat betalen pas zichtbaar wordt als je al in het iDeal betaalscherm zit. Het lef! Het is voor de consument daardoor totaal niet overzichtelijk wat je nou precies gaat afrekenen.
Een erg frauduleuze truc van het World Ticket Center, waarbij het jammer is dat je als consument er pas achter komt op het moment dat je boeking eigenlijk al geplaatst is...

Oh, en dan heb ik het nog niet eens over de 25,- euro annuleringskosten die ze vervolgens eisen als je aangeeft nooit de boeking te hebben willen plaatsen... :shock:

Re: WTC via Travelmap Customer Service Charge verborgen kosten

Geplaatst: 02 jan 2010 16:21
door prijk
Op dit forum is al eerder gewaarschuwd tegen deze praktijken van World Ticket Center. Pas in stap 4 van de boeking, na het invullen van je naam en adresgegevens, zie je dat er nog een aanzienlijk bedrag aan boekingskosten bijkomt. WTC geeft er een mooi naampje aan, maar het is gewoon een ordinaire winsttoeslag voor WTC.
Ik vind het onbegrijpelijk dat deze praktijken kennelijk toegestaan zijn onder de nieuwe vliegticketstotaalprijsregeling.
Boekingssites als ebookers en expedia geven wèl direct het totale bedrag van een vliegticket, inclusief alle kosten.

Re: WTC via Travelmap Customer Service Charge verborgen kosten

Geplaatst: 17 jan 2010 00:56
door Reiziger 1981
Onlangs boekte ik twee tickets online bij WTC n.a.v. een interessante mailingactie waarin 100 euro korting per boeking werd beloofd. De mailing had ik doorgestuurd gekregen van een vriendin omdat in de voorwaarden stond dat de mailing doorgestuurd mocht worden en dat vrienden er ook gebruik van konden maken. Na de online boeking van de twee vliegtickets kreeg ik het verzoek om 100 euro te storten omdat ik onterecht gebruik zou hebben gemaakt van de korting. De korting mocht zogenaamd maar eenmaal per factuuradres aangewend worden. Dit stond echter nergens in de aktievoorwaarden, zelfs niet in de kleine lettertjes. Na veel e-mailverkeer werd ik doorverwezen naar de 'volledige' aktievoorwaarden die ik daarvoor nergens ben tegengekomen, waarin de uitsluiting bij boeking op meerder factuuradressen werd genoemd. De voorwaarden kunnen toch niet ineens aangepast worden, nadat je geboekt hebt?! Ik heb echt het gevoel dat er een spelltetje met mij gespeeld wordt en ik ben echt niet van plan het bedrag te storten. Een ding weet ik zeker, ik boek nooit meer bij WTC!!

Bij mij gaat het niet om verborgen kosten, maar verborgen voorwaarden, die zelfs niet in stap 4 terugkomen. Ook in ga contact opnemen met ConsuWijzer.

Re: WTC via Travelmap Customer Service Charge verborgen kosten

Geplaatst: 19 jan 2010 20:30
door Peter1717
Ook ik werd onaangenaam verrast. Na het opgeven van je persoonlijke gegevens komt er ineens 150 euro "Customer Service Charge" en 25 euro dossierkosten bij.
Niet netjes en klant onvriendelijk!

Re: WTC via Travelmap Customer Service Charge verborgen kosten

Geplaatst: 19 jan 2010 21:13
door AGGB
Ik heb ook eenmaal de ervaring bij WTC gehad wat betreft stiekeme extra kosten. Dat was voor mij reden het niet nog eens te proberen.
Ik reis nogal wat af binnen Europa, omdat ik enkele familieleden in het buitenland heb. Ik diverse sites bezocht voor tickets.
Als ik niet rechtstreeks bij een vliegtuigmaatschappij boek, ga ik altijd naar supersaver.nl.
Ik heb een fors aantal malen via hen geboekt. Nimmer stiekeme kosten gehad en als een maatschappij een vlucht annuleerde dan was er altijd onmiddellijk bericht.
Hun site met mogelijke vluchten is zeer duidelijk en uitgebreid.
Bij het vergelijken van prijzen met andere boekingssites kwamen ze ook altijd als goedkoopste uit de bus bij mij.
Het is vreemd dat weinigen die site kennen, althans als ik die aan mensen vertel dan kent men wel WTC en enkele andere, maar supersaver niet en juist supersaver heeft geen stiekeme kosten en is het goedkoopst is mijn ervaring.
Ik hoop hiermee jullie een tip te hebben gegeven, daar eens rond te kijken, als je op zoek bent naar tickets.

Re: WTC via Travelmap Customer Service Charge verborgen kosten

Geplaatst: 13 feb 2010 17:22
door MiaB
Ook ik heb geboekt bij World Ticket Center en kreeg 50,-- costumer service charge berekend + dossierkosten.
Ik heb daarop een mailtje gestuurd met de vraag of dit legaal is en waar ik
dit vinden kan.

Prompt kreeg ik als antwoord een mail terug met de vermelding SPAM
en dit antwoord:

Vanwege vernieuwde beloningsstructuren noodzaken luchtvaartmaatschappijen ons een Customer Service Charge in rekening te brengen. Het is een vervanging van de commissie die voorheen over het vliegtarief berekend werd. Het bedrag dat berekend wordt als Customer Service Charge is afhankelijk van de gekozen maatschappij, bestemming en vlucht. In ‘stap 4’ van het boekingsproces wordt de hoogte van de Customer Service Charge vermeld.

World Ticket Center biedt meerdere diensten / producten aan. Online kunt u in een handomdraai vliegtickets, hotels & autohuur online inboeken. De tarieven zijn bij alle zoekmodules in stap twee te zien. Bij de hotel en autohuurmodule komen er geen toeslagen bij. Bij de vliegticketmodule wordt een Customer Service Charge gerekend, om u als klant de beste service te verlenen. De hoogte verschilt per maatschappij, periode en nationaliteit van de klant. Ondanks dat World Ticket Center in meerdere Europese landen opereert wordt voor een Nederlander de laagste Customer Service Charge gerekend.

Wie kan mij vertellen of dit echt wettelijk legaal is?
En kan dit aangevochten worden?

Groet
Mia

Re: WTC via Travelmap Customer Service Charge verborgen kosten

Geplaatst: 13 feb 2010 18:51
door michaelz1981
Wat wil je aanvechten. Je hebt ook niks beters te doen. Als je niet mee eens ben dan moet gewoon niet boeken bij hun. Ze verplichten je toch neit om bij hun te boeken. Niet eerst boeken en dan klagen over de kosten. Dat is gewoon mosterd na de maaltijd.

Re: WTC via Travelmap Customer Service Charge verborgen kosten

Geplaatst: 24 feb 2010 17:20
door Dave77
Bijkomende boekingskosten in een latere stap zijn legaal.Het is zo dat volgens de Reclame Code Afspraak de onvermijdbare kosten zoals tarief, luchthavenbelasting, veiligheidstoeslagen direct dienen te worden getoond. Vermijdbare kosten zoals betalingskosten, verzekeringen en boekingskosten kunnen in latere stappen worden toegevoegd.
Ter info: de boekingskosten kunnen per wijze van reserveren verschillen (telefonisch, via e-mail, via internet).

Re: WTC via Travelmap Customer Service Charge verborgen kosten

Geplaatst: 28 feb 2010 10:51
door Ineke3
Het was een gunst van WTC om onze boeking kosteloos te annuleren. Wij dachten te weten wat de vliegreis (buiten Europa) zou gaan kosten op basis van de verstrekte gegevens op de website van WorldTicketCentre.
Zij lijken een van de goedkopere aanbieders te zijn. Pas nadat alle persoonlijke gegevens zijn ingevoerd, en vlak voordat je naar de betalingspagina geleid wordt komen er ineens 2 servicekostenposten bij zoals dossierkosten/reserveringskosten.

Dit maakt het bemiddelingsbureau ineens niet meer zo voordelig. Voor de nietsvermoedende consument is het dan zaak om heel alert te zijn, want als je dán nog op een knopje 'bevestigen' drukt, zit je er al definitief aan vast en valt er niets meer te wijzigen!
Als je denkt nog te kunnen stoppen nadat je op de betalingspagina (creditcard of ideal) terecht bent gekomen - omdat je de extra kosten die er plotseling bij komen toch te gek vindt - dan is het helaas te laat. Wees dus gewaarschuwd.

We hebben gelijk gemaild over de vergissing en ’s maandags gebeld. Consuwijzer ook benaderd: ‘Nee mevrouw, u zit er aan vast. Het is een gunst van WTC als ze de annulering zonder kosten uitvoeren’.
Fideel dat ze dit ook deden, maar WTC zou volgens ons haar website moeten aanpassen en de extra kosten eerder tonen.

Re: WTC via Travelmap Customer Service Charge verborgen kosten

Geplaatst: 26 okt 2010 23:29
door rokus01
Ik zou het eerst eens moeten zien.

In boek 7 “Bijzondere overeenkomsten” Afdeling 9A van het Burgerlijk Wetboek staat bij artikel 46d lid 2:
“In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.”
De uitzondering op deze wet die geldt als het gaat om een dienst die vervoer betreft (waarop WTC dus in hun algemene voorwaarden aanspraak claimt), geldt alleen (artikel 46i lid 1) “indien de dienstverlener zich er bij het sluiten van de overeenkomst toe verplicht, deze diensten te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode.”
Echter, aangezien World Ticket Center slechts een tussenhandelaar is en ondanks die ene verkeerde mouseclick geen bewijs kan tonen in de vorm van bv. een elektronisch ticket die door een vliegtuigmaatschappij is uitgevaardigd, heeft dit bedrijf niet voldaan aan deze verplichting die volgens de wet nodig is om op deze uitzondering aanspraak te kunnen maken, of is het bedrijf die verplichting ten onrechte aangegaan en in gebreke gebleven.
Ik zou schriftelijk of per email duidelijk aangeven op welke punten de wet vermoedelijk overschreden is. Hoe slinks hun algemene voorwaarden ook zijn opgesteld, die mogen geen andere werkelijkheid geven dan de wet toestaat.

Re: WTC via Travelmap Customer Service Charge verborgen kosten

Geplaatst: 18 aug 2012 15:41
door Ronald-a
Gisteren via WTC 4 tickets naar Z.Amerika geboekt, omdat zij voor de gewenste route de beste prijs aanboden.
Helaas niet vooraf naar ervaringen met WTC gekeken.
Pas nadat uitgebreid alle gegevens waren ingevoerd bleek dat een toeslag van Eur 74 p.p. Customer Service Charge werd berekend, waardoor de totaalprijs lang niet meer zo aantrekkelijk was.
Op het moment dat de Service Charge werd genoemd ben je feitelijk een beetje murw van het invullen van de gevraagde gegevens let je niet meer zo erg op de specificatie van het totaalbedrag. Je vertrouwd er op dat dat OK is. DOM !!!
Bij andere intermediairs heb ik een dergelijk geniepig gedrag nooit ervaren.

Conclusie: nooit meer via WTC boeken ...

Re: WTC via Travelmap Customer Service Charge verborgen kosten

Geplaatst: 19 aug 2012 11:25
door geengast
Beste Ronald-a, wat ik me dan steeds afvraag: als je 74,- een bedrag vindt waarvoor je meent met een andere luchtvaartmaatschappij naar Zuid-Amerika te vliegen, wat controleer je dan?? Veiligheid? Piloten deskundigheid? Nu blijkt dat Ryanair bijvoorbeeld de kans loopt om een totaal verbod te krijgen om op Spanje te vliegen omdat ze gewoon met te weinig brandstof vliegen om aan de veiligheidseisen te kunnen voldoen....wat zegt zoiets? Zet je dan je verstand op nul en denkt 74,- euro zijn 74,- euro of denk je dan toch...ik wil ook nog terugkomen?

Dit is overigens geen kritiek op wie dan ook, maar het verbaasd me zo ontzettend.