| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Met de easy overstapservice van Hetnet naar Tele2
Met de easy overstapservice van Hetnet naar Tele2
Met de easy overstapservice ben ik in Juli 2009 van Hetnet naar Tele2 overgestapt. Alles ging goed totdat ik toch weer een rekening van Hetnet voor €29,95 kreeg terwijl Tele2 dit opgezegd zou moeten hebben. Tele2 kon er niets meer aan doen doordat ik al overgestapt was. Hetnet zou het na mijn telefoontje stopzetten.
Helaas was er de volgende maand weer €29,95 van mijn rekening gehaald. Na een telefoontje zou dit nu toch echt stopgezet worden.
Helaas werd er de maand erna toch weer €29,95 van mijn rekening gehaald. Dit is nu al €89,85. Weer heb ik naar Hetnet gebeld en ze gaan het weer stopzetten....
Helaas was er de volgende maand weer €29,95 van mijn rekening gehaald. Na een telefoontje zou dit nu toch echt stopgezet worden.
Helaas werd er de maand erna toch weer €29,95 van mijn rekening gehaald. Dit is nu al €89,85. Weer heb ik naar Hetnet gebeld en ze gaan het weer stopzetten....
Laatst gewijzigd door intrapper op 16 okt 2009 12:54, 5 keer totaal gewijzigd.
-
WebServiceTele2
Re: Met de easy overstapservice van Hetnet naar Tele2
Geachte Intrapper,
Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]
Met vriendelijke groeten,
Webservice Tele2
Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]
Met vriendelijke groeten,
Webservice Tele2
Hetnet zegt dat ik mijn stilzwijgend verlengde jaarcontract moet afbetalen. Het crediteren van de betreffende automatische incasso's is daardoor niet mogelijk. Dit kreeg ik gisteren van Hetnet te horen.
?
Het stilzwijgend verlengen van contracten is toch niet meer toegestaan?
Kunnen de contracten die nog stilzwijgend verlengd waren in de tijd dat het nog wel kon nu dan wel per maand opgezegd worden ?
De laatste automatische incasso kon ik nog naar mijn rekening terugboeken. Bij ING is dit tot 30 dagen na de incassodatum mogelijk. Kies Overschrijven, Incasso-opdrachten. Hier kunt u incasso-opdrachten van de geselecteerde rekening bekijken en terugboeken met de X onderaan het scherm.
?
Het stilzwijgend verlengen van contracten is toch niet meer toegestaan?
Kunnen de contracten die nog stilzwijgend verlengd waren in de tijd dat het nog wel kon nu dan wel per maand opgezegd worden ?
De laatste automatische incasso kon ik nog naar mijn rekening terugboeken. Bij ING is dit tot 30 dagen na de incassodatum mogelijk. Kies Overschrijven, Incasso-opdrachten. Hier kunt u incasso-opdrachten van de geselecteerde rekening bekijken en terugboeken met de X onderaan het scherm.
Laatst gewijzigd door intrapper op 29 okt 2009 10:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Na nogmaals bellen met de Hetnet klantenservice vandaag de volgende brief opgestuurd:
Koninklijke KPN N.V.
Afdeling klantenreacties
Postbus 30000
2500GA Den Haag
Oktober 10, 2009.
Geachte KPN medewerker,
Op 26 juli 2009 ben ik met de overstapservice van Hetnet naar Tele2 gegaan. De maanden augustus september en oktober zou ik dus niet meer hoeven te betalen doordat het opgezegd is en ik er geen gebruik meer van gemaakt heb. Het bedrag hiervoor is echter wel van mij rekening afgeschreven doordat ik mijn stilzwijgend verlengde jaarcontract af moest betalen.
Per 1 juli 2009 is er echter een wetsvoorstel van de Opta goedgekeurd waarin is bepaald dat internetcontracten na het jaar van afsluiten per maand opzegbaar zijn.
De laatste automatische incasso van €29,95 voor de maand oktober heb ik door de bank terug laten storten. De 2 rekeningen voor augustus en september zijn wel van mijn rekening afgeschreven.
Zodoende verzoek ik U om 2 X 29,95 = € 59,90 naar mijn rekening over te maken.
De factuur voor oktober is hierbij toegevoegd.
Hiervoor heb ik al ongeveer 10 keer met de klantenservice van Hetnet gebeld zodat mijn ongenoegen U duidelijk zal zijn.
Met vriendelijke groet,
De intrapper
Koninklijke KPN N.V.
Afdeling klantenreacties
Postbus 30000
2500GA Den Haag
Oktober 10, 2009.
Geachte KPN medewerker,
Op 26 juli 2009 ben ik met de overstapservice van Hetnet naar Tele2 gegaan. De maanden augustus september en oktober zou ik dus niet meer hoeven te betalen doordat het opgezegd is en ik er geen gebruik meer van gemaakt heb. Het bedrag hiervoor is echter wel van mij rekening afgeschreven doordat ik mijn stilzwijgend verlengde jaarcontract af moest betalen.
Per 1 juli 2009 is er echter een wetsvoorstel van de Opta goedgekeurd waarin is bepaald dat internetcontracten na het jaar van afsluiten per maand opzegbaar zijn.
De laatste automatische incasso van €29,95 voor de maand oktober heb ik door de bank terug laten storten. De 2 rekeningen voor augustus en september zijn wel van mijn rekening afgeschreven.
Zodoende verzoek ik U om 2 X 29,95 = € 59,90 naar mijn rekening over te maken.
De factuur voor oktober is hierbij toegevoegd.
Hiervoor heb ik al ongeveer 10 keer met de klantenservice van Hetnet gebeld zodat mijn ongenoegen U duidelijk zal zijn.
Met vriendelijke groet,
De intrapper
Vandaag 17 oktober 2009 heeft een dame van KPN me gebeld, ze hebben de opzegging van Tele2 nooit ontvangen. Op 26 november 2009 krijg ik een eindafrekening waar ik op moet reageren om het bedrag gecrediteerd te krijgen. Tevens kreeg ik vandaag per post een herinnering van Hetnet om €29,95 over te maken....
-
bloemetje88
@ Intrapper.
Per 1 juli 2009 is de wet veranderd mbt de abbonementen van providers.
Na deze datum mag geen enkele provider het contract stilzwijgend met een jaar verlengen. Alle abbonementen die voor deze datum stilzwijgend verlengd zijn moeten helaas hun contract uitzitten.
Ik hoop dan ook echt dat uw contract na deze datum is verlengd, anders geld deze wet namelijk niet.
Succes!
Per 1 juli 2009 is de wet veranderd mbt de abbonementen van providers.
Na deze datum mag geen enkele provider het contract stilzwijgend met een jaar verlengen. Alle abbonementen die voor deze datum stilzwijgend verlengd zijn moeten helaas hun contract uitzitten.
Ik hoop dan ook echt dat uw contract na deze datum is verlengd, anders geld deze wet namelijk niet.
Succes!
Klanten die al in hun verlengde contractperiode zitten (na afronding van de eerste contractperiode) hebben dus direct na 1 juli 2009 recht op één maand opzegtermijn. Zelfs wanneer de aanbieder dat nog niet op tijd in zijn voorwaarden heeft opgenomen. De maand opzegtermijn begint te lopen zodra de klant opzegt. Stel, de klant zegt op 3 juli zijn contract op, dan moet het contract ontbonden zijn per 4 augustus.
Zo heeft de OPTA het omschreven, ik zou het dus niet hoeven te betalen indien Tele2 het bij KPN/Hetnet correct opgezegd heeft. Nu probeer ik een bevestiging van de opzegging van Tele2 te krijgen.
Zo heeft de OPTA het omschreven, ik zou het dus niet hoeven te betalen indien Tele2 het bij KPN/Hetnet correct opgezegd heeft. Nu probeer ik een bevestiging van de opzegging van Tele2 te krijgen.
-
stofzuigertje
Via webservice van Tele 2 zoals hierboven kun U een bewijs van opzegging bij HET NET vragen...
dit bewijs is dus naar KPN op te sturen.... en als Tele2 dit niet heeft kunt U deze kosten van €59,90 naar Tele2 sturen wegens niet uitvoeren van beloofde diensten en de gevolg schade.
Dus stuur Uw vraag om bewijs opzegging naar webservice... via link hier boven..
dit bewijs is dus naar KPN op te sturen.... en als Tele2 dit niet heeft kunt U deze kosten van €59,90 naar Tele2 sturen wegens niet uitvoeren van beloofde diensten en de gevolg schade.
Dus stuur Uw vraag om bewijs opzegging naar webservice... via link hier boven..
Klopt, op 17 en op 22 oktober 2009 heb ik dit bij de link van Tele2 gevraagd. Het blijkt niet zo gemakkelijk te zijn om een bewijs van opzegging te vinden.
Bedankt voor het meedenken.
Bedankt voor het meedenken.
Vandaag 27 oktober 2009 weer een factuur van €29,95 van Hetnet ontvangen voor de maand november. Het gaat nu al om € 119,80.
Vandaag 28 oktober 2009 ben ik door een vriendelijke dame van tele2 gebeld. Ze heeft telefonisch contact met hetnet gehad en het bedrag zal door Hetnet gecrediteerd worden.
Vanmorgen 29 oktober 2009 ben ik door een streng sprekende computer van Hetnet gebeld; ze gaan me afsluiten als ik niet op tijd betaal.
De automatische incasso van € 29,95 voor november 2009 van Hetnet/KPN heb ik vanmorgen ook gestorneerd.
Tele2 lijkt alles zeer correct te hebben uitgevoerd maar bij Hetnet-KPN slaan ze de plank keer op keer mis.
De automatische incasso van € 29,95 voor november 2009 van Hetnet/KPN heb ik vanmorgen ook gestorneerd.
Tele2 lijkt alles zeer correct te hebben uitgevoerd maar bij Hetnet-KPN slaan ze de plank keer op keer mis.
Gisteren 3-11-2009 een brief van Hetnet-KPN gehad. Mijn internet en bellen zou stopgezet worden per oktober 2007 !. Het teveelbetaalde bedrag wordt naar mijn rekening overgemaakt. Nu ik ben natuurlijk heel erg benieuwd.
18-11-2009 Keurige brief van Hetnet/KPN ontvangen dat ik de €59,90 echt zou moeten betalen.
-
EagleOne2002
Kijk je wel uit!! Tele2 is net zo erg zie mijn bericht en vele anderen http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4&start=20intrapper schreef:Met de easy overstapservice ben ik in Juli 2009 van Hetnet naar Tele2 overgestapt. Alles ging goed totdat ik toch weer een rekening van Hetnet voor €29,95 kreeg terwijl Tele2 dit opgezegd zou moeten hebben. Tele2 kon er niets meer aan doen doordat ik al overgestapt was. Hetnet zou het na mijn telefoontje stopzetten.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4&start=20
Dat klopt ook.
In juli opgezegd dat betekend 1 maand dus uitgaand dat de brief van de opzegging 1 augustus is verwerkt betekend dat uw abbo van rechtswege stopt op 1 oktober.
U dient dus wel degelijk 2x te betalen nl augustus en september, een maand opzegtermijn betekend niet 26 juli opzeggen en op 1 augustus eraf zijn zo werkt dat nergens.
In juli opgezegd dat betekend 1 maand dus uitgaand dat de brief van de opzegging 1 augustus is verwerkt betekend dat uw abbo van rechtswege stopt op 1 oktober.
U dient dus wel degelijk 2x te betalen nl augustus en september, een maand opzegtermijn betekend niet 26 juli opzeggen en op 1 augustus eraf zijn zo werkt dat nergens.
Met de overstapservice is het abonnement begin juni opgezegd. Eind juli is de verbinding met hetnet/kpn beëindigd. Ik zie dus niet in waardoor ik dan na juli nog iets aan Hetnet/kpn zou moeten betalen. Hetnet/kpn is mij €59,90 verschuldigd door de 2 automatische incasso's van augustus en september welke ik niet meer kan storneren.
Nog maar eens proberen:
Koninklijke KPN N.V.
Afdeling klantenreacties
Postbus 30000
2500GA Den Haag
10 Januari , 2010
Geachte KPN medewerker,
Op 26 juli 2009 ben ik met de easy overstapservice van Hetnet naar Tele2 overgestapt. De maanden augustus september en oktober hoef ik dus niet te betalen doordat het correct opgezegd is en ik er geen gebruik meer van gemaakt heb. Het bedrag hiervoor is echter wel van mij rekening afgeschreven doordat ik mijn stilzwijgend verlengde jaarcontract af moest betalen.
De laatste automatische incasso’s van €29,95 voor de maand oktober en november heb ik door de bank terug laten storten. De 2 rekeningen voor augustus en september zijn wel van mijn rekening door mij betaald.
In november 2009 heb ik een eindafrekening van KPN ontvangen met een totaalbedrag van - €28,02. Dit bedrag heb ik nooit ontvangen.
Hierbij verzoek ik U om 2 X 29,95 = € 59,90 naar mijn rekening over te maken.
Een medewerkster van Tele2 heeft mij bevestigd dat de opzegging bij Hetnet correct is verlopen.
Met vriendelijke groet,
De Intrapper
Koninklijke KPN N.V.
Afdeling klantenreacties
Postbus 30000
2500GA Den Haag
10 Januari , 2010
Geachte KPN medewerker,
Op 26 juli 2009 ben ik met de easy overstapservice van Hetnet naar Tele2 overgestapt. De maanden augustus september en oktober hoef ik dus niet te betalen doordat het correct opgezegd is en ik er geen gebruik meer van gemaakt heb. Het bedrag hiervoor is echter wel van mij rekening afgeschreven doordat ik mijn stilzwijgend verlengde jaarcontract af moest betalen.
De laatste automatische incasso’s van €29,95 voor de maand oktober en november heb ik door de bank terug laten storten. De 2 rekeningen voor augustus en september zijn wel van mijn rekening door mij betaald.
In november 2009 heb ik een eindafrekening van KPN ontvangen met een totaalbedrag van - €28,02. Dit bedrag heb ik nooit ontvangen.
Hierbij verzoek ik U om 2 X 29,95 = € 59,90 naar mijn rekening over te maken.
Een medewerkster van Tele2 heeft mij bevestigd dat de opzegging bij Hetnet correct is verlopen.
Met vriendelijke groet,
De Intrapper
Vandaag 19/2/2010 een brief van KPN ontvangen dat ik voor 5/3/2010 31,88 over moet maken en dat men anders een incassobureau in gaat schakelen.
Om 16:00 belde er een dame van KPN dat ik dat niet hoef te betalen en dat ik het resterende bedrag geheel op mijn rekening gestort ga krijgen.
Om 16:00 belde er een dame van KPN dat ik dat niet hoef te betalen en dat ik het resterende bedrag geheel op mijn rekening gestort ga krijgen.
Ik mag toch hopen dat je de namen van deze medewerkers opschrijft die jou vermelden dat je dat niet hoeft te betalen.. Wel erg typisch gevalletje 'langs mekaar heen werken' daar bij HetNet..