Enkele maanden geleden heb ik de bril van mijn vriend naar een reparateur gebracht. Het was een bril van Ray Ban, nieuwprijs 109 euro. Het middendeel was kapot en moest vervangen worden.
De levering van dat onderdeel zou twee weken duren. Wat vervolgens meer dan twee maanden duurde.
Ik heb toendertijd gevraagd naar de reparatieprijs. De prijs zou hoogstens 50 euro zijn. En dat leek mij nog redelijk voor deze bril.
Nu kregen wij deze week bericht dat de bril klaar was. Reparatiekosten zijn 85 euro
Ik ben niet van plan om dit te betalen. Wie weet wat ik nu kan doen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] reparatie zonnebril veel duurder dan afgesproken
Re: reparatie zonnebril veel duurder dan afgesproken
Heb je een bon gekregen waar die afgesproken €50.- opstaat of was dat een mondeling afspraak? Gezien de nieuwprijs lijkt een reparatie van €85.- wel erg hoog. Ik betaalde in ieder geval niet dat bedrag, kan je hem net zo goed achterlaten en voor €24.- meer een nieuwe halen.Zou gewoon tot het eerst afgesproken bedrag gaan en anders bekijkt de reparateur het maar.
Re: reparatie zonnebril veel duurder dan afgesproken
Het was een mondelinge afspraak Natuurlijk moet je dat soort dingen op papier zeggen, maar helaas in alle haast en vertrouwen heb ik dat niet gedaan.
Ik ben ook niet van plan om die 85 euro te betalen... maar dan?
Ik ben ook niet van plan om die 85 euro te betalen... maar dan?
Re: reparatie zonnebril veel duurder dan afgesproken
Dat op papier zetten, daar word ik zo moe van. Ja, ik weet dat het vaak niet anders kan, maar deze man kan toch bedenken dat zijn klant echt niet een reparatie gaat betalen, als ze voor dat geld dan bijna een gloedje nieuwe bril heeft.
Je moet als consument tegenwoordig elke afspraak die je maakt met een bedrijf, voor elk lullig bedragje, op papier laten bevestigen. De winkelier kan ook eens gewoon fatsoenlijk reageren en zich gewoon aan de mondelinge afspraak houden.
Zo, dit wilde ik ff kwijt...en ik weet niet wat ik zou doen. Je hebt ten slotte opdracht tot reparatie gegeven, dus dan is het wel zo netjes je gerepareerde spullen weer af te nemen, maar normaal vind ik het niet. En dat zou ik hem laten weten ook! En bij tegensputteren zou ik ook nog ff wachten tot er andere klanten in zijn zaak zouden komen.
Je moet als consument tegenwoordig elke afspraak die je maakt met een bedrijf, voor elk lullig bedragje, op papier laten bevestigen. De winkelier kan ook eens gewoon fatsoenlijk reageren en zich gewoon aan de mondelinge afspraak houden.
Zo, dit wilde ik ff kwijt...en ik weet niet wat ik zou doen. Je hebt ten slotte opdracht tot reparatie gegeven, dus dan is het wel zo netjes je gerepareerde spullen weer af te nemen, maar normaal vind ik het niet. En dat zou ik hem laten weten ook! En bij tegensputteren zou ik ook nog ff wachten tot er andere klanten in zijn zaak zouden komen.