LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
snoopyjamie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2014 14:08

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door snoopyjamie »

Hallo Allemaal

Ik heb ook dat probleem. kreeg net van de week een brief van de belasting binnen dat mijn defenitieve aanslag zal veranderen. Ik er heen bellen om te vragen hoe dat zat en dat ik alles heb opgestuurd. Die man kon me niet helemaal helpen, maar zag wel dat er een aanslag lag van €6000,-. Ik zei dat ik dat raar vond omdat ik alles heb ingeleverd en ik heb daar ook een contract van. Nu wordt ik binnen twee dagen door iemand van de belastingsbureau terug gebeld die kan me wel uit leggen hoe en wat en kijken wat ik aan dat bedrag kan doen. zo gaat iedereen finaal naar de vervelend. Ik vind het ook gek dat ze het geld eerst hebben toe gekend en nu opeens is het niet goed. Ik vind ze moeten je van te voren inlichten hier over, wij weten ook niet alles.
Ik hoop dat we met zijn alle eruit kunnen komen.
Ik hou jullie op de hoogte van mij wat ik allemaal meer weet.

tdietz
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2014 11:35

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door tdietz »

Beste allen,

Op 25 december kregen wij per brief het verzoek om allerlei gegevens aan te leveren over Koah/Doltje voor het opvangjaar 2009. Gezien de tijdsperiode en het feit dat we nooit alle stukken van Doltje hadden ontvangen kon ik niet veel aanleveren. In de brief werd niet duidelijk waarom de belastingdienst deze gegevens wilde. Ook na een telefoongesprek en bezoek aan de balie van het Belastingkantoor was dit niet duidelijk. Vervolgens kreeg ik een brief dat mijn toetsingsinkomen op €0,00 was gezet. Daarna een beschikking dat ik het volledige bedrag van €18.000,00 moest terugbetalen. Nog steeds werd na telefonisch contact niet duidelijk waarom. Ik moest dus bezwaar in dienen tegen een beschikking zonder te weten waarom dit zo ontstaan was. Vervolgens is mijn bezwaar afgewezen en krijg ik geen hoorzitting omdat ik geen eigen bijdrage betaald zou hebben. Tussendoor ontving ik nog een brief dat ik €0,00 heb ontvangen, €0,00 heb betaald en dus was het €0,00 onder de streep. Snappen jullie het nog. Na weer telefonisch contact bleek het 'computersysteem' bedacht te hebben dat ik de beschikking had voldaan maar dit was niet zo en dus moet ik wel betalen.
Het enige wat ik nu nog kan doen is naar de rechter. Echter het zogenoemde advocatenkantoor die voor er voor deze problemen is ziet er geen brood in omdat het om de eigen bijdrage gaat.
Als ik ten ende raad weer contact zoek met de belastingdienst zegt de inspecteur; ik pak even uw gegevens erbij, oh Doltje, tja daar bent u dus de dupe van.'
Even serieus! Kennelijk werd er in 2008/2009 al onderzoek gedaan naar dit gastouderbureau. Hadden ze toen niet gewoon maatregelen kunnen nemen zodat ook wij wisten dat wij het kennelijk niet goed deden? In de folder van de belastingdienst over kinderopvang toeslag 2009 staat helemaal niets over een eigen bijdrage. In een onderzoek van het ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid van sept 2008 staat letterlijk dat het geregistreerde Gastouderbureau een begeleidende, bemiddelende, administratieve en toezichthoudende functie heeft. Als zij en de belastingdienst ons niet correct informeren hoe kunnen wij dan weten dat we ons kennelijk niet aan de wet en regelgeving houden??? Daarbij hebben wij wel degelijk allerlei kosten gemaakt aangezien o.a. hele kinderkamers werden ingericht bij onze gastouder.
De belastingdienst kan kennelijk niet het geld terugvorderen bij het bureau en dus gaan ze bijna 5 jaar later het maar bij de burgers halen? Als het dan om de eigen bijdrage gaat, waarom mogen wij deze alsnog niet voldoen aan onze gastouder? Waar staat geschreven wat het termijn is wanneer deze eigen bijdrage betaald moet zijn. De belastingdienst komt ook immers bijna 5 jaar later met een eis die onmenselijk is en hele gezinnen failliet laat gaan. N.b. heeft mijn gastouder belasting betaald over het ontvangen bedrag.
Al met al een trieste situatie. Ik ben nu dus op zoek naar een advocaat die er wel heil in ziet om met ons naar de rechter te gaan. Iemand tips en adviezen???

Marday
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2015 22:44

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door Marday »

Goedenavond

Ik moet helaas mededelen ook in hetzelfde schuitje te zitten wat betreft doltje en koah
Ik heb al een rechtszaak aangespannen, en verloren, gewoon alles moeten terug betalen.. Wt was de reden?.. Geen einddatum in het contract.. Ik had getekend voor onbepaalde tijd,
Ik wist niet dat dat niet mocht, dat heeft mijn advocaat duidelijk aangegeven aan de rechter, rechter vond het mijn eigen verantwoordelijkheid
Ik moest de wetten weten en kennen voordat ik t contract ondertekende ik was 21
Ondertussen moet ik gewoon f 12000 euro terug dokken en dat wel binnen 2 jaar als alleen staande moeder
Ik heb een baan
Heb een persoonlijke betalingsregeling geprobeerd te treffen maar alles os afgewezen
Ik moet 500 per maand terug betalen
Of dat nog niet genoeg was heb ik nu ook een terug vordering gekregen van 2011 2012 en 2013 van 24000 euro
Omdat ik volgens de belastingdienst de gastouder niet op een goede manier had uitbetaald
De belastingdienst betaald de gaatouderbureau ik betaalde mijn eigen bijdrage naar hun en hun betaalde de gastouder uit
Volgens de belastingdienst had dat niet gemogen
Had ik de gastouder uit moeten betalen
Waardoor het niet wetsgeldig is en ze alles terug vorderen
Ik heb weer bezwaar ingediend bij de rechtbank tot nu nog niks gehoord
Ben woest
Word nu keer op keer gestraft terwijl ik juist een steentje wou bijdragen in de maatschappij

Zaz86
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2016 09:34

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door Zaz86 »

Hallo allemaal! Ik ben benieuwd of er inmiddels iemand is gestart met het verzamelen van slachtoffers van Doltje / Koah. We moeten allemaal alles terugbetalen aan de belastingdienst, en persoonlijk voor mij als alleenstaande moeder is dit echt heel naar, en heb ik hier na 9 jaar nog steeds veel last van (tot een burn-out aan toe). Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben. De belastingdienst is keihard, maar misschien kunnen we met elkaar het geld terughalen bij Doltje/ Koah/ de meneer die er achter zit maar waarvan we kennelijk de naam hier niet mogen noemen. Weet iemand meer?

Sunchine
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2018 18:47

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door Sunchine »

Hallo Zaz86. Ik ben benieuwd of jullie nog met de Belastingdienst een schikking hebben kunnen treffen. Zelf is de vordering van ons oninbaar vanwege te weinig inkomen maar het liefst had ik een schikkingsvoorstel gehad. Heb jij andere reacties gehad?

Gesloten