LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] starguid

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
sabrina1988

starguid

Ongelezen bericht door sabrina1988 »

hallo,

ik heb me 16 stember in geschreven bij starguide..!
volgende dag belde ze mij op..! dat ik 48 euro moest betallen
ik had gezegd dat ik me geld zal mee nemen na de fotoshoot
toen zeiden ze dat ze egt mij bankrekening nummer nodig hadden
heb ik die gegeven ..
volgende dag hebben ze 48 euro van mij rekening ..
ik heb na hun gebelt.. en ze begonnen mij te bedreigen..!
dat als ik me rekening ging blokkkeren dat ze tog wel geld van mij krijgen ..!
ik heb ze geblokkerd en nu heb ik een acceptgiro krijgen binnen 21 dagen betalen..!
anders wordt eur administartiekosten in de rekening gebracht..

wat moet ik nu doen ..?

kunnen jullie kij raad geven ik heb bewijs dat ik heb gestuurd verwijderd mij accound dat is 3 dagen erna ze hebben gezegd je heb 7 dagen de tijd uitschrijven ik heb 3 dagen er na gestiuurd verwijderd mij accound
en ikheb gebeld verwijderd mij accound

Guardian72
Contacteer:

Re: starguid

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Even een vraagje?

Hoe oud ben je? Indien 16 of jonger - even je vader of moeder laten bellen - en vragen of zij willen aangeven dat jij geen toestemming hebt van hun.
Aangezien je dan technisch minderjarig bent ...

Daarnaast - niets, maar dan ook niets met de telefoon doen.
Alles schriftelijk (ivm bewijs).
En lees het andere Starguide topic hier ook goed door voor meer tips.

Succes.

sabrina1988

ik ben 20 jaar..! dus weet je nog meer raad kan ik na de politie gaan ?>

bze willen mij site niet verwijderen ze hebben nu blokkkeerd

Royalflush

Ongelezen bericht door Royalflush »

Ook even naar de bank gaan en de betaling van €48,- terugvorderen. (stoneren). Jij hebt Starguide namelijk helemaal geen toestemming gegeven om dit geld van jouw rekening af te schrijven.

Wees hier wel snel mee, want dit "stoneren" van je betaling moet binnen dertig dagen na de afboekingsdatum geschieden.

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

Ik maak uit het verhaal op dat je de betaling al hebt gestorneerd en daarna een acceptgiro kreeg, klopt dit? Verder lees ik dat je je ook binnen de gestelde termijn weer hebt uitgeschreven? Dan hebben ze geen poot om op te staan.

Misschien handig om ze per brief (niet telefonisch) te laten weten dat je je binnen de gestelde termijn weer hebt uitgeschreven en dus ook geen betaling bent verschuldigd.

sabrina1988

ik heb ze al gebelt .. toen gingen ze mij dreigen dat ze die geld tog wel kregen..!
ik heb me bank al geblokkeerd ik heb al 20 mailtjes gestuurt dat ik het wil stoppen
je had 7 dagen de tijd ik had het binne 3 dagen iik heb alles nog bewaard..!
en nu die accepgiro als ik die niet betaald wordt het steeds hoger..!

ze mogen tog niet zomaar geld vanje bank afhallen
of een giro sturen dat je moet betallen

het zijn egt xxxx..! ik ben nog nooit so dom geweest om mij bankrekening te geven
maar ik heb niks ergens handtekening gezet dat ik door ging met de betaaling

Pavlova

Misschien maar eens langs met alle stukken (je mailtjes enz en de ontvangen brieven) bij het juridisch loket en vragen of ze je willen helpen met het opstellen van een brief. Die hulp is meestal gratis en een brief waarin met wat juridische termen wordt gesmeten maakt misschien wel indruk. Voor zover ik kan beoordelen sta je wel sterk. Succes en sterkte!

sabrina1988

waar kan ik na de jurichs ofzo:$:$
hoe kan ik die brief schrijven

ik heb al 20 mailtjes gestuurt met bewijs dat ik na 3 dagen al heb uitgeschrijven ..

en dat ik ook na de poltie zal gaan ..!

wat gebeurd er dan als ik na 21 dagen niet die accepgiro betaalt

Pavlova

http://www.hetjl.nl/hetjl/ Je kunt er in diverse steden langsgaan op het spreekuur. Verder zijn er meerdere gratis juridische hulpverleners die spreekuur houden, google er maar eens op waar je dat in (de buurt van) je woonplaats kan vinden.

Als je niet betaalt kan je voor de rechter worden gedaagd. Maar het kan maar zo dat ze dat niet eens van plan zijn omdat ze dit wel eens konden verliezen. Mocht het zover komen altijd verweer bij de rechter voeren en je gemaakte kosten indienen. Ik vermoed echter dat ze voorlopig gewoon doorgaan met dreigementen zonder tot aktie over te gaan wat toch vooral lastig is.

sabrina1988

zouden ze dat egt doen mij voor de rechter mee nemen ..?
ik heb tog niet gezegd dat ze van mij geld krijgen .!
hoe kunnen hun zomaar geld vragen ..?

ik ga vandaag na de politie buro ..! kijken als die wat kunnen doen ..!

ik zal ook ff op de google kijken als ik het voor elkaar krijgen

bedanktt

Pavlova

Beste Sabrina,

Ik weet niet of je inmiddels bij de politie geweest bent, maar ik verwacht niet dat die iets voor je kunnen doen. Het is namelijk een kwestie die valt onder civiel recht en niet onder strafrecht. (Hoewel het enigzins naar oplichterij riekt).

Ja, ze kunnen je voor de rechter dagen. Natuurlijk niet voor een strafrechter maar voor de sectie kanton van de rechtbank. Maar ik denk niet dat je veel te vrezen hebt, zelfs als het zover mocht komen. Bewaar je emails goed!

sabrina1988

nee ik ben nog niet na politie geweest....!!
ik heb tog bewijs dat ik wou uit schreven ..
maar k heb alles uitgeprint ik ga het op sturen na starguide..
ze kunnen me tog niet zomaar voor de rechter slepen
dat gaat me wel geld kosten ofnie..??

bedankt voor je tijd en bedankt voor je berichtjes..

kunt u mij niet helpen ..??
1
groetjes egt bedankt dat je moeite doet om berichtjes te sturen ..

Pavlova

Als Starguide je echt voor de rechter wil dagen, en de rechter wijst hun eis af, dan ben jij geen cent kwijt. Als je kosten gemaakt hebt, geef ze op. Kans is groot dat Starguide je gemaakte kosten dan ook nog eens moet vergoeden.

sabrina1988

ik heb nu alweer een 2de accepgiro gekregen! en als ik deze niet betaalt

kom er een deurwarde aan de deur

want moet ik nu doen ..?

ik d8 ze gaan niks doen maar tog wel vertel mij wat ik meot doen aub

issy01

Ongelezen bericht door issy01 »

Bellen of je een uitstel kunt krijgen of een regeling kunt treffen, iig wel laten weten dat je wel wilt betalen. Tenminste als je dat wilt, weet verder niet precies waar het over gaat.

Succes !

Pavlova

Hoi Sabrina,

Dit ging toch om Starguide? Heb je hen schriftelijk laten weten de vordering niet te erkennen? Alle mailtjes bewaard, vooral die waarin je binnen de termijn hebt opgezegd? Laat die deurwaarder maar komen, die komt toch niet direct beslag leggen maar zal je dagvaarden. Dan kun je alles aan de rechter voorleggen, als deze je in het gelijk stelt zijn de kosten voor Starguide.
Maar dit kon gewoon nog een dreigementje zijn in de hoop dat je toch gaat betalen, omdat ze weten dat ze een rechtzaak niet zullen winnen. Laat je niet van de kaart brengen.

sabrina1988

heeey dankje wle

ik heb vrijdag een afspraak bij de jurshcis ofzo:$:$

hopelijk kunnen hun mij helpen !

jaa ik heb alles bewaard!

ik heb bewijs dat ik binnen 3 dagen wou uit schrijven

die 2 accepgiro is wel duurder gewoorden het is nu 50 euro

ik ga hem egt niet betallen! dat doeik niet

ze zijn wel zielig..! ik d8 ik hoor niks meer van hun maar tog wel

Pavlova

Nou, hopelijk zal een pittige brief die je eventueel met behulp van een jurist gaat sturen je van verdere incassobrieven verlossen. Starguide heeft volgens mij echt geen poot om op te staan en het wordt dan ook tijd dat ze eens met die brieven stoppen.

Helena3000

Ongelezen bericht door Helena3000 »

Hoi! Hier nog iemand die zich door xxxxxxx Starguide heeft laten misleiden..

In september 2009 besloot ik me aan te melden voor Starguide.
Binnen een uur ('s avonds om 20:45 uur) werd ik gebeld door een 06-nummer van een meisje dat al me al ratelend vertelde wat Starguide deed. Terwijl ik met haar sprak, werd ik door een vergelijkbaar nummer (alleen het laatste cijfer was anders) gebeld. Ik vond ze al erg gretig..

Enfin, het meisje probeerde me over te halen om 'Volwaardig Lid' te worden van Starguide. Want eigenlijk kwam het erop neer, als je 'gewoon lid' was, konden ze niets voor je betekenen..
Ze kon me direct inplannen voor allerlei opnames en fotoshoots (alle data die ik wilde kon) en vroeg me toen om mijn rekeningnummer. Normaal zou ik dat niet geven, maar ze vertelde me dat ze me een acceptgiro zouden sturen. Dus ik gaf mijn rekeningnummer, omdat ik me dan altijd nog kon bedenken. Ik wist niet dat er zoiets als 'telefonische machtiging' bestond.

Ik wilde de boel opzeggen, maar zowel het 06-nummer als de vaste telefoon werden niet beantwoord. Vervolgens ben ik er langsgereden en het zag er heel shabby uit. De ramen zijn afgeplakt..

Nu hebben ze al meerdere keren geprobeerd geld af te schrijven en ik heb 't iedere keer laten terugstorten. En deze week kwam de brief.. als ik niet betaal, dan sturen ze een incassobureau op me af.

Ik heb inmiddels wat dingen uitgezocht, die voor andere gedupeerden die zich door Starguide hebben laten bedriegen, ook van dienst kunnen zijn:
* Burgerlijk Wetboek 6: artikel 228. Dwang, Dwaling en Bedrog zijn rechtsgronden waarop je een overeenkomst kunt vernietigen
* Burgerlijk Wetboek 3 : artikel 33. Als je wil en je verklaring niet overeenkomen, is een overeenkomst niet rechtsgeldig. (je verklaarde lid te willen worden, maar wilde dit niet)
* Postbus 51 geeft veel nuttige informatie over machtigingen en incasso.

Ik hoop dat niemand hier mee intuint.. Wat een xxxx...

Royalflush

Ongelezen bericht door Royalflush »

Laat Starguide maar dreigen met incassobureaus. Een incassobureau mag ook niets meer dan jij of ik. Mocht je post krijgen van een incassobureau, dan kun je de volgende brief terugsturen:
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw schrijven van [datum] bericht ik u als volgt. Ik ben niets aan uw opdrachtgever verschuldigd, omdat ik geen overeenkomst met uw opdrachtgever ben aangegaan. Indien u anderszins van mening bent dan staat het u vrij de zaak aanhankelijk te maken bij de kantonrechter. In dat geval zal ik mij in den rechte verweren en alle bijkomende kosten op u verhalen.

Hoogachtend,

X
Nog een paar tips:
  • Wie eist bewijst en Starguide noch het incassobureau hebben enige vorm van bewijs op papier. De zogenaamde "telefonische machtiging" slaat al helemaal nergens op en is niet rechtsgeldig.
  • Laat je niet intimideren, betaal niets en laat alle Starguide-afschrijvingen terugboeken door je bank. Laat je bank tevens het rekeningnummer van Starguide blokkeren, zodat zij niets meer kunnen incasseren van jouw bankrekening.
Succes!

Gesloten