Pagina 1 van 1

spookrekeningen van simpel.nl

Geplaatst: 08 okt 2009 11:43
door simpelisdom
hallo, ik heb ooit een simpel abbonnement genomen, maar gelijk weer afgezegd, was geen probleem aan hun kant. ( zou je denken!!!)
dit was twee jaar geleden, maar nou krijg ik toch elk jaar een rekening van simpel, en heb dus met hun gebeld en laten corrigeren ( zou je denken) dat hebben ze dus helemaal niet gedaan, en dus krijg ik zelfs aanmaningen, want ik heb simpel dus geblokkeerd om geld van mijn rekening te kunnen halen!!! de laatste keer dat ik ze aan de telefoon had ( en geloof me, dat duurde eeuwen voor ik er tussen kwam, lekker duur zo die telefoon rekening, hadden ze mij dus weer beloofd om me uit hun bestand te halen, ik heb het zelfs schriftelijk toegezonden gekregen dat ze dit zouden doen! hebben ze weer niet gedaan, want vandaag krijg ik dus weer een aanmaning van direct pay met de mededeling dat ik simpel nog even een bedrag moet betalen van € 69,67.
ik word hier dus onderhanden knettergek van, wat kan ik nog meer doen, als die mensen van simpel mij gewoon aan het negeren zijn.....
mvg. tbonnema

Re: spookrekeningen van simpel.nl

Geplaatst: 08 okt 2009 15:32
door Ron58
Bij Simpel moest je bij het aanmelden gelijk 2 jaar vooruit betalen, dat is bij jou geannuleerd maar vermoedelijk hebben ze je niet volledig uit het systeem gehaald waardoor je na twee jaar een rekening krijgt voor verlenging. (van een contract wat niet bestaat)
Ik vermoed dat dit hier het geval is.

Is Direct pay een incassobedrijf?
Kun je die bevestiging dat men het terug zou draaien niet met een begeleidend briefje aan hen faxen?
Dit kan voor een paar euro op een postkantoor, met verzendbewijs.

Re: spookrekeningen van simpel.nl

Geplaatst: 09 okt 2009 16:53
door BMP
Ook ik was er in getrapt, maar kreeg spijt na het lezen op diverse fora dat het een waardeloos bedrijf is.

Dus direct een fax verzonden met het verzoek de overeenkomst te ontbinden, ontbinding is mogelijk binnen 7 werkdagen.

Ook een aangetekende brief opgestuurd, maar desondanks word het eerste halfjaar A €70 via eenmalige incasso van de rekening gehaald, en dat terwijl ik een bevestiging via e-mail heb ontvangen dat de overeenkomst geannuleerd is, en dat een eventueel geincasseerde incasso zonder problemen gestorneerd kan worden.

maar helaas dus, niet een eenmalige incasso geeft geen terugboekings recht. :evil:

Ik heb wel dat bedrijf voor altijd laten blokkeren op de bank 8)

Gelijk weer een fax verzonden met het verzoek de €70 terug te storten. :evil:

Word het tijdig teruggestort dan meld ik dat nog even, ze moeten wel de kans krijgen.


Word vervolgd.

BMP

Re: spookrekeningen van simpel.nl

Geplaatst: 09 okt 2009 17:40
door Monique1983
Misschien overbodig om te zeggen maar ik zou echt alle communicatie via de aangetekende post laten lopen. Kost geld maar scheelt een heleboel energie.
succes!

Re: spookrekeningen van simpel.nl

Geplaatst: 10 okt 2009 12:52
door BMP
@Monique1983,

Fax is altijd wettelijk, en scheelt in de portemonnee.

Even oftopic,..... bijvoorbeeld het opzeggen van de lotto gaat ook het beste en goedkoopste via de fax.


Groet BMP 8)

Re: spookrekeningen van simpel.nl

Geplaatst: 10 okt 2009 14:39
door Monique1983
Ik heb een beetje gespeurd en het klopt dat een fax ook volstaat mits er een verzendbewijs kan worden overlegd.
Zolang simpelisdom maar zoveel mogelijk schriftelijk regelt....

Re: spookrekeningen van simpel.nl

Geplaatst: 10 okt 2009 22:14
door student538
Op het moment dat je een verzendbewijs van de fax kunt overleggen wil dat nog NIET zeggen dat het ook daadwerkelijk ontvangen is. Ik heb dit gehaald uit jurisprudentie van www.rechtspraak.nl jegens een zaak van het UWV. De rechter was van oordeel dat de fax op dat moment een storing zou kunnen hebben. Raar, want dat zou dan mogen blijken uit het verzendbewijs. Heel opmerkelijke uitspraak van de rechter dus. Aangetekende post is de enige optie dus. Maar ook dat vind ik niet betrouwbaar zelf omdat je ook een lege enveloppe hebt kunnen versturen en zelf kopie thuis hebt wat je zou hebben verstuurd hebben.

Re: spookrekeningen van simpel.nl

Geplaatst: 11 okt 2009 00:45
door Monique1983
Dat nog niet eens.... Je hebt bij aangetekende post ook niet de zekerheid dat het is aangekomen bij de juiste persoon. Voor hetzelfde geld is degene verhuist. Dan zou je al aan moeten tekenen met handtekening retour.

Ik kon de uitspraak van de Hoge Raad mbt het UWV niet vinden maar wel 1 van de Centrale raad van Beroep. CRvB vind verzendbewijs onvoldoende omdat daarmee de ontvangst niet vaststaat. Mja...deze uitspraak is dus niet van de Hoge Raad....

Maar goed, de meningen over de verzend- of ontvangsttheorie verschillen:http://tinyurl.com/ylxjz9c (zie pagina 113 hierover).
De Hoge Raad vind het dus voor rekening komen van de ontvanger als de fax op een of andere manier niet wordt uitgeprint (G/Nederlandse Antillen) dus voor rekening ontvanger komen (betrof faxapparaat van de griffie).

Ach ja.... Als ze het zowel faxt als via aangetekende post verstuurd heeft ze er alles in haar macht aan gedaan om ze te bereiken :lol:

Re: spookrekeningen van simpel.nl

Geplaatst: 20 okt 2009 23:28
door BMP
@Monique1983,

Ik ga er toch nog 7 euro aan spenderen (aangetekend) tot op heden nog geen enkel bericht ontvangen van hun kant over de 70 euro. :evil:

BMP

Re: spookrekeningen van simpel.nl

Geplaatst: 21 okt 2009 14:01
door Monique1983
Good Luck!

Re: spookrekeningen van simpel.nl

Geplaatst: 22 okt 2009 17:25
door BMP
Monique1983 schreef:Good Luck!
Nou inmiddels is de 70 euro terug gestort, nog voordat de aangetekende brief de deur uit was.

Het is dus gelukt met een e-mail en een fax bericht.

Dus dat valt mee, het is correct afgehandeld. :D


Gr BMP

Re: spookrekeningen van simpel.nl

Geplaatst: 23 okt 2009 14:20
door SimpelConsumentenBV
Geachte klant,

In de afgelopen periode heeft Simpel.nl het aantal klantenservice medewerkers verdubbeld. Dat was hard nodig door de snelle groei van de organisatie. Niet iedere klant heeft daarom de service gekregen die je van ons mag verwachten. Dit vinden wij erg vervelend en doen er alles aan om deze situatie te verbeteren.
Dankzij deze uitbreiding kunnen we nu sneller in spelen op je vragen en klachten. Zo worden e-mails nu binnen korte tijd beantwoord en is de bereikbaarheid van het callcenter sterk verbeterd.
We zijn hard bezig om onze website te vernieuwen zodat er nog meer en duidelijker informatie te vinden is. Simpel.nl zet hiernaast een klantenpanel op. Op deze manier kunnen we één-op-één communiceren met klanten en daardoor de klantenservice verder verbeteren op basis van jullie wensen.
We realiseren ons heel goed dat we er nog lang niet zijn. Als je een negatieve ervaring hebt met Simpel willen wij deze graag met je bespreken en oplossen. Daarom hebben we een speciaal e-mailadres aangemaakt. Dat adres vind je onder aan dit bericht. Dit adres kun je gebruiken als je een klacht hebt over je Simpel-abonnement. Als je dit adres gebruikt, zorgen wij ervoor dat je klacht gegarandeerd binnen een week is afgehandeld. (Vanaf de eerst volgende werkdag wordt je klacht in behandeling genomen)

[email protected]

Klantenservice Simpel