Kruidvat autoverzekering...zo krijg je nieuwe klanten (not)
Geplaatst: 08 okt 2009 15:45
Even mijn verhaal kwijt, want wat ik nu weer heb meegemaakt.
Begin dit jaar wordt ik telefonisch benaderd door iemand van Kruidvat verzekeringen. Of ik interesse heb in een nieuwe autoverzekering.
Dat had ik wel, had toevallig net een langdurige kwestie achter de rug met mijn huidige verzekeraar (een schade van nog geen € 100,--, maaaaanden heeft het geduurd, maargoed...).
Met "mevrouw Kruidvat" alles doorgenomen, en ik zou zelf niets hoeven ondernemen. Oude verzekering zou door Kruidvat opgezegd worden en v.a. 1 september zou mijn nieuwe autoverzekering ingaan. Scheelde mij (voor hetzelfde pakket) ruim 20,-- per maand. Zeg nou zelf....daar doen we het voor toch??
Kreeg keurig nieuwe polis thuis, alles klopte, niets aan het handje zou je zeggen.
Wat schetst mijn verbazing, eind augustus ontvang ik van mijn oude verzekeraar een nieuwe polis met een verlenging voor een jaar.
Ik bellen natuurlijk hoe dit zat. Kreeg te horen dat er niets bekend is van een opzegging.
Tringggggg...Kruidvat bellen uiteraard. Kreeg te horen dat ze een opzegbrief (in februari al) hadden gestuurd. Ik gevraagd naar wel adres, en jaaaa hoorrrrr, naar het verkeerde (heb ik bij mijn verzekeraar maar weer eens gecheckt).
Mooiste is dat ik zelf heen en weer kan bellen want Kruidvat is natuurlijk geen partij in deze, en krijgt van mijn huidige verzekeraar geen gegevens. Op zich begrijpelijk maar het heeft me een hoop telefoontjes (en ergernis) gekost.
Maargoed...ergo conclusio. Ik had 2 autoverzekeringen.
Kruidvat zegt: wij hebben opgezegd, dat uw verzekeraar dit niet heeft verwerkt of terug stuurt kunnen wij niets aan doen.
Autoverzekering zegt: wij hebben niets ontvangen.
Kruidvat heeft nog een kopie van de opzegging verstuurd, maar autoverzekering accepteerd dit niet, die zeggen het is te laat binnengekomen, moet 2 maanden voor einde verzekeringsperiode. En nu komt het mooie. Kruidvat bied mij aan om de autoverzekering een jaar op te schorten, betaalde premie terug te storten en vanaf september volgend jaar gaat dan mijn verzekering bij Kruidvat in te laten gaan.
Ik heb er heeeeeeel goed over nagedacht, maar dit geintje kost mij nu dus € 225,--, en de verzekering is inmiddels opgezegd, dus volgend jaar kijk ik wel verder en ga mijn verzekering bij iemand anders onderbrengen.
Kruidvat dit schriftelijk meegedeeld, en heb wel keurig mijn geld terug ontvangen.
Kijk, fouten kunnen gemaakt worden, maar wat mij het meeste stak is dat Kruidvat geen enkele moeite heeft gedaan om dan ook maar een klein beetje tegemoet te komen. Zij zouden alles regelen, hebben dit niet goed gedaan, en "bieden dan aan" om de verzekering een jaartje op te schorten.
Ligt dit nu aan mij of is dit niet heel erg klantvriendelijk.
Zo, ik heb gezegd
Begin dit jaar wordt ik telefonisch benaderd door iemand van Kruidvat verzekeringen. Of ik interesse heb in een nieuwe autoverzekering.
Dat had ik wel, had toevallig net een langdurige kwestie achter de rug met mijn huidige verzekeraar (een schade van nog geen € 100,--, maaaaanden heeft het geduurd, maargoed...).
Met "mevrouw Kruidvat" alles doorgenomen, en ik zou zelf niets hoeven ondernemen. Oude verzekering zou door Kruidvat opgezegd worden en v.a. 1 september zou mijn nieuwe autoverzekering ingaan. Scheelde mij (voor hetzelfde pakket) ruim 20,-- per maand. Zeg nou zelf....daar doen we het voor toch??
Kreeg keurig nieuwe polis thuis, alles klopte, niets aan het handje zou je zeggen.
Wat schetst mijn verbazing, eind augustus ontvang ik van mijn oude verzekeraar een nieuwe polis met een verlenging voor een jaar.
Ik bellen natuurlijk hoe dit zat. Kreeg te horen dat er niets bekend is van een opzegging.
Tringggggg...Kruidvat bellen uiteraard. Kreeg te horen dat ze een opzegbrief (in februari al) hadden gestuurd. Ik gevraagd naar wel adres, en jaaaa hoorrrrr, naar het verkeerde (heb ik bij mijn verzekeraar maar weer eens gecheckt).
Mooiste is dat ik zelf heen en weer kan bellen want Kruidvat is natuurlijk geen partij in deze, en krijgt van mijn huidige verzekeraar geen gegevens. Op zich begrijpelijk maar het heeft me een hoop telefoontjes (en ergernis) gekost.
Maargoed...ergo conclusio. Ik had 2 autoverzekeringen.
Kruidvat zegt: wij hebben opgezegd, dat uw verzekeraar dit niet heeft verwerkt of terug stuurt kunnen wij niets aan doen.
Autoverzekering zegt: wij hebben niets ontvangen.
Kruidvat heeft nog een kopie van de opzegging verstuurd, maar autoverzekering accepteerd dit niet, die zeggen het is te laat binnengekomen, moet 2 maanden voor einde verzekeringsperiode. En nu komt het mooie. Kruidvat bied mij aan om de autoverzekering een jaar op te schorten, betaalde premie terug te storten en vanaf september volgend jaar gaat dan mijn verzekering bij Kruidvat in te laten gaan.
Ik heb er heeeeeeel goed over nagedacht, maar dit geintje kost mij nu dus € 225,--, en de verzekering is inmiddels opgezegd, dus volgend jaar kijk ik wel verder en ga mijn verzekering bij iemand anders onderbrengen.
Kruidvat dit schriftelijk meegedeeld, en heb wel keurig mijn geld terug ontvangen.
Kijk, fouten kunnen gemaakt worden, maar wat mij het meeste stak is dat Kruidvat geen enkele moeite heeft gedaan om dan ook maar een klein beetje tegemoet te komen. Zij zouden alles regelen, hebben dit niet goed gedaan, en "bieden dan aan" om de verzekering een jaartje op te schorten.
Ligt dit nu aan mij of is dit niet heel erg klantvriendelijk.
Zo, ik heb gezegd