Pagina 1 van 1

Vesting Finance/Zilveren Kruis

Geplaatst: 08 okt 2009 20:57
door Maurice88
ik heb een een ziektekostenverzekering lopen bij Zilveren Kruis, en betaal deze maandelijks middels automatische incasso. Omdat ik mijn rekeningnummer bij ABN had opgeheven, en een nieuwe had aangevraagd bij een andere bank.en had deze dus nog niet aan Zilveren Kruis doorgegeven, en had verwacht dat ik een bericht zal krijgen dat de automatische incasso is mislukt of een aaceptgiro.

Maar niets is minder waar, een tijdje later kreeg ik een brief van de incassobureau vesting finance dat ik hele bedrag en incassokosten van ca 60euro moest betalen.

Is dit gebruikelijk dat zonder aanmaning of ingebrekstelling gelijk een incassobureau wordt ingeschakeld?

Het is al eerder gebeurt met een zaak ook van zilverenkruis, via vesting finance.
Dus weet wel dat deze vesting finance beetje bijna malafide is.

Ik hoor graag jullie reactie`s!

Re: Vesting Finance/Zilveren Kruis

Geplaatst: 08 okt 2009 21:08
door Royalflush
Het is niet gebruikelijk maar wel toegestaan een incassobureau in te schakelen zonder eerst herinneringen te hebben verstuurd. ZK mag zodra de overeengekomen betalingstermijn is overschreden direct overgaan tot incassomaatregelen. Netjes is anders, maar het mag.

Betaal niets aan het incassobureau. Betaal het verschuldigde bedrag (exclusief incassokosten) direct aan Zilveren Kruis en negeer het incassobureau. Als Vesting Finance dan later nog gaat zeuren om de incassokosten, dan meld je de mensen daar dat de vordering al is betaald en je niet wist dat er een incassobureau was ingeschakeld. Zij moeten immers kunnen aantonen dat jij hun aanmaning hebt ontvangen (kunnen ze niet, mits aangetekend verzonden). ZK blij, die hebben hun geld, VF minder blij, maar dat is het risico van hun vak.

Re: Vesting Finance/Zilveren Kruis

Geplaatst: 11 okt 2009 10:27
door vogels22
Volgens hun eigen voorwaarden horen ze een betalingsherinnering te sturen:

Betalingsherinnering
U krijgt een betalingsherinnering wanneer er sprake is van een openstaand premiebedrag van meer dan 6 weken geleden.

http://www.zilverenkruis.nl/consumenten ... fault.aspx