Op 13 juni 2008 kwam er iemand aan de deur die een verkoop praatje hield over een service waarbij de afval bak gereinigd zou worden. Op het contract stond dat ik het eens was met een aanmelding om de binnenzijde van mijn Duo-bak te reinigeren. De jaarlijkse kosten zouden zijn 69,50 euro, waarbij 12 keer de duo-bak gereinigd zou worden.
Na het tekenen van het contract zou ik verdere gegevens thuis opgestuurd krijgen. Die heb ik inderdaad ook gekregen. Een brief met een sticker die ik om mijn bak moest doen en de data wanneer ik mijn duo bak buiten moest zetten.
Het eerste jaar was ik erg tevreden met de service en werd er een totaal bedrag van 69,50 van mijn rekening gehaald. Het tweede jaar verliep iets anders er werd steeds een bedrag van 29,50 van mijn rekening gehaald. Zo ook afgelopen week toen ik voor de derde keer zag dat er een bedrag van 29,50 van mijn rekening was gehaald. De eerste twee keren dacht ik dat ze het blijkbaar hadden omgezet in een termijn bedrag en maakte ik mij er niet druk over.
Op 13-05 is er een bedrag van 29,50 afgehaald, op 28-07 is er een bedrag van 29,50 afgehaald en op 09-10 is het zelfde bedrag er afgehaald. Maar drie keer 29,50 is meer dan 69,50 euro. Ik belde daarom direct op om navraag te doen. De mevrouw (ene Ester) deelde mij mede dat het bedrag nu in kwartalen eraf zou worden gehaald i.p.v in 1 keer per jaar zou er 4 keer per jaar een bedrag worden afgehaald.
Toen ik haar erop attendeerde dat het bedrag nu al meer dan 69,50 was en dat er steeds na twee maanden het bedrag eraf was gehaald. Vertelde zij mij dat het inderdaad weleens voorkomt dat het bedrag weleens twee weken eerder eraf wordt gehaald. Wat zij over het bedrag vertelde verbaasde mij compleet. Zij deelde mee dat ik het eerste jaar de helft van de schoonmaak beurten gratis had gekregen maar dat dit niet meer voor het tweede jaar gold. Ik sprak mij verbazing hierover omdat dit nergens vermeld staat. Ik had getekend voor een contract waarbij de jaarlijkse kosten 69,50 waren (12 x Duo-bak 69,50). Hoe zij op een bedrag van 4x 29,50 komen is mij nog steeds een raadsel.
Tot slot beargumenteerde zij het recht dat het bedrijf heeft en wat in het contract staat dat het bedrijf gerechtigd is om de prijzen jaarlijks te verhogen volgens de index-cijfers van het CBS.
Dit is natuurlijk het aller-gekste argument gezien het feit dat de kosten met meer dan 40 % verhoogd zijn zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven.
Nu blijkt dat ik getekend heb voor 12 reinigingen waarbij de jaarlijkse kosten 69,50 zullen zijn. (staat letterlijk in het contract.) maar nu blijkt dat zij elke twee weken de bak hebben gereinigd. Dus hebben ze gratis “12 keer” de bak gereinigd het eerste jaar. Het tweede jaar moeten wij hiervoor betalen. Maar ik heb nergens getekend voor een contract van 24 was beurten waarbij ik ook het dubbele moet gaat betalen. Ik heb getekend voor 12 wasbeurten voor 69,50. Nu geldt ook een stilzwijgend verlenging van het contract indien ik niet 2 maanden van te voren mijn opzegging indien.
Het enige wat ik van het bedrijf te horen krijg is dat zij het belachelijk vinden dat ik aan het zeuren ben voor 12 gratis wasbeurten het eerste jaar?
Ik ben van mening dat er tenminste sprake is van enige dwaling, misleiding??? Ik weet het zelf niet.
Mogelijk dat u mij kunt helpen of ik daadwerkelijk alles correct heb gezien. Of dat zij bij het rechte eind zijn.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KCR
Re: KCR
Nieuwsbericht 06-01-2010: skarsterlannieuws.nl
www.dekoerier.nu
www.nieuws.nl
www.skarsterlan.nlGemeente ontvangt klachten over KCR Container Reiniging
JOURE - Gemeente Skarsterlân zegt de laatste tijd diverse meldingen over KCR Container Reiniging te krijgen. Het bedrijf zegt samen te werken met de gemeente maar dat is volgens de gemeente onjuist.
KCR uit Oud-Beijerland biedt zich aan voor het reinigen van containers en zegt samen te werken met de gemeente. 'Dit is niet het geval. Gemeente Skarsterlân werkt niet samen met KCR Container Reiniging', laat de gemeente op haar website weten.
Het bedrijf verkoopt abonnementen voor het reinigen van containers. Op internet zijn veel klachten te vinden over KCR.
www.dekoerier.nu
www.nieuws.nl