LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
v29
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2009 09:50

HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door v29 »

Hallo allemaal,

Mijn 1-jarige Hi abonnement was in september 2008 in gegaan en in september 2009 heb ik gebeld naar de Hi klantenservice dat ik het stop wilde zetten. Dit kon allemaal geregeld worden; mijn abonnement zou op 2 oktober stoppen.
In de tussentijd heb ik een abonnement bij BEN aangevraagd met nummerbehoud. Dit is allemaal goed verlopen, want op 2 oktober stopte mijn HI abonnement en kon ik met BEN gaan bellen.

Alleen nu kreeg ik van de week mijn laatste telefoonrekening van Hi. Mijn telefoonrekening was 54,19 euro in plaats van de 21 euro die ik normaal betaal.
Wat bleek; ik had voor de maand september geen bundeltegoed meer gekregen. Ik heb dus als het ware gesmst en gebeld buiten mijn bundel.

Ik was er van uit gegaan dat ik voor de maand september gewoon nog bundeltegoed zou ontvangen. Wat eigenlijk geen rare gedachte is, aangezien ik een 1-jarig abonnement had afgesloten.

Ik heb dus een klacht via de mail gestuurd naar Hi. De volgende mail kreeg ik terug:

Bedankt voor je e-mail.
Uit je e-mail begrijp ik dat je het niet eens bent met de door jou ontvangen factuur. Helaas kan ik je geen creditering bieden. Conform de algemene voorwaarden ontvang je in de laatste periode van je contract geen bundeltegoed. Je krijgt op je laatste factuur geen abonnementskosten in rekening gebracht, waardoor je ook geen bundeltegoed toegekend krijgt.
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
XXXX
Klantenservice Hi


Toen ik mijn abonnement telefonisch stop heb laten zetten, is er niet verteld dat ik in de laatste periode van m'n contract geen bundeltegoed meer zou ontvangen/ Verder heb ik zelf de Algemene Voorwaarden doorgenomen & daar heb ik ook niets kunnen vinden over deze regeling.

Het kan natuurlijk zo zijn dat ik het niet heb kunnen vinden in de Algemene Voorwaarden. Maar toen ik de klantenservice een mail terugstuurde over waar dat precies stond, heb ik niks meer terug ontvangen.

Ik vind eigenlijk dat ik slecht ben geïnformeerd. Zouden ze dit niet moeten vermelden als je je telefoonabonnement stopt?
Ik baal er het meest van dat mijn telefoonrekening nu meer dan het dubbele is. Als ik had geweten dat ik de laatste periode geen bundeltegoed meer kreeg, dan had ik natuurlijk niet zo veel meer gebeld & gesmst.

Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?

mvg V.

v29
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2009 09:50

Re: HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door v29 »

Deze mail heb ik net nog ontvangen:

Bedankt voor je reactie.
De behandeling van je e-mail heeft vertraging opgelopen. Excuses voor het ongemak.

Naar aanleiding van je e-mail heb ik de gegevens nagekeken. Hieruit blijkt dat je abonnement per 02-10-2009 is opgeheven. Je betaald je bundeltegoed altijd 1 maand vooruit. Je hebt op telefoonrekeningnummer 12 de periodieke kosten betaald voor de maand september. Je ontvangt op deze telefoonrekening ook het bundeltegoed voor de maand september.

Je betaald op telefoonrekeningnummer 13 de periodieke kosten 01-10-2009. Hiervoor ontvang je EUR 1,19 aan bundeltegoed. Je hebt ruim over dit tegoed verbruikt. Wanneer je geen periodieke kosten betaald, ontvang je geen bundeltegoed.
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
XXXX
Klantenservice Hi


Als ik mijn beltegoed vooruit betaal, dan zou ik voor de maand september toch al betaald hebben? Of zie ik dat nou verkeerd.

Ansje86
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2009 10:56

Re: HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door Ansje86 »

Hoi,

Ik heb net precies hetzelfde meegemaakt.

Mijn brief aan hi:
2 november heb ik helaas mijn abonnement bij jullie op moeten zeggen en ben ik naar een andere provider gegaan. Nu kreeg ik een telefoonrekening waar ik wel een beetje van geschrokken ben. Ik snap dat de periodieke kosten van november laag zijn. Wat ik niet snap is waarom ik voor de periode 4-10-2009 tot 2-11-2009 maar 1,68 aan nieuw beltegoed ontvangen (waar ik normaal gesproken 50,42 aan beltegoed ontvang) heb en daardoor 32,07 boven mijn bundel gebeld heb. Mijn rekening was daardoor ipv 24 euro 38,96 euro. Als ik het goed heb, betaal ik vooruit mijn abonnementskosten. In de eerste maand betaal je namelijk 2x. Voor de periode oktober was dus al betaald. Ik heb ook de rekening specificaties bekeken en zag dat ik maar voor 0,43 euro gebeld en gesmsd heb. Daar kan het dus ook niet aan liggen volgens mij. Ook heb ik nog een beltegoed sms gestuurd op 31-10-2009, waarin ik te zien kreeg dat ik nog 27% van mijn beltegoed over had tot de factuur van 3 november. Door deze melding ben ik dus ook niet gewaarschuwd over het feit dat ik geen bundeltegoed meer zou hebben.
Graag zou ik dus meer uitleg willen over het bedrag dat op mijn telefoonrekening staat. Bvd.

Reactie van Hi:
Bedankt voor je e-mail.

Uit je e-mail begrijp ik dat je wilt weten waarom je geen bundeltegoed op je laatste telefoonrekening hebt ontvangen. Doordat je je contract hebt laten beëindigen ontvang je op de laatste telefoonrekening geen bundeltegoed. Dit komt doordat je de periodieke kosten altijd een maand vooruit betaald. Je hebt in de maand oktober het bundeltegoed ontvangen voor de maand november. Je hoeft in de maand november ook geen periodieke kosten te betalen.

Je geeft aan dat de Budget Check aangaf dat je nog 27% van je bundeltegoed over had. De Budget Check houdt helaas geen rekening met eventuele opzeggingen. Dit is ook de reden waarom er geen rechten ontleent kunnen worden aan de Budget Check. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,


Ik snap het ook echt niet. En als het wel zo is, dan ben ik eigenlijk wel van mening dat ze dat duidelijk moeten communiceren. Ik heb eind oktober zelfs een beltegoed sms aangevraagd en daarin stond dat ik nog 27% over had. Ik heb zeker aan het einde van de maand meer gebeld dan nodig was omdat mijn beltegoed daarna toch niet meer geldig zou zijn. Het weinig betalen van het maandbedrag had me een prima optie geleken als ik het geweten had. In dat geval had ik gewoon zelf niet zo veel meer gebeld en was de telefoonrekening lager uitgevallen dan het bedrag dat ik normaal gesproken betaal.

Echt een belachelijke regeling! Als er iemand is die weet of het mogelijk is actie tegen Hi te ondernemen, dan hoor ik het graag.

Groetjes,
A

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door quantas01 »

Mijn 1-jarige Hi abonnement was in september 2008 in gegaan en in september 2009
Kortom je hebt geluk dat ze je niet verder laten betalen je was immers te laat minimaal 2 maanden van te voren opzeggen en daar voldeed je dus al niet aan.

Ga dus maar uit van een erg goede coulance vanuit de provider.

Buiten dat is het normaal dat je per maand vooruitbetaald, als je nu je abbo afsluit staat er op de rekening die je krijgt de kosten voor je abbo vanaf datum aansluiting en de belkosten van de afgelopen maand.

De volgende maand idem dito je loopt dus qua betaling van je verbruik altijd 1 maand achter, daarom krijg je ook een afrekening allemaal heel logisch hoor.

blueiris
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2009 18:26

Re: HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door blueiris »

De beredeneringen van Hi zijn zo krom als een deur. Ik ben van het zomer 5 weken op vakantie geweest en de rekening van juli viel daar exact in. Dus ik heb van dat bundeltegoed niet gebeld. Haha, dan zet Hi je bundeltegoed over naar augustus, dus dan heb je dubbel. Prima, maar dat was dus maar half op, maar wat denk je, het resterende gaat niet mee naar september, want het is al twee maanden oud? Begrepen? Ik niet, want het augustusbeltegoed kan toch wel over? Als ik dan bel roepen ze: algemene voorwaarden. Daar staat niets in. Bel ik dus weer: ja mevrouw het is nou eenmaal zo. Dan maar mailen, met dit als antwoord:

Bedankt voor je e-mail.

Naar aanleiding van je e-mail heb ik de gegevens nagekeken. Hieruit blijkt dat je gebruik maakt van een Hi Bel & Sms EUR 25,- abonnement. Met een Hi Bel & Sms EUR 25,- abonnement is het beltegoed twee maanden houdbaar. Dit houdt in dat je het resterend bundeltegoed één maand mee kunt nemen.

Op telefoonrekeningnummer 67 heb je geen bundeltegoed verbruikt. Om deze reden staat dit niet aangegeven op de telefoonrekening. Het bundeltegoed van telefoonrekeningnummer 67 heb je meegenomen naar telefoonrekeningnummer 68.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,


Ik betaal niets meer tot dat ze enige reden kunnen zien, en anders maar naar de rechtsbijstand. Mijn abonnement ga ik opzeggen zodra het kan!

Nadine79
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2010 16:00

Re: HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door Nadine79 »

v29, hoe is het afgelopen met je klacht?

Bij ons namelijk hetzelfde gebeurd.
Abonnement KPN Hi afgesloten aug'07, maar door overstap provider is dit pas echt ingegaan op 10 okt '07.
Op 30 juli '09 de aanvraag gedaan voor de overstap van KPN naar Vodafone. KPN heeft dit goedgekeurd per 30 okt '09. (Navraag Vodafone)
Ervan uitgaande dat ook per 30 okt '09 het abonnement bij KPN zou eindigen.

Nu blijkt dat ze na 12 okt '09 geen nieuwe bundel hebben toegekend, waardoor dus buiten de bundel gebeld is geworden. Dit heeft gezorgd voor een hoge nota. Direct is voor opheldering gevraag bij KPN, deze niet gehad van KPN! Nu pas, na 3 maanden emails en brieven sturen, is er enigszins helderheid in de zaak. Ook inmiddels een brief van incasso bureau gehad, waardoor je dus de komende 5 jaar BKR geregistreerd staat!!!!
Ook het opvragen van de laatste factuur (waarop deze hoge kosten staan) schijnt niet meer mogelijk te zijn als je geen klant KPN meer bent?

KPN heeft verzuimd om na 12 okt '09 een nieuwe bundel te verstrekken. Immers het abonnement loopt t/m 30 okt '09, en hoe kun je nu een abonnement hebben zonder belbundel?? En als er na 12 okt '09 geen abonnement meer is, hoe kan er dan wel nog gebeld worden?

Voor opheldering ook met deze vraag, zonder aan te geven dat dit nu speelt, naar een KPN winkel gestapt. De verkoper vertelde dat het de normale gang van zaken is dat je vanaf, in dit geval, 12 okt '09 een nieuwe belbundel moet krijgen. En dat na einde abonnement, 30 okt '09, dit verrekend wordt.
Ook deze vraag bij diverse providers gesteld, een ieder antwoord hetzelfde.

Dus naar mijn mening probeert KPN op deze manier extra inkomsten te winnen van consumenten die overstappen naar een andere provider.
Aangezien er ook niet direct uitleg is gegeven door KPN over de opbouw van de nota, en het bellen buiten de belbundel geeft mij het idee dat ze proberen hun fout te verdoezelen. Kwestie van de langste adem?
Uiteraard gaat deze zaak over naar de rechtsbijstand.

Graag hoor ik of meerdere mensen dit meegemaakt hebben, en hoe dit afgelopen is.

Nadine

kenneth_wkg
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2010 17:26

Re: HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door kenneth_wkg »

Even een reactie op dit bericht.
Ons abonnement liep van 4 februari 2009 tot 4 februari 2010. Alles netjes op tijd op gezegd. Zelfs schriftelijk bericht gekregen van HI dat het contract per 4 februari 2010 beeindigd zou worden. Nou, dan denk je dat het goed is geregeld, maar nee hoor.
Ik kreeg de rekening van februari en het bleek dat ik ook volgens de Hi buiten mijn bundel heb gebeld, dit terwijl ik op 3 februari 2010 nog een smsje van Hi heb ontvangen waarin werd vermeld dat ik nog over 12,95 euro beltegoed beschikte. Toen ik de rekening kreeg heb ik gelijk contact opgenomen met de klanteservice van Hi, zij vertelde mij dat je de eerste maand altijd vooruit betaald, en dus de belminuten al hebt gehad. Maar dat klopt niet want op mijn eerste factuur staat dat mijn periode liep van 15 januari 2009 tot 4 februari 2009, dit terwijl ik toen nog helemaal geen klant was. Ik heb namelijke mijn abonnement pas op 4 februari 2009 afgesloten en daarbij komt ook nog eens dat ik mijn minuten niet kon meenemen naar de volgende maand. Volgens de Hi heb ik dus minuten gehad terwijl ik nog geen klant was!!! raar he !!! Ik heb tegen de klantenservice gezegd dat ik dan eigenlijk geen jaarabonnement bij jullie heb maar een 11 maanden abonement want de laatste maand zit je dus buiten je bundel te bellen terwijl zwart op wit staat dat het abonnement tot 4februari 2010 liep. Vervolgens zei ik dat hun misleidende informatie geven en dat ik nu met de gebakken peren zit. De jongen van de klanteservice zei overigens ook nog eens dat hij mij heel goed begreep maar dat hij er verder niks mee kon. Nou dan ben je bedankt, ik zit nu met een rekening van 122 euro die ik moet betalen.

Ik wil het hier niet bij laten zitten en ga kijken of ik er wat mee kan gaan doen want ik heb gelezen dat er nog vele met mij zijn gedupeerd. Een jaarabonnement is een jaar abonnement en geen 11 maanden toch?
Zo kan ik ook rijk worden toch. Te schandalig voor woorden. Vooral dat ze bij de klantenservice ook nog zeggen: U HEEFT GELIJK MEVROUW,MAAR IK KAN U NIET VERDER HELPEN!!! U kunt een schriftelijke klacht indienen bij de klantereactie. Misschien dat u dan verder geholpen wordt. Wat denk je zelf?


Hebben nog meer mensen dit meegemaakt bij HI? En hoe is het bij jullie afgelopen?

liz81
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2010 16:55

Re: HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door liz81 »

Ik heb zojuist dus precies hetzelfde mee gemaakt. Telefonische reactie uiteindelijk van Hi: 'Dit is echt de laatste rekening die u van ons ontvangt'.

Hi's verklaring: de vaste kosten lopen van 1e tot 31e,
MAAR je gesprekskosten lopen dus van de 15e tot de 15e!

Dus ik heb mijn abonnement per 1 feb opgezegd, maar dan had ik dus vanaf 15 jan niet meer moeten bellen. En erg frusterend dat hierover niks te vinden is.

Groet

AntiBullshit
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2010 12:11

Re: HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door AntiBullshit »

Helaas,klopt als een bus allemaal.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

v29 schreef:Hallo allemaal,

Mijn 1-jarige Hi abonnement was in september 2008 in gegaan en in september 2009 heb ik gebeld naar de Hi klantenservice dat ik het stop wilde zetten. Dit kon allemaal geregeld worden; mijn abonnement zou op 2 oktober stoppen.
In de tussentijd heb ik een abonnement bij BEN aangevraagd met nummerbehoud. Dit is allemaal goed verlopen, want op 2 oktober stopte mijn HI abonnement en kon ik met BEN gaan bellen.

Alleen nu kreeg ik van de week mijn laatste telefoonrekening van Hi. Mijn telefoonrekening was 54,19 euro in plaats van de 21 euro die ik normaal betaal.
Wat bleek; ik had voor de maand september geen bundeltegoed meer gekregen. Ik heb dus als het ware gesmst en gebeld buiten mijn bundel.
Bij Hi betaal je altijd je periodieke kosten vooraf waarmee de gesprekskosten achteraf worden verrekend. Om een factuur uit te kunnen leggen na de beëindiging van een abonnement zal hier een voorbeeld worden geillustreerd. In dit voorbeeld wordt uitgegaan van het volgende:

- de telefoonrekening wordt iedere maand omstreeks de 15e aangemaakt
- het abonnement is op 2 oktober stopgezet

Op een telefoonrekening betaal je periodieke kosten voor een gehele kalendermaand. Hiervoor ontvang je bundeltegoed waarmee de gesprekskosten van ongeveer de15e tot en met de 15e worden verrekend.

Wanneer je abonnement op 2 oktober wordt stopgezet en je telefoonrekening op 15 oktober wordt aangemaakt, betaal je geen periodieke kosten voor de maand oktober. Hierdoor ontvang je geen bundeltegoed. Je maakt echter wel kosten van de 15 september tot en met 2 oktober.

Doordat je geen periodieke kosten betaalt ontvang je geen bundeltegoed. Hierdoor worden de gesprekskosten van 15 september tot en met 2 oktober volgens het buiten bundel tarief in rekening gebracht.

We hebben het signaal opgevangen dat het op prijs gesteld wordt als deze berekening vooraf wordt gecommuniceerd. Het signaal is doorgegeven aan de desbetreffende afdeling.

Met vriendelijke groet,

Lotte Hi Webcare

GodsSon
Berichten: 203
Lid geworden op: 21 feb 2010 18:59

Re: HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door GodsSon »

Dat is toch gewoon pure oplichting!
Iemand een halve maand buiten de bundel laten bellen terwijl logischerwijs de klant gewoon een bundel heeft tot de betreffende datum!

Voorbeeld van mijn kant:
Aansluiten abonnement: 1 januari voor 12 maanden
Aanmaken rekeningen: 15e van de maand

Opzeggen abo per 1 januari het jaar erna (precies 12 maanden)

Buiten de bundel bellen van 15 december t/m 1januari.

Klant heeft dus maar een abo gehad van 11.5 maand en Hi cash een halve maand buiten de bundel (wat voor iedereen onverwacht is).

Stel klant heeft een abonnement van 400 minuten, verwacht er 200 te kunnen gebruiken, houdt zich een beetje in: 150 min buiten de bundel

Voor Hi: 150x0.25=37.5€ inkomsten (ipv van een halve bundel van ongeveer 20€?)
Ik denk dat klant best in beroep kan gaan, dit is oplichting!

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

blueiris schreef:De beredeneringen van Hi zijn zo krom als een deur. Ik ben van het zomer 5 weken op vakantie geweest en de rekening van juli viel daar exact in. Dus ik heb van dat bundeltegoed niet gebeld. Haha, dan zet Hi je bundeltegoed over naar augustus, dus dan heb je dubbel. Prima, maar dat was dus maar half op, maar wat denk je, het resterende gaat niet mee naar september, want het is al twee maanden oud? Begrepen? Ik niet, want het augustusbeltegoed kan toch wel over? Als ik dan bel roepen ze: algemene voorwaarden. Daar staat niets in. Bel ik dus weer: ja mevrouw het is nou eenmaal zo.
Bij de Hi Bel & Sms abonnementen is je bundeltegoed 2 maanden houdbaar. Wanneer je bundeltegoed ontvangt in juli kun je dit bundeltegoed de hele maand juli verbruiken. Wanneer je een restant bundeltegoed hebt wordt dit meegenomen naar augustus.

In augustus ontvang je echter ook weer nieuw bundeltegoed. Je dient eerst het volledige bundeltegoed van augustus te verbruiken voordat je het restante bundeltegoed van juli kunt verbruiken.
Na de maand augustus vervalt het restante bundeltegoed van juli. Immers, je hebt van dit bundeltegoed in juli en augustus gebruik kunnen maken.

Met vriendelijke groet,

Lotte Hi Webcare

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

GodsSon schreef:Dat is toch gewoon pure oplichting!
Iemand een halve maand buiten de bundel laten bellen terwijl logischerwijs de klant gewoon een bundel heeft tot de betreffende datum!

Voorbeeld van mijn kant:
Aansluiten abonnement: 1 januari voor 12 maanden
Aanmaken rekeningen: 15e van de maand

Opzeggen abo per 1 januari het jaar erna (precies 12 maanden)

Buiten de bundel bellen van 15 december t/m 1januari.

Klant heeft dus maar een abo gehad van 11.5 maand en Hi cash een halve maand buiten de bundel (wat voor iedereen onverwacht is).

Stel klant heeft een abonnement van 400 minuten, verwacht er 200 te kunnen gebruiken, houdt zich een beetje in: 150 min buiten de bundel

Voor Hi: 150x0.25=37.5€ inkomsten (ipv van een halve bundel van ongeveer 20€?)
Ik denk dat klant best in beroep kan gaan, dit is oplichting!
Wanneer je op 1 januari een abonnement neemt bij Hi en de eerste telefoonrekening wordt op 15 januari aangemaakt, betaal je op deze telefoonrekening periodieke kosten voor de gehele maand januari. Je ontvangt bundeltegoed voor de hele maand januari, maar dit bundeltegoed wordt verrekend met de gesprekskosten van 1 januari t/m 15 januari. Oftewel die halve maand ontvang je op je eerste telefoonrekening.

Hieronder een schematische weergave:

1 januari abonnement bij Hi, eerste telefoonrekening op 15 januari:

* 15-01-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand januari - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 01-01-2009 t/m 15-01-2009

* 15-02-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand februari - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-01-2009 t/m 15-02-2009

* 15-03-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand maart - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-02-2009 t/m 15-03-2009

* 15-04-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand april - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-03-2009 t/m 15-04-2009

* 15-05-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand mei - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-04-2009 t/m 15-05-2009

* 15-06-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand juni - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-05-2009 t/m 15-06-2009

* 15-07-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand juli - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-06-2009 t/m 15-07-2009

* 15-08-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand augustus - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-07-2009 t/m 15-08-2009

* 15-09-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand september - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-08-2009 t/m 15-09-2009

* 15-10-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand oktober - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-09-2009 t/m 15-10-2009

* 15-11-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand november - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-10-2009 t/m 15-11-2009

* 15-12-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand december - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-11-2009 t/m 15-12-2009

* 15-01-2010- geen periodieke kosten omdat abonnement is opgeheven per 01-01-2010 - geen bundeltegoed ontvangen - gesprekskosten 15-12-2009 t/m 01-01-2010

Oftewel, je hebt 12 maanden betaald en je hebt 12 maanden volledig bundeltegoed ontvangen. Op je eerste telefoonrekening is het volledig ontvangen bundeltegoed met een helft van een maand verrekend (01-01-2009 t/m 15-01-2009). Op de laatste telefoonrekening heb je geen bundeltegoed ontvangen en zijn de gesprekskosten van 15-12-2009 t/m 01-01-2010 in rekening gebracht.

Met vriendelijke groet,

Lotte Hi Webcare

GodsSon
Berichten: 203
Lid geworden op: 21 feb 2010 18:59

Re: HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door GodsSon »

Hi-Webcare schreef:
GodsSon schreef:Dat is toch gewoon pure oplichting!
Iemand een halve maand buiten de bundel laten bellen terwijl logischerwijs de klant gewoon een bundel heeft tot de betreffende datum!

Voorbeeld van mijn kant:
Aansluiten abonnement: 1 januari voor 12 maanden
Aanmaken rekeningen: 15e van de maand

Opzeggen abo per 1 januari het jaar erna (precies 12 maanden)

Buiten de bundel bellen van 15 december t/m 1januari.

Klant heeft dus maar een abo gehad van 11.5 maand en Hi cash een halve maand buiten de bundel (wat voor iedereen onverwacht is).

Stel klant heeft een abonnement van 400 minuten, verwacht er 200 te kunnen gebruiken, houdt zich een beetje in: 150 min buiten de bundel

Voor Hi: 150x0.25=37.5€ inkomsten (ipv van een halve bundel van ongeveer 20€?)
Ik denk dat klant best in beroep kan gaan, dit is oplichting!
Wanneer je op 1 januari een abonnement neemt bij Hi en de eerste telefoonrekening wordt op 15 januari aangemaakt, betaal je op deze telefoonrekening periodieke kosten voor de gehele maand januari. Je ontvangt bundeltegoed voor de hele maand januari, maar dit bundeltegoed wordt verrekend met de gesprekskosten van 1 januari t/m 15 januari. Oftewel die halve maand ontvang je op je eerste telefoonrekening.

Hieronder een schematische weergave:

1 januari abonnement bij Hi, eerste telefoonrekening op 15 januari:

* 15-01-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand januari - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 01-01-2009 t/m 15-01-2009

* 15-02-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand februari - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-01-2009 t/m 15-02-2009

* 15-03-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand maart - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-02-2009 t/m 15-03-2009

* 15-04-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand april - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-03-2009 t/m 15-04-2009

* 15-05-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand mei - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-04-2009 t/m 15-05-2009

* 15-06-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand juni - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-05-2009 t/m 15-06-2009

* 15-07-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand juli - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-06-2009 t/m 15-07-2009

* 15-08-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand augustus - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-07-2009 t/m 15-08-2009

* 15-09-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand september - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-08-2009 t/m 15-09-2009

* 15-10-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand oktober - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-09-2009 t/m 15-10-2009

* 15-11-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand november - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-10-2009 t/m 15-11-2009

* 15-12-2009 - betalen periodieke kosten voor de gehele maand december - ontvangen 1 hele maand bundeltegoed - verrekend met gesprekskosten 16-11-2009 t/m 15-12-2009

* 15-01-2010- geen periodieke kosten omdat abonnement is opgeheven per 01-01-2010 - geen bundeltegoed ontvangen - gesprekskosten 15-12-2009 t/m 01-01-2010

Oftewel, je hebt 12 maanden betaald en je hebt 12 maanden volledig bundeltegoed ontvangen. Op je eerste telefoonrekening is het volledig ontvangen bundeltegoed met een helft van een maand verrekend (01-01-2009 t/m 15-01-2009). Op de laatste telefoonrekening heb je geen bundeltegoed ontvangen en zijn de gesprekskosten van 15-12-2009 t/m 01-01-2010 in rekening gebracht.

Met vriendelijke groet,

Lotte Hi Webcare
Dus, resumerend. De eerste maand krijg je een rekening voor 15 dagen met een bundel voor 31 dagen.
Gevolg is, bundel is niet op. De maand erna moet je dus 1.5 maand aan bundel tegoed opbellen om alles eruit te halen.

Dit is toch compleet onlogisch! Het abonnement duurt een jaar, echter heb je maar 11.5 maand aan bundel (en een halve maand in het begin een dubbele bundel, heel vreemd).

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

GodsSon schreef:
Hi-Webcare schreef:
GodsSon schreef:Dit is toch compleet onlogisch! Het abonnement duurt een jaar, echter heb je maar 11.5 maand aan bundel (en een halve maand in het begin een dubbele bundel, heel vreemd).
Het is administratief niet mogelijk om voor iedere klant op dezelfde datum een telefoonrekening aan te maken. Oftewel, het aantal dagen waarvoor je in de eerste maand bundeltegoed ontvangt is afhankelijk van de datum waarop je een abonnement afsluit en de datum waarop je telefoonrekening wordt aangemaakt.

Voor verdere uitleg van je telefoonrekening kun je één van de onderstaande links raadplegen. Welke link voor jou van toepassing is hangt af van je abonnement. Je kunt ook altijd contact opnemen met de Telefonische Klantenservice via 1200. Wanneer je vanaf een ander toestel belt kies je 06 1200 1200. De Telefonische Klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 07.00 uur en 22.00 uur en op zaterdag tussen 08.00 uur en 18.00 uur.

Hi Bel & Sms Abonnement vóór 1 juli 2009 aangeschaft

Hi Bel & Sms Abonnement vanaf 1 juli 2009 aangeschaft

Hi Online Abonnement

Met vriendelijke groet,

Lotte Hi Webcare

GodsSon
Berichten: 203
Lid geworden op: 21 feb 2010 18:59

Re: HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door GodsSon »

Hi-Webcare schreef: Het is administratief niet mogelijk om voor iedere klant op dezelfde datum een telefoonrekening aan te maken. Oftewel, het aantal dagen waarvoor je in de eerste maand bundeltegoed ontvangt is afhankelijk van de datum waarop je een abonnement afsluit en de datum waarop je telefoonrekening wordt aangemaakt.

Voor verdere uitleg van je telefoonrekening kun je één van de onderstaande links raadplegen. Welke link voor jou van toepassing is hangt af van je abonnement. Je kunt ook altijd contact opnemen met de Telefonische Klantenservice via 1200. Wanneer je vanaf een ander toestel belt kies je 06 1200 1200. De Telefonische Klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 07.00 uur en 22.00 uur en op zaterdag tussen 08.00 uur en 18.00 uur.

Hi Bel & Sms Abonnement vóór 1 juli 2009 aangeschaft

Hi Bel & Sms Abonnement vanaf 1 juli 2009 aangeschaft

Hi Online Abonnement

Met vriendelijke groet,

Lotte Hi Webcare
Dat is toch gewoon slecht geregeld dan. Voor een klant is dus niet te voorspellen hoe de berekening voor zijn eerste rekening zal zijn?
Is het niet makkelijk om net als Vodafone de maanden gelijk te laten lopen met de kalendermaanden? Dan heb je dit hele probleem niet (naar rato verdelen en klaar).

j.z.100
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:24

Re: HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door j.z.100 »

Ook ik heb hetzelfde gehad, ik kreeg een rekening van 150 euro. Ik ga nu een klachtenbrief sturen, mocht dit geen effect hebben dan laat ik de zaak voorkomen voor de Geschillencommissie Telecommunicatie. Er staat niets in de algemene voorwaarden over dergelijke handelspraktijken, en ook op de factuur ben je in de veronderstelling dat je gewoon -zoals het immers altijd is- een jaar lang een abonnement hebt, inclusief bundel.
Ik laat dit dus zeker voorkomen, ik denk namelijk dat ik een zeer sterke zaak heb. Overigens zal ik dan ook de Geschillencommissie vragen om Hi te verplichten de algemene voorwaarden aan te passen.
Heeft iemand van jullie dit trouwens al voor laten komen??

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door Winster »

Hallo,

Bij mij is hetzelfde gebeurt. Ik heb echter de oorzaak bij mij weten op te sporen.

Wellicht is dat bij jullie ook van toepassing.
Ten eerste zegt KPN dat niet de datum van het bundeltegoed dat gegeven wordt op de factuur wordt verrekend met dezelfde datum die bij het verbruik vermeld staat.

Een bundeltegoed waar staat 1 t/m 31 maart, wordt dus niet verrekend met het vebruik in die periode, maar met het vebruik dat op diezelfde factuur daaronder ook vermeld staat.

Hierdoor moet je terug naar de eerste factuur van je abonnement. Daar stond bij mij een bundeltegoed toekenning van 1 t/m 31 maart 2009, tegenover een verbruik van 8 februari t/m 7 maart 2009.
30 min 30 dagen = 0 dagen, niets aan de hand zou je denken.
Alleen is de ingangsdatum van mijn contract 25 februari 2009 geweest. Ze kennen dus voor de werkelijke feitelijke periode van 25 feb t/m 8 maart, 12 dagen ofzo, 30 bundeltegoeddagen toe.

Hierdoor onstaat logsicherwijs een tekort van 16 dagen (30 - 12 = 16) op je laatste factuur.

Volstrekt onzinnig en KPN snapt het zelf amper. Na tweemaal bellen begreep ik het pas (KPN zelf nog niet) en na vier maal bellen begreep ook KPN het eindelijk. Ik moest schriftelijk bezwaar maken aan Klantreactie. Dat heb ik gedaan en ook daar begreep de betreffende meneer het kennelijk niet gezien zijn schriftelijke reactie.

Dit geschil loopt sinds 11 maart 2010. Het door mij betwiste bedrag is 109 euro, maar kijk dus goed naar je eerste factuur en geloof niet op het onzinnige verhaal van KPN.

365 bundeltegoeddagen kan alleen verrekend worden met 365 verbruiksdagen!!

Groeten,
Winster

j.z.100
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:24

Re: HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door j.z.100 »

Ik heb net ook even gekeken, en dat klopt inderdaad. Dit kan natuurlijk niet zomaar, zeker nu dit nergens vermeld staat. Als je namelijk je laatste facturen krijgt ben je in de veronderstelling dat je gewoon je abonnement betaalt, met de bijbehorende belbundel. Winster, heb jij de zaak nu al voorgelegd bij de Geschillencommissie Telecommunicatie?
Als Hi mij niet de teveel betaalde kosten terugbetaalt laat ik het voorkomen. Dit is simpelweg misleiding van de consument!

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: HI abonnement stop zetten.. geen bundeltegoed?

Ongelezen bericht door Winster »

De geschillencommissie heeft een aantal regels, waardoor ik hier nog geen gebruik van heb gemaakt.

Als ik het laat voorkomen mag je zelf niet de datum en het tijdstip uitkiezen. Hierdoor loop ik het risico dat ik een hele dag vrij zou moeten nemen, wat mogelijk nog meer kost dan de 109 euro zelf. Dit krijg je niet vergoedt volgens het reglement dat de Geschillencomissie Telecommunicatie hanteert.
Niet op komen dagen en het schriftelijk afhandelen, kan in mijn nadeel werken.

Daarnaast zou je de zaak binnen 30 dagen moeten aanmelden, nadat KPN heeft gereageerd of zou moeten reageren, anders heeft KPN het recht zich te beroepen op het recht de zaak niet te behandelen, daar dit termijn reeds overschreden is. Dan ben je je aanmeldkosten (deels) kwijt. Momenteel ben ik bezig KPN het probleem/geschil eerst te laten begrijpen (schriftelijk).

Ik probeer het dus eerst bij KPN zelf. Ben al 5 jaar klant, nu nog steeds met andere aansluiting(en). Mijn ervaring met KPN is dat ze meestal wel tot inkeer komen, maar dat het gemiddeld 6 tot 12 maanden duurt. Zal ditmaal dus ook wel zo zijn.

Ik heb overigens wel gewoon betaald, geen zin in BKR/Preventel toestanden e.d.

Mocht het er echt op aankomen, dan zal ik nagaan wat mijn kansen zijn om het bij een rechter voor te laten komen. Lijk mij wel dat ik redelijk sterk sta.

Gesloten