schoenenwinkel wil klacht niet in behandeling nemen
Geplaatst: 10 okt 2009 10:50
Mijn nieuwe schoenen veranderden/sleten op de eerste dag dat ik ze droeg (kantooromgeving met tapijt): neuzen werden dof.
De schoenen hadden een mooie combinatie van gewoon leer dat gevlamd was en er daardoor al wat versleten uitzag, met glanzende, donker gekleurde neus-en hielstukken. Juist dit contrast vond ik mooi, maar de glanzende stukken verweren dus enorm (kwam een soort witte waas/craquele in), wat volgens de winkelier normaal is: hoort bij de "versleten look". Ze demonstreerden het ook door in een model in de winkel te knijpen: daar gebeurde het ook mee. Ik vind dit echter niet acceptabel; dan hadden ze ze maar moeten voorbewerken voordat ze de schoenen in het schap zetten...
Schoenenwinkel is een kleine sympathieke zelfstandige met meestal bijzonder goede service (eigenaar is ook schoenmaker en helpt gratis schoenen aanpassen als dat wenselijk is). Ze hebben een origineel assortiment (o.a. Jan Janssen en andere bijzondere ontwerpen-dus geen prijzenknaller) dat ze zelf inkopen bij fabrikanten of importeurs. Ik werd echter redelijk aggressief ontvangen toen ik verhaal kwam halen: slijtage binnen een uur "hoorde bij het materiaal" en ik was een asociale klant want ik had al op de schoenen gelopen en had nu gewoon spijt. Mijn beleefde verzoek om een vriendelijker toon en samen naar een oplossing zoeken werd niet serieus genomen. Ik stelde voor om het aan een onafhankelijke partij voor te leggen, maar die konden ze niet bedenken (blijkbaar nergens bij aangesloten). Ze zouden de schoenen aan de importeur voorleggen (GEEN onafhankelijke partij) die, zo verklaarden ze bij voorbaat, mijn klacht belachelijk zou vinden.
Ik wil uiteraard van de koop af, want vind lapmiddelen als schoenen bijpoetsen belachtelijk als dat al nodig is na 2 uur (dat werd me als oplossing aangeboden met een potje creme erbij). Weet niet hoe ik dit aanpak. Heb de schoenen daar achtergelaten.
Heeft iemand advies voor mij?
De schoenen hadden een mooie combinatie van gewoon leer dat gevlamd was en er daardoor al wat versleten uitzag, met glanzende, donker gekleurde neus-en hielstukken. Juist dit contrast vond ik mooi, maar de glanzende stukken verweren dus enorm (kwam een soort witte waas/craquele in), wat volgens de winkelier normaal is: hoort bij de "versleten look". Ze demonstreerden het ook door in een model in de winkel te knijpen: daar gebeurde het ook mee. Ik vind dit echter niet acceptabel; dan hadden ze ze maar moeten voorbewerken voordat ze de schoenen in het schap zetten...
Schoenenwinkel is een kleine sympathieke zelfstandige met meestal bijzonder goede service (eigenaar is ook schoenmaker en helpt gratis schoenen aanpassen als dat wenselijk is). Ze hebben een origineel assortiment (o.a. Jan Janssen en andere bijzondere ontwerpen-dus geen prijzenknaller) dat ze zelf inkopen bij fabrikanten of importeurs. Ik werd echter redelijk aggressief ontvangen toen ik verhaal kwam halen: slijtage binnen een uur "hoorde bij het materiaal" en ik was een asociale klant want ik had al op de schoenen gelopen en had nu gewoon spijt. Mijn beleefde verzoek om een vriendelijker toon en samen naar een oplossing zoeken werd niet serieus genomen. Ik stelde voor om het aan een onafhankelijke partij voor te leggen, maar die konden ze niet bedenken (blijkbaar nergens bij aangesloten). Ze zouden de schoenen aan de importeur voorleggen (GEEN onafhankelijke partij) die, zo verklaarden ze bij voorbaat, mijn klacht belachelijk zou vinden.
Ik wil uiteraard van de koop af, want vind lapmiddelen als schoenen bijpoetsen belachtelijk als dat al nodig is na 2 uur (dat werd me als oplossing aangeboden met een potje creme erbij). Weet niet hoe ik dit aanpak. Heb de schoenen daar achtergelaten.
Heeft iemand advies voor mij?