LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegwinkel misleidt met vliegtaks

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
nicolko1978
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 okt 2009 11:02

Vliegwinkel misleidt met vliegtaks

Ongelezen bericht door nicolko1978 »

In januari hebben wij tickets besteld voor via vliegwinkel bij British airwaysmet als bestemming Zuid afrika. In maart bereikte ons het heugelijke bericht dat de vliegtaks afgeschaft zou worden.

Aangezien wij pas in september zouden vliegen hebben we rustig afgewacht tot vliegwinkel.nl de vliegtaks zou terugstorten. In augustus heb ik contact gezocht met vliegwinkel over de voortgang. Zij gaven mij aan dat het bedrag ( 90 euro) zo goed als zeker per eind augustus op mijn zou staan. Aangezien onze vakantie voor de eerste 3 weken van september gepland stond heb ik hier verder geen actie op ondernomen.

Toen ik bij terugkomst mijn afschriften nakeek kwam ik er tot mijn verbazing achter dat vliegwinkel nog niks had terug gestort. Enkele dagen later (22 september) kwam vliegwinkel met het nobele bericht dat ze de vliegtaks uit eigen zak zouden terugbetalen aan de klanten zodat die niet langer hoefden te wachten tot de vliegmaatschapijen over de brug kwamen.

6 oktober heb ik wederom gekeken of vliegwinkel daadwerkelijk het geld had over gemaakt. Dit was niet het geval. Ikheb wederom contact gezocht met vliegwinkel via het opgegeven email adres maar daar tot vandaag geen reactie op gekregen. Nadat ik gisteren vliegwinkel.nl in gebreke heb gesteld kreeg ik vandaag een reactie terug met de volgende tekst:
-->
Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij hebben uw boeking gecontroleerd en wij kunnen u bevestigen dat wij de terugbetaling van uw vliegtaks ontvangen hebben. Dit bedrag zal op zeer korte termijn (binnen enkele dagen) aan u uitgekeerd worden.
-->

M.a.w, van de hele belofte die vliegwinkel wereldkundig maakte dat ze de vliegtaks zelf zouden voorschieten is niks terecht gekomen. Ze hebben dit aangegrepen voor extra publiciteit maar verder geen actie ondernomen. Dat lijkt mij toch behoorlijke misleiding. Ik vraag mij af of er nog meer mensen zitten te wachten op de terugbetaling van de vliegtaks door vliegwinkel.nl .

Webshopspecialist
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2009 09:39

Re: Vliegwinkel misleidt met vliegtaks

Ongelezen bericht door Webshopspecialist »

Ik heb dezelfde ervaring, zijn er bij jou inmiddels al andere ontwikkelingen geweest?

nicolko1978
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 okt 2009 11:02

Re: Vliegwinkel misleidt met vliegtaks

Ongelezen bericht door nicolko1978 »

Ja. een dag nadat ik vliegwinkel in gebreke had gesteld kreeg ik een mailtje met excuses. Waarin ze nogmaals aangaven dat ze niet verantwoordelijk waren voor het terugbetalen door de vliegmaatschapij. Blijft het feit dat ze mooie sier hebben gemaakt met het persbericht in september maar ondertussen dus gewoon gewacht hebben op de vliegmaatschapij en dus klaarblijkelijk niks uit eigen zak hebben betaald. Overigens had ik een dag na het emailtje het geld op de rekening staan.

pvanhesteren
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 okt 2009 10:38

Re: Vliegwinkel misleidt met vliegtaks

Ongelezen bericht door pvanhesteren »

Geachte Vliegwinkelklanten,

Met interesse volgen wij de discussie omtrent terugbetaling van de vliegtaks. Door ons bedrijf is inderdaad aangegeven alle vliegtaks terug te betalen, ook voor de luchtvaartmaatschappijen die tot op heden nog niet tot uitbetaling zijn over gegaan.

Inmiddels hebben vele klanten die gevlogen hebben, of gaan vliegen met luchtvaartmaatschappijen als Virgin Atlantic, Royal Air Maroc of Easyjet hun geld reeds teruggekregen. Dit zijn enkele voorbeelden van luchtvaartmaatschappijen die nog niet tot uitbetaling zijn overgegaan of dit weigeren te doen. Aan terugbetaling zit een belangrijke voorwaarde en dat is dat de bankrekeninggegevens en de tenaamstelling van die rekening bij ons bekend zijn.

Wij hebben hiertoe onze klanten inmiddels 2 keer benaderd en ook via de uitzending van TROS Radar van enkele weken geleden hiertoe een oproep gedaan en deze oproep herhalen wij nu wederom. Dit geldt ook voor de mensen die maanden geleden ons reeds een e-mail hebben gestuurd maar nog niets terugontvangen hebben. U kunt hiervoor terecht op het e-mailadres '[email protected]'.

Alle e-mails worden per omgaande in behandeling genomen en uitbetaling volgt binnen enkele dagen. Dit wordt ook in de laatste post op dit forum bevestigd.

Met vriendelijke groeten,
Vliegwinkel BV

Pascal van Hesteren
manager operations

Gesloten