LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verbeterde smaken van cup a soup

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
fgijbels

verbeterde smaken van cup a soup

Ongelezen bericht door fgijbels »

Wat vind u van de verbeterde smaken van cup a soup? Ik vind hem niet meer te drinken. Ik heb al een mail naar cup a soup gestuurd en hieronder vind je het antwoord van cup a soup.
Het spijt ons dat u teleurgesteld bent over de vernieuwde smaak van Cup-a-Soup. Graag leggen wij u in deze email de achtergronden uit van de verandering.

Cup-a-Soup is een soep gemaakt op basis van gedroogde ingrediënten die wij met zorg geselecteerd hebben. Door nu de pure smaak van onze ingrediënten (zoals tomaten, champignons en prei) als basis te nemen en daaraan niet langer smaakversterkers toe te voegen, hebben we onze soepen een meer natuurlijke smaak gegeven.

Daarnaast spant Unilever, het moederbedrijf van Cup-a-Soup, zich in om voor eind 2010 het zoutgehalte in haar producten te verlagen om zo een dagelijkse inname van 6 gram zout per persoon mogelijk te maken. We eten in Nederland namelijk op dit moment gemiddeld ongeveer 9 gram zout per dag. Dit is ruim boven het advies van de Gezondheidsraad (6 gram). In een aanzienlijk aantal van onze nieuwe Cup-a-Soup recepturen hebben we nu dan ook het zout gereduceerd, wat samen met het niet langer toevoegen van smaakversterkers invloed kan hebben op uw smaakbeleving. We kunnen ons dan ook voorstellen dat u aan deze nieuwe smaak moet wennen of mogelijk de oude samenstelling lekkerder vindt.

Wel willen we u attenderen op het feit dat door de gemaakte aanpassingen nu alle 22 smaken het Ik Kies Bewust logo mogen dragen. Producten met dit logo voldoen aan internationale aanbevelingen voor gezondere voeding met minder verzadigd vet, suikers en zout (natrium). Mocht u meer informatie over Ik Kies Bewust willen hebben, kunt u terecht op http://www.ikkiesbewust.nl.

Tenslotte willen we nog aangeven dat we bij de veranderingen niet over één nacht ijs zijn gegaan. We hebben de vernieuwde producten in verschillende fases uitgebreid getest bij het Nederlandse publiek. Pas nadat de producten positief werden beoordeeld, hebben we ze ook echt in de supermarkt geïntroduceerd. Daarom vinden we het natuurlijk extra jammer dat u teleurgesteld bent.

Wij bedanken u voor de door u genomen moeite ons over uw bevindingen te informeren.

Ulbe

Re: verbeterde smaken van cup a soup

Ongelezen bericht door Ulbe »

Bij ons op het werk hebben we koffieautomaten staan en een soepautomaat van Cup a Soup,

Wanneer je een kopje soep neemt kun je het beste 2x op het knopje drukken van de soepautomaat, anders is het een waterig bakje,

Misschien is een optie om wanneer u de pakjes soep thuis heeft staan 2x een pakje soep in uw mok te legen, de smaak wordt sterker of eventueel wat zout bijvoegen,

Indien dit niet helpt een ander merk soep kiezen,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Ken88

Ongelezen bericht door Ken88 »

Blijkbaar willen ze niet begrijpen dat de consument niet tevreden is, daarom ben ik met een actie begonnen, via hyves.

http://vernieuwdecupasoup.hyves.nl (zodra we een heleboel leden hebben, mailen of bellen we opnieuw)

Wat de tomatensoep betreft... Dat heeft niets te maken met minder zout of smaakversterkers... Ze hebben er gewoon groentesoep van gemaakt. :(

maybe

Ongelezen bericht door maybe »

fgijbels schreef:Wat vind u van de verbeterde smaken van cup a soup? Ik vind hem niet meer te drinken.
Nou dan drink je geen cup a soup meer. probleem ook opgelost. Als ik iets niet lekker vind eet of drink ik het gewoon niet meer. Makkelijk zat. Ik vind senseo ook niet om te zuipen daarom drink ik het ook niet.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Alles wordt op smaak gebracht met zout en peper etc.
Eet eens een eitje met en zonder zout, verschil van dag en nacht.
Dus gewoon op smaak brengen.
Vind het argument van minder zout in onze producten wel
goed.veel zout is nml niet gezond en je gaat er van zuipen
wat ook weer slecht is. :wink:

Gesloten