Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart
Geplaatst: 12 okt 2009 15:13
Dit is de volledige inhoud van mijn topic op het t-mobile forum, echter dat wordt telkens verplaatst door de beheerders of moet ik verzoeken om het terug te plaatsen, daarom plaats ik hem hier nogmaals. graag ook eventueel advies van jullie gewenst in deze kwestie, ik weet het niet meer.
edit: huidige locatie van dit topic @ het t-mobile forum, klik hier mijn topic is hiermee samengevoegd door de forum moddereters van t-mobile, ondanks dat het daar los van staat.
Ik ben niet de enige met dit soort problemen, het hele t-mobile forum staat ermee vol.
Alvast bedankt!
--------------------------------------------------------------------------------------
Na jaren tevreden klant geweest te zijn begint mijn geduld op te raken, dit is de zoveelste keer dat T-Mobile een klacht niet serieus lijkt te nemen
eerst even de geschiedenis:
MDA Vario:
eerder al met een MDA Vario die kapot gegaan was tijdens het flashen naar een nieuwere firmware die niet gerepareerd werd ivm waterschade. Second opinion was nergens mogelijk omdat Solid Vision de garantie verzegeling niet had terug geplaatst. Ook de gemaakte kosten zijn nooit vergoed. Ondanks meerdere belletjes met antwoorden van "dan brengt u hem toch naar zo'n GSM winkeltje in de stad”, gewoon ophangen omdat het te moeilijk werd voor ze. Tot je met een kluitje het riet insturen.
Ook is dit nooit afgemeld vanuit T-Mobile.
En dan nu dus het volgende:
Belstatus:
de Belstatus is niet meer beschikbaar, de kosten zijn totaal niet meer te beheersen, extra kosten zijn zo gemaakt. Klacht wordt totaal niet serieus genomen bij de helpdesk en ze sturen je met het bekende kluitje het riet in.
Dekking: 3g/HSDPA
de 3g/hsdpa dekking in mijn omgeving (Oegstgeest, Postcode 2341KX) is laatste tijd heel erg slecht, bij gebruik geen streepjes/terug schakelen naar GSM/GPRS.
Ik heb nu dus alweer 2 maal in korte tijd een klacht ingediend m.b.t. de 3g/hsdpa dekking in mijn postcode gebied.
Eerste keer:
de eerste melding kwam terug met de mededeling dat binnenshuis de dekking niet gegarandeerd wordt dit terwijl ik expliciet gemeld had dat het om mijn omgeving gaat. Zowel binnen als buiten.
Tweede keer:
Vervolgens dus nogmaals ingediend, en melding kwam terug met de mededeling dat er 3 masten in de directe omgeving staan (binnen 200 meter hemelsbreed) en de dekking gewoon niet slecht kan zijn.
voor GSM/GPRS is dit idd zo, maar voor 3g/HSDPA is het signaal zo slecht dat het toestel geen streepjes geeft, bij bellen is de kwaliteit slecht, en hapert het. ook schakelt het toestel regelmatig tussen gsm en 3g. hierdoor worden er regelmatig gesprekken verbroken. dit gebeurt zowel binnen als buiten, op de weg en in de buurt (binnen de driehoek van de 3 gsm masten)
En nu?
ik zit nu alweer een week te wachten op een nieuwe set simkaarten wat het probleem zou moeten oplossen, ik heb nu een dualsim waar ik extra voor heb betaald paar jaar terug, en hoop dus ook dat ik weer een dualsim set krijg,
ik vrees echter dat dit het probleem niet op gaat lossen aangezien een kruistest met mijn Xperia x1, een prepaid sim en mijn oude Vario 3 ook geen verschil liet zien in bereik en gedrag. dit heb ik al aangegeven bij het eerste gesprek. ook de 2e x en het gesprek met de afdeling die terug belde heb ik hier al melding van gemaakt.
Hoe verder?
Aangezien mijn huidige contract nog 1.5 jaar loopt hoop ik dat T-Mobile het netwerk probleem nou eens serieus gaat nemen. Ik ga het probleem hierna schriftelijk indienen, aangetekend verstuurd. Met hierin een gesteld ultimatum. Is de belstatus dan niet beschikbaar of geeft 3g/HSDPA dan nog problemen, dan verzoek ik of mijn contract omzet kan worden naar prepaid. Dit zodat ik niet gelijk GSM loos ben, maar op het gemak kan gaan zoeken naar een andere echte provider. KPN of Vodafone.
edit: huidige locatie van dit topic @ het t-mobile forum, klik hier mijn topic is hiermee samengevoegd door de forum moddereters van t-mobile, ondanks dat het daar los van staat.
Ik ben niet de enige met dit soort problemen, het hele t-mobile forum staat ermee vol.
Alvast bedankt!
--------------------------------------------------------------------------------------
Na jaren tevreden klant geweest te zijn begint mijn geduld op te raken, dit is de zoveelste keer dat T-Mobile een klacht niet serieus lijkt te nemen
eerst even de geschiedenis:
MDA Vario:
eerder al met een MDA Vario die kapot gegaan was tijdens het flashen naar een nieuwere firmware die niet gerepareerd werd ivm waterschade. Second opinion was nergens mogelijk omdat Solid Vision de garantie verzegeling niet had terug geplaatst. Ook de gemaakte kosten zijn nooit vergoed. Ondanks meerdere belletjes met antwoorden van "dan brengt u hem toch naar zo'n GSM winkeltje in de stad”, gewoon ophangen omdat het te moeilijk werd voor ze. Tot je met een kluitje het riet insturen.
Ook is dit nooit afgemeld vanuit T-Mobile.
En dan nu dus het volgende:
Belstatus:
de Belstatus is niet meer beschikbaar, de kosten zijn totaal niet meer te beheersen, extra kosten zijn zo gemaakt. Klacht wordt totaal niet serieus genomen bij de helpdesk en ze sturen je met het bekende kluitje het riet in.
Dekking: 3g/HSDPA
de 3g/hsdpa dekking in mijn omgeving (Oegstgeest, Postcode 2341KX) is laatste tijd heel erg slecht, bij gebruik geen streepjes/terug schakelen naar GSM/GPRS.
Ik heb nu dus alweer 2 maal in korte tijd een klacht ingediend m.b.t. de 3g/hsdpa dekking in mijn postcode gebied.
Eerste keer:
de eerste melding kwam terug met de mededeling dat binnenshuis de dekking niet gegarandeerd wordt dit terwijl ik expliciet gemeld had dat het om mijn omgeving gaat. Zowel binnen als buiten.
Tweede keer:
Vervolgens dus nogmaals ingediend, en melding kwam terug met de mededeling dat er 3 masten in de directe omgeving staan (binnen 200 meter hemelsbreed) en de dekking gewoon niet slecht kan zijn.
voor GSM/GPRS is dit idd zo, maar voor 3g/HSDPA is het signaal zo slecht dat het toestel geen streepjes geeft, bij bellen is de kwaliteit slecht, en hapert het. ook schakelt het toestel regelmatig tussen gsm en 3g. hierdoor worden er regelmatig gesprekken verbroken. dit gebeurt zowel binnen als buiten, op de weg en in de buurt (binnen de driehoek van de 3 gsm masten)
En nu?
ik zit nu alweer een week te wachten op een nieuwe set simkaarten wat het probleem zou moeten oplossen, ik heb nu een dualsim waar ik extra voor heb betaald paar jaar terug, en hoop dus ook dat ik weer een dualsim set krijg,
ik vrees echter dat dit het probleem niet op gaat lossen aangezien een kruistest met mijn Xperia x1, een prepaid sim en mijn oude Vario 3 ook geen verschil liet zien in bereik en gedrag. dit heb ik al aangegeven bij het eerste gesprek. ook de 2e x en het gesprek met de afdeling die terug belde heb ik hier al melding van gemaakt.
Hoe verder?
Aangezien mijn huidige contract nog 1.5 jaar loopt hoop ik dat T-Mobile het netwerk probleem nou eens serieus gaat nemen. Ik ga het probleem hierna schriftelijk indienen, aangetekend verstuurd. Met hierin een gesteld ultimatum. Is de belstatus dan niet beschikbaar of geeft 3g/HSDPA dan nog problemen, dan verzoek ik of mijn contract omzet kan worden naar prepaid. Dit zodat ik niet gelijk GSM loos ben, maar op het gemak kan gaan zoeken naar een andere echte provider. KPN of Vodafone.