Pagina 1 van 2

DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 12 okt 2009 16:57
door mfocke
Op 9 september een brief gekregen dat debitel overgenomen was door KPN.
Fijn dacht ik daar zit ik op te wachten! :(
Ik kon kiezen: (ik citeer de brief)
Natuurlijk is de keus aan u. Bent u op zoek naar een alternatief of wilt u bij debitel blijven (einde citaat).
Ik wil dus bij debitel blijven en bel het klantenservice nummer van debitel om dit mee te delen. Ik krijg een vriendelijke vrouw aan de telefoon die zegt dat ze alles in orde gaat maken. Ik had het toen al kunnen weten. Ze was gewoon te vriendelijk!
Vandaag blijk ik toch over gegaan te zijn naar KPN. Ik bel debitel klantenservice en krijg te horen dat ze van niets weten..... bel maar naar KPN.
dus de klantenservice van KPN gebeld en deze zeggen "HELAAS U ZIT NU VAST AAN KPN" tot eind augustus 2011 maar liefst!

Ik moet zeggen dat ze hier beter iets aan gedaan hadden in de nieuwe telecom wet. Het is toch te achterlijk voor woorden dat je actie moet ondernemen op een brief als je het zelfde wilt houden! Ik zou het normaler vinden dat je alles bij het zelfde laat en pas moet bellen als je iets anders wilt.

Ik wilde al nooit iets met de KPN te maken hebben en nu weet ik weer waarom.
Ze manipuleren de boel zodanig dat het altijd in hun voordeel uitkomt. Was in 1994 ook al zo (was m'n vorige negatieve ervaring met die club).

Hebben meer mensen dit probleem ook? Of ben ik nu de enige die me er bijg##### voelt?

Re: DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 12 okt 2009 20:37
door Ulbe
Heb ook een telefoontje van Debital gekregen van mijn moeder, die had dit toestel in een hete hei gekocht en er nooit meer wat mee gedaan,

Het toestel is gekocht via Debitel in een telefoonzaak, maar de provider is gewoon KPN,

Het toestel is nu meer dan een jaar oud en wacht al maanden op een unlockcode van KPN, want Debitel geeft zelf geen service en stuurt direct door naar Debitel,

Helaas al een paar maanden verder maar nooit geen reactie gekregen van KPN, ze slapen daar nog zeker..., :evil:

Wel is de netwerk kwaliteit goed van KPN, maar dat is waarschijnlijk ook het enige..., als het op serviceverlening aankomt bij mobile telefoons dan is het huilen met de pet op, :cry:

In uw situatie de tijd uitzitten bij KPN, en evt. direct switchen naar een andere provider,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Re: DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 23 okt 2009 21:26
door envanloo
Ik heb ook net zo'n brief gehad met de vraag om te bellen als ik het Debitel abonnement wil aanhouden ipv een omzetting naar een KPN/Telfort abonnement.

Ik heb een abonnement voor 7,95 euro voor 200 belminuten of 400 SMS. Na omzetting blijft voor hetzelfde bedrag maar 200 belminuten maar dan plus 100 SMS over. Echter bij een huidig gemiddeld verbruik van 300 SMS gaat dit scheef en kost het veel meer na de overstap!

Je krijgt er een nieuwe SIM-kaart bij, en als je die in het apparaat stopt ga je akkoord met de Algemene Voorwaarden en het nieuwe abonnement.

Zo moet dat niet mogen natuurlijk. Na de bijdrage van iemand dat het telefoontje naar Debitel leidde tot omzetting terwijl de schrijver van die bijdrage dat niet wilde, ben ik benieuwd wat mij gaat overkomen.

Robert van Loo

Re: DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 26 okt 2009 12:19
door Maria van debitel
Beste M Focke,

U geeft aan dat u aan ons kenbaar heeft gemaakt dat u niet over wilde stappen naar KPN, wat helaas toch gebeurd is. Dit is erg vervelend en wij hopen dan ook samen met u tot een oplossing te komen en vragen u contact op te nemem met ons, via het mail adres [email protected] zodat wij contact met u op kunnen nemen en vervolgens tot een oplossing kunnen komen.

Re: DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 26 okt 2009 12:41
door mfocke
Het lijkt erop dat alles soepel is opgelost... KPN heeft mijn abo direct stop gezet.
Ik heb de medewerker 3x gevraagd wat me dit ging kosten. Tot 3x toe was het antwoord NIETS. Laten we even afwachten of er geen lijken meer uit de kast komen vallen. De mededeling van KPN was na wat aandringen heel simpel. KPN heeft contractbreuk gepleegd en dit is de reden dat ik van het abo af kan.

Ik hou iedereen verder op de hoogte.

Re: DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 26 okt 2009 21:03
door robertlogger
KPN maakt hier gebruik van opt-out, hetgeen op zijn minst discutabel is. Ik heb KPN er al op aangesproken, en ook aangegeven dat ik geen gebruik wil maken van de diensten van KPN, omdat men mij anders met "aanbiedingen" zou blijven bestoken. Diegenen die wel over willen stappen naar KPN moeten goed op de algemene voorwaarden letten. KPN rekent per minuut af en mag tijdens de contracttermijn de tarieven wijzigen.

Re: DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 06 nov 2009 16:14
door Hoppers Bite
Ook wij ontvingen deze brief en na heel veel soebatten gaf KPN toe dat mijn vrouw en ik het contract niet hoefden te accepteren. Ik zou per onmiddellijke ingang contractsvrij zijn en mijn nummers kunnen meenemen naar een andere provider. Of ze dat even wilden bevestigen per mail, vroeg ik. Nee, was het resolute antwoord van de KPN-medewerkster aan de andere kant van de lijn. KPN maakte voor mij een uitzondering en die uitzondering wilde ze niet zwart of wit stellen. Ik moest haar geloven dat KPN woord zou houden, drukte ze mij op het hart. Na het noteren van haar naam (goddank!) hing ik op en sloot een nieuw contract af bij Vodafone via een webshop.

Dat was drie weken geleden.

Inmiddels ben ik vier telefoontjes met KPN verder. En vanochtend bereikte mijn frustratie een zinderend hoogtepunt.

KPN heeft namelijk al twee maal geweigerd mijn contract te ontbinden als Vodafone nummerportatie aanvroeg. Beide keren werd ik gehouden aan het oorspronkelijke Debitel-contractstermijn tot begin november 2010. De eerste keer dat ik KPN om opheldering vroeg, gaven ze aan dat ze een 'domme fout' hadden gemaakt en dat het nu wel goed moest gaan als Vodafone zou aangeven dat mijn contract per direct kon worden opgezegd.

Toen ik vanochtend te horen kreeg dat Vodafone ondanks alle instructies wederom nul op het rekest had gekregen, was ik ontzettend boos. Eerst mij aan een contract willen houden waar ik geen handtekening onder heb gezet, dan een domme fout maken en vervolgens niet in staat zijn die domme fout te herstellen. Hoe blond kun je zijn?

Kreeg een enorm nurkse medewerker aan de lijn die aanvankelijk niet echt van zins leek om mij te helpen omdat ik het klantnummer niet bij de hand had. Toen ik hem na veel aandringen zover had dat hij mij ging zoeken op mijn telefoonnummer, wilde hij perse dat ik mezelf identificeerde met ‘het opgegeven nummer van het identiteitsbewijs’ omdat hij mij anders officieel niet mocht helpen en hij zich graag aan de regels hield. Aangezien ik in de auto zat en niet onmiddellijk kon stoppen, opperde ik nog om alle andere gegevens van mij aan hem te overleggen (bankrekening nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer, initialen) zodat hij kon vaststellen dat 'ik' ook daadwerkelijk 'ik' was. Maar als hij daarmee akkoord zou gaan, stelde de KPN'er, zou hij ontslagen kunnen worden.

Daarop repliceerde ik hem dat ik zijn principiële uitvoering van het protocol wel begreep maar dat ik officieel niet eens een contract had met KPN - en KPN dus niet op alle vlakken zo principieel was. ‘Oh jawel’, stelde hij. Ik: ‘Mag ik dan een kopie van mijn contract hebben waarop mij handtekening staat?’

Daarop werd het stil en vond meneer het nodig om onwaarschijnlijk bot tegen mij te doen. Nou, dat kon ik ook prima, bot zijn. Het werd daardoor een erg onaangenaam en zeer ontspoord gesprek. Uiteindelijk draaide de discussie natuurlijk helemaal vast waarop ik het gesprek zelf maar beëindigde door te stellen dat het zinloos was om met een ongekend incapabele medewerker van KPN (… ja, ik was echt bloedjelink :( ) te discussiëren.

Vervolgens onmiddellijk opnieuw KPN gebeld en kreeg toen een zeer vriendelijke dame aan de lijn die mij wèl héél professioneel hielp en het KPN-probleem niet bij mij neerlegde, maar dat zelf oploste. Op hoop van zege doet Vodafone nu voor de derde maal een poging. Zou het dan nu eindelijk lukken?

KPN heeft voor mij in elk geval afgedaan. En dat komt niet alleen door het botte klantcontact van mijn eennalaatste telefoontje, maar vooral doordat de organisatie weinig sjiek opereert.

Re: DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 06 nov 2009 18:49
door robertlogger
Het voorgaande is wederom een opt-out. Iedere rechter maakt hier gehakt van. Ik hoor graag het vervolg!

Re: DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 07 nov 2009 21:54
door Hoppers Bite
Dat het een wraakbaar opt-out was, dat staat ook voor mij vast. Maar die nurkse kerel bij KPN stelde dat dat 'onzin' was en daagde mij uit om 'dan maar naar de rechtbank te gaan' als 'het allemaal zo goed weet meneer'.

Ik heb niet eens op die arrogante opmerking gereageerd. Keep you informed!

Re: DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 10 nov 2009 15:52
door Maria van debitel
Hoppers Bite schreef:Dat het een wraakbaar opt-out was, dat staat ook voor mij vast. Maar die nurkse kerel bij KPN stelde dat dat 'onzin' was en daagde mij uit om 'dan maar naar de rechtbank te gaan' als 'het allemaal zo goed weet meneer'.

Ik heb niet eens op die arrogante opmerking gereageerd. Keep you informed!
Graag vragen wij u contact op te nemen met ons, via het mail adres [email protected], zodat we samen met u tot een oplossing kunnen komen.

Re: DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 13 nov 2009 23:58
door robertlogger
Heet van de naald.
Ik heb net een brief ontvangen dat mijn abonnement vóór 9 december opgezegd moet zijn, anders ga ik op 12 december alsnog over op KPN. Hoewel het abonnement op het eerste gezicht aantrekkelijk lijkt, is deze aanbieding niet netjes. Terwijl de mensen die direct overgingen, een 120 minutenabonnement kregen aangesmeerd voor 10,50 per maand, krijgen de weigeraars een 240 minutenabonnement voor 4,95. Op zijn zachtst gezegd een vreemde zaak. Sowieso kan ik mij niet vinden in de Algemene Voorwaarden van KPN, waarin onder andere staat dat KPN de tarieven tussentijds mag wijzigen.
Met deze firma wil ik zo min mogelijk te maken hebben.

Re: DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 16 nov 2009 16:24
door Maria van debitel
In het geval dat KPN de tarieven tussentijds gaat wijzigen, wordt u altijd op de hoogte gehouden van deze wijziging.
Mocht u overstappen naar KPN en u komt tot de conclusie dat u toch niet wilt blijven bij KPN, om welke reden dan ook, dan heeft u 1 maand opzegtermijn en kunt u nummerbehoud via uw nieuwe provider aanvragen.

Re: DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 16 nov 2009 16:57
door robertlogger
@Maria. Ter correctie. De aanvraag voor nummerbehoud moet vóór 9 december zijn ingediend, waarna de dienstverlening van Debitel op 12 december gestaakt zal worden.
Dat ik natuurlijk niet op KPN zal overstappen heeft twee redenen. KPN hanteert, zoals in de jaren '80 gebruikelijk was, tikken, die één minuut duren. De andere providers rekenen vaak de eerste minuut aan, maar rekenen daarna per seconde af.
KPN mag de tarieven volgens de algemene voorwaarden verhogen, waarbij je niet kunt opzeggen.
Overigens ten derde is het ongebruikelijk om zo met de klanten om te gaan. Ik heb meerdere keren een overname meegemaakt, waarbij ik mijn oude contract gewoon kon uitdienen.
Wrang blijf ik het vinden dat ik, als lastige klant, een beter aanbod krijg dan de mensen die wel naar KPN geluisterd hebben, en al zijn overgestapt.
Overigens is excuses van Debitel aan de firma Easy-Phone uit Malden op zijn plaats. Deze firma wist een tijd geleden al te melden dat Debitel op 15 januari zou worden opgeheven. Vervolgens is deze firma op gruwelijke wijzen ten schande gemaakt, en komt Debitel zelf met de melding dat men gaat stoppen op..... 15 januari.

Re: DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 16 nov 2009 17:09
door Hoppers Bite
Het kon natuurlijk niet goed gaan. Van onze twee contracten hebben ze er afgelopen vrijdag maar één vrijgegeven... KPN ten voete uit!

:(

Kreeg vanochtend een belletje van KPN. 'Maria van Debitel' had haar werk keurig gedaan (echt!) en dus belde een van haar collega's mij op voor een ja-wat-voor-een-soort-gesprek-eigenlijk. Zat ergens tussen mea culpa en informerend in. Meneer was zéér keurig, begripvol en deelde mijn ontreddering. 'Ik begrijp er helemaal niets van', stelde hij vast nadat hij mijn relaas had gehoord en alle aantekeningen in de het systeem had doorgeploegd. 'Maar als het goed is moet u nu ook het andere nummer vrij kunnen meenemen. Ik heb uw einde contractsdatum vanochtend handmatig naar vandaag bijgesteld.'

Ik geloof niet meer in KPN. Op die rare, nurkse kerel na heb ik allemaal aardige mensen gesproken. Maar of ze werken met inferieure softwarepakketten, of ze zijn niet goed opgeleid. Gek word je van die groene Haagse reus!

Re: DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 16 nov 2009 17:24
door robertlogger
Ik heb net ook nog maar even voor de zekerheid de klantenservice gebeld. De medewerker bleek niet op de hoogte van de brief, en wilde mij voorhouden dat ik pas aan het einde van het contract weg mocht. De arme man gaat contact opnemen met zijn supervisor.

Re: DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 17 nov 2009 16:15
door Ben van debitel
Hoppers Bite schreef:Het kon natuurlijk niet goed gaan. Van onze twee contracten hebben ze er afgelopen vrijdag maar één vrijgegeven... KPN ten voete uit!

:(

Kreeg vanochtend een belletje van KPN. 'Maria van Debitel' had haar werk keurig gedaan (echt!) en dus belde een van haar collega's mij op voor een ja-wat-voor-een-soort-gesprek-eigenlijk. Zat ergens tussen mea culpa en informerend in. Meneer was zéér keurig, begripvol en deelde mijn ontreddering. 'Ik begrijp er helemaal niets van', stelde hij vast nadat hij mijn relaas had gehoord en alle aantekeningen in de het systeem had doorgeploegd. 'Maar als het goed is moet u nu ook het andere nummer vrij kunnen meenemen. Ik heb uw einde contractsdatum vanochtend handmatig naar vandaag bijgesteld.'

Ik geloof niet meer in KPN. Op die rare, nurkse kerel na heb ik allemaal aardige mensen gesproken. Maar of ze werken met inferieure softwarepakketten, of ze zijn niet goed opgeleid. Gek word je van die groene Haagse reus!
Het is goed om te horen dat wij uw hebben kunnen helpen, wij wensen u dan ook veel succes bij de nieuwe provider. Mogen er nog vragen zijn dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Re: DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 17 nov 2009 16:17
door Ben van debitel
robertlogger schreef:Ik heb net ook nog maar even voor de zekerheid de klantenservice gebeld. De medewerker bleek niet op de hoogte van de brief, en wilde mij voorhouden dat ik pas aan het einde van het contract weg mocht. De arme man gaat contact opnemen met zijn supervisor.
Het is verevelend om te lezen dat er onduidelijkheid is onstaan, graag vraag ik u om contact met ons op te nemen via het volgende mail adres: [email protected]

Re: DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 17 nov 2009 16:29
door robertlogger
@Ben. Bij mij is geen onduidelijkheid. In de brief die ik heb staat zwart op wit dat Debitel per 15 januari stopt en ik per 9 december opgezegd moet hebben. De brief bleek onbekend bij de Debitel-klantenservice. Ik bood aan deze brief door te faxen.
Volgens dezelfde brief zal KPN nog contact met mij opnemen.
Wordt dus vervolgd.

Re: DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 17 nov 2009 16:58
door robertlogger
Het vervolg ging iets sneller. Debitel/KPN stuurt mij net een mailtje dat mijn aansluiting per 13/12 wordt beëindigd.

Re: DEBITEL >>>>KPN

Geplaatst: 17 nov 2009 22:34
door Hoppers Bite
Ben van debitel schreef:
Het is goed om te horen dat wij uw hebben kunnen helpen, wij wensen u dan ook veel succes bij de nieuwe provider. Mogen er nog vragen zijn dan kunt u altijd contact met ons opnemen.
Beste Ben,

Ik denk dat je mijn bericht nogmaals moet lezen... Ik ben dus nog helemaal niet uit de brand.

Van mijn twee identieke contracten is er één door KPN vrijgegeven en de ander om een duistere reden niet. Ik worstel dus nog altijd met KPN. En als ik een email - vanmiddag naar mij verstuurd door de (geweldige) helpdesk van telefoonkopen.nl, waar ik mijn contracten heb afgesloten - goed begrijp, is het vandaag ook niet gelukt om mij geporteerd te krijgen. Morgen gaan ze het opnieuw proberen. Ik heb hen alle namen gegeven van de mensen waarmee ik heb gesproken. Maar het is natuurlijk te gek voor woorden dat ik (én Vodafone én telefoonkopen.nl) al zo gruwelijk veel tijd moet besteden om ervoor te zorgen dat KPN doet wat ze moet doen: haar afspraken nakomen.

Eens?