Pagina 1 van 1

Telfort, foutje.. even €200 betalen door hun fout..

Geplaatst: 13 okt 2009 00:15
door jef1987
Door een fout in het systeem van Telfort zit ik nu 2 maanden lang al met rekeningen van €111 maand augustus en €95 maand september.
dit komt omdat ik mijn belminuten heb verhoogd naar 400 minuten, wat in het systeem verkeerd is gegaan en nu 2 maal 400 minuten( 2 maal 40 euro) worden berekend per maand op mijn rekeningen.
Hier heb ik zelf achteraan moeten bellen (voor 35 cent per minuut) naar de "klantenserive" van Telfort.
Die vertelde mij dat het probleem opgelost zou worden, maar dat ik wel eventjes de €111 en €95 moest betalen, anders liep ik de kans afgesloten te worden! Dit is voor een student gewoon zeeeer lastig te betalen, maar daar was geen begrip voor, want ik moest gewoon betalen, "de regels van Telfort".
Uiteindelijk wel na veel bellen( misschien 20 euro verbelt aan de klantenservice) en 4 mailtjes naar de klachten administratie, is eruit gekomen dat het nu is opgelost, nou ik ben benieuwd of Telfort echt zo slim is, tot nu toe dien ik nog steeds de €95 op te hoesten die ik gewoon niet heb(die €111 heb ik moeten lenen), mijn normale rekening zou ongeveer €40 bedragen, dat is normaal voor een student, en daardoor kan je als student zijnde ernstig financiele problemen krijgen, maar door de "regels van Telfort" moet er gewoon betaald worden...
Kortom geen begrip van Telfort, zelf achter de zaak aanzitten, telkens weer doorverwijzing naar de klachtenafdeling ( die alleen via de mail te bereiken is). Ik ben het zat met Telfort, ik ben 3 jaar lang klant daar, nooit heb ik problemen gehad, ze konden altijd netjes incasseren en nu duurt het 2 maanden om 1 simpel probleem op te lossen en dien ik als student zijnde even €200 op te hoesten... sorry hoor Telfort, zeer onder de maat, en nu kan ik ook nieteens me rekening online bekijken, nou in april is het klaar, de groeten met de flut provider!

Re: Telfort, foutje.. even €200 betalen door hun fout..

Geplaatst: 13 okt 2009 09:50
door Glow
Als ik jou was zou ik gewoon vragen of ze je een schadevergoeding betalen vanwege de geleden schade die door hun is gekomen. om bv een maand vergoeding. Je bent hierdoor in andere problemen geraakt dus een vergoeding van telfort is wel op z'n plaats..

Re: Telfort, foutje.. even €200 betalen door hun fout..

Geplaatst: 13 okt 2009 10:04
door vipserv
dit is weer een standaard verhaal verkeerd factureren. ik zou kosten wat het kost betalen, bel de klantenservice op, en vraag om een betalings regeling. kan dit niet, dan kan je hiervoor lenen bij een ander bedrijf. doe dit wel met medeweten van telfort, sta er op dat dit vastgelegd wordt in het dossier, spreek af dat je een mail stuurt met daarbij een kopie van de polis van de lening. spreek af met de afdeling dat ze zodra het geld binnen is de rekeningen doornemen, en wijs ze dus ook op de fout, en sta er op dat dit direct gecorrigeerd wordt.

als de administratie het gecorrigeert heeft en je volgende maandelijkse factuur weer klopt, neem dan weer contact met ze op en vraagt om compensatie van het te veel betaalde bedrag inclusief de eventuele rente/afkoop die jij moet betalen voor het aflossen van de lening.

lukt het niet om een lening af te sluiten, of om een betalings regeling te krijgen, stuur dan een aangetekende brief naar de klachten afdeling met het verzoek om je abbonnement te corrigeren en het te veel betaalde bedrag terug over te maken

In alle redelijkheid zullen ze toch hun geld willen, al dan niet terecht, dus probeer echt eerst te betalen voor je het aan gaat vechten. dit maakt je positie namelijk sterker.

succes.

Re: Telfort, foutje.. even €200 betalen door hun fout..

Geplaatst: 14 okt 2009 08:57
door Telfort webcare
@jef1987

Graag zoek ik voor u uit wat er aan de hand is. In een reactie kunt u uw klantnummer kenbaar maken. Vervolgens ben ik u verder van dienst.

Daphne

Re: Telfort, foutje.. even €200 betalen door hun fout..

Geplaatst: 14 okt 2009 12:12
door HdG
vipserv schreef: ........
In alle redelijkheid zullen ze toch hun geld willen, al dan niet terecht, dus probeer echt eerst te betalen voor je het aan gaat vechten. dit maakt je positie namelijk sterker.

succes.
Hoewel het je niet echt sterker maakt, maakt het je in elk geval niet zwakker. Voordat je het weet melden ze je aan voor een BKR registratie en dan ben je echt verder van huis.

Kijk maar eens op dit forum rond. Dan kom je tot de conclusie dat Telfort een (1) grote vijand heeft, en dat is hun eigen klant.

Het enige wat je op de been kan houden is dat dit soort bedrijven er een keer onderdoor moeten gaan. Klanten blijvend schofferen kan nu eenmaal niet in de deze markt.

Re: Telfort, foutje.. even €200 betalen door hun fout..

Geplaatst: 14 okt 2009 15:32
door vipserv
@ HdG voor telfort maakt het idd niet uit, want die geven je gewoon een negatieve BKR registratie.

hierdoor sta je in de toekomst zwakker als je van telfort af bent. mogelijk nemen andere providers je niet aan als klant ivm de wanbetalings status bij de BKR.

Re: Telfort, foutje.. even €200 betalen door hun fout..

Geplaatst: 14 okt 2009 20:25
door jef1987
Telfort webcare schreef:@jef1987

Graag zoek ik voor u uit wat er aan de hand is. In een reactie kunt u uw klantnummer kenbaar maken. Vervolgens ben ik u verder van dienst.

Daphne


Ik voel me eindelijk een beetje serieus genomen...
een klantnummer heb ik niet, omdat ik niet op mijn telfort kan komen,
en ik heb het niet bij de hand, wel heb ik een incident nummer van de email wisselingen. Incident: 090923-000495

Groetjes
Jeffrey

Re: Telfort, foutje.. even €200 betalen door hun fout..

Geplaatst: 14 okt 2009 20:28
door jef1987
jef1987 schreef:
Telfort webcare schreef:@jef1987

Graag zoek ik voor u uit wat er aan de hand is. In een reactie kunt u uw klantnummer kenbaar maken. Vervolgens ben ik u verder van dienst.

Daphne


Ik voel me eindelijk een beetje serieus genomen...
een klantnummer heb ik niet, omdat ik niet op mijn telfort kan komen,
en ik heb het niet bij de hand, wel heb ik een incident nummer van de email wisselingen. Incident: 090923-000495

Groetjes
Jeffrey
Tot mijn verbazing kan ik wel nu op mijn Telfort. hierbij mijn klant nr. 2340659

Re: Telfort, foutje.. even €200 betalen door hun fout..

Geplaatst: 20 okt 2009 19:08
door jef1987
ondertussen nog steeds niets vernomen van Telfort, ook van Daphne niet.. Telfort, maakt communicatie, maar laat ze maar eens eerst oefenen in de communicatie *zucht*

Re: Telfort, foutje.. even €200 betalen door hun fout..

Geplaatst: 23 okt 2009 10:37
door Telfort webcare
@jef1987

Allereerst mijn excuses dat ik u niet eerder heb geïnformeerd dat uw klacht is afgehandeld door onze backoffice. Op 7 oktober hebben zij u per mail bericht dat de dubbele 400 minutenbundel met terugwerkende kracht is beëindigd. Op de eerstvolgende factuur zijn alle correcties zichtbaar.

Daphne

Re: Telfort, foutje.. even €200 betalen door hun fout..

Geplaatst: 27 okt 2009 16:50
door hkansjes
nou ik ben nog maar net klant bij telfort en de eerste rekening loopt al meteen mis! een rekening van 175 euro terwijl ik 15,95 moet betalen.
mijn sms bundel kon ik niet afsluiten bij de het telefonische belletje voor een nieuwe abonnement te nemen dit moest bij binnen komst van mijn simkaart meteen gebeuren bij mijn telfort. na binnenkomst heb ik dit meteen gedaan en dat is blijkbaar niet doorgekomen...nu zit ik in de trobbels met een vette rekening nu email

Hartelijk dank voor uw reactie op onze e-mail.

Voor het abonnement onder telefoonnummer ...... is er inderdaad later een sms bundel toegevoegd. Deze 1000 sms bundel is echter pas per 19 oktober van start gegaan.

Nadat uw abonnement is aangesloten, kunt u de eerste 30 dagen geen bundel toevoegen. Hierdoor is uw sms bundel van 1000 smsjes pas per 19 oktober van start gegaan.

Overigens kunt u wel altijd bij een Sim Only bundel een sms bundel aansluiten. Dit betekend dat u al voor de 1000 sms bundel had kunnen kiezen, toen u bent benaderd voor een Telfort abonnement.

Wij kunnen de startdatum van uw sms bundel niet veranderen. Omdat uw sms bundel pas per 5 oktober is aangevraagd, is deze uiteindelijk per 19 oktober van start gegaan.

Hiermee hopen wij u voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u dit in een volgende e-mail aan ons mededelen.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

ja deze bundel heb ik meten na overleg medewerker opnieuw aan gevraagd maar over de eerdere zeggen ze niks meer ...
jeetje wat staat mij nog allemaal te wachten???

Re: Telfort, foutje.. even €200 betalen door hun fout..

Geplaatst: 27 okt 2009 17:05
door Telfort webcare
@hkansjes

U hoeft zich geen zorgen te maken. Wij gaan voor u aan de slag. We berichten u verder per mail. Uw e-mailadres is bekend. U kunt dit uit uw geplaatste bericht verwijderen.

Daphne

Re: Telfort, foutje.. even €200 betalen door hun fout..

Geplaatst: 27 okt 2009 20:43
door hkansjes
nou zorgen maak ik mij toch wel .... want via de email van telfort bereik ik niks heb net weer een mail gehad en die blijft negatief...
Geachte mevrouw Heijkans,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Wanneer er niet op uw contract een sms bundel van 1000 smsjes op staat aangegeven, dan betekend dit dat de sms bundel niet bij uw abonnement is aangevraagd. Wij kunnen daarom de startdatum van uw sms bundel niet aanpassen.

Wij begrijpen dat het erg vervelend is dat u verkeerd bent geinformeerd over het toevoegen van een sms bundel,. Echter kunt u altijd bij een Sim Only abonnement een sms bundel kiezen.

Wij vragen u daarom of u misschien nog een order bevestiging van uw bestelde abonnement heeft. Wanneer hier wel iets over een sms bundel van 1000 smsjes bij staat kunnen wij dit voor u aanpassen in het systeem.

Echter kunnen wij geen kosten crediteren omdat u verkeerd bent geinformeerd over het aansluiten van een sms bundel.

Uw toegevoegde sms bundel is nu op 19 oktober van start gegaan.

Hiermee hopen wij u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Afdeling Klantenservice Mobiel
waarop mijn antwoord weer :

Nee ik heb bij geen 1 van de 3 abonnementen van de sms bundel een bevestiging gehad. Toch 2 zijn er goed en 1 niet,?? Beetje vreemd toch?ik ga er toch geen 2 doen die goed zijn en 1 niet aanvragen ? kan dit niet een fout in het systeem zijn ??ik lees hierover zoveel klachten via de Radar site? Ik heb echt meteen een sms bundel ingevuld op internet zodra ik de simkaart binnen had!!! Dit is lekker jullie bellen mij ongevraagd op om de debitel over te zetten naar een telfort abo en vervolgens geven jullie foute info en ben ik de klos ervan! En word er ook nog eens niks mee gedaan!! Voor mij dus nooit meer telfort spijt als haren op mijn hoofd...nooit meer....

jeetje dit al bij rekening 1....zucht

Re: Telfort, foutje.. even €200 betalen door hun fout..

Geplaatst: 28 okt 2009 09:27
door Telfort webcare
@hkansjes

Zojuist heb ik u gemaild en u om aanvullende informatie gevraagd. Na ontvangst hiervan kan ik voor u aan de slag.

Daphne

Re: Telfort, foutje.. even €200 betalen door hun fout..

Geplaatst: 28 okt 2009 13:12
door hkansjes
ik heb een email terug gestuurd, en echt ik hoop een tevreden klant te worden,en te blijven..

Re: Telfort, foutje.. even €200 betalen door hun fout..

Geplaatst: 28 okt 2009 17:16
door hkansjes
vandaag kreeg ik heel netjes een email van de telfort webcare Daphne ..
alles is heel netjes opgelost!!!!!!

Dit verdiend toch wel een pluim voor Telfort!!!! zo kan het dus ook ....
nu ga ik dus echt genieten van mijn telfort abonnement, jaaaa ik hoop een tevreden klant te blijven

TELFORT BEDANKT

Re: Telfort, foutje.. even €200 betalen door hun fout..

Geplaatst: 28 okt 2009 19:47
door elise89
Ik ga ook per maart mijn contract opzeggen, Bij de meeste providers kan je zien hoeveel bel minuten je over hebt bij telfort niet, nu na de storing op de telfort site is nog steeds mijn factuur niet beschikbaar net maar eens gebeld of de telefoniste meer wist, maar die kon mij niet verder helpen normaal heb ik mijn factuur rond de 23ste en nu is die nog niet eens opgesteld.. ik wil ook graag weten wat mijn overgebleven bel minuten of bij betalen is, en bij telfort betaal je per minuut al bel je 4.05 minuten je betaald 5 minuten. je kunt nergens zien hoeveel minuten je nog over hebt dus het is altijd gokken of je er niet overheen gaat.