Tele 2 Internet (+Televisie)
Geplaatst: 13 okt 2009 16:08
Ik heb al een aantal maanden 20mbit internet bij tele2 en kan niet zozeer zeggen dat ik er ontevreden over was al was ik enigszins ontevreden met de snelheid aangezien ik toch wat meer had verwacht gezien de reclame. Ik heb gedurende die maanden een constante download snelheid gehad van 12,5 mbit. Nu hadden ze een goede aanbieding als ik er televisie bij nam, en hier ben ik op ingegaan. Nu kom ik erachter dat door de televisie ik nog maar een verbindings snelheid heb van 8,1 mbit. Dit vindt ik echter te laag en dus heb ik gebeld en gemaild met de klantenservice. Toen ik belde werdt ik nogal onvriendelijk weggewimpeld met dat het normaal was en dat er niks aan te doen was. Op mijn mail kreeg ik de volgende reactie:
"Uit uw e-mail begrijp ik dat u ontevreden bent over de geleverde snelheid.
Naar aanleiding hiervan heb ik een lijnmeting gedaan, waaruit naar voren kwam dat het signaal dat bij u binnenkomt 15,3 mb/s is. Dit is in de praktijk nagenoeg de hoogst haalbare snelheid waarmee we een stabiele verbinding kunnen waarborgen. Dit is echter een gedeelde verbinding waarbij de televisie 6mb/s nodig heeft. Helaas is het dus niet mogelijk een snellere verbinding te bieden."
Nou vind ik het toch wel verpand dat als ze weten dat rond de 15mbits in de praktijk nagenoeg de hoogst haalbare snelheid is waarbij de een stabiele verbinding kan worden gewaarborgd, dat ze dan toch adverteren met pakketten tot 20mbit. Ook al zeggen ze erbij "tot 20mbit" vind ik dat als ze weten dat het niet haalbaar is ze er ook niet mee moeten adverteren en het zou fijn zijn om duidelijker naar de mensen te zijn dat de televisie van je bandbreedte afgaat. Tot slot, ik heb geen 15,3 mb maar 12,5 en zelfs dat vindt ik als je daar de reclame kijkt gewoon te weinig!
Kijk maar naar de tests die ik regelmatig gedaan heb:
Met tvmodem aan:

Met tvmodem uit:

"Uit uw e-mail begrijp ik dat u ontevreden bent over de geleverde snelheid.
Naar aanleiding hiervan heb ik een lijnmeting gedaan, waaruit naar voren kwam dat het signaal dat bij u binnenkomt 15,3 mb/s is. Dit is in de praktijk nagenoeg de hoogst haalbare snelheid waarmee we een stabiele verbinding kunnen waarborgen. Dit is echter een gedeelde verbinding waarbij de televisie 6mb/s nodig heeft. Helaas is het dus niet mogelijk een snellere verbinding te bieden."
Nou vind ik het toch wel verpand dat als ze weten dat rond de 15mbits in de praktijk nagenoeg de hoogst haalbare snelheid is waarbij de een stabiele verbinding kan worden gewaarborgd, dat ze dan toch adverteren met pakketten tot 20mbit. Ook al zeggen ze erbij "tot 20mbit" vind ik dat als ze weten dat het niet haalbaar is ze er ook niet mee moeten adverteren en het zou fijn zijn om duidelijker naar de mensen te zijn dat de televisie van je bandbreedte afgaat. Tot slot, ik heb geen 15,3 mb maar 12,5 en zelfs dat vindt ik als je daar de reclame kijkt gewoon te weinig!
Kijk maar naar de tests die ik regelmatig gedaan heb:
Met tvmodem aan:

Met tvmodem uit:
