Pagina 1 van 1

Acer komt Advantage Garantie niet na

Geplaatst: 13 okt 2009 21:46
door rfh
In mei 2008 een Acer Aspire M3100 gekocht. Met 3 jaar on site garantie binnen '2 business days'.
De Acer ging in mei 2009 kapot (ging niet meer aan).
Duurde een week voordat er een monteur verscheen die het moederbord verving.
Twee dagen later was Acer weer kapot (ging niet meer aan).
Duurde weer een week, nu werd videokaart vervangen.
Na een paar dagen was Acer wederom kapot (zelfde probleem).
Daarna heeft Acer nogmaals het moederbord en de grafische kaart vervangen en de PC naar Den Bosch gehaald voor onderzoek.
Elke keer duurde het ten minste een week -- dus ruim langer dan de 2 business days -- voordat reparatie werd uitgevoerd.
Op 9 september zegde Acer een omruil toe. Op 11 september hebben ze de PC ontvangen.
Tot op heden geen omruilexemplaar ontvangen.

Meer negatieve ervaringen met Acer Advantage 2 business days?

Re: Acer komt Advantage Garantie niet na

Geplaatst: 13 okt 2009 22:25
door Sala Salsa
Alle fabrikanten zijn oplichters. En alle winkels deugen niet. Dat is tenminste mijn conclusie als ik dit forum lees.

Re: Acer komt Advantage Garantie niet na

Geplaatst: 14 okt 2009 08:54
door Bulldog72
Voor de duidelijkheid met wie heb jij precies dit extra 3 jaar garantie afgesloten? Met Acer zelf, of een ander verkoopende partij?

Re: Acer komt Advantage Garantie niet na

Geplaatst: 14 okt 2009 09:06
door rfh
Bij Acer zelf.

Acer verkoopt de 3 jaar garantie als extra product bij haar computers.

Re: Acer komt Advantage Garantie niet na

Geplaatst: 14 okt 2009 10:09
door Bulldog72
Interesting. Was de laptop ook rechtstreeks van hun gekocht? De punt is dat als ergens een middleman tussen is, dan valt er wat te twisten over wie de uitvoerend partig is wat het betreft reparaties "binnen 2 dagen". Als je had het rechtstreeks gekocht via Acer dan sta je wel in recht om wat hardere eisen te stellen. Zo te horen woord de voorwaardes van de extra garantie niet nageleeft. Mijn advies is lees effe goed de kleine lettertjes van dat extra garantie. Ik heb zo een sneaky idee dat er ergens in kleine letters staat zoiets van "binnen 2 dagen, zolang onderdelen zijn beschikbaar". Als wel dan verder actie heeft weinig zin omdat Acer kan altijd zeggen dat die zat op de onderdelen te wachten.

Re: Acer komt Advantage Garantie niet na

Geplaatst: 14 okt 2009 15:30
door alfatrion
Bij wie de computer is gekocht is niet van belang. Op grond van de wettelijke garantie kun je immers niet eisen dat een product binnen twee dagen wordt gemaakt. Hier gaat het meer om welke voorwaarden zijn overhangt voor of tijdens de verkoop van de garantie?

Dat het product meerdere malen stuk terug komt lijkt mij hier het ernstigste probleem.

Re: Acer komt Advantage Garantie niet na

Geplaatst: 14 okt 2009 20:58
door bmpc
rfh schreef:Bij Acer zelf.

Acer verkoopt de 3 jaar garantie als extra product bij haar computers.
rfh, ik heb zelf in 2004 een Acer laptop aangeschaft, inclusief drie jaar garantie (Acer Advantage). Dit is me prima bevallen, heb namelijk in die drie jaar twee problemen gehad en deze via de garantie op kunnen laten lossen:

1e probleem: Scherm Zwart, geen beeld meer
Probleem toen gemeld via Acer Advantage, na kort onderzoek per telefoon bleek scherm gerepareerd te moeten worden. Koerier (zit in garantie) heeft de laptop nog dezelfde week opgehaald en laptop is vijf werkdagen later weer netjes thuis bezorgd

2e probleem: Harde Schijf kapot
Gelukkig nog net binnen de garantie-termijn ging de harde schijf van de laptop stuk, ook deze aan de koerier mee gegeven. Deze reparatie duurde wel iets langer, meen ca 8 werkdagen, maar ook weer keurig netjes thuisbezorgd.

Ik ben echter niet bekend met de 'on-site' garantie, is dit de nieuwe vorm van uitgebreide garantie bij Acer? Klinkt toch erg vreemd dat je laptop sinds 11 september al bij Acer is, dat is echt onacceptabel.

Heb je de Acer via een website aangeschaft? In de winkel? Er moet toch meer druk op Acer gezet kunnen worden om je zsm te voorzien van de (gerepareerde) laptop.

Succes ermee.

Re: Acer komt Advantage Garantie niet na

Geplaatst: 16 okt 2009 09:36
door Bulldog72
alfatrion schreef:Bij wie de computer is gekocht is niet van belang. Op grond van de wettelijke garantie kun je immers niet eisen dat een product binnen twee dagen wordt gemaakt. Hier gaat het meer om welke voorwaarden zijn overhangt voor of tijdens de verkoop van de garantie?

Dat het product meerdere malen stuk terug komt lijkt mij hier het ernstigste probleem.
Het is wel belangrijk, omdat de verkoopende partij is de initeeal (spelling?) aanspreek punt voor de TS. Wat ik vak zie onder mijn klanten/distros etc is dat iemand leest iets over een extra garantie bij fabriek X. Die koopt een product van X via retailer Y. De persoon sluit een extra garantie af voor product X via Y, maar dat extra garantie loopt alleen via Fabriek X en niet Y. Y functioneert als middelman wat het betreft de extra garantie. Letop dat Y heeft nogsteeds de winkel garantie.

De ellende begint als de produkt moet voor service en de persoon doet het via de winkel. De winkel levert standard service af volgens hun winkel voorwardes. De koper is in de onderstelling dat dit gebeurt allemaal onder de extra garantie regeling terwijl de winkel handelt het af via de standard methodes. Ofwel de slow way. De koper snapt er allemaal nix van omdat "Ik heb toch een extra garantie afgesloten?" De punt is dat als die dat snel service wilt dan had hij eigenlijk direct bij de fabriek moeten aankloppen.

Maar goed, ik zeg niet dat hier gebeurt is maar dit sort verwarring komt vaker voort, dus nogmaals ik adviseer de TS om de kleine lettertjes van dat extra garantie te lezen. Hopelijk komt er via dat methode wat meer helderheid voor hem.

Re: Acer komt Advantage Garantie niet na

Geplaatst: 22 okt 2009 14:53
door sjtoffelaer
Bulldog72 schreef:De koper snapt er allemaal nix van omdat "Ik heb toch een extra garantie afgesloten?".
Dat de koper er niets van snapt op deze manier is duidelijk, van deze reactie valt ook niets te begrijpen. los daarvan:
- winkeliers verkopen producten en zijn het eerste aanspreekpunt, echter een winkelier geeft standaard geen garantie buiten de 8 dagen omruilgarantie meteen na aankoop. Alle garantie die verder op het product van toepassing is is fabrieksgarantie, garantie van het merk. met andere woorden, aankloppen bij acer is inderdaad de enige oplossing. als Acer het niet wil oplossen ga je ongetwijfeld te horen krijgen dat je het boekje had moeten lezen, en met alle respect; of mensen het doen of niet, dat boekje zou verplichte literatuur moeten zijn na aanschaf van een relatief duur apparaat. als je verzuimt dat door te lezen kan ik niet anders zeggen dan eigen schuld.

een tip voor iedereen die wel eens een apparaat aanschaft welke onder de productgroep consumentenelektronica valt, tactisch overgenomen van: read the ****** manual. er staan echt dingen in die nuttig zijn, zoals nu blijkt.

grtz

Re: Acer komt Advantage Garantie niet na

Geplaatst: 24 nov 2009 14:31
door mambaum
Ik had on-site support erbij gekocht voor 3 jaar...bij m'n laptop.
Probleem met power-adaptor kapot. Nieuwe gekocht (even garantie vergeten), die ook na een dag kapot was.
Bij ACER online probleren probleem aan te melden maar kreeg aan het einde een foutmelding dat de 'state' te lang was....maar ik kon wel zien bij het eerste formulier dat ik 3 year on-site support had.
Dus een dag erop maar gebeld.
On site support kon niet met een laptop, maar ik kon het wel opsturen. Ja mooie grap als je een eigen bedrijfje hebt en een week moet stoppen met werken. Daar koop ik geen on site support voor. Vreemd genoeg wordt dit op diverse plaatsen in NL en bij acerdirect.co.uk nog wel gewoon verkocht bij laptops.

Ze zouden me een mailtje sturen met de RMA info. Mogelijk door T-mobile storing werd ik verbroken. Ze belden zowaar terug omdat de transaktie nog niet afgerond was. Ze hadden het mailtje al wel verstuurd. Ik had niets ontvangen, dus ze stuurden het wel opnieuw....nu weer een dag later heb ik nog geen mailtje gezien. Ik heb ook m'n SPAM folder gechecked, maar daar zat ook niets in.

Vervolgens de leverancier Zercom gebeld, maar die vinden het mijn probleem als ik bij hun online een laptop, pixelgarantie, een tas en een on-site support voor een vaste PC bestel. Als zakelijke klant moet ik beter opletten. Maar hadden jullie herkend dat "3 year on site support ACER Aspire PC" niet over een laptop ging? Ik ben bang dat ik beter moet weten dan bij Zercom te kopen...tot nu toe was ik er erg tevreden over...wordt snel minder nu.

Ik wordt zometeen teruggebeld door m'n rechtsbijstandsverzekering....al is die belofte ook al weer 3 uur oud.

Is dit nu een uitzondering? Nou bij mij niet. Ik heb ook nog een Lenovo, waarbij online niet te zien is dat ik 3 year on-site support heb, maar ik viel nog in de gewone garantie....hopelijk is er verder niets mis met m'n laptop...anders begint de ellende daar ook weer.

M'n moeder had een Dell, waarvan de registratie van de 3 year on-site support ook niet klopte, maar dat was na een gescande rekening verholpen met de excuses. Uiteindelijk was de support test niet nodig omdat de knop spontaan geen problemen meer vertoonde. Maar als ik het goed begrijp in allerlei verhalen, kun je maar beter een Dell hebben als je problemen met een laptop krijgt.

Ik weet uit ervaring dat het beter geen Lenovo of Acer kan zijn.


De Groenten
Martin