LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geschil met Ford merkdealer
Geschil met Ford merkdealer
Ik heb sinds juni een Ford WINDSTAR 3.0L UIT 2001. De auto was in perfecte staat met een lage kilometerstand. Aangezien wij daarnaast 2 andere auto's hebben voor ons woon-werk verkeer gebruiken we de Ford Windstar alleen in het weekend als we met de kinderen ergens heen gaan. Nu was het nodig om een nieuwe APK op de auto te doen. Wij hebben dus eerst uitgezocht welke dichtstbijzijnde Ford dealer ervaring had met Ford USA auto's, voordat we een afspraak hebben gemaakt voor een APK. In totaal kwamen er 2 dealers uit waarvan de ene heel dicht bij onze woonplaats zit. Wij hebben een afspraak gemaakt voor een APK, maar deze werd door de garage meerdere keren verzet doordat de onderdelen nog niet binnen waren. Het duurde zelfs zolang dat we de wettelijke termijn van een jaar APK overschreden. Uiteindelijk belde de dealer dat de onderdelen binnen waren en de afspraak was de auto te brengen op 1 oktober en op te halen op 2 oktober. Aangezien ik in de nacht van 2 oktober op 3 oktober mijn vrouw naar Brussel moest brengen voor een vakantie week naar Spanje, was ik maar wat blij dat de 7-zitter op tijd klaar zou zijn. Ik ging dus op vrijdag na mijn werk naar de Ford dealer en kreeg daar te horen dat er een steekproef was gehouden door de RDW. Ik dacht nog van oh dat is goed weet ik zeker dat er niks mis is. Jammer genoeg te vroeg gedacht, want er is wel het een en ander mis gegaan. Voor de APK moesten er 2 dingen vervangen worden, namelijk:
- flexibel stuk uitlaat
- stuurkogels links en rechts
Tijdens de steekproef heeft de RDW geconstateerd dat de stuurkogels niet goed bevestigt waren, dus als het goed is hebben ze dat gecorrigeerd. Toen ik echter de rekening (kleine 1000 euro) had betaald en wegreed stond mijn stuur scheef en maakte de auto tijdens het rijden opeens een lawaai. Ik belde meteen de dealer op en wilde terugrijden, maar omdat ze net dicht gingen kon dat dus niet. Ik heb uitgelegd dat ik het geluid niet vertrouwde en dat ik 's nachts via Limburg (de vriendin van mijn vrouw ophalen die met haar op vakantie ging) naar Brussel moest rijden en dat ik dus echt de 7-zitter daarvoor nodig had. Volgens de dealer was het geen enkel probleem om met de auto te rijden en ik kon na de vakantie met mijn vrouw de auto gewoon weer brengen. Ik heb dus die nacht mijn vrouw weggebracht en de Ford Windstar de rest van de week voor de deur laten staan. Op zaterdagavond 10 oktober ben ik weer met mijn kinderen en een extra vriendje naar Brussle gereden om mijn vrouw + vriendin op te halen. Nog steeds was er niks aan de hand buiten het feit om dat de motor nog steeds die herrie maakte. Ik zet die vriendin af in Limburg ga nog even naar de McDonalds om vervolgens aan de terugreis naar mijn woonplaats te beginnen. Vlak na Eindhoven ga ik door een bocht springt mijn olielampje aan, maar direct na de bocht ging dit weer uit. Ik dacht nog van oh zal straks bij de eerste benzinepomp even kijken. Vlak daarna sprong het lampje weer aan en stopte de motor er opeens mee. Ik kwam dus met 6 personen waarvan 4 jonge kinderen langs de snelweg te staan. Ik heb nog 1 maal geprobeerd de auto te starten, maar het geluid wat ik toen hoorde bracht meteen de vrees mee voor een warmloper. Ik belde ANWB en pas na een uur wachten langs een onverlichte snelweg kwam er iemand. Die monteur luisterde naar mijn verhaal en checkte meteen de olie. Wat denk je er zat geen druppel olie meer op het blok. De monteur heeft onder de auto gekeken en zag meteen dat er geen lek was. Ik heb toen telefonisch contact opgenomen met de vriendin van mijn vrouw en de McDonalds waarw e waren geweest om te vragen of daar soms olie op de parkeerplaats lag. In beide gevallen was dat dus niet zo. Ik heb de naam van de monteur voor de zekerheid gemonteerd en toen was het dus wachten op de sleper voor de auto. Uiteindelijk dus anderhalf uur in de kou staan wachten voordat we met auto en al werden opgehaald. Ook de mensen bij het wegsleep/autoverhuurbedrijf vonden het maar een raar verhaal dat de olie opeens weg was en de motor dus stuk is. Ik heb opdracht gegeven de auto naar de Ford dealer te laten slepen. De eerste volgende werkdag (maandag) heb ik meteen de dealer gebeld en daar schrok men erg. Ze begrepen meteen dat het vervelend was en waren zeer aardig. De auto arriveerde bij hun op maandag, maar vanwege ziekte kon er pas op dinsdag naar gekeken worden. Toen mijn vrouw op dinsdag naar de dealer belde nam men opeens een andere houding aan. Het was duidelijk dat ze geen verantwoordelijkheid wilden nemen in dit verhaal. Zij beweren nu opeens dat ze tegen mij hebben gezegd dat ik de vloeistoffen moest nakijken, wat dus abslouut niet waar is!! Ik heb zelf geen verstand van auto's , dus had men mij dat gezegd had ik dat ook gedaan. Ze beweren ook dat de olie er zomaar uitgelopen kan zijn zonder dat je daar iets van kan zien, kortom alles is mogelijk behalve dat zij een fout hebben gemaakt. Voor mij is het niet te rijmen dat ik een NAP auto in perfecte staat voor onderhoud speciaal naar een merkdealer breng en dan vervolgens na een APK keuring dit meemaak. De auto is nu meteen in waarde gedaald en de kosten voor een nieuw motorblok zijn aanzienlijk.
Ik zou graag jullie mening willen horen over dit verhaal. Kan het echt de grootste toeval zijn zoals de dealer beweerd en de olie dus opeens weg zijn?? Of denken jullie net zoals ik dat ze een fout hebben gemaakt en nu geen verantwoordelijkheid willen nemen?? Welke stappen kan ik verder ondernemen?? Ik zat zelf te denken mijn verzekeraar in te schakelen en contact op te nemen met de Bovag, RDW en ANWB.
- flexibel stuk uitlaat
- stuurkogels links en rechts
Tijdens de steekproef heeft de RDW geconstateerd dat de stuurkogels niet goed bevestigt waren, dus als het goed is hebben ze dat gecorrigeerd. Toen ik echter de rekening (kleine 1000 euro) had betaald en wegreed stond mijn stuur scheef en maakte de auto tijdens het rijden opeens een lawaai. Ik belde meteen de dealer op en wilde terugrijden, maar omdat ze net dicht gingen kon dat dus niet. Ik heb uitgelegd dat ik het geluid niet vertrouwde en dat ik 's nachts via Limburg (de vriendin van mijn vrouw ophalen die met haar op vakantie ging) naar Brussel moest rijden en dat ik dus echt de 7-zitter daarvoor nodig had. Volgens de dealer was het geen enkel probleem om met de auto te rijden en ik kon na de vakantie met mijn vrouw de auto gewoon weer brengen. Ik heb dus die nacht mijn vrouw weggebracht en de Ford Windstar de rest van de week voor de deur laten staan. Op zaterdagavond 10 oktober ben ik weer met mijn kinderen en een extra vriendje naar Brussle gereden om mijn vrouw + vriendin op te halen. Nog steeds was er niks aan de hand buiten het feit om dat de motor nog steeds die herrie maakte. Ik zet die vriendin af in Limburg ga nog even naar de McDonalds om vervolgens aan de terugreis naar mijn woonplaats te beginnen. Vlak na Eindhoven ga ik door een bocht springt mijn olielampje aan, maar direct na de bocht ging dit weer uit. Ik dacht nog van oh zal straks bij de eerste benzinepomp even kijken. Vlak daarna sprong het lampje weer aan en stopte de motor er opeens mee. Ik kwam dus met 6 personen waarvan 4 jonge kinderen langs de snelweg te staan. Ik heb nog 1 maal geprobeerd de auto te starten, maar het geluid wat ik toen hoorde bracht meteen de vrees mee voor een warmloper. Ik belde ANWB en pas na een uur wachten langs een onverlichte snelweg kwam er iemand. Die monteur luisterde naar mijn verhaal en checkte meteen de olie. Wat denk je er zat geen druppel olie meer op het blok. De monteur heeft onder de auto gekeken en zag meteen dat er geen lek was. Ik heb toen telefonisch contact opgenomen met de vriendin van mijn vrouw en de McDonalds waarw e waren geweest om te vragen of daar soms olie op de parkeerplaats lag. In beide gevallen was dat dus niet zo. Ik heb de naam van de monteur voor de zekerheid gemonteerd en toen was het dus wachten op de sleper voor de auto. Uiteindelijk dus anderhalf uur in de kou staan wachten voordat we met auto en al werden opgehaald. Ook de mensen bij het wegsleep/autoverhuurbedrijf vonden het maar een raar verhaal dat de olie opeens weg was en de motor dus stuk is. Ik heb opdracht gegeven de auto naar de Ford dealer te laten slepen. De eerste volgende werkdag (maandag) heb ik meteen de dealer gebeld en daar schrok men erg. Ze begrepen meteen dat het vervelend was en waren zeer aardig. De auto arriveerde bij hun op maandag, maar vanwege ziekte kon er pas op dinsdag naar gekeken worden. Toen mijn vrouw op dinsdag naar de dealer belde nam men opeens een andere houding aan. Het was duidelijk dat ze geen verantwoordelijkheid wilden nemen in dit verhaal. Zij beweren nu opeens dat ze tegen mij hebben gezegd dat ik de vloeistoffen moest nakijken, wat dus abslouut niet waar is!! Ik heb zelf geen verstand van auto's , dus had men mij dat gezegd had ik dat ook gedaan. Ze beweren ook dat de olie er zomaar uitgelopen kan zijn zonder dat je daar iets van kan zien, kortom alles is mogelijk behalve dat zij een fout hebben gemaakt. Voor mij is het niet te rijmen dat ik een NAP auto in perfecte staat voor onderhoud speciaal naar een merkdealer breng en dan vervolgens na een APK keuring dit meemaak. De auto is nu meteen in waarde gedaald en de kosten voor een nieuw motorblok zijn aanzienlijk.
Ik zou graag jullie mening willen horen over dit verhaal. Kan het echt de grootste toeval zijn zoals de dealer beweerd en de olie dus opeens weg zijn?? Of denken jullie net zoals ik dat ze een fout hebben gemaakt en nu geen verantwoordelijkheid willen nemen?? Welke stappen kan ik verder ondernemen?? Ik zat zelf te denken mijn verzekeraar in te schakelen en contact op te nemen met de Bovag, RDW en ANWB.
Re: Geschil met Ford merkdealer
Van deze " dealer" mag je hier rustig de naam noemen. Wat een verschrikkelijk slecht bedrijf. Ze moeten zich echt doodschamen. Ik zou er zeker werk van maken.
Re: Geschil met Ford merkdealer
Hoe rot dit ook is u brengt de auto weg voor een APK en niet voor een onderhoudsbeurt dat zijn 2 aparte zaken.
Re: Geschil met Ford merkdealer
Ik begrijp wat u bedoelt we hebben inderdaad geen opdracht gegeven voor een grote beurt, maar het is wel erg grote toeval dat we de auto wegbrengen en er is niks aan de hand met de motor en nu opeens wel. Ik vraag mij af hoe het dan kan dat zij niks hebben gehoord aan de motor met starten?? Mijn man heeft precies beschreven wat voor geluid de motor maakte en ook daarop hebben zij als experts als advies gegeven dat de auto gewoon gebruikt kon worden. Ik twijfel gewoon enorm of dit een groot toeval is of niet. Gaf de motor bij hun geen herrie en als toeval pas toen mijn man wegreed?? Ik vind het een moeilijke zaak.
Re: Geschil met Ford merkdealer
We zijn afgelopen zaterdag naar de Ford dealer geweest om wat spullen uit de auto te halen. We hebben toen even gesproken met de monteur en gevraagd of deze het geluid had gehoord. Ze hebben inderdaad het geluid gehoord, maar zijn er ten onrechte zonder onderzoek van uitgegaan dat dit geluid afkomstig was van de stuurbekrachtigingspomp. Ze hebben dus of onze auto goedgekeurd met dat geluid en 2 verkeerd bevestigde stuurkogels of het geluid is na de keuring van de RDW plotseling ontstaan. Tijdens de steekproef van de RDW werd geconstateerd dat de stuurkogels aan beide kanten verkeerd waren bevestigt en of de motor toen al dat geluid maakte en zij hem desondanks daarmee ook hebben goedgekeurd weten we dus niet. Feit blijft dat ze de auto hebben meegegeven en geld hebben ontvangen voor de APK en reparatie's en NIETS hebben gezegd over het geluid van de motor.
Re: Geschil met Ford merkdealer
Ik snap dit niet hoor....APK is iets anders dan onderhoud.....
Deze auto is aangeboden voor APK dus als de olie uit het blok is om welke reden dan ook zegt dit NIETS over de garage !!!!
Deze auto is aangeboden voor APK dus als de olie uit het blok is om welke reden dan ook zegt dit NIETS over de garage !!!!
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Geschil met Ford merkdealer
Beste,
Het begint al bij deze zin :
Het begint al bij deze zin :
Voor een APK heb je helemaal geen onderdelen nodig.Wij hebben een afspraak gemaakt voor een APK, maar deze werd door de garage meerdere keren verzet doordat de onderdelen nog niet binnen waren
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: Geschil met Ford merkdealer
Topic is al 4 maand oud, ben eigenlijk wel benieuwd naar de afloop.....
v.d.Heyden
v.d.Heyden
Re: Geschil met Ford merkdealer
Beste ties06 natuurlijk is APK iets anders dan bijvoorbeeld een grote beurt, maar wanneer er reparaties uitgevoerd moeten worden zodat de auto goedgekeurd kan worden voor een APK en daarbij opeens op miraculeuze wijze alle olie verdwijnt vraag ik me toch af hoe dat kan??
Beste Seagoing racer2 Nee inderdaad, maar wel als er een eerdere afspraak was voor een APK en de Ford dealer de onderdelen niet op voorraad had waardoor er een nieuwe afspraak gemaakt moest worden. Zonder die nieuwe onderdelen (flexibel stuk uitlaat en 2 nieuwe stuurkogels) kon de auto niet goedgekeurd worden.
Beste v.d.Heyden als antwoord op je vraag kan ik het volgende berichten. Onze DAS rechtsbijstand heeft een specialist naar de auto laten kijken. Conclusie is dat de olie spontaan is verdwenen zonder een spoor na te laten. Helaas was er geen opdracht gegeven voor het verversen van de olie, dus blijft het moeilijk te bewijzen. We hebben heel goed nagedacht en besloten af te zien van een langslepend conflict met de dealer. De auto staat nu al een paar maanden stil terwijl we toch alle vaste lasten doorbetalen. We hebben de auto weg laten slepen naar een specialist in Amerikaanse auto's en die bouwt volgende week een ander blok in met weinig kilometers. Het is een flinke kostenpost, maar anders is het een verhaal zonder end. Over een paar dagen hopen we weer over de auto te beschikken en dan bekijken we of we hem inruilen of nog even houden.
Beste Seagoing racer2 Nee inderdaad, maar wel als er een eerdere afspraak was voor een APK en de Ford dealer de onderdelen niet op voorraad had waardoor er een nieuwe afspraak gemaakt moest worden. Zonder die nieuwe onderdelen (flexibel stuk uitlaat en 2 nieuwe stuurkogels) kon de auto niet goedgekeurd worden.
Beste v.d.Heyden als antwoord op je vraag kan ik het volgende berichten. Onze DAS rechtsbijstand heeft een specialist naar de auto laten kijken. Conclusie is dat de olie spontaan is verdwenen zonder een spoor na te laten. Helaas was er geen opdracht gegeven voor het verversen van de olie, dus blijft het moeilijk te bewijzen. We hebben heel goed nagedacht en besloten af te zien van een langslepend conflict met de dealer. De auto staat nu al een paar maanden stil terwijl we toch alle vaste lasten doorbetalen. We hebben de auto weg laten slepen naar een specialist in Amerikaanse auto's en die bouwt volgende week een ander blok in met weinig kilometers. Het is een flinke kostenpost, maar anders is het een verhaal zonder end. Over een paar dagen hopen we weer over de auto te beschikken en dan bekijken we of we hem inruilen of nog even houden.
Re: Geschil met Ford merkdealer
Beste Harensan,
wanneer heb je zelf voor het laatst het olie peil gecheckt ??
Ik ben zelf al 22 jaar werkzaam in een garage en vind dit verhaal een beetje kul...
Je probeert de schuld nu op de garage te verhalen terwijl die er niets aan kan doen.
Denk dat de auto olie verbruikt(zuigerveren?) en dat daarom het carter leeg was.
Dit is ook de enigste verklaring die ik er voor heb, er was immers geen lekkage, en als in een keer het hele carter leeggeslurpt wordt door de motor dan was de uitlaat en de achterkant van de auto ook wel vet !!!!!
En nogmaals bij een APK is het niet interresant hoeveel olie er in de motor zit(behalve bij diesel en roetmeting).
Ik zie ook geen verband tussen stuurkogels en een stuk uitlaat, maar dat heeft de expert van de DAS je ook al wel verteld...
Jammer maar zo blijkt maar weer ONDERHOUD IS BEHOUD....
APK is niets anders dan een minimale technische en milieu keuring....
wanneer heb je zelf voor het laatst het olie peil gecheckt ??
Ik ben zelf al 22 jaar werkzaam in een garage en vind dit verhaal een beetje kul...
Je probeert de schuld nu op de garage te verhalen terwijl die er niets aan kan doen.
Denk dat de auto olie verbruikt(zuigerveren?) en dat daarom het carter leeg was.
Dit is ook de enigste verklaring die ik er voor heb, er was immers geen lekkage, en als in een keer het hele carter leeggeslurpt wordt door de motor dan was de uitlaat en de achterkant van de auto ook wel vet !!!!!
En nogmaals bij een APK is het niet interresant hoeveel olie er in de motor zit(behalve bij diesel en roetmeting).
Ik zie ook geen verband tussen stuurkogels en een stuk uitlaat, maar dat heeft de expert van de DAS je ook al wel verteld...
Jammer maar zo blijkt maar weer ONDERHOUD IS BEHOUD....
APK is niets anders dan een minimale technische en milieu keuring....
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: Geschil met Ford merkdealer
Beste Harensan, bedankt voor je antwoord en de update over de afloop. Ik ben van mening dat ties06 gelijk heeft met zijn laatste post.
Hopelijk bouwt de amerikanenspecialist voor normaal geld een goede motor in zodat jullie, ondanks de extra kosten en de ergenis, toch nog veel plezier van de auto gaan bleven.
v.d.Heyden
Hopelijk bouwt de amerikanenspecialist voor normaal geld een goede motor in zodat jullie, ondanks de extra kosten en de ergenis, toch nog veel plezier van de auto gaan bleven.
v.d.Heyden
Re: Geschil met Ford merkdealer
Beste Ties06,
Wij hebben de auto (NAP) in mei vorig jaar gekocht met een keuring en net daarvoor had de vorige eigenaar een grote beurt laten doen. In augustus vorig jaar zijn wij op vakantie geweest en hebben we voor de heenreis de olie gecheckt en 2 weken later voor de terugreis ook!!
In mijn ogen blijft het dan maar het grootste toeval dat wij een auto zonder problemen brengen naar een garage voor een APK en vervolgens een auto meekrijgen waarvan het stuur scheef staat en de motor opeens een lawaai maakt. Echt het grootste toeval of nalatigheid van de garage wie zal het zeggen??
En als je dan zegt onderhoud is behoud heb je helemaal gelijk in! Vandaar ook dat wij een NAP auto met keuring kopen en ik voor een APK Ford Nederland opbel om te vragen welke Ford dealer ook Ford USA kunnen onderhouden. Wij zijn dus niet zomaar naar een garage gegaan, nee we hebben via Ford Nederland een tweetal namen gekregen van Ford dealers die ook Ford USA onderhouden. De ene zit in Zwolle en de andere dus op een paar kilometer van ons huis waardoor de keuze snel gemaakt was.
Dus voor uw informatie: DAS zei dat wij wel degelijk een zaak hadden, maar dat het een langlopend proces is en wij al die tijd geen gebruik van de auto konden maken. Aangezien de vaste lasten van zo'n auto best hoog zijn en wij het eigenlijk een beetje gehad hadden, hebben we de keuze gemaakt om de zaak te laten gaan. De auto word nu gemaakt en kunnen we eindelijk weer gebruik maken van de luxe en comfort van de auto.
Wat betreft de dealer mijn posting hier was niet bedoeld om deze in diskrediet te brengen, want anders had ik wel de gegevens erbij vermeld. Ik wilde gewoon eens aan de leden van het forum vragen wat hun mening is zoals je kunt lezen in mijn eerste bericht.
Wij hebben de auto (NAP) in mei vorig jaar gekocht met een keuring en net daarvoor had de vorige eigenaar een grote beurt laten doen. In augustus vorig jaar zijn wij op vakantie geweest en hebben we voor de heenreis de olie gecheckt en 2 weken later voor de terugreis ook!!
In mijn ogen blijft het dan maar het grootste toeval dat wij een auto zonder problemen brengen naar een garage voor een APK en vervolgens een auto meekrijgen waarvan het stuur scheef staat en de motor opeens een lawaai maakt. Echt het grootste toeval of nalatigheid van de garage wie zal het zeggen??
En als je dan zegt onderhoud is behoud heb je helemaal gelijk in! Vandaar ook dat wij een NAP auto met keuring kopen en ik voor een APK Ford Nederland opbel om te vragen welke Ford dealer ook Ford USA kunnen onderhouden. Wij zijn dus niet zomaar naar een garage gegaan, nee we hebben via Ford Nederland een tweetal namen gekregen van Ford dealers die ook Ford USA onderhouden. De ene zit in Zwolle en de andere dus op een paar kilometer van ons huis waardoor de keuze snel gemaakt was.
Dus voor uw informatie: DAS zei dat wij wel degelijk een zaak hadden, maar dat het een langlopend proces is en wij al die tijd geen gebruik van de auto konden maken. Aangezien de vaste lasten van zo'n auto best hoog zijn en wij het eigenlijk een beetje gehad hadden, hebben we de keuze gemaakt om de zaak te laten gaan. De auto word nu gemaakt en kunnen we eindelijk weer gebruik maken van de luxe en comfort van de auto.
Wat betreft de dealer mijn posting hier was niet bedoeld om deze in diskrediet te brengen, want anders had ik wel de gegevens erbij vermeld. Ik wilde gewoon eens aan de leden van het forum vragen wat hun mening is zoals je kunt lezen in mijn eerste bericht.
Re: Geschil met Ford merkdealer
Beste harensan,
Stuur scheef, absoluut slordig en verwijtbaar aan de dealer , en die zal dit zeker kosteloos moeten oplossen.
Dit is een rechtstreeks gevolg van het monteren van de nieuwe stuurkogels, geen twijfel over mogelijk !!!!
Raar geluid in de motor.....tjaaaaaa heeft echt NIETS met de APK te maken.
En aan gezien u zelf ook olie kunt peilen, snap ik niet dat u dit zelf niet gedaan hebt toen u dit geluid hoorde.
Echt niet verwijtbaar aan de dealer.
En wat betreft het onderhoud, dat had nu eigenlijk ook moeten plaatsvinden, omdat het schema loopt elke 15.000 km of een jaar....
Ik weet niet wat de kilometerstand nu is of hoeveel u gereden hebt het afgelopen jaar, maar u gaat al van APK naar APK dus dit is al een jaar dus ook weer een beurt.
Dan was dit alles niet gebeurt.
Stuur scheef, absoluut slordig en verwijtbaar aan de dealer , en die zal dit zeker kosteloos moeten oplossen.
Dit is een rechtstreeks gevolg van het monteren van de nieuwe stuurkogels, geen twijfel over mogelijk !!!!
Raar geluid in de motor.....tjaaaaaa heeft echt NIETS met de APK te maken.
En aan gezien u zelf ook olie kunt peilen, snap ik niet dat u dit zelf niet gedaan hebt toen u dit geluid hoorde.
Echt niet verwijtbaar aan de dealer.
En wat betreft het onderhoud, dat had nu eigenlijk ook moeten plaatsvinden, omdat het schema loopt elke 15.000 km of een jaar....
Ik weet niet wat de kilometerstand nu is of hoeveel u gereden hebt het afgelopen jaar, maar u gaat al van APK naar APK dus dit is al een jaar dus ook weer een beurt.
Dan was dit alles niet gebeurt.
Re: Geschil met Ford merkdealer
Beste Ties06,
Ik wil even iets ophelderen, want ik denk dat je erover heen leest.
Wij hebben de auto in mei 2009 gekocht. De auto had net daarvoor een grote beurt gehad bij de vorige eigenaar. Wij gebruiken de auto alleen in het weekend en zijn er op en neer meegereden naar Hongarije, dus dat zijn echt nog geen 10.000 km erbij waardoor er weer olie ververst moest worden. In augustus 2009 net VOOR de heenreis naar Hongarije olie gepeilt en 2 weken later net VOOR de terugreis naar Nederland weer olie gepeilt.
De motor heeft nooit dat geluid gemaakt en ook het olielampje is geen enkele keer gaan branden!
Waarom ik als leek niet meteen de olie heb gepeilt vraag je me?? Nou als ik de garage meteen bel over het geluid en zij zeggen oh nee dat kan geen kwaad dat komt door het nieuwe flexibele stuk uitlaat, dan geloof ik dat. Terwijl de een paar dagen later doodleuk aan de telefoon tegen mijn vrouw beweren dat ze hebben gezegd dat ik de vloeistoffen moest nakijken en dat is een leugen. Zij hebben dit never nooit niet tegen mij gezegd en daardoor kregen wij er een naar gevoel bij. Zij hebben tegen mij gezegd dat het geen kwaad kon en dat ik gewoon met de auto kon doorrijden, dus dan is de vraag als de dealer dit zegt tegen een leek is hem dat dan verwijtbaar?
Wij hebben de auto dus niet langer dan een jaar gehad, want we hebben hem in mei dit jaar pas een jaar in ons bezit!! Beter gezegd we hadden hem net 5 maanden toen het gebeurde snapt u nu ons verbitterde gevoel erbij. De vraag of dit geluid per toeval die dag dat de auto bij de garage stond voor een APK is ontstaan spookt al maanden door mijn hoofd. Was het ook die dag gebeurt als de auto gewoon bij ons voor de deur stond? Is het echt mogelijk dat amper 6 maanden nadat de auto een grote beurt heeft gehad en er een paar weken ervoor nog 2 keer olie is gecheckt dat de olie opeens weg of verbruikt is zonder een spoor achter te laten? Of heeft de garage de auto als spoedklus tussendoor gedaan en hebben ze om wat voor reden dan ook de olie eruit laten lopen zonder dit te herstellen of opnieuw te vullen? Hoe dan ook we zullen het wel nooit te weten komen. Ik zal blij zijn als ik mijn auto straks weer voor de deur heb staan en ik er weer gebruik van kan maken.
Ik wil even iets ophelderen, want ik denk dat je erover heen leest.
Wij hebben de auto in mei 2009 gekocht. De auto had net daarvoor een grote beurt gehad bij de vorige eigenaar. Wij gebruiken de auto alleen in het weekend en zijn er op en neer meegereden naar Hongarije, dus dat zijn echt nog geen 10.000 km erbij waardoor er weer olie ververst moest worden. In augustus 2009 net VOOR de heenreis naar Hongarije olie gepeilt en 2 weken later net VOOR de terugreis naar Nederland weer olie gepeilt.
De motor heeft nooit dat geluid gemaakt en ook het olielampje is geen enkele keer gaan branden!
Waarom ik als leek niet meteen de olie heb gepeilt vraag je me?? Nou als ik de garage meteen bel over het geluid en zij zeggen oh nee dat kan geen kwaad dat komt door het nieuwe flexibele stuk uitlaat, dan geloof ik dat. Terwijl de een paar dagen later doodleuk aan de telefoon tegen mijn vrouw beweren dat ze hebben gezegd dat ik de vloeistoffen moest nakijken en dat is een leugen. Zij hebben dit never nooit niet tegen mij gezegd en daardoor kregen wij er een naar gevoel bij. Zij hebben tegen mij gezegd dat het geen kwaad kon en dat ik gewoon met de auto kon doorrijden, dus dan is de vraag als de dealer dit zegt tegen een leek is hem dat dan verwijtbaar?
Wij hebben de auto dus niet langer dan een jaar gehad, want we hebben hem in mei dit jaar pas een jaar in ons bezit!! Beter gezegd we hadden hem net 5 maanden toen het gebeurde snapt u nu ons verbitterde gevoel erbij. De vraag of dit geluid per toeval die dag dat de auto bij de garage stond voor een APK is ontstaan spookt al maanden door mijn hoofd. Was het ook die dag gebeurt als de auto gewoon bij ons voor de deur stond? Is het echt mogelijk dat amper 6 maanden nadat de auto een grote beurt heeft gehad en er een paar weken ervoor nog 2 keer olie is gecheckt dat de olie opeens weg of verbruikt is zonder een spoor achter te laten? Of heeft de garage de auto als spoedklus tussendoor gedaan en hebben ze om wat voor reden dan ook de olie eruit laten lopen zonder dit te herstellen of opnieuw te vullen? Hoe dan ook we zullen het wel nooit te weten komen. Ik zal blij zijn als ik mijn auto straks weer voor de deur heb staan en ik er weer gebruik van kan maken.
Re: Geschil met Ford merkdealer
Snap het gevoel helemaal, alleen moet u ook begrijpen dat de olie niets met de APK te maken heeft...
Denk echt een samenloop van omstandigheden die nu een aardig centje gaat kosten.
En als u nog eens een keer een raar geluid hoort, check dan eerst de olie, maar dat zult u nu wel scherp in de gaten houden !!!!!
Mijn advies is dan ook altijd, check de olie minstens 1 keer per week.
U schreef trouwens dat u de auto kocht met nieuwe keuring vandaar mijn beredenering van het jaar !!!
Denk echt een samenloop van omstandigheden die nu een aardig centje gaat kosten.
En als u nog eens een keer een raar geluid hoort, check dan eerst de olie, maar dat zult u nu wel scherp in de gaten houden !!!!!
Mijn advies is dan ook altijd, check de olie minstens 1 keer per week.
U schreef trouwens dat u de auto kocht met nieuwe keuring vandaar mijn beredenering van het jaar !!!
-
- Berichten: 32331
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Geschil met Ford merkdealer
Ik weet niet hoever je van Zwolle woont, maar de dealer in Zwolle stond een paar jaar geleden ontzettend goed bekend. Hij was verder ook de enige die in de garagetest van de Autoweek een 10 wist te halen.
Re: Geschil met Ford merkdealer
Ik begrijp dat de olie niks met de APK zelf te maken heeft, maar kan mijzelf toch niet onttrekken aan het gevoel dat ze bij de garage de olie eruit hebben laten lopen.
Ach ja we hebben gewoon enorm veel pech gehad en ik ben blij dat er op dit moment een blok met 80.000 km word ingebouwd. Na al die maanden wil ik wel weer eens met mijn gezin rijden in onze Ford.
Nee, wij wonen aan de andere kant van het land dus Zwolle is te ver weg. Hij gaat nu voor onderhoud naar Pietersen in Rotterdam.
Ach ja we hebben gewoon enorm veel pech gehad en ik ben blij dat er op dit moment een blok met 80.000 km word ingebouwd. Na al die maanden wil ik wel weer eens met mijn gezin rijden in onze Ford.
Nee, wij wonen aan de andere kant van het land dus Zwolle is te ver weg. Hij gaat nu voor onderhoud naar Pietersen in Rotterdam.
Re: Geschil met Ford merkdealer
Nog even voor de statestieken....hoeveel had de auto gelopen toen je hem kocht, en bij welke kilometerstand ging hij kapot ??
Re: Geschil met Ford merkdealer
Als TS nu eens de moeite neemt om het keuringsbewijs te lezen dan weet TS tenminste ook wat een APK inhoudt.
Alles wat er bij een auto gedaan wordt staat op het formulier gedrukt.
Dat die motor de geest heeft gegeven is ontzettend vervelend uiteraard, maar met een APK kan dit gewoonweg niets te maken hebben.
Alles wat er bij een auto gedaan wordt staat op het formulier gedrukt.
Dat die motor de geest heeft gegeven is ontzettend vervelend uiteraard, maar met een APK kan dit gewoonweg niets te maken hebben.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: Geschil met Ford merkdealer
wel als men bij afstellen co aan verkeerde schroefjes heeft liggen rammelen en misschien zomaar hypothetisch gezien eea per ongeluk heeft beschadigd
100 % uit te sluiten is het iig niet
iig is duidelijk, na de apk maakte de motor ineens een ratelend geluid, dat kan toeval zijn, dat kan ook een gevolg zijn van de apk
(zonder iets te suggereren, men kan bij ene proefrit, als dat gebeurd is, de wagen flink op zijn mieter hebben gegeven)
olie die ineens kompleet verdwenen is lijkt me stug zonder spoen daarvan terug te vinden
blijft over, het oliepeil was al te laag voor de apk, en bleek net funest te zijn op het moment dat de wagen werd goedgekeurd
100 % uit te sluiten is het iig niet
iig is duidelijk, na de apk maakte de motor ineens een ratelend geluid, dat kan toeval zijn, dat kan ook een gevolg zijn van de apk
(zonder iets te suggereren, men kan bij ene proefrit, als dat gebeurd is, de wagen flink op zijn mieter hebben gegeven)
olie die ineens kompleet verdwenen is lijkt me stug zonder spoen daarvan terug te vinden
blijft over, het oliepeil was al te laag voor de apk, en bleek net funest te zijn op het moment dat de wagen werd goedgekeurd