JK961 schreef: Ik volg eigenaar Maasbert Schouten al een tijdje en ik probeer de beerput open te trekken d.m.v een goede website waar mensen kunnen samenkomen.
Jacob
Lijkt sterk op het DSB instort scenario
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5132 ... tml?p=17,1
Hier weer een stuk over de AFAB beerput
http://www.vn.nl/Archief/Economie/Artik ... de-DSB.htm
Economie / Banken
Afab: een tweede DSB
Afab houdt er dezelfde ‘totaal idiote’ verkooppraktijken op na als de omgevallen DSB Bank. Dat zeggen onder anderen (ex-)medewerkers en gedupeerden.
Of we hem even op zijn vaste lijn thuis willen bellen, vraagt de medewerker van Uveco. Hij vermoedt dat zijn mobieltje in opdracht van de directie wordt afgeluisterd. ‘Ik heb betrouwbare informatie dat ze dat bij alle medewerkers doen, uit angst dat ze uit de school gaan klappen.’ Uveco is onderdeel van financieel dienstverlener Afab. Dat is een ‘heel agressieve organisatie’ volgens de adviseur. ‘Wat hier gebeurt, kan echt niet door de beugel. Klantvriendelijk zijn ze niet, het draait allemaal om het binnenhalen van schandalig hoge provisies.’
Als franchisenemer bemiddelt hij zelf al jaren in hypotheken en kredieten. Met daaraan gekoppeld de gewraakte koopsompolissen. De adviseur zegt last van zijn geweten te hebben gekregen. Zonder vermelding van zijn naam wil hij een boekje opendoen over de ‘wittenboordencriminaliteit’ van zijn werkgever.
De adviseur van Uveco vindt het ‘geen prettig wereldje’ meer om in te werken. ‘Ik wil het verzekeringsvak helemaal uit. ‘Als je alles eerlijk zou vertellen aan een klant, zou je geen biet meer verkopen. Dan verdien je geen rooie cent.’
http://www.vn.nl/Archief/Economie/Artik ... de-DSB.htm
Oei, oei, als dat maar goed gaat, denkt hij wel eens als hij na een klantbezoek in zijn auto stapt.
’ Hypotheken zijn volgens hem vaak veel hoger dan de waarde van het huis. Bovendien worden de klanten gelokt met een laag variabel rentepercentage, dat binnen enkele maanden opeens sterk omhoog schiet. Als risicodekking moeten ze verzekeringen afsluiten, met een hoge provisie voor de verkoper, maar twijfelachtige waarde voor de klant.
Een emmer op de wc
Oprichter en directeur Maasbert Schouten (37) mag in interviews graag oprakelen hoe hij als drieëntwintigjarige zijn studie marketing combineerde met een baantje als tussenpersoon in consumentenkredieten. Aanvankelijk pionierde hij als hardwerkende eenpitter vanuit zijn zolderkamer, maar toen hij zijn Amsterdams Financieel Advies Bureau officieel had laten registreren, hoorde daar natuurlijk een echt kantoor bij. Dat hij om kosten te besparen heimelijk in het bedrijfspand overnachtte en zich in een emmer op de wc waste, ging zijn relaties niets aan.
- Adviseur Uveco
'Adviseurs worden getraind in liegen, de klant bang maken, verzwijgen van informatie'
Schouten wist zich binnen krap anderhalf decennium van armlastige student op te werken tot een zakenman met een geschat vermogen van 210 miljoen euro, wat hem volgens Quote tot rijkste Nederlander onder de veertig jaar maakt. Zijn Afab Holding is allang geen eenmansfirma meer, maar groeide volgens de website uit tot ‘Nederlands grootste kredietbemiddelaar’, met duizend medewerkers op de loonlijst, een jaaromzet van honderdtwintig miljoen euro en ‘meer dan vierduizend aangesloten advieskantoren.’ Het liefst zou Schouten zijn holding uitbouwen tot een volwaardige bank, maar daarvoor kreeg hij tot nu toe geen vergunning van De Nederlandsche Bank.
Geruchten doen de ronde dat het bedrijf de laatste tijd in de schulden is geraakt.
lees meer
http://www.vn.nl/Archief/Economie/Artik ... de-DSB.htm
De medewerkers van Afab worden, volgens de Uveco-adviseur die wij spreken, gedwongen om mee te gaan in het agressieve verkoopbeleid van de onderneming. ‘Je moet bepaalde producten verkopen die niet deugen. Doe je dat niet, dan word je op straat gezet. ‘Vooral met die koopsom- en woekerpolissen weet je plat gezegd gewoon dat je de klant naait.’
Ze worden getraind, vertelt hij, in liegen, de klant bang maken, verzwijgen van informatie. ‘Ze leren je allerlei trucjes, zodat het jou het meeste geld oplevert. Bijvoorbeeld de klant onder druk zetten: je moet nu tekenen, want morgen vervalt de aanbieding. Of bij het adviseren van een arbeidsongeschiktheids- of werkloosheidsverzekering niet zeggen dat het goedkoper kan.
Gewoon de hele mikmak verzwijgen. En als ze het niet willen, dan moet de klant een afstandverklaring ondertekenen, zodat ze ons niet aansprakelijk kunnen stellen als ze wel ziek worden. Dat maakt mensen angstig. En dan sluiten ze de verzekering vaak toch nog af.’
Lees meer over AFAB:
http://www.vn.nl/Archief/Economie/Artik ... de-DSB.htm