Pagina 1 van 1

Vodafone internet op je laptop...

Geplaatst: 14 okt 2009 22:55
door Miranda1970
Omdat ik mijn abonnement onlangs verlengde kreeg ik het aanbod om kosteloos 1 maand gratis (mobiel) internet van vodafone te proberen.
Ik had eigenlijk al mijn bedenkingen een dag nadat ik ja had gezegd, na wat rondvraag bleek het toch erg traag te zijn en vrij kostbaar. Daarnaast heb ik internet niet echt nodig op andere plekken dan thuis en op het werk, dus eigenlijk te enthousiast ja gezegd... Op zich geen probleem, want je kon binnen een maand retourneren, dan verviel het contract.
Afgelopen dinsdag is het afgeleverd en toen begon het. Ik wil het retourneren, maar ze geven alleen een antwoordnummer, geen straat en huisnummer. Naar een postbusadres of antwoordnummer kan ik niet met handtekening voor ontvangst retourneren, wat ik eigenlijk wel wil om te voorkomen dat ze achteraf zeggen dat ze niks ontvangen hebben. In dat geval zijn de kosten 70 euro voor de usb stick en zit er een jaarcontract aan vast. Dat wil ik voorkomen door een bewijs te hebben van verzending.
Gebeld met hun, maar nee, geen adres :)
Ik stelde voor om het dan zelf in te leveren in Maastricht (de postcode bij het antw. nr. is in Maastricht), maar ook dat kan niet!

Wat is nu wijsheid? Met afleveren vragen ze een geldige inschrijving kvk, paspoort, bankpasje als bewijs, dit wordt zelfs gefotografeerd, maar van hun krijg ik niet eens een simpele straatnaam...

Is er een manier om dit te retourneren met bewijs? Ik moet erbij zeggen dat ik nog geen tijd heb gehad om naar het postkantoor te gaan omdat ik zelf met mijn openingstijden zit, maar wij gebruiken zakelijke verzendsoftware van TNT omdat we veel verzenden (verzekerd, bewijs voor ontvangst, rembours enz) maar met alleen deze beperkte gegevens accepteert het programma dit niet, terwijl normaal alles gewoon verzonden kan worden.

Heeft iemand ervaring met het retourneren naar Vodafone? En wat als het onderweg bv. 'kwijt' raakt tijdens verzenden?
Op zich een hele tevreden Vodafone klant, maar dit vind ik toch heel erg vreemd.

Re: Vodafone internet op je laptop...

Geplaatst: 16 okt 2009 23:23
door pbarendse
Volgens mij kun je naar een postbus ook gewoon aangetekend versturen.

Re: Vodafone internet op je laptop...

Geplaatst: 16 okt 2009 23:32
door Miranda1970
Ik heb het toevallig vandaag op het postkantoor kunnen regelen...
Is als verzekerd pakket verzonden, met handtekening voor ontvangst. Hoe dat gaat met een postbus weet ik niet, daar hebben ze ook niks van gezegd, ik heb het gewoon zo aangeboden en erbij gevraagd. Ik heb in elk geval het verzendbewijs en mocht het zoek raken dan is het verzekerd en daar ging het me om. Niet later onverhoopt toch aan een ongewenst contract vast zitten.

Ik zal even kijken hoe ik dit bericht kan verwijderen, want het is niet meer van toepassing.

Re: Vodafone internet op je laptop...

Geplaatst: 23 dec 2009 09:41
door Miranda1970
En ja hoor... daar gaan we, het is vanaf nu gefactureerd door Vodafone...
Ze kunnen niks terug vinden van de retourzending. Een heel verhaal, maar ik moet nu gaan werken, maar mijn ongenoegen over Vodafone, hun communicatie en werkwijze ga ik niet onder stoelen of banken steken.

Re: Vodafone internet op je laptop...

Geplaatst: 23 dec 2009 10:23
door jor
Miranda1970 schreef: Is als verzekerd pakket verzonden, met handtekening voor ontvangst. Hoe dat gaat met een postbus weet ik niet, daar hebben ze ook niks van gezegd, ik heb het gewoon zo aangeboden en erbij gevraagd. Ik heb in elk geval het verzendbewijs en mocht het zoek raken dan is het verzekerd en daar ging het me om.
Hoe lang Vodafone het verhaal ook maakt als jij in het bezit bent van het verzendbewijs ( en dat ben je :wink: ) hebben zij geen poot om op te staan.Dat zij de retourzending niet terug kunnen vinden is geheel hun probleem en sta jij buiten.

Re: Vodafone internet op je laptop...

Geplaatst: 25 dec 2009 13:09
door Miranda1970
Ik mag het hopen!
Het verzendbewijs heb ik hun gemaild, nu zou het komen omdat ik het vanaf mijn thuisadres verzonden heb (is idd niet slim achteraf) en het om mijn zakelijkadres ging (zakelijke abonnenment).
Het blijft vreemd, want 1 nummer van die mobile card staat nu niet op mijn factuur, de andere wel en ze zijn samen ongeopend in originele verpakking direct retour gegaan.

Fijne feestdagen en de beste wensen voor 2010 allemaal!

Re: Vodafone internet op je laptop...

Geplaatst: 28 feb 2010 16:02
door Jakob.J
Miranda1970 schreef:Omdat ik mijn abonnement onlangs verlengde kreeg ik het aanbod om kosteloos 1 maand gratis (mobiel) internet van vodafone te proberen.
Ik had eigenlijk al mijn bedenkingen een dag nadat ik ja had gezegd, na wat rondvraag bleek het toch erg traag te zijn en vrij kostbaar. Daarnaast heb ik internet niet echt nodig op andere plekken dan thuis en op het werk, dus eigenlijk te enthousiast ja gezegd... Op zich geen probleem, want je kon binnen een maand retourneren, dan verviel het contract.
Afgelopen dinsdag is het afgeleverd en toen begon het. Ik wil het retourneren, maar ze geven alleen een antwoordnummer, geen straat en huisnummer. Naar een postbusadres of antwoordnummer kan ik niet met handtekening voor ontvangst retourneren, wat ik eigenlijk wel wil om te voorkomen dat ze achteraf zeggen dat ze niks ontvangen hebben. In dat geval zijn de kosten 70 euro voor de usb stick en zit er een jaarcontract aan vast. Dat wil ik voorkomen door een bewijs te hebben van verzending.
Gebeld met hun, maar nee, geen adres :)
Ik stelde voor om het dan zelf in te leveren in Maastricht (de postcode bij het antw. nr. is in Maastricht), maar ook dat kan niet!

Wat is nu wijsheid? Met afleveren vragen ze een geldige inschrijving kvk, paspoort, bankpasje als bewijs, dit wordt zelfs gefotografeerd, maar van hun krijg ik niet eens een simpele straatnaam...

Is er een manier om dit te retourneren met bewijs? Ik moet erbij zeggen dat ik nog geen tijd heb gehad om naar het postkantoor te gaan omdat ik zelf met mijn openingstijden zit, maar wij gebruiken zakelijke verzendsoftware van TNT omdat we veel verzenden (verzekerd, bewijs voor ontvangst, rembours enz) maar met alleen deze beperkte gegevens accepteert het programma dit niet, terwijl normaal alles gewoon verzonden kan worden.

Heeft iemand ervaring met het retourneren naar Vodafone? En wat als het onderweg bv. 'kwijt' raakt tijdens verzenden?
Op zich een hele tevreden Vodafone klant, maar dit vind ik toch heel erg vreemd.
Hallo Miranda,

Als ik zo Jullie berichten leest vraag ik me af, of ik de al vanaf 27 December aangevraagde Internet voor op je Laptop van Vodafone/ANWB a €14,95 nog achter aan moet gaan waar de zending blijft, of blij moet zijn dat het niet gelukt is en het er bij moet laten zitten, wat is wijsheid ???
Nu maak ik gebruik van een onbeveiligde internet verbinding van de buren, wel es waar op een beperkte plaats en heel zwak maar het is tedoen.

Groet,
Jakob Ps, het bedrag zou vast staan, maar de snelheid zou omlaag kunnen gaan.

Re: Vodafone internet op je laptop...

Geplaatst: 03 mar 2010 09:24
door Miranda1970
Tja, wat is wijsheid? Ik ben er nog steeds mee aan het sukkelen, ook al heb ik het meteen ongebruikt terug gestuurd, ze hebben me zelfs een ontvangstbevestiging ervan gestuurd. Dit alles samen had ik met een aangetekende brief verzonden, nu kreeg ik een rekening van bijna 400 euro ivm voortijdige contractbeëindiging! Weer contact gehad, was een foutje... het zou gecrediteerd worden. Ik ben echt benieuwd, maar je loopt tegen een muur aan als je problemen hebt, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
Als je geen internet hebt en dit werkt voor 14,95 per maand, ja, dan is er niet veel mis mee. Ik wordt er niet goed van ik elk geval, is het nu zo moeilijk om één persoon te vinden daar die dit goed kan afhandelen? Ze blijven het afschuiven op elkaar. Van klantenservice naar data, naar klachtenbehandeling, naar verkoop enz.

Re: Vodafone internet op je laptop...

Geplaatst: 05 mar 2010 19:14
door Jakob.J
Miranda1970 schreef:Tja, wat is wijsheid? Ik ben er nog steeds mee aan het sukkelen, ook al heb ik het meteen ongebruikt terug gestuurd, ze hebben me zelfs een ontvangstbevestiging ervan gestuurd. Dit alles samen had ik met een aangetekende brief verzonden, nu kreeg ik een rekening van bijna 400 euro ivm voortijdige contractbeëindiging! Weer contact gehad, was een foutje... het zou gecrediteerd worden. Ik ben echt benieuwd, maar je loopt tegen een muur aan als je problemen hebt, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
Als je geen internet hebt en dit werkt voor 14,95 per maand, ja, dan is er niet veel mis mee. Ik wordt er niet goed van ik elk geval, is het nu zo moeilijk om één persoon te vinden daar die dit goed kan afhandelen? Ze blijven het afschuiven op elkaar. Van klantenservice naar data, naar klachtenbehandeling, naar verkoop enz.
Hallo Miranda1970,

Je weet soms niet meer hoe je dingen in beweging moet krijgen, dit berichtje heb in vandaag naar Vodafone gestuurt.

Let heel goed op, Haal Uw chef er bij, Dit is de laatste keer dat ik de klacht via deze weg aan U door geef, Al van af December 2009 heb ik een *Mobiel internet op laptop* van Vodafone/ANWB voor een vast bedrag van €14,95 p/m besteld heb vrij direct een bevestiging van Jullie gekregen en daar is het bij gebleven, op allerlei manieren Jullie op de hoogte gesteld, maar verder komt het domweg niet, zulke klunzen mogen wat ons betreft ontslagen worden, als het nu niet goed komt, gaan we eerst via de ANWB spelen, en dan maar via KASSA RADAR, en dan staan Jullie goed voor gek andere providers zullen in hun vuistje lachten, Jullie maken je hier mee behoorlijk belachelijk en krijgen een terdege onderzoek aan je broek van Vodafone zelf en misschien vallen er ontslagen, dat moet sowieso geburen want en zijn veel klachten op het internet over Jullie ook op het Kassa Radar forum. Allen rechtstreekse email naar *****@gmail.com, of Telefoon: ******* , refnum:*****

Mvg, Jakob Ps, anderen mogen ook reageren.