MacBook Pro dode pixels - buiten garantietijd?
Geplaatst: 14 okt 2009 23:32
achtergrondinformatie:
- De laptop is op 13 maart 2008 gekocht
EERSTE REPARATIE
-half september 2008 (NA 5 MAANDEN) zijn meer dan 3 dode pixels (= DP) geconstateerd
-ik moest mijn computer week afstaan hetgeen altijd moeilijk is i.v.m. mijn werk
TWEEDE REPARATIE
-na een week, bij het ophalen en controle, heb ik opnieuw DP op mijn scherm geconstateerd, ik heb de comput. achter gelaten.
-na enkele dagen opgehaald, de scherm was ok.
AAN DERDE REPARATIE TOE
- in juli 2009 heb ik de eerste vage tekening van een DP gemerkt, ik kon helaas niet direct naar de winkel (buitenland) dit 10 maanden na de laatste reparatie![/size]
-in 18 augustus ben ik naar mac huis Raadhuisstraat (waar ik het gekocht heb) gegaan en hierover geklaacht. de antwoord was u garantie is 1 jaar en het is voorbij. Als u iets wil regelen moet u apple bellen en de factuur meenemen. Ze kunnen zien dat ik de computer daar gekocht heb incl datum maar dat was niet genoeg.
-mijn boekhouder was in buitenland dus kon ik niet aan mijn factuur komen. inmiddels mijn computer was 10 dagen bij Apple zonder enige resultaat. Ik heb mijn computer teruggehaald tot dat ik in het bezit van mijn factuur kon komen...
-het lastige is dat voor dat uberhaubt wat gedaan kan worden moet je je computer achter laten, dan is de vraag of het snel genoeg tot een oplossing kan koemen .....
-vanochtend heb ik besloten Apple zelf bellen, de antwoord na deze verhaal was 'u hebt maar 1 jaar garantie! wij kunnen niets doen'.
-ik heb een uur en 15 min aan de telefoon gehangen om duidelijk te maken dat ik dit niet accepteer, vanaf de koopdatum is het nu inmiddels 1 jaar en 7 maanden maar de scherm is nu voor de derde keer en vanaf -5maanden na aankoop- niet goed.
ik begrijp dat ik als consument recht op minstens twee jaar garantie heb, en dat mac store verplicht is dit te behandelen en mij niet direct naar Apple te sturen enz.
-mij is belooft morgen terug te bellen - maar geen belofte over vervanging van de scherm! Ik heb een erg dure computer dat niet eens de twee jaar haalt. Na een eerdere slechte ervaring overweeg ik niet meer een Apple te kopen de maat is vol. Er zijn inmiddels twee nieuwe DP op het scherm te zien het groeit zien der ogen.
als ik al de informatie over wettelijke regels lees is het voor mij nog niet duidelijk waar ik werkelijk recht op heb. Ik lees constant tegenstrijdige berichten. Wat is de eenduidige heldere Nederlandse/Eurepese wet in dit verband. Apple weigert dit te erkennen, dus als het morgen niet lukt, moet ik juridische stappen ondernemen, brieven schrijven en al dat gezeur ? ?
Lisya
- De laptop is op 13 maart 2008 gekocht
EERSTE REPARATIE
-half september 2008 (NA 5 MAANDEN) zijn meer dan 3 dode pixels (= DP) geconstateerd
-ik moest mijn computer week afstaan hetgeen altijd moeilijk is i.v.m. mijn werk
TWEEDE REPARATIE
-na een week, bij het ophalen en controle, heb ik opnieuw DP op mijn scherm geconstateerd, ik heb de comput. achter gelaten.
-na enkele dagen opgehaald, de scherm was ok.
AAN DERDE REPARATIE TOE
- in juli 2009 heb ik de eerste vage tekening van een DP gemerkt, ik kon helaas niet direct naar de winkel (buitenland) dit 10 maanden na de laatste reparatie![/size]
-in 18 augustus ben ik naar mac huis Raadhuisstraat (waar ik het gekocht heb) gegaan en hierover geklaacht. de antwoord was u garantie is 1 jaar en het is voorbij. Als u iets wil regelen moet u apple bellen en de factuur meenemen. Ze kunnen zien dat ik de computer daar gekocht heb incl datum maar dat was niet genoeg.
-mijn boekhouder was in buitenland dus kon ik niet aan mijn factuur komen. inmiddels mijn computer was 10 dagen bij Apple zonder enige resultaat. Ik heb mijn computer teruggehaald tot dat ik in het bezit van mijn factuur kon komen...
-het lastige is dat voor dat uberhaubt wat gedaan kan worden moet je je computer achter laten, dan is de vraag of het snel genoeg tot een oplossing kan koemen .....
-vanochtend heb ik besloten Apple zelf bellen, de antwoord na deze verhaal was 'u hebt maar 1 jaar garantie! wij kunnen niets doen'.
-ik heb een uur en 15 min aan de telefoon gehangen om duidelijk te maken dat ik dit niet accepteer, vanaf de koopdatum is het nu inmiddels 1 jaar en 7 maanden maar de scherm is nu voor de derde keer en vanaf -5maanden na aankoop- niet goed.
ik begrijp dat ik als consument recht op minstens twee jaar garantie heb, en dat mac store verplicht is dit te behandelen en mij niet direct naar Apple te sturen enz.
-mij is belooft morgen terug te bellen - maar geen belofte over vervanging van de scherm! Ik heb een erg dure computer dat niet eens de twee jaar haalt. Na een eerdere slechte ervaring overweeg ik niet meer een Apple te kopen de maat is vol. Er zijn inmiddels twee nieuwe DP op het scherm te zien het groeit zien der ogen.
als ik al de informatie over wettelijke regels lees is het voor mij nog niet duidelijk waar ik werkelijk recht op heb. Ik lees constant tegenstrijdige berichten. Wat is de eenduidige heldere Nederlandse/Eurepese wet in dit verband. Apple weigert dit te erkennen, dus als het morgen niet lukt, moet ik juridische stappen ondernemen, brieven schrijven en al dat gezeur ? ?
Lisya