Pagina 1 van 1

Misleiding van ZIGGO

Geplaatst: 16 okt 2009 21:58
door Xarbo
Ik heb voor een oude dame die in een bejaardencentrum woont een digitale decoder met smartcard van ZIGGO opgehaald alleen de smartcard was € 15 de decoder was gratis er hoefde volgens de ZIGGO medewerker verder niets betaald te worden er moest wel een bankrekeningnummer ingevuld worden.
Enkele dagen later krijgt deze dame een rekening voor aansluitkosten en abonnement terwijl deze laatste kosten bij de huurzijn inbegrepen het bedrag werd van haar rekening afgeschreven dus Ziggo gebeld 30 minuten in de wacht gehangen dan krijg je een zeer onvriendelijke dame te spreken die zegt voor niets gaat de zon op en verbreekt de verbinding opnieuw gebeld weer lang in de wacht alles uitgelgd en zonder antwoord wordt de verbinding weer verbroken.
Nog 2x gebeld ditmaal niet zo lang in de wacht 18 minuten en dan krijg ik iemand aan de telefoon die Alex heet deze belooft terug te bellen maar doet dat uiteraard niet. Het afgeschreven bedrag heb ik uiteraard terug laten boeken en aan de bank gevraagd of er een blokade op ZIGGO incasso mogelijk was dit was geen probleem dus Ziggo kan geen geld meer afschrijven maar stuurt inmiddels opnieuw een rekening met nog hogere kosten. Op mijn emails aan Ziggo krijg ik geen antwoord op mijn vragen maar alleen de mededeling dat er normaal voor aansluit- en abonnementskosten betaald moet worden.Over de misleiding door hun eigen folder en medewerkers word niet gereageerd ik vindt dit misleiding van de ergste soort om oude mensen op deze wijze hun geld af te nemen

Re: Misleiding van ZIGGO

Geplaatst: 19 okt 2009 21:25
door ziggoleed
(voor de tweede keer, wat een slecht werkend forum is dit zeg...en traag)exact hetzelfde gehad met een bij mediamarkt gekochte decoder en kaart, geinstalleerd in een bejaardenhuis met Ziggo abo via de huur.

Ziggo brengt toch een tweede abo op hetzelfde adres in rekening, en dat kan natuurlijk niet.
Besproken met de helpdesk en ze geven na ruggespraak de fout toe.

Enkele weken later: toch bedrag afgeschreven. Direct gestorneerd en een brief geschreven.
Ik heb het telefoongesprek opgenomen, en dat hangt nu als bewijs boven deze zaak. Verder geeist dat de digitale TV ononderbroken wordt doorgegeven (want ik zie ze ervoor aan dat ze dat dan afzetten...). Nog geen reactie gehad van Ziggo......

Re: Misleiding van ZIGGO

Geplaatst: 22 okt 2009 09:49
door MeaAnne
Same here. Ook ik ben op die manier misleid. Duidelijk aangegeven dat ik een collectief abonnement heb. En wat denk je; ze brengen mij 59,20 in rekening terwijl ik helemaal NIETS hoef te betalen. Schandelijk.

Ik heb zojuist het bedrag gestorneerd, ze een duidelijke brief en 2 e-mails gestuurd + aangegeven dat ik dit hier ga plaatsen. Wat een onbegrijpelijke situatie bij Ziggo. Klantvriendelijke hebben ze nooit van gehoord.

Re: Misleiding van ZIGGO

Geplaatst: 23 okt 2009 12:36
door ziggoleed
hier is inmiddels na de stornering alweer een factuur van ziggo ontvangen, nu met 2,50 euro herinneringskosten. die ga ik natuurlijk beantwoorden met een scherpe brief, met een factuur voor herinneringskosten voor Ziggo vanwege het vergeten van hun eigen afspraak ;-)

Ik heb inmiddels als voorbereiding op een langdurige oorlog een serie antwoordnummers gevonden van ziggo, via antwoordnummer.nl
dat scheelt weer porto, en ik kan vrijwel dagelijks met papier aan ziggo vragen om de zaak volgens de gemaakte afspraak recht te trekken; e.e.a. naast emails die ik vanaf nu ga versturen.

zonde van de tijd allemaal, ik heb met plezier de site zaggo.nl gelezen, en zou willen vragen of Pieter Lakeman een oproep kan doen aan ziggo abonnees...ik heb al de naam ziggoleed beschikbaar ;-)

sorry Tros, jullie moeite in de laatste uitzending heeft nog geen enkel resultaat opgeleverd. de interne bedrijfsprocessen zijn bij ziggo nog lang niet onder controle!

Re: Misleiding van ZIGGO

Geplaatst: 25 okt 2009 13:11
door Pacey
Ten eerste, voor de decoder heb je dus niks extra betaald. Dus heeft Ziggo zich gehouden aan hun antwoord.

Ten tweede, iedereen kan wel zeggen dat ze hun kabel aansluiting collectief of via de huur betalen. Wil je dus geen abbonoments kosten en aansluitkosten betalen dan dien je contact op te nemen met je huisbaas of de gene bij wie je de collectieve kosten al betaald. Met hun klant gegevens kun je alsnog de kosten laten crediteren als blijkt dat ze inderdaad op dat adres al een kabel abbonoment van Ziggo zit.

Ten derde, stoneren van geld is je eigen verantwoordelijkheid, hiermee jaag je de kosten alleen maar hoger op.

Ten vierde, probeer eens op een normale manier met de klantenservice te bellen. Dat helpt al extreem veel. Als je meteen al begint met schreeuwen en schelden kom je geen stap verder.

@ ziggoleed.
Leuk dat je het gesprek hebt opgenomen, maar zolang de persoon waarmee je het gesprek had hiervoor geen toestemming heeft gegeven, mag dit niet als bewijs dienen. En aangezien ze op een klantenservice hier geen toestemming voor mogen geven, zelfs al zouden ze willen. Heb je dus een onrechtmatig bewijs die verder niet gebruikt mag worden

@ allen
Het staat duidelijk in elke overeenkomst dat er een kabelabbonoment van Ziggo of coas abbonoment aanwezig dient te zijn om gebruik te kunnen maken van Digitaal TV, Internet en telefonie.
Ik zie nergens van jullie terug dat jullie de moeite nemen om te bewijzen dat er al een betaalde kabelabbonoment van Ziggo aanwezig is op jullie adressen. Is dit omdat jullie dit niet kunnen bewijzen? Of omdat jullie te lui zijn hiervoor?

Re: Misleiding van ZIGGO

Geplaatst: 26 okt 2009 21:13
door Xarbo
Pacey
Als ik je antwoord lees zou ik haast denken dat je voor Ziggo werkt.
Je slaat de plank volledig mis als je stelt dat Ziggo zich aan haar woord houd er is duidelijk gesteld dat er bij een abonnement geen verdere kosten zouden zijn hoezo dan aansluitkosten en abonnementskosten deze worden collectief betaald door alle bewoners van dit bejaardentehuis en is duidelijk op de jaarafrekening per maand gespecificeerd. Ook het rustig praten met medewerkers van de klantenservice is niet mogelijk als je langere tijd tot wel 30 minuten in de wacht staan wat ik kan bewijzen aan de hand van mijn telefoonrekening en vervolgens een medewerker te spreken krijgt die botweg zegt voor niets gaat de zon op en de verbinding verbreekt ook al zou ik onvriendelijk zijn de verbinding verbreken zonde de klant fatsoenlijk te woord staan is in mijn optiek een hoogst onbeschofde reactie dit is mij meerdere malen overkomen ook de belofte van een zekere Alex om terug te bellen wordt niet nagekomen als je de volgende dag om Alex vraagt kennen ze hem niet werken ze soms met fictieve namen om maar geen enkele verantwoording op zich te nemen ?
Ook hun reactie op Emails is totaal niet ter zake doende en geen antwoord op de gestelde vragen.
In mijn ogen is en blijft Ziggo een onoverzichtelijk bedrijf waar niemand weet wat er gebeuren moet om klanten naar behoren te helpen,en ook niemand de verantwoording neemt om de boel eens een keer goed op de rails te zetten zodat de stroom van klachten ophoud en er meer tevreden gebruikers komen deze wijze van afhandeling roept alleen agressie naar Ziggo op.
Xarbo

Re: Misleiding van ZIGGO

Geplaatst: 30 okt 2009 19:33
door Ziggo-Coolstar
Xarbo schreef:Pacey
Als ik je antwoord lees zou ik haast denken dat je voor Ziggo werkt.
Je slaat de plank volledig mis als je stelt dat Ziggo zich aan haar woord houd er is duidelijk gesteld dat er bij een abonnement geen verdere kosten zouden zijn hoezo dan aansluitkosten en abonnementskosten deze worden collectief betaald door alle bewoners van dit bejaardentehuis en is duidelijk op de jaarafrekening per maand gespecificeerd. Ook het rustig praten met medewerkers van de klantenservice is niet mogelijk als je langere tijd tot wel 30 minuten in de wacht staan wat ik kan bewijzen aan de hand van mijn telefoonrekening en vervolgens een medewerker te spreken krijgt die botweg zegt voor niets gaat de zon op en de verbinding verbreekt ook al zou ik onvriendelijk zijn de verbinding verbreken zonde de klant fatsoenlijk te woord staan is in mijn optiek een hoogst onbeschofde reactie dit is mij meerdere malen overkomen ook de belofte van een zekere Alex om terug te bellen wordt niet nagekomen als je de volgende dag om Alex vraagt kennen ze hem niet werken ze soms met fictieve namen om maar geen enkele verantwoording op zich te nemen ?
Ook hun reactie op Emails is totaal niet ter zake doende en geen antwoord op de gestelde vragen.
In mijn ogen is en blijft Ziggo een onoverzichtelijk bedrijf waar niemand weet wat er gebeuren moet om klanten naar behoren te helpen,en ook niemand de verantwoording neemt om de boel eens een keer goed op de rails te zetten zodat de stroom van klachten ophoud en er meer tevreden gebruikers komen deze wijze van afhandeling roept alleen agressie naar Ziggo op.
Xarbo
Tja als je al schreeuwend en tierend iemand daar te woord staat mag je idd weer 30 min wachten. Vaak is het zo dat de call center medewerkers wel willen maar de tijd en de middelen niet krijgen om iemand fatsoenlijk te helpen dus een beetje lopen schelden tegen die mensen heeft totaal geen zin dat resulteert in opnieuw 30 min wachten. Kan ze geen ongelijk geven als iemand mij belt en loopt te tieren en de schelden gooi ik ook de hoorn erop. :)

Re: Misleiding van ZIGGO

Geplaatst: 27 dec 2009 11:51
door ziggoleed
er reageren hier wat mensen die waarschijnlijk wel een band hebben met Ziggo. Sprak ik met jullie soms? Nou, ik heb zeker niet geschreeuwd ;-)))...Ga de zaken eens regelen ;-)))...

Ik heb inmiddels Ziggo in 4 brieven geinformeerd, gesommeerd, ingebrekegesteld inzake het abonnement (contractnummer, klantnummer, recente factuur, onderhandelings-/contactpersoon) van het bejaardenhuis waar het bij mij om gaat. Die info kreeg ik van de eigenaar ervan. In principe is dat voldoende info voor Ziggo, dan weten ze dat er voor het betreffende huisnummer "in dat bejaardenhuis" al abokosten zijn betaald via de verhuur van het appartement, deze aanpak lijkt me de weg te gaan. Onweerlegbaar....
Het is op een andere lokatie van dezelfde eigenaar al gelukt, maar dat duurde 5 maanden, dus houdt hoop!
Ze cultiveren bij Ziggo de problemen kennelijk; ja, zo worden de doorlooptijden en kwaliteit van de klantenservice nooit wat. Ik reken erop dat in februari de zaak is geregeld...

Fijn 2010!

Re: Misleiding van ZIGGO

Geplaatst: 27 dec 2009 14:08
door quantas01
Ik heb voor een oude dame die in een bejaardencentrum woont een digitale decoder met smartcard van ZIGGO opgehaald alleen de smartcard was € 15 de decoder was gratis er hoefde volgens de ZIGGO medewerker verder niets betaald te worden er moest wel een bankrekeningnummer ingevuld worden.
Je hebt geen ziggo medewerker gesproken je hebt het gewoon opgehaald op het postkantoor ziggo kan je niet afhalen of je moet in een winkel kopen en dan betaal jij die decoder dus wel.

Bankrekening is standaard om te controleren dat het wel degelijk die persoon is.
Die info kreeg ik van de eigenaar ervan. In principe is dat voldoende info voor Ziggo, dan weten ze dat er voor het betreffende huisnummer "in dat bejaardenhuis" al abokosten zijn betaald via de verhuur van het appartement, deze aanpak lijkt me de weg te gaan. Onweerlegbaar....
Gezwets en niks anders de tv aansluiting kan collectief zijn maar de digitale decoder is toch echt per bewoner en dus daar haar zelf aangevraagd.
Die decoder staat compleet los van het normale tv signaal dat betaald iedereen nl.

[Bericht aangepast door Moderator (belediging)]

Re: Misleiding van ZIGGO

Geplaatst: 28 dec 2009 15:38
door Ziggo Webteam Jelle
Geachte heer, mevrouw,

Graag willen wij uw probleem, indien deze nog niet opgelost is, alsnog oplossen. Om uw probleem in behandeling te kunnen nemen wil ik u vriendelijk verzoeken uw naam, adres, woonplaats gegevens en een telefoonnummer waarop wij u kunnen bereiken aan ons door te geven via het email adres [email protected].

met vriendelijke groet,

Ziggo webteam jelle

Re: Misleiding van ZIGGO

Geplaatst: 28 dec 2009 15:39
door ziggoleed
dank U moderator!

het is inmiddels al elders gewoon gelukt e.e.a. met Ziggo te regelen, dus....
immers: betalen voor de Ziggo aansluiting, en dan heb je er het basis digitale pakket altijd gratis bij (met eigen aanschaf van decoder en smartcard, dat wel) , ook als dat zou gelden voor die collectieve aansluiting van het bejaardenhuis, toch ;-) ! Alleen wat geduld hebben kennelijk...
Deze oplossing is in september al door de helpdesk telefonisch toegegeven en toegezegd na ruggespraak met een hoger helpdesk echelon.

succes!

Re: Misleiding van ZIGGO

Geplaatst: 08 nov 2010 16:49
door ziggoleed
...en ja hoor, het is weer mis. Brief ontvangen van Ziggo waarin we worden bedankt voor het opzeggen van digitale TV.... ? Huh, we hebben nix opgezegd, en zijn juist erg tevreden over de (af)werking van e.e.a.! Er is ook niets veranderd in de tussentijd.
Het digitale signaal werkt inmiddels al niet meer.

Als Jelle van het Ziggo Webteam dit leest: zou U nog een keer kontakt kunnen leggen over deze case? Vast veel dank!