Beste,
Als vertegenwoordiger van Euphony wil ik graag enige toelichting geven op onze handelswijze en die van onze medewerkers. Laat ik voorop stellen dat de klantwervingsmethoden zoals die hier zijn beschreven door Euphony niet toegestaan worden en dat de verantwoordelijken daar waar nodig zullen worden aangesproken.
U kunt daarbij helpen door enkele aanvullende gegevens aan mij door te geven (via PB/Privebericht of email) onder vermelding van minimaal het vaste telefoonnummer waarop u bent benaderd. Wij zullen de verantwoordelijke dan opsporen om vervolgens passende maatregelen te nemen (tot en met eventuele schorsing).
Het klopt inderdaad dat wij werken met een team van enkele honderden consulenten die op zelfstandige basis hun klantenbestand uitbreiden. Dat gebeurt hoofdzakelijk op basis van mond-tot-mond reclame en referenties van tevreden klanten. Dankzij deze activiteiten melden zich maandelijks duizenden nieuwe klanten bij ons aan, die van onze voordelige diensten gebruik wensen te maken.
Het komt ook wel eens voor dat consulenten de telefoon gebruiken om nieuwe potentiele klanten te benaderen. Het is in dat geval zeker niet zo dat er gericht ouderen benaderd worden. Voordat de consulenten mensen benaderen wordt eerst gescreend of ze al dan niet bij het bel-me-niet register zijn aangemeld en of eventueel bekend is of ze nog bij KPN zitten. Aangezien KPN's klantenbestand een relatief hoge gemiddelde leeftijd heeft in vergelijking met het klantenbestand van bijvoorbeeld ZIggo of UPC, komt het dus voor dat daar relatief wat meer ouderen tussen zitten.
Wij geloven dermate in de kwaliteit van onze dienstverlening dat wij besloten hebben om niet met contracten te werken. Dat wil zeggen dat onze vastelijnklanten op ieder moment weg kunnen gaan, zonder opgaaf van reden. Vandaar dat onze klantendienst dus ook geen verdere vragen stelt wanneer een klant belt of mailt om op te zeggen.
Ondanks onze kwaliteitscontrole komt het helaas ook wel eens voor dat consultenten onheuse methoden hanteren om aan nieuwe klanten te komen. Dat is het welhaast onvermijdelijke gevolg van het werken met mensen. Wij controleren hier echter streng op. Dankzij meldingen van klanten aan onze klantendienst of op fora zoals deze kunnen wij meestal vrij snel ingrijpen en de betreffende consulent ter verantwoording roepen.
Heeft u dus het gevoel dat u (of een naaste) het "slachtoffer" bent van een onheuse benadering door een van onze consultenten, dan adviseer ik u het volgende:
1. neemt u telefonisch contact op met onze klantendienst om te annuleren (0900-2229222, lokaal tarief)
2. geeft u uw telefoonnummer door aan mij (
[email protected])
De klantendienst zal uw annulering dan per direct uitvoeren zonder verder vragen. Ik zal vervolgens de betreffende consulent laten opsporen en gepaste maatregelen nemen. (In het verleden zijn er al consulenten permanent geschorst na overtreding van onze beleidsregels)
Ik vertrouw erop hiermee meer duidelijkheid te verschaffen in onze werkwijze en hoop uw vertrouwen in onze firma enigszins hersteld te hebben.
Mocht u nog vragen hebben dan sta ik graag ter beschikking.
Met vriendelijke groet,
Euphony
Eric Janssen
[email protected]
mob +31 (0)654 348460