| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PVU Incasso
PVU Incasso
Er is beslag gelegd op mijn UWV ziektewetuitkering. Ben nog herstellend van een Hartinfarct. Ik heb een betalingsregeling getroffen met PVU voor €50,00 per maand. Die worden elke 1e van de maand opgehaald door de deurwaarder. Deze maand niet geweest daardoor beslaglegging. Volgende week heb ik nieuwe medicijnen nodig waarvan erbij zijn met bijbetaling. Door de belastingvrijevoet gaat dit niet lukken. Is deze deurwaarder aan te pakken op grond van tegenhouden ivm gezondheidsklachten. Het is gewoon bij de beesten af dit soort praktijken. Is er een organisatie die deze jongens aanpakt?
Wilaiwan
Wilaiwan
Re: PVU Incasso
is hier een rechtzaak van geweest zo ja dan geeft ik uw weinig kans
is er geen recht zaak geweest dan heeft pvu een heel groot probleem
is er geen recht zaak geweest dan heeft pvu een heel groot probleem
Ze mogen niet op heel het bedrag beslag leggen, maar zoals ik uit uw verhaal opmaak betreft het 50 euro, ik kan me niet voorstellen dat daar alles van afhangt.
Dan lijkt mij dat er meer schuldeisers zijn want niemand krijgt 50 euro in de maand om van te leven en al zeker niet met een uitkering.
Ok het is niet ruim ben ik met je eens maar daar blijft toch wel meer dan 50 euro over.
Dan lijkt mij dat er meer schuldeisers zijn want niemand krijgt 50 euro in de maand om van te leven en al zeker niet met een uitkering.
Ok het is niet ruim ben ik met je eens maar daar blijft toch wel meer dan 50 euro over.
Hoi als er beslag is gelegd door een deurwaarder is dat al door een rechtbank toe gewezen. Hoe erg ook, het beslag zal ongeacht de persoonlijke situatie van kracht blijven.
Succes Ronald.
Succes Ronald.
-
seagoing racer2
Beste,
Ik neem aan dat belasting vrije voet de verkeerde term is en dat je beslag vrije voet bedoelt. Dit is het bedrag van je uitkering waarop geen beslag kan worden gelegd, en wat dus het geld is waarvan je moet leven.
Verder ben jij degene die in gebreke is gebleven door de betalingsregeling niet na te komen. Je moet dus nu niet de deurwaarder de schuld geven, maar eerst eens goed bij jezelf nagaan waarom je niet die 50 euro hebt betaald.
Die jongens doen gewoon hun werk
Hoewel ik vind dat je in een moeilijke situatie bent beland is jouw bericht onnodig tendentieus.Er is beslag gelegd op mijn UWV ziektewetuitkering. Ben nog herstellend van een Hartinfarct. Ik heb een betalingsregeling getroffen met PVU voor €50,00 per maand. Die worden elke 1e van de maand opgehaald door de deurwaarder. Deze maand niet geweest daardoor beslaglegging. Volgende week heb ik nieuwe medicijnen nodig waarvan erbij zijn met bijbetaling. Door de belastingvrijevoet gaat dit niet lukken. Is deze deurwaarder aan te pakken op grond van tegenhouden ivm gezondheidsklachten. Het is gewoon bij de beesten af dit soort praktijken. Is er een organisatie die deze jongens aanpakt?
Wilaiwan
Ik neem aan dat belasting vrije voet de verkeerde term is en dat je beslag vrije voet bedoelt. Dit is het bedrag van je uitkering waarop geen beslag kan worden gelegd, en wat dus het geld is waarvan je moet leven.
Verder ben jij degene die in gebreke is gebleven door de betalingsregeling niet na te komen. Je moet dus nu niet de deurwaarder de schuld geven, maar eerst eens goed bij jezelf nagaan waarom je niet die 50 euro hebt betaald.
Die jongens doen gewoon hun werk
@seagoing racer, hoewel je in grote mate gelijk hebt, ben ik van mening dat je je antwoord wat tactvoller had kunnen stellen.
-
seagoing racer2
Voor mijn doen is dit al een uitermate tactvolle bijdrage ... 
-
zwartboek1
Bij mijn weten, kunt U bewijslast van bijbetaling medicijnen -en dan moet het wel gaan om dringende medicatie- tonen aan de Gerechtsdeurwaarder en zal deze dit bedrag in mindering moeten brengen op het loonbeslag.
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Maar een tip is misschien een kopie van uw huurcontract (of hypotheek), zorgpremie, eventuele huur- en zorgtoeslag samen met een uitkeringsspecificatie op te sturen met het verzoek direct de beslagvrije voet aan te laten passen. In de praktijk betekent dit vaak dat u meer geld overhoudt per maand. De deurwaarder is zelfs verplicht de beslagvrije voet met terugwerkende kracht aan te laten passen, teveel ingehouden gelden worden dan terugbetaald (wel via de uitkerende instantie overigens)Bij mijn weten, kunt U bewijslast van bijbetaling medicijnen -en dan moet het wel gaan om dringende medicatie- tonen aan de Gerechtsdeurwaarder en zal deze dit bedrag in mindering moeten brengen op het loonbeslag.