Fout regiobeleid Epson
Geplaatst: 19 okt 2009 12:04
Vorig jaar heb ik in Singapore, waar ik toen woonachtig was, een Epson Stylus Photo R270 printer aangeschaft.
Deze printer is onlangs met mij naar Nederland meeverhuisd.
Nu heb ik nieuwe inktpatronen nodig.
De inktpatronen zijn van de serie T082x.
Deze zijn in Europa niet verkrijgbaar.
De R270 is identiek aan de in Europa verkochte R265, echter ten gevolge van regiocodering werken de inktpatronen van de R265, serie T080x, niet in de R270.
Na een lange e-mail discussie met Epson Nederland was de conclusie dat deze firma niet bereid is enige hulp te verschaffen in deze.
Bijvoorbeeld vervanging van de R270 door een R265 of vervanging van de firmware in mijn R270, zodat de T080x serie patronen geaccepteerd worden.
Uiteindelijk zit ik nu met een waardeloze printer ten gevolge van een bedenkelijk regiobeleid van een mondiale firma.
Heeft iemand een suggestie om tot een oplossing te komen?
Opsturen vanuit Singapore van patronen is geen oplossing, want dat mogen ze niet vanwege dezelfde regiobeperkingen.
Deze printer is onlangs met mij naar Nederland meeverhuisd.
Nu heb ik nieuwe inktpatronen nodig.
De inktpatronen zijn van de serie T082x.
Deze zijn in Europa niet verkrijgbaar.
De R270 is identiek aan de in Europa verkochte R265, echter ten gevolge van regiocodering werken de inktpatronen van de R265, serie T080x, niet in de R270.
Na een lange e-mail discussie met Epson Nederland was de conclusie dat deze firma niet bereid is enige hulp te verschaffen in deze.
Bijvoorbeeld vervanging van de R270 door een R265 of vervanging van de firmware in mijn R270, zodat de T080x serie patronen geaccepteerd worden.
Uiteindelijk zit ik nu met een waardeloze printer ten gevolge van een bedenkelijk regiobeleid van een mondiale firma.
Heeft iemand een suggestie om tot een oplossing te komen?
Opsturen vanuit Singapore van patronen is geen oplossing, want dat mogen ze niet vanwege dezelfde regiobeperkingen.