hoi,
ik begin maar meteen aan me verhaal,
zit nu al een paar weken in het buitenland (schotland) voor me werk.
kom wel ieder weekend thuis. nou was ik afgelopen vrijdag 16 oktober onderweg naar huis toen ik merkte dat ik geen smsjes meer kon verturen en niet meer kon bellen. vreemd... bij thuiskomst vind ik een telefoon rekening van maar liefst 650 euries.... heb al een idee waarom ik niks meer kan...
maar nou bel ik zaterdags op naar vodafone, en die vertelle me dood leuk dat ik dus afgesloten ben. waar ik tevens geen bericht van heb gehad.
nou lees ik dit in de voorwaarde van vodafone en zou graag weten of ik er iets mee kan dat ik afgesloten ben voor dat ik bericht heb gehad, ps nadat ik weer aangesloten was kreeg ik via sms het volgende bericht.
From: Vodafone SMS, VF-nl Subj: vodafone costumer services msg: aub contact opnemen met vodafone, tel 043-3514521 indien geen reactie voor 19 10 12 uur volgt blokkade.
dit heb ik dan weer gevonden in de voorwaarde van versie 1 juli 2009
Artikel 15 Buiten gebruikstelling van de Aansluiting
1 Vodafone mag de Aansluiting of het leveren van één of meer Diensten (tijdelijk en/of geheel of gedeeltelijk)
blokkeren of buiten gebruik stellen, indien:a. door of namens Contractant een verzoek op grond van artikel 13.4 wordt gedaan en Vodafone uit de haar
bekende omstandigheden geen gronden heeft om het verzoek te weigeren;
b. Contractant of Eindgebruiker een verplichting uit de Algemene Voorwaarden of enige andere Overeenkomst
met Vodafone niet nakomt;
c. Vodafone constateert dat in een beperkte periode een bovengemiddeld gebruik van de Aansluiting wordt
gemaakt met daarmee gepaard gaande hoge kosten en Contractant niet onmiddellijk - op verzoek van Vodafone
- tot betaling of het stellen van zekerheid als bedoeld in artikel 10 en/of 12 overgaat. Vodafone zal Contractant
over een blokkade of buitendienststelling voorafgaand informeren, mits dit redelijkerwijs mogelijk is. Vodafone
gaat alleen op schriftelijk verzoek van Contractant tot herstel van de dienstverlening over, nadat Contractant
binnen een door Vodafone gestelde termijn de openstaande verplichtingen volledig is nagekomen. Vodafone
mag voor het opnieuw in dienst stellen van de Aansluiting heraansluitkosten in rekening brengen.
2 Gedurende de termijn van (tijdelijke) buiten gebruikstelling van de Aansluiting blijft Contractant verplicht tot
betaling van de vaste periodieke kosten en toeslagen voor de duur van de Overeenkomst.
ik maak hier uit op dat hun dus hun eigen voorwaarde niet nakomen, maar begrijp niet wat ik hier nu precies mee kan.. volgens mij kan ik nu dus me contract zonder broblemen beeindigen.
ik zie graag reacties
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone Blokkade..:S
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 29 okt 2008 17:09
Re: Vodafone Blokkade..:S
Ook ik heb een blokkade te pakken.
Het volgende geval:
Ik zit vandaag op mijn werk wil mijn vriend een sms sturen gaat niet nr geblokkeerd geeft mijn telefoon aan. Ik bellen weer niks blokkade dus.
Nu heb ik 2 aansluitingen op mijn naam staan.
Ik heb de factuur op 5 okt al betaald van 2 aansluiting en er netjes bij gezet tel. nr. 06-15....... en 06-15.......
Nu heb ik net met de klantenservice gebeld met de andere telefoon waar geen blokkade op zit. Er zit dus maar op 1 telefoon een blokkade op. Nu vertelde de Mevr me net dat ik dus 2 aparte betalingen had moeten doen. Nu zegt ze ook tegen mij op de ene telefoon heb ik een tegoed nog van € 31.61 en dat is precies het bedrag waar ik met de andere telefoon mee afgesloten ben.
Ik moet dus voor dat ene nr wel die 31 euro betalen terwijl ze van dat tegoed van de andere telefoon hetzelfde bedrag terug stort dat kan wel 2 weken duren voor ik dat terug heb.
Maar zegt ze de kosten van de blokkade worden bij de volgende rekening gecrediteerd oftewel die moet ik toch betalen.
Ze zei ook nog mooi normaal krijgt u vanzelf 1 factuur als u 2 nummers op naam hebt staan en ja nu dus niet, omdat ik de telefoon waar de blokkade op heb pas heb.
Ik vroeg haar om haar naam en die kreeg ik en ze heette dus XXX van Vodafone klanteservice
Groetjes Gonnie.
Het volgende geval:
Ik zit vandaag op mijn werk wil mijn vriend een sms sturen gaat niet nr geblokkeerd geeft mijn telefoon aan. Ik bellen weer niks blokkade dus.
Nu heb ik 2 aansluitingen op mijn naam staan.
Ik heb de factuur op 5 okt al betaald van 2 aansluiting en er netjes bij gezet tel. nr. 06-15....... en 06-15.......
Nu heb ik net met de klantenservice gebeld met de andere telefoon waar geen blokkade op zit. Er zit dus maar op 1 telefoon een blokkade op. Nu vertelde de Mevr me net dat ik dus 2 aparte betalingen had moeten doen. Nu zegt ze ook tegen mij op de ene telefoon heb ik een tegoed nog van € 31.61 en dat is precies het bedrag waar ik met de andere telefoon mee afgesloten ben.
Ik moet dus voor dat ene nr wel die 31 euro betalen terwijl ze van dat tegoed van de andere telefoon hetzelfde bedrag terug stort dat kan wel 2 weken duren voor ik dat terug heb.
Maar zegt ze de kosten van de blokkade worden bij de volgende rekening gecrediteerd oftewel die moet ik toch betalen.
Ze zei ook nog mooi normaal krijgt u vanzelf 1 factuur als u 2 nummers op naam hebt staan en ja nu dus niet, omdat ik de telefoon waar de blokkade op heb pas heb.
Ik vroeg haar om haar naam en die kreeg ik en ze heette dus XXX van Vodafone klanteservice
Groetjes Gonnie.
Laatst gewijzigd door poppetje1969 op 18 nov 2011 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vodafone Blokkade..:S
Lieden,
Ik heb ook een vreemd smsje ontvangen vanochtend van het nummer 14403023.
Het bericht luidt:
"14403023: From Vodafone SMS, VF-NL Subj:Vodafone Customer Services Msg: Aub contact opnemen met Vodafone, tel 043-3514521, indien geen reactie voor 15 10 12u, volgt blokkade".
Ik belde het nummer dus op. De eerste maal neemt een man op die me lang in de wacht laat staan. De tweede maal neemt een vrouw op. Ik leg uit dat ik een sms heb ontvangen.
Ze gaat even kijken en heeft mijn geboortedatum nodig. Ik wilde deze niet geven en zei haar dat ze die toch al had. Ze werd grof in de mond. Ze moest verifieren dat ik degene was. Ik gaf dus alsnog mijn geboortedatum.
Toen zei ze dat ik € 100 euro moet overmaken. Ik vroeg waarom? De facturen gaan immers toch via automatische incasso? Haar antwoord was; dat het in het contract staat. Ik heb nooit betalingsverkeer met Vodafone gehad en daarom moest Vodafone mijn kredietwaardigheid checken door een eenmalige storting te doen. Ik vond het merkwaardig, want kredietwaardigheid check je niet op zo'n manier in Nederland. Dat doe je door inlichtingen op te vragen via BKR Tiel. Enfin, haar brutale en dictatoriale manier van spreken irriteerde mij maar ik vroeg haar naar welk rekeningnummer ik het bedrag kon overmaken.
Ze antwoordde: rek 265121809 vodafone Maastricht.
Eenmaal thuisgekomen check ik mijn onlinefactuur. Ik heb helemaal geen rekening van € 300,- (maar veel minder) en bovendien lees ik in het contract niets terug over een aanbetaling van € 100,-.
Ook kan ik het telefoonnummer wat ik moest bellen niet op de officiele Vodafone-website vinden en het rekeningnummer is voorzover ik kon natrekken ook incorrect.
Kan het zijn dat er meer mensen op deze wijze zijn opgelicht? De vrouw kwam zeer dwingend en walgelijk over. Als je niet lekker in je vel zit, zou je hiermee zo overstag gaan.
Ik vond het agressief. Zou het kunnen dat bij bovenstaande lieden ook het bedrag uiteindelijk incorrect was?
Ik verneem graag van jullie!
Grt,
Avish
Ik heb ook een vreemd smsje ontvangen vanochtend van het nummer 14403023.
Het bericht luidt:
"14403023: From Vodafone SMS, VF-NL Subj:Vodafone Customer Services Msg: Aub contact opnemen met Vodafone, tel 043-3514521, indien geen reactie voor 15 10 12u, volgt blokkade".
Ik belde het nummer dus op. De eerste maal neemt een man op die me lang in de wacht laat staan. De tweede maal neemt een vrouw op. Ik leg uit dat ik een sms heb ontvangen.
Ze gaat even kijken en heeft mijn geboortedatum nodig. Ik wilde deze niet geven en zei haar dat ze die toch al had. Ze werd grof in de mond. Ze moest verifieren dat ik degene was. Ik gaf dus alsnog mijn geboortedatum.
Toen zei ze dat ik € 100 euro moet overmaken. Ik vroeg waarom? De facturen gaan immers toch via automatische incasso? Haar antwoord was; dat het in het contract staat. Ik heb nooit betalingsverkeer met Vodafone gehad en daarom moest Vodafone mijn kredietwaardigheid checken door een eenmalige storting te doen. Ik vond het merkwaardig, want kredietwaardigheid check je niet op zo'n manier in Nederland. Dat doe je door inlichtingen op te vragen via BKR Tiel. Enfin, haar brutale en dictatoriale manier van spreken irriteerde mij maar ik vroeg haar naar welk rekeningnummer ik het bedrag kon overmaken.
Ze antwoordde: rek 265121809 vodafone Maastricht.
Eenmaal thuisgekomen check ik mijn onlinefactuur. Ik heb helemaal geen rekening van € 300,- (maar veel minder) en bovendien lees ik in het contract niets terug over een aanbetaling van € 100,-.
Ook kan ik het telefoonnummer wat ik moest bellen niet op de officiele Vodafone-website vinden en het rekeningnummer is voorzover ik kon natrekken ook incorrect.
Kan het zijn dat er meer mensen op deze wijze zijn opgelicht? De vrouw kwam zeer dwingend en walgelijk over. Als je niet lekker in je vel zit, zou je hiermee zo overstag gaan.
Ik vond het agressief. Zou het kunnen dat bij bovenstaande lieden ook het bedrag uiteindelijk incorrect was?
Ik verneem graag van jullie!
Grt,
Avish
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02
Re: Vodafone Blokkade..:S
Dit nummer vind je inderdaad niet terug op de website van vodafone, is een nummer waarmee je direct verbonden word met de financieele afdeling.
Dat ze je geboortedatum en soms nog meer gegevens vragen is inderdaad ter controle dat ze de juiste persoon aan de telefoon hebben.
Heb laatst zelf ook een smsje gehad toen mijn factuur hoger uitviel, maar de medewerker wilde eigenlijk alleen maar van mij weten of ik er van op de hoogte was, en er dus geen fraude of dergelijk aan de hand was.
Vreemd dat ze jou vragen om die honderd euro te betalen, weet dat ze soms vragen om een voorschot om je aansluiting weer actief te zetten, maar die van jou is nog niet afgesloten.
Hou er wel rekening mee dat de informatie op my Vodafone niet altijd actueel is en hij dus inderdaad hoger kan zijn.
Dat ze je geboortedatum en soms nog meer gegevens vragen is inderdaad ter controle dat ze de juiste persoon aan de telefoon hebben.
Heb laatst zelf ook een smsje gehad toen mijn factuur hoger uitviel, maar de medewerker wilde eigenlijk alleen maar van mij weten of ik er van op de hoogte was, en er dus geen fraude of dergelijk aan de hand was.
Vreemd dat ze jou vragen om die honderd euro te betalen, weet dat ze soms vragen om een voorschot om je aansluiting weer actief te zetten, maar die van jou is nog niet afgesloten.
Hou er wel rekening mee dat de informatie op my Vodafone niet altijd actueel is en hij dus inderdaad hoger kan zijn.