Acer Advantage Problemen
Geplaatst: 20 okt 2009 17:56
Beste forum lezers en Tros Radar,
Ik heb een groot probleem met Acer, voor het eerst in de 10 jaar dat ik bij hun laptop's koop.
Recentelijk is mijn Acer laptop 7520G kapot gegaan, 18 maanden na aankoop, terwijl ik een tweejarige garantie heb aangeschaft. Ik heb daarop met de klantenservice gebeld, die mij informeerde dat ze mijn garantie nummer in het systeem zagen staan, waarna ik een reparatie nummer heb gekregen. Een paar dagen later stond UPS voor de deur om mijn laptop op te halen en inmiddels ligt mijn laptop al een week bij het Acer reparatie center.
Tot mijn verbazing kreeg ik een dag nadat mijn laptop bij Acer was aangekomen een factuur voor de reparatie, omdat de mensen van het reparatie center geen garantie gekoppeld aan mijn laptop konden vinden. Zij stelden voor dat ik wederom contact opnam met de helpdesk om mijn garantie te activeren.
Nu kreeg ik gister een mail van de helpdesk om mijn garantie te activeren. Nu had ik alle formulieren ingevuld en opgestuurd, maar werd mij pas vandaag duidelijk gemaakt dat omdat ik mijn garantie pas na een jaar activeer, ik een penalty periode van 90 dagen krijg. Dus mijn garantie gaat pas over 90 dagen in. Dit kan toch niet waar zijn?
Mijn vraag is of Acer deze penalty periode mag invoeren? Dit aangezien mij tijdens de aankoop van mijn laptop en Acer garantie niet duidelijk is gemaakt dat de garantie binnen een jaar geactiveerd moest worden. Nu staat er in mijn garantie boekje dat dit inderdaad moet gebeuren, maar dit boekje heb ik pas ingekeken toen er wat mis was met mijn laptop, zoals de meeste consumenten volgens mij doen.
Het punt is dus dat ik pas vandaag op de hoogte ben gesteld van deze 90 penalty dagen, terwijl mijn laptop al bij Acer ligt. Ik heb nu twee opties:
1. 55 euro betalen om mijn laptop van Acer terug te krijgen en dan over 90 dagen wederom mijn laptop opsturen, zodat deze onder de garantie valt.
2. De reparatie factuur betalen, zodat ik mijn laptop terug krijg en van al het gezeik hopelijk af ben.
Maar volgens mij mag Acer deze penalty periode helemaal niet voeren. Weet iemand wat mijn recht in deze is? Of ben ik nu gewoon, tot een zekere hoogte, opgelicht door Acer en mijn eigen stommiteit door mijn garantie niet binnen een jaar te activeren?
Daarnaast wil ik ook een klacht tegen Acer indienen over de gang van zaken. Deze zaak loopt al sinds 28 September. Weet iemand hier de juiste gang van zaken voor?
Alvast bedankt,
Aloysius Eerhart
Ik heb een groot probleem met Acer, voor het eerst in de 10 jaar dat ik bij hun laptop's koop.
Recentelijk is mijn Acer laptop 7520G kapot gegaan, 18 maanden na aankoop, terwijl ik een tweejarige garantie heb aangeschaft. Ik heb daarop met de klantenservice gebeld, die mij informeerde dat ze mijn garantie nummer in het systeem zagen staan, waarna ik een reparatie nummer heb gekregen. Een paar dagen later stond UPS voor de deur om mijn laptop op te halen en inmiddels ligt mijn laptop al een week bij het Acer reparatie center.
Tot mijn verbazing kreeg ik een dag nadat mijn laptop bij Acer was aangekomen een factuur voor de reparatie, omdat de mensen van het reparatie center geen garantie gekoppeld aan mijn laptop konden vinden. Zij stelden voor dat ik wederom contact opnam met de helpdesk om mijn garantie te activeren.
Nu kreeg ik gister een mail van de helpdesk om mijn garantie te activeren. Nu had ik alle formulieren ingevuld en opgestuurd, maar werd mij pas vandaag duidelijk gemaakt dat omdat ik mijn garantie pas na een jaar activeer, ik een penalty periode van 90 dagen krijg. Dus mijn garantie gaat pas over 90 dagen in. Dit kan toch niet waar zijn?
Mijn vraag is of Acer deze penalty periode mag invoeren? Dit aangezien mij tijdens de aankoop van mijn laptop en Acer garantie niet duidelijk is gemaakt dat de garantie binnen een jaar geactiveerd moest worden. Nu staat er in mijn garantie boekje dat dit inderdaad moet gebeuren, maar dit boekje heb ik pas ingekeken toen er wat mis was met mijn laptop, zoals de meeste consumenten volgens mij doen.
Het punt is dus dat ik pas vandaag op de hoogte ben gesteld van deze 90 penalty dagen, terwijl mijn laptop al bij Acer ligt. Ik heb nu twee opties:
1. 55 euro betalen om mijn laptop van Acer terug te krijgen en dan over 90 dagen wederom mijn laptop opsturen, zodat deze onder de garantie valt.
2. De reparatie factuur betalen, zodat ik mijn laptop terug krijg en van al het gezeik hopelijk af ben.
Maar volgens mij mag Acer deze penalty periode helemaal niet voeren. Weet iemand wat mijn recht in deze is? Of ben ik nu gewoon, tot een zekere hoogte, opgelicht door Acer en mijn eigen stommiteit door mijn garantie niet binnen een jaar te activeren?
Daarnaast wil ik ook een klacht tegen Acer indienen over de gang van zaken. Deze zaak loopt al sinds 28 September. Weet iemand hier de juiste gang van zaken voor?
Alvast bedankt,
Aloysius Eerhart